Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znaczenie ET Felgi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja kiedyś sprawdzałem na: http://www.alloywheelsdirect.net/information/fitting_chart/audi

Do A4 8K jest właśnie: 18x8 ET47 235/40/18 ale ktoś mówił, że do B8 245 też wchodzi:)

Tak jak pisałem 5-10mm nie ma kołnierza (w większości), bo materiał jest za cienki, żeby go wyfrezować z obu stron. Te, które mają podobno bardzo szybko pękają stąd jest zalecenie, żeby kołnierz stosować od 12-15mm dopiero.

Pewnie największe znaczenie ma jakoś tych dystansów w tym wypadku. Eibach trochę kosztuje, więc może to wytrzyma. Ewentualnie 12mm można wrzucić ale nie wiem czy już za bardzo opona nie wyjdzie za błotnik. btw: na tył też coś trzeba dać proporcjonalnie, nie?

  • Odpowiedzi 3.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze lepsze mogą pękać tak jak mówisz, więc węższe dystanse z kołnierzem brałbym własnie lepsze.

Ogólnie to nie powiem Ci dokładnie przy jakich wartościach szerkości felgi i ET zaczyna się obcieranie w B8, ale np w B6-B7 na 8j można pokusić się naweto ET na poziomie 21-25 bez problemów z rantami błotników. Więc wątpie aby w B8 było tam mniej miejsca. Więc problemów nie będziesz miał z wystawaniem i tarciem nawet jakbyś wrzucił dystans 20 mm. Tył proporcjonalnie, pewnie.

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Problem po części się rozwiązał sam, bo najmniejsze możliwe (z tych lepszych) to 12mm i takie założę! Po pierwsze jestem pewny, że tyle wystarczy a po drugie przy 12mm ten kołnierz już wytrzymuje podobno. Tylko nie wiem co z tyłem... gość mi pow. że przy 12mm nie trzeba na tył dawać proporcjonalnie ale jakoś mi to nie pasuje logicznie rzecz biorąc.

Opublikowano (edytowane)

Zalezy od look'a auta. Zawsze tył mozna postawić szerzej, tym bardziej że masz FWD. Oczywiście ciagnie to za sobą takie następstwa że stojacy szerzej tył powoduje że zwiększa w aucie tendencie do nadsterowności, ale minimalnie szerzej nie powinno tego jakoś drastycznie pogłebić :)

Zerknij na watek z kółkami w wątku z B8-kami i się upewnisz, popatrzysz na fotki jak poszczególne sety et i szerkości felg wygladają na aucie :)

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Te systemu Pro-Spacer są niby testowane na autach i przy 12mm powinno się to trzymać a nie chcę też na siłę zwiększać rozstawu. Pytanie czy tył może zostać bez zmian w takim razie czy lepiej jednak wyrównać (dodatkowe 250pln).

Opublikowano

Teoretycznie może, głównie przy ośce, ale będzie to juz chyba różnica do wyłapania okiem i średnio to bedzie wygladać wg mnie. A pytanie takie z mojej strony, przelotowego dystansu nie chcesz właśnie? Może te 5mm wystarczy jednak ...?

Opublikowano

Jeśli chodzi o Eibach to najmniejsza jaką produkują to 12mm i swoją drogą też jest przelotowa. Przykręcane zaczynają się od 20mm. Bardziej mi chodzi o własności jezdne niż wygląd. Jeśli będzie dupnie wyglądać zawszę mogę dokupić 10-12mm na tył. Chodzi o to czy tak powinno się jeździć?

Opublikowano (edytowane)

Auto z szerszym przodem ma po prostu większą tendencję do podsterowności, ja bym dawał równo jezeli chodzi o wieksze dystanse. jeżeli chodzi o mniejsze to już niekoniecznie.

Ok a zwykłe, przelotowe z otworem centrujacym? Możesz mieć taki w rozmiarze 5-10 mm na stronę, kwestia dłuższych śrub o wielkośc dystansu :)

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Komplet Eibachów na 2 osie kosztuje 750pln (ze śrubami), więc trochę sporo jak za "podkładki". Jakiś toczonych z byle czego też raczej strach kupić. Na alledrogo znalazłem jakieś alumuniowe Ta Technix za 150/oś (10mm z kołnierzem) ale co to jest, nie wiem...

btw: nie wiem dlaczego ale Eibach napisał, że 12-tki można ztosować tylko na przednią oś a na tył już 15-tki...??

http://www.eibach.pl/eibach-audi-a4-avant-(8k5,-b8)-s90-2-12-004-pi-4581.html

Opublikowano

Nie ma sensu kupować dystansów z Eibacha. Napisz do Dystom to Ci zrobi jakie tylko chcesz, jakościowo nie odbiegają od renomowanych firm.

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe, aż tak w temacie dystansów nie siedzę więc ciężko powiedzieć, jest tam faktycznie jakaś adnotacja S3, ale nie wiem jak to traktować i czy to tyczy się tego co wybrałeś. Zadzwoniłbym do nich i podpytał już konkretnie na Twoim miejscu bo jak widać kasa nie mała się z tego robi.

Te zwykłe dystansy przelotowe z otworem, np 10-mm będą tańsze o wiele

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Ciekawe, aż tak w temacie dystansów nie siedzę więc ciężko powiedzieć, jest tam faktycznie jakaś adnotacja S3, ale nie wiem jak to traktować i czy to tyczy się tego co wybrałeś. Zadzwoniłbym do nich i podpytał już konkretnie na Twoim miejscu bo jak widać kasa nie mała się z tego robi.

Te zwykłe dystansy przelotowe z otworem, np 10-mm będą tańsze o wiele

Siemano :hi: Widze ze Marcin sie znasz ne felach :P powiedz no mi czy do B6 quattro wejda felgi 8,5x18 et30 z rantem? zawias eibacha jakis :decayed: nisko siedzi ^_^ jesli wejda to jaki rozmiar opon by wszystko gralo i nie obcieralo? dzieki ;)

Opublikowano

Siemano :hi: Widze ze Marcin sie znasz ne felach :P powiedz no mi czy do B6 quattro wejda felgi 8,5x18 et30 z rantem? zawias eibacha jakis :decayed: nisko siedzi ^_^ jesli wejda to jaki rozmiar opon by wszystko gralo i nie obcieralo? dzieki ;)

Znać się to za duże słowo, miałem po prostu kilka kompletów na aucie, znam kilka osób które śmigają na pewnych parametrach i coś tam na podstawie tego doradzam :)

Masz tu na myśli gwint, czy tylko sprężyny?

Ogólnie nie powinieneś mieć problemów z tą felgą, chyba że będzie bardzo nisko to wtedy coś tam zacznie czasem trzeć. Na 8,5 cala wrzucałbym albo 235/40/R18 albo nawet 225/40/R18 - druga opcja lepsza jak ma być nisko, bo opona będzie trochę bardziej napięta przy rancie błotnika. Węższych do tej felgi nie polecam osobiście, ale jest też kilka osób co wrzucają na 9j i szersze alusy opony 215 bez większych problemów.

Opublikowano

tylko sprezyny mialem 1be ale zlamalem 1 na tyle i wlecialy eibachy jakies i wydaje mi sie ze nizej siedzi. wiec wybiore pierwsza opcje bo nie chce by zszedl nizej :P

Opublikowano

Jeśli 8,5J z et30 i Eibachem to przy 235 może przód przytrzeć na dołkach. Zakładaj 225 i będzie dobrze.

Opublikowano

oki 225/40 dziekuje panowie :hi:

Opublikowano

Witam :) mam pytanie czy felga 7.5Jx17 ET 28 podejdzie do audi a4 b7 avant na zawieszeniu i 1BA :question: :question: Czy będzie obcierało?? i jakie najlepiej dobrać do tego opony żeby to w miarę to ładnie siedziało??

Opublikowano

Podejdzie bez problemów i obtarć. Pokusiłbym się w tym przypadku o 215/50/R17, małe przekłamania na liczniku, dobre prowadzenie. Ostatecznie 225/45 - bliżej zamienników oryginalnego rozmiaru.

Opublikowano

witam

podobny problem jak wyżej - chodzi mi o felgę 17 x 7,5 ale ET 26 - czy nie będą wystawać za bardzo (A4 B6 AVANT zawieszenie nie robione )

- i jaką oponę do tego czy "standard" 225/ 45 - a może więcej "bezpieczeństwa" i 225/50 - czy w ogóle 215 / 50 dzięki z góry za odpowiedź ;)

Opublikowano

Nie będzie wystawać :wink:

Nie wiem czy ktoś śmiga na 225/50/R17 teoretycznie przekłamanie licznika powinno być prawie kompletnie zniwelowane na takiej oponie ... Większość śmiga na 215/50 lub 225/45, Przy takich profilach felga generalnie jest jeszcze bezpieczna. 215 vs 225 - wiadomo troszkę inne zachowanie w koleinach, drobna różnica w spalaniu, dynamice auta. Wybór ostateczny zależy od Ciebie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...