Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z napinaczem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z piszczeniem. 

Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje 

Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu

Dodam że mam napinacz hydrauliczny 

 

IMG_20190124_173933.jpg

Edytowane przez rysiu2006
Opublikowano (edytowane)

ten napinacz już chyba trochę wiosen ma, dawno temu był wymieniany ,załóż klucz na napinacz i kilka razy nim poruszaj  ,u mnie popiskiwał w niedługim czasie po wymianie ,poruszałem nim i przestał,lubi popiskiwać w miejscu gdzie idzie ta długa śruba

Edytowane przez greg2505
Opublikowano

Napinacz był wymieniany w 2016roku jak dobrze pamiętam chodzi ci o tą długa śrubę co jest mocowany napinacz? 

Opublikowano

tak na tej śrubie lubi popiskiwać ,ale ty kręć tą co widać na foto klucz 17mm lub 18mm nie pamiętam

 

 

Opublikowano

Tak o psikalem i ruszalem napinaczem i nic ale wydaje mi się że to jednak rolka napinacza do wglądu dodam filmik

Ewentualnie dam radę go wymienić bez zdejmowana/odsuwania przodu? 

Opublikowano

Ale trzeba odkręcić wiskoze jakiś klucz potrzebny czy jakiś patent? 

Opublikowano

wisko trzeba wyjąć, w kole pasowym wiska są otwory , ja trzymałem kluczem do diaksa, a z drugiej strony jest imbus ,trzymając koło odkręcasz imbus, nie pamiętam jaki rozmiar ,chyba 8, wyedy masz dobry dostęp do napinacza

Opublikowano

W tym napinaczu rozpada sie taka gumowa tuleja i sie wygina jak banan. Popatrz na niego z góry i jak rolka będzie w innej płaszczyznie niż koło pasowe i rolka alternatora- napinacz na śmietnik. Tak jak kolega pisał da sie go wyjac bez zdejmowania przodu. 30min roboty (jeżeli uda ci sie wyjac wisko )

Opublikowano

No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona 

Opublikowano

U mnie rozwlił się tłumik drgań , tzn otwory się wyrobiły i duże luzy miał

Opublikowano
Teraz, rysiu2006 napisał:

No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona 

U mnie poszła bez problemu

Opublikowano

Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę

1548446368243637825682.jpg

Opublikowano
1 minutę temu, greg2505 napisał:

Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę

1548446368243637825682.jpg

ok dzięki za podpowiedzi jaki najlepszy napinacz zamowić INA? czy sa jeszcze inne?

Opublikowano

Ja brałem ina , sprawdź jeszcze bo w niektórych autach jest otwór do blokowania tego koła , wtedy wkładasz jakiś pręt i zablokowane , u mnie niestety nie ma i trzeba kombinować

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.01.2019 o 18:12, rysiu2006 napisał:

Witam mam problem z piszczeniem. 

Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje 

Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu

Dodam że mam napinacz hydrauliczny 

Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ?  :kox:

Możesz to sprawdzić ?

IMG_20190124_173933.jpg.ac2055327541ed9b10473bb3070ec59d.jpg

Może to tam piszczy .

Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem ....

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
3 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ?  :kox:

Możesz to sprawdzić ?

IMG_20190124_173933.jpg.ac2055327541ed9b10473bb3070ec59d.jpg

Może to tam piszczy .

Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem ....

Tylko jak wcisne sprzęgło to przestaje a jak hamuje silnikiem to też piszczy 

Opublikowano

No dobra , wał korbowy może mieć trochę luzu osiowego i się przemieszcza w bloku w tę i z powrotem, powodując że pasek rozrządu też się przemieszcza po kołach rozrządu :P

Kluczowe jest byś sprawdził czy to faktycznie dziura i czy nie zrobił jej pasek rozrządu :whistling::naughty:

Opublikowano

Ok sprawdzę dzięki za info

Opublikowano

Sprawdzałem i nie wydaje mi się żeby to pasek rozrządu zrobił jest od tego ok 1cm oddalony dodam zdjęcie ale nie jest tak bardzo widoczne

IMG_20190126_141745.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...