Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znaczenie ET Felgi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja miałem na przodzie 225/40/18 na feldze 8,5j et35 - było prawie na równo, ale z glebą poniżej 62cm nie dało się zejść bo trze o nadkole.

  • Odpowiedzi 3.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć wszystkim, mam w planach zakup 17" z A5, ET 28, rozmiar felgi 7.5".

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/310376-dunlop-2255017-komplet/

w zasadzie takie same jak w temacie powyżej.

Będzie to siedzieć na A4B6 z zawieszeniem 1BE. Chce wrzucić na felgę opony 215/50/17. Pytanie, czy felga nie będzie wystawać poza obrys? Jak to będzie wyglądać na 1BE bo na aucie z tematu powyżej wygląda wg mnie zacnie. Ma ktoś może więcej fot takiego zestawu na A4B6 ? Dodam, że zakładałem 17" z ET26 8" i wystawało ok 1cm :/. Dzięki z góry. Pozdr

Opublikowano

Auto w temacie miało chyba 1BE więc będzie tak samo wyglądać ;), koła po śr zewnętrznej będą ciutkę większe przez rozmiar opon.

ET28 przy 7,5 cala to mniej więcej to samo co ET34 przy 8", więc nie ma opcji aby wystawała poza obrys

Opublikowano

Witam Panowie. Moze mi ktos Powiedziec jakie Sruby potrzebuje kupic do Oryginalnych Felg audi Jesli mam dystans 20 mm i 15mm, Kulkowe ? czy stozkowe? Najlepiej jak by mi ktos linka podeslal . DZieki!

Opublikowano

Do ori kół kula.

Śruba dłuższa o grubość dystansu. W pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym kupisz.

Opublikowano

Felgi 17 : 8J x 17 H2 ET: 30 - Niech ktoś podpowie jaki rozmiar Opon najlepszy do audi a4 b6 sedan, żeby nic tam nie obcierało? Z góry dzięki.

Opublikowano

Na taką felgę wrzucałbym 225/45/R17, albo 215/50/R17. W obu przypadkach nie będzie trzeć

Opublikowano

Jaki rozmiar opon i felgi do audi s4 b7 ? obecnie 18 235/40/18 - et 45 - na zimie chyba przerzucam sie na 17, ale nie jestem pewien czy jest sens

Opublikowano

Jaka szerokość alusa obecnego? to ori S4?

Co do rozmiaru felg i opon to wszystko zalezy do czego dążysz :) Napisz coś więcej to coś się doradzi :)

Opublikowano

8j18 tak ori s4. Wiekszosc radzi zeby na zime zalozyc mniejsze, ale w sumie zimy u mnie nie ma bo mieszkam w miescie, wiec nie wiem czy jest sens, bo drugi komplet 18stek tez mam

Opublikowano (edytowane)

Na te felgi wrzucałbym 225/40/R18, spokojnie ogarną ta felgę. Oczywiście jak jesteś przed zakupem, bo jak te Twoje 235 jeszcze mogą posłużyć to jest ok.

Jak chcesz zmieniać alusy to droga wolna i mozliwości wiele :) Warto poszukać jakichś z mniejszym ET niż obecnie masz, ostatecznie dystans. Tak jak pisałem, zależy co chcesz osiągnąć.

Na zimę wiadomo, alufelgi mają tendencję bardziej się niszczyć, szczególnie większe. Stąd też takie rady. No i opony zimowe R17 tańsze. Ale jak masz drugi komplet 18-ek to wg mnie można to rozważyć. te w gorszym stanie na zimę i tyle :)

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Opon zimowych jeszcze nie kupowałem, duzo osób mi mówi że w zime się gorzej jezdzi na 18-stkach

Opublikowano

Na taką felgę wrzucałbym 225/45/R17, albo 215/50/R17. W obu przypadkach nie będzie trzeć

Dzięki za podpowiedź:)

Opublikowano (edytowane)

Jarek - gorzej się jeździ bo ma się standardowo - jak to bywa przy dużym rozmiarze felgi - mniejszy komfort jazdy, to dodatkowo ma się mniejszy komfort psychiczny :). Zimą łatwiej o wjechanie w dziure, podjechanie i uderzenie o krawężnik itd. Temu też sugestie że lepsze sa mniejsze felgi, aby mieć po prostu więcej profilu na oponie a tym samym lepiej chronić felgę. Generalnie tyle w temacie. Wiadomo, można uważać, ale jednak przysypanych śniegiem dziur nie widać zawsze ... Ot i tyle

Rafał - :hi:

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Chodzi o to że mieszkam w mieście, wiec drogi są odsniezane, poza tym w zime żadko jezdze. Pomysle jeszcze

Opublikowano

No jasne. Jednak nie zawsze wszystko odśnieżą, tym bardziej dziur, woda często stoi, nie widać czy dziura jest płytka czy głęboka.

Generalnie Twój wybór, jak drogi w mieście masz serio dobre i 18-tki zimą Ci nie wadzą to nie ma sensu zmieniać/szukac 17-ek moim zdaniem.

Opublikowano

Siem, coś wcięło mój post po wczorajszej awarii... mam felge 8x18 ET47 z opona 245/40 R18 i przód mi delikatnie przyciera przy max skręcie :kwasny: Nie jestem fanem dystansów ale ograniczać skrętu mechanicznie też nie chcę, więc pytanie czy dorzucić 5-10mm przelotowo (większy nacisk na śruby) czy jakąś przykręcaną 20-tkę z kołnierzem centrującym dać (podobno potrafią pękać)??

Opublikowano

Przyciera Ci przez opone tylko i wyłącznie. Ja miałem 8" i ET48, z tym że na 225 oponie i wszystko gra. Jeżeli opony nie są za nowe i niedługo miałbyś zmieniać to poszukaj coś węższego koniecznie. Ostatecznie dystans w tym przypadku, nie wiem dokładnie czy 5mm starczy, trzeba byłoby posprawdzać i ile wadzi. Ewentualnie 10..

Opublikowano

Fakt, katalogowo zalecają oponę 235. Niestety to są nówki z wyższej półki po 1 sezonie, więc sprzedać się nie opłaca - trzeba jeździć.

Obciera delikatnie, więc obstawiam że 10mm to świat ale problem polega na tym, że 10mm nie mają kołnierza, więc trochę lipa.

Opublikowano (edytowane)

Opony na 8j pasują w widełkach :)

http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-felgi-a-opony.php

Na taką felgę spokojnie możesz założyć nawet 215 .... Niektóre osoby z forum zakładają dużo szersze alusy na 215 i 225 ...

Co do dystansów to kto powiedział że 10-mm nie mają kołnierza? Zerknij na system 2 w tym linku, z kołnierzem już są od 7mm

http://www.eibach.pl/produkty-dystanse-poszerzajace-pro-spacer-opis-systemow-m-64.html

Edytowane przez s3ns

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...