Jump to content
IGNORED

Duże korekcje dawek paliwa audi a4 b7 2.0 TDI


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam 

Mam problem z Audi A4 B7 2.0TDI otóż na VCDS pokazuje dużą korektę w dawkach paliwa na 2 pompowtrysku, dodam że najpierw były wymieniane wszystkie pompki na regenerowane problem nie ustał następnie zamiana 1 i 2 pompki że sobą i dalej problem jest z 2 pompką. Kompresja w cylindrach jest 28barow. Dodatkowo cały czas pokazuje błąd sondy lambda o zbyt bogatej mieszance. Dodam ze w kolumnie 018 po odpuszczeniu gazu powinno teoretycznie pokazywać 4.0 a pokazuje 128. Auto jezdzi moc jest tylko podczas jazdy zaświeci się kontrolka od trakcji na chwilę a potem gaśnie. Ktoś może mieć pomysły jak ruszyć ten temat?

20190125_194116.jpg

Edited by DamianG94
Posted

8V czy 16V?

Posted

8V - BPW - widać w VCDS

Posted

Dokładnie 8v BPW 

1 minutę temu, kamil-vag napisał:

8V - BPW - widać w VCDS

 

Posted

A gniazda nie są już nadmiernie wyrobione ? Może już nie wystarcza nowy oring ? 

Sprawdziłbym też wiązkę, przewody po kolei, czy mają tą samą rezystancję mniej więcej... 

Ciśnienie na tandemie było mierzone ? 

A z 2 cylindrem nie ma żadnych błędów ? Wypadanie zapłonów ? 

Posted

Jedyny problem to ta za bogata mieszanka. Podmienilem też sondę i dalej to samo. Spróbuje jeszcze wymienić całą wiozke do pompek bo mam do podmianki. A może mi ktoś wytłumaczy dlaczego w tej gr 018 wychodzi 128 tzn jakiś błąd w komunikacji?

Posted (edited)

Mi to wygląda na problem z wiązką pompowtryskiwaczy .

Jej słabym punktem jest połączenie wszystkich przewodów "masowych" w jej wnętrzu, na którym w miarę upływu czasu wzrasta rezystancja.

Przerabiałem w lato temat w Audi A2 1,4 TDI .

Pojawia się przez to zwiększona korekcja na którymś  z cylindrów i właśnie zaświecanie się kontrolek , szczególnie na ciepłym silniku .

 

20180730_130952.jpg

 

I błędu :

 

20180730_185901.jpg

Ja to rozwiązałem poprzez zeszlifowanie końcówki połączenia tych przewodów w wiązce i ich zlutowaniu :)

 

Edited by piotrsob1
Posted
8 minut temu, DamianG94 napisał:

 A może mi ktoś wytłumaczy dlaczego w tej gr 018 wychodzi 128 tzn jakiś błąd w komunikacji?

W nowszych sterownikach ( bodajże EDC16 jak dobrze pamiętam ) zamiast czwórek pokazuje się właśnie 128 w takiej sytuacji :)

Posted

Dobra podmienie tą wiozke i napisze jakie są efekty ale dzięki za podpowiedź.

Posted

Podmienilem wiązke i dalej to samo ciągle na 2 pompowtrysku.

20190128_130931.jpg

Posted

A te wtryski po tej regeneracji są na 100% ok ?

 Bo już nie jedne kwiatki wychodziły "po regeneracji"

Posted

Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2.

Posted (edited)
7 minut temu, DamianG94 napisał:

Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2.

Hmmm to nie chce Cię martwić ,ale ja z identyczną sytuacją tylko ,że w 16V walczę od Października.

na 3 Cylindrze u mnie dzieje się analogicznie jak u Ciebie na 2. Korekta po nagrzaniu idzie max w +. Zamieniałem pompki miejscami, wymieniłem całe kompletne pompowtryskiwacze (4x), oringi i śruby , wiązkę w głowicy, sterownik silnika, sprawdziłem wiązkę idącą między głowicą a ECU podejrzenie padło na głowicę ,ale to zostało wykluczone i na razie rozkładam ręcę .... :(

Edited by TomekTdi
Posted
Godzinę temu, TomekTdi napisał:

Hmmm to nie chce Cię martwić ,ale ja z identyczną sytuacją tylko ,że w 16V walczę od Października.

na 3 Cylindrze u mnie dzieje się analogicznie jak u Ciebie na 2. Korekta po nagrzaniu idzie max w +. Zamieniałem pompki miejscami, wymieniłem całe kompletne pompowtryskiwacze (4x), oringi i śruby , wiązkę w głowicy, sterownik silnika, sprawdziłem wiązkę idącą między głowicą a ECU podejrzenie padło na głowicę ,ale to zostało wykluczone i na razie rozkładam ręcę .... :(

Miał ktoś podobny problem i znalazł rozwiązanie? Dodam że tuleje też są nowe.

Posted

Bipy na tym cylindrze największe, korekcje największe... może coś z kanałem paliwowym na tym 2 cylindrze ?  Można by było - w zasilanie głowicy od strony filtra paliwa na wyjętych pompkach - spróbować dmuchnąć i zobaczyć czy z każdej dziurki leci tak samo mniej więcej... bo skoro korekcje nie wędrują za pompką i podmiana wiązki nic nie daje, to musi być inna przyczyna niż pompowtrysk...

Posted
2 minuty temu, kamil-vag napisał:

Bipy na tym cylindrze największe, korekcje największe... może coś z kanałem paliwowym na tym 2 cylindrze ?  Można by było - w zasilanie głowicy od strony filtra paliwa na wyjętych pompkach - spróbować dmuchnąć i zobaczyć czy z każdej dziurki leci tak samo mniej więcej... bo skoro korekcje nie wędrują za pompką i podmiana wiązki nic nie daje, to musi być inna przyczyna niż pompowtrysk...

Ale w teorii to pompka przecież dawkuje porcje paliwa więc może to mieć jakieś znaczenie?

Posted (edited)
2 godziny temu, DamianG94 napisał:

Podmienilem wiązke i dalej to samo ciągle na 2 pompowtrysku.

2 godziny temu, DamianG94 napisał:

Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2.

 

No curva ciężki przypadek... :naughty:

 

Coś chyba musi być nie tak z gniazdem pompki w głowicy.

Chętnie obejrzał bym logi grup 013,018 i 023 , jeden zrobiony rano z odpalania ,drugi na rozgrzanym silniku z 30 sekundową przegazówką na 2,5 k RPM po środku .

Oba logi po kilkanaście minut długości .

 

P.S.

Przypomniał mi się jeden przypadek, który by pasował do tej sytuacji..

Spotkałem się kiedyś z głowicą , która miała wytłuczone dwa łoża panewek wałka rozrządu , było to na tyle duże wyklkepanie że nie można było wyciągnąć sąsiadujących z nimi szklanek popychaczy z głowicy :whistling:

Takie uszkodzenie też będzie skutkowało dużą korekcją na tym cylindrze, bo zanim pompka zacznie pompować to wałek musi skasować swój luz na tej panewce :eusathink:

Żeby było jasne o czym piszę to zaznaczyłem miejsce problemu na zdjęciu :

 

 

773124968_1_644x461_glowica-20-tdi-8v-bpw-audi-vw-seat-skoda-plock_rev003.jpg

Edited by piotrsob1
Posted
12 minut temu, piotrsob1 napisał:

Spotkałem się kiedyś z głowicą , która miała wytłuczone dwa łoża panewek wałka rozrządu , było to na tyle duże wyklkepanie że nie można było wyciągnąć sąsiadujących z nimi szklanek popychaczy z głowicy :whistling:

Heh, Piotr a pamiętasz przypadek mojej Polo ? Też korekcja 2,99 mg :P i przytarte panewki ^^ ale BPW chyba nie ma problemu pompy olejowej ? Prawdę mówiąc, chyba bez rozebrania części silnika będzie ciężko coś stwierdzić... a jakby mu tak spróbować podlać coś na zmniejszenie tarcia ? ? ? i sprawdzić czy cokolwiek zejdzie korekcja ?

Posted

Teraz zastanawiają mnie te wysokie ujemne bipy na każdym z cylindrów spróbujemy podmienić vacu pompe bo podobno założona jest z 1.9.

W tym silniku był robiony generalny remont także wszystkie elementy która moga się zużyć byly wymieniane, gniazda pompowtryskow nabijanie nowe mosiężne tuleje.

Posted
7 minut temu, kamil-vag napisał:

Heh, Piotr a pamiętasz przypadek mojej Polo ? Też korekcja 2,99 mg :P i przytarte panewki ^^ ale BPW chyba nie ma problemu pompy olejowej ? Prawdę mówiąc, chyba bez rozebrania części silnika będzie ciężko coś stwierdzić... a jakby mu tak spróbować podlać coś na zmniejszenie tarcia ? ? ? i sprawdzić czy cokolwiek zejdzie korekcja ?

No pamiętam.

Tylko u Ciebie były jakieś dziwne odgłosy zacierania się ,a tu kolega nic nie pisze o jakichś dziwnych odgłosach :decayed:

Zresztą byłby pewnie problem z ciśnieniem sprężania na tym cylindrze ...

Dodałem zdjęcie do tego co wcześniej napisałem .

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...