DamianG94 Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 (edited) Witam Mam problem z Audi A4 B7 2.0TDI otóż na VCDS pokazuje dużą korektę w dawkach paliwa na 2 pompowtrysku, dodam że najpierw były wymieniane wszystkie pompki na regenerowane problem nie ustał następnie zamiana 1 i 2 pompki że sobą i dalej problem jest z 2 pompką. Kompresja w cylindrach jest 28barow. Dodatkowo cały czas pokazuje błąd sondy lambda o zbyt bogatej mieszance. Dodam ze w kolumnie 018 po odpuszczeniu gazu powinno teoretycznie pokazywać 4.0 a pokazuje 128. Auto jezdzi moc jest tylko podczas jazdy zaświeci się kontrolka od trakcji na chwilę a potem gaśnie. Ktoś może mieć pomysły jak ruszyć ten temat? Edited January 26, 2019 by DamianG94
DamianG94 Posted January 26, 2019 Author Posted January 26, 2019 Dokładnie 8v BPW 1 minutę temu, kamil-vag napisał: 8V - BPW - widać w VCDS
kamil-vag Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 A gniazda nie są już nadmiernie wyrobione ? Może już nie wystarcza nowy oring ? Sprawdziłbym też wiązkę, przewody po kolei, czy mają tą samą rezystancję mniej więcej... Ciśnienie na tandemie było mierzone ? A z 2 cylindrem nie ma żadnych błędów ? Wypadanie zapłonów ?
DamianG94 Posted January 26, 2019 Author Posted January 26, 2019 Jedyny problem to ta za bogata mieszanka. Podmienilem też sondę i dalej to samo. Spróbuje jeszcze wymienić całą wiozke do pompek bo mam do podmianki. A może mi ktoś wytłumaczy dlaczego w tej gr 018 wychodzi 128 tzn jakiś błąd w komunikacji?
piotrsob1 Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 (edited) Mi to wygląda na problem z wiązką pompowtryskiwaczy . Jej słabym punktem jest połączenie wszystkich przewodów "masowych" w jej wnętrzu, na którym w miarę upływu czasu wzrasta rezystancja. Przerabiałem w lato temat w Audi A2 1,4 TDI . Pojawia się przez to zwiększona korekcja na którymś z cylindrów i właśnie zaświecanie się kontrolek , szczególnie na ciepłym silniku . I błędu : Ja to rozwiązałem poprzez zeszlifowanie końcówki połączenia tych przewodów w wiązce i ich zlutowaniu Edited January 26, 2019 by piotrsob1
piotrsob1 Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 8 minut temu, DamianG94 napisał: A może mi ktoś wytłumaczy dlaczego w tej gr 018 wychodzi 128 tzn jakiś błąd w komunikacji? W nowszych sterownikach ( bodajże EDC16 jak dobrze pamiętam ) zamiast czwórek pokazuje się właśnie 128 w takiej sytuacji
DamianG94 Posted January 26, 2019 Author Posted January 26, 2019 Dobra podmienie tą wiozke i napisze jakie są efekty ale dzięki za podpowiedź.
DamianG94 Posted January 28, 2019 Author Posted January 28, 2019 Podmienilem wiązke i dalej to samo ciągle na 2 pompowtrysku.
TomekTdi Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 A te wtryski po tej regeneracji są na 100% ok ? Bo już nie jedne kwiatki wychodziły "po regeneracji"
DamianG94 Posted January 28, 2019 Author Posted January 28, 2019 Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2.
TomekTdi Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 (edited) 7 minut temu, DamianG94 napisał: Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2. Hmmm to nie chce Cię martwić ,ale ja z identyczną sytuacją tylko ,że w 16V walczę od Października. na 3 Cylindrze u mnie dzieje się analogicznie jak u Ciebie na 2. Korekta po nagrzaniu idzie max w +. Zamieniałem pompki miejscami, wymieniłem całe kompletne pompowtryskiwacze (4x), oringi i śruby , wiązkę w głowicy, sterownik silnika, sprawdziłem wiązkę idącą między głowicą a ECU podejrzenie padło na głowicę ,ale to zostało wykluczone i na razie rozkładam ręcę .... Edited January 28, 2019 by TomekTdi
DamianG94 Posted January 28, 2019 Author Posted January 28, 2019 Godzinę temu, TomekTdi napisał: Hmmm to nie chce Cię martwić ,ale ja z identyczną sytuacją tylko ,że w 16V walczę od Października. na 3 Cylindrze u mnie dzieje się analogicznie jak u Ciebie na 2. Korekta po nagrzaniu idzie max w +. Zamieniałem pompki miejscami, wymieniłem całe kompletne pompowtryskiwacze (4x), oringi i śruby , wiązkę w głowicy, sterownik silnika, sprawdziłem wiązkę idącą między głowicą a ECU podejrzenie padło na głowicę ,ale to zostało wykluczone i na razie rozkładam ręcę .... Miał ktoś podobny problem i znalazł rozwiązanie? Dodam że tuleje też są nowe.
kamil-vag Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Bipy na tym cylindrze największe, korekcje największe... może coś z kanałem paliwowym na tym 2 cylindrze ? Można by było - w zasilanie głowicy od strony filtra paliwa na wyjętych pompkach - spróbować dmuchnąć i zobaczyć czy z każdej dziurki leci tak samo mniej więcej... bo skoro korekcje nie wędrują za pompką i podmiana wiązki nic nie daje, to musi być inna przyczyna niż pompowtrysk...
DamianG94 Posted January 28, 2019 Author Posted January 28, 2019 2 minuty temu, kamil-vag napisał: Bipy na tym cylindrze największe, korekcje największe... może coś z kanałem paliwowym na tym 2 cylindrze ? Można by było - w zasilanie głowicy od strony filtra paliwa na wyjętych pompkach - spróbować dmuchnąć i zobaczyć czy z każdej dziurki leci tak samo mniej więcej... bo skoro korekcje nie wędrują za pompką i podmiana wiązki nic nie daje, to musi być inna przyczyna niż pompowtrysk... Ale w teorii to pompka przecież dawkuje porcje paliwa więc może to mieć jakieś znaczenie?
piotrsob1 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 (edited) 2 godziny temu, DamianG94 napisał: Podmienilem wiązke i dalej to samo ciągle na 2 pompowtrysku. 2 godziny temu, DamianG94 napisał: Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2. No curva ciężki przypadek... Coś chyba musi być nie tak z gniazdem pompki w głowicy. Chętnie obejrzał bym logi grup 013,018 i 023 , jeden zrobiony rano z odpalania ,drugi na rozgrzanym silniku z 30 sekundową przegazówką na 2,5 k RPM po środku . Oba logi po kilkanaście minut długości . P.S. Przypomniał mi się jeden przypadek, który by pasował do tej sytuacji.. Spotkałem się kiedyś z głowicą , która miała wytłuczone dwa łoża panewek wałka rozrządu , było to na tyle duże wyklkepanie że nie można było wyciągnąć sąsiadujących z nimi szklanek popychaczy z głowicy Takie uszkodzenie też będzie skutkowało dużą korekcją na tym cylindrze, bo zanim pompka zacznie pompować to wałek musi skasować swój luz na tej panewce Żeby było jasne o czym piszę to zaznaczyłem miejsce problemu na zdjęciu : Edited January 28, 2019 by piotrsob1
kamil-vag Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 12 minut temu, piotrsob1 napisał: Spotkałem się kiedyś z głowicą , która miała wytłuczone dwa łoża panewek wałka rozrządu , było to na tyle duże wyklkepanie że nie można było wyciągnąć sąsiadujących z nimi szklanek popychaczy z głowicy Heh, Piotr a pamiętasz przypadek mojej Polo ? Też korekcja 2,99 mg i przytarte panewki ^^ ale BPW chyba nie ma problemu pompy olejowej ? Prawdę mówiąc, chyba bez rozebrania części silnika będzie ciężko coś stwierdzić... a jakby mu tak spróbować podlać coś na zmniejszenie tarcia ? ? ? i sprawdzić czy cokolwiek zejdzie korekcja ?
DamianG94 Posted January 28, 2019 Author Posted January 28, 2019 Teraz zastanawiają mnie te wysokie ujemne bipy na każdym z cylindrów spróbujemy podmienić vacu pompe bo podobno założona jest z 1.9. W tym silniku był robiony generalny remont także wszystkie elementy która moga się zużyć byly wymieniane, gniazda pompowtryskow nabijanie nowe mosiężne tuleje.
piotrsob1 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 7 minut temu, kamil-vag napisał: Heh, Piotr a pamiętasz przypadek mojej Polo ? Też korekcja 2,99 mg i przytarte panewki ^^ ale BPW chyba nie ma problemu pompy olejowej ? Prawdę mówiąc, chyba bez rozebrania części silnika będzie ciężko coś stwierdzić... a jakby mu tak spróbować podlać coś na zmniejszenie tarcia ? ? ? i sprawdzić czy cokolwiek zejdzie korekcja ? No pamiętam. Tylko u Ciebie były jakieś dziwne odgłosy zacierania się ,a tu kolega nic nie pisze o jakichś dziwnych odgłosach Zresztą byłby pewnie problem z ciśnieniem sprężania na tym cylindrze ... Dodałem zdjęcie do tego co wcześniej napisałem .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now