Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

BPW zmiana oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BPW, przy przebiegu 215 tys regeneracja głowicy, turbo, vacum, wtrysków, pompy olejowej, obecnie 263 tys, ostatnia zmiana oleju 2 tys km temu, samochód spala/wycieka z niego ok pół litra na 1kkm, olej wcześniej był lany Castrola LL Titanum czy jakoś tak 5W30, na taki był zmieniony i mam pytanie, wyczytałem w internecie że to normalne że silnik tego oleju dużo spala(kijowy olej castrola) i piszą żeby na inny zmienić, ale jaki? 

Samochód ma moc, nic nie kopci, oleju w paliwie nie ma, DPF sprawny bo się rzadko wypala, dodatkowo została zmieniona uszczelka na vacum pompie, praca silnika jak najbardziej normalna. 

Opublikowano

Ubytek 0,5 l oleju na 1000 przejechanych km to bardzo dużo jak na ten silnik :kox:

Na początek ustal czy taki ubytek to pewnik i czy silnik go spala , czy on po prostu gdzieś wycieka :)

Od tego zależy odpowiedź na twoje pytania :hi:

Opublikowano (edytowane)

Delikatne wycieki ma, przy głowicy jest zapocenie, przy egr też, trochę przy bagnecie, trochę przy podstawie filtra, ciężko ocenić czy w trasie dużo wykapie, jak samochód stoi na nocke po przyjeździe to rano kapka na kostce jest zawsze o średnicy 3cm, nie ma czasu oddać go do mechanika na pełen przegląd, chcieliśmy zmienić olej na inny i sprawdzić rezultat 

 

Przy jakim stanie ilości oleju na bagnecie zapala się kontrolka małej ilości oleju? Bo właśnie ona na trasie się zaswiecila, jak zostały 3 litry? 

Edytowane przez Jakub991227
Opublikowano
5 minut temu, Jakub991227 napisał:

Przy jakim stanie ilości oleju na bagnecie zapala się kontrolka małej ilości oleju? Bo właśnie ona na trasie się zaswiecila, jak zostały 3 litry? 

Tak się powinna zaświecać, 3 litry oleju w silniku to mniej więcej minimum na bagnecie .

Jeżeli jest jak opisujesz to na pewno te wycieki nie są powodem tak dużego ubytku oleju .

Z drugiej strony jakby silnik go spalał w takich ilościach to powinno być to widać po kolorze i czuć po zapachu spalin z wydechu.

A jak auto ma DPF-a to wydaje mi się że powinno powodować to problemy z jego działaniem :decayed:

Sprawdź czy na pewno takie zużycie oleju jak napisałeś na wstępie cały czas występuje , to jest dolewka 7,5 litra od wymiany do wymiany , czyli prawie dwie dodatkowe wymiany oleju na 15 kkm :kox::hi:

Opublikowano

Nie jest to konkretny stan, podczas jazdy wystarczy że mocniej pedał gazu naciśniesz, więcej oleju pompa zassie, auto do ciąży, ciecz odsłoni czujnik i gotowe - info na liczniku.

Wiesz, że masz minimum, jak po zgaszeniu silnika i odczekaniu tych 5 minut aż olej wróci do miski dalej świeci się kontrolka. Pozbądź się wycieków, bo 0.5l na 1kkm to bardzo dużo

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, piotrsob1 napisał:

Tak się powinna zaświecać, 3 litry oleju w silniku to mniej więcej minimum na bagnecie .

Jeżeli jest jak opisujesz to na pewno te wycieki nie są powodem tak dużego ubytku oleju .

Z drugiej strony jakby silnik go spalał w takich ilościach to powinno być to widać po kolorze i czuć po zapachu spalin z wydechu.

A jak auto ma DPF-a to wydaje mi się że powinno powodować to problemy z jego działaniem :decayed:

Sprawdź czy na pewno takie zużycie oleju jak napisałeś na wstępie cały czas występuje , to jest dolewka 7,5 litra od wymiany do wymiany , czyli prawie dwie dodatkowe wymiany oleju na 15 kkm :kox::hi:

Oleje we wszystkich samochodach zmieniamy co 10 tys, tak samo audi od samego początku wymiany co 15 tys a od przebiegu ok 150 tys (olej shell) wymiany co 10 tys (castrol longlife) 

Samochód jedynie zadymił na niebiesko świeżo po wymianie oleju, miał swoje 5 minut że kopcił, prawdopodobnie za dużo oleju było wlane bo książkowo wchodzi 3,85 a równe 4 weszły, i raz jak depnąłem po tej wymianie to zakopcił, a tak to zawsze patrzę w lusterko przy przyspieszaniu na każdym biegu lub czasami mówię komuś żeby odjechał i depnął i patrzę czy coś leci czy nie, kompletnie nic, spaliny normalnie dieslem zalatują

A z rzeczy dźwiękowych to tak delikatnie ale bardzo delikatnie słychać gwizd turbiny między 1800 a 2000 rpm podczas jazdy, jak się przyspiesza 

 

Jeszcze co mi chodzi po głowie to ściągnięcie osłon od dołu, ktoś wchodzi i odpala i utrzymuje na obrotach go a ktoś patrzy czy po silniku się sączy olej i skąd, bo możliwe że wyższe ciśnienie oleju gdzieś wypycha

Edytowane przez Jakub991227
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Jakub991227 napisał:

Oleje we wszystkich samochodach zmieniamy co 10 tys, tak samo audi od samego początku wymiany co 15 tys a od przebiegu ok 150 tys (olej shell) wymiany co 10 tys (castrol longlife) 

Samochód jedynie zadymił na niebiesko świeżo po wymianie oleju, miał swoje 5 minut że kopcił, prawdopodobnie za dużo oleju było wlane bo książkowo wchodzi 3,85 a równe 4 weszły, i raz jak depnąłem po tej wymianie to zakopcił, a tak to zawsze patrzę w lusterko przy przyspieszaniu na każdym biegu lub czasami mówię komuś żeby odjechał i depnął i patrzę czy coś leci czy nie, kompletnie nic, spaliny normalnie dieslem zalatują

A z rzeczy dźwiękowych to tak delikatnie ale bardzo delikatnie słychać gwizd turbiny między 1800 a 2000 rpm podczas jazdy, jak się przyspiesza 

Audi A2 1,4 TDI wciągało mi ok 4l oleju od wymiany do wymiany (co 15kkm ), śmierdziało spalonym olejem i przykapcał na niebiesko z wydechu :decayed:

Jak się zdecydowałem by rozebrać silnik ( dodatkowo miała objawy padniętej uszczelki pod głowicą ) to się okazało że tuleje cylindrowe mają  ślady zacierania się tłoków i dodatkowo na dwóch cylindrach widoczne są pęknięcia tulei :whistling:

No i silnik poszedł na złom , nie było czego ratować....:D

Dla tego nie uwierzę by sprawny silnik bezobjawowo spalał tyle oleju , zweryfikuj dokładnie to co opisujesz bo mi się to kupy nie trzyma ...

Same właściwości oleju ( jego wymiana na lepszy ) może zmniejszyć zużycie o 0,5l/10kkm ale nie 10 razy więcej :D :whistling:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dobra, to jednak nie branie oleju tylko wyciek, samochód stał 3 minuty i jak nim odjechalem to został 2cm okrąg z oleju, czym można umyć silnik żeby znaleźć źródło wycieku? Strasznie kijowy dostęp jest od strony egr żeby cokolwiek zrobić 

Opublikowano
2 minuty temu, Jakub991227 napisał:

Dobra, to jednak nie branie oleju tylko wyciek, samochód stał 3 minuty i jak nim odjechalem to został 2cm okrąg z oleju, czym można umyć silnik żeby znaleźć źródło wycieku? Strasznie kijowy dostęp jest od strony egr żeby cokolwiek zrobić 

Dodam ze plama oleju jest tłusta i czuć olej, ropy nie czuć więc vacum odpada

Opublikowano

W taką pogodę to próbował bym to ustalić bez mycia silnika :naughty:

A jeżeli jest to niewykonalne to poczekał bym aż się zrobi parę stopni na plusie ...

https://www.ucando.pl/p/preparat-do-mycia-silnika-k2-akra-700-ml-k2-k2-akra-0-77/UC-U16C008D007-IT?cr_cid=224340910&gclid=Cj0KCQiAkMDiBRDNARIsACKP1FEIoSZfMHsCtGlaH2SPcd2FIQ4il3XwYrxsr7Mu4LAx38sTmRIcrgUaAoEjEALw_wcB

Opublikowano

Znalazłeś wyciek? Sprawdź pod kostka od wiązki do pompowtryskow, z tyłu do głowicy wchodzi. Przyswiecisz dobrze latarka od strony kierowcy to zobaczysz, z tamtad wali pod waku i zalatuje tez po uszczelce głowicy....

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.02.2019 o 22:35, Użytkownik007 napisał:

Znalazłeś wyciek? Sprawdź pod kostka od wiązki do pompowtryskow, z tyłu do głowicy wchodzi. Przyswiecisz dobrze latarka od strony kierowcy to zobaczysz, z tamtad wali pod waku i zalatuje tez po uszczelce głowicy....

Jutro się biorę, wykręcę chłodniczkę egr, może kolektor ssący żeby cokolwiek tam zobaczyć, wymyć i obserwować 

Dzisiaj dodatkowo mama jechała i mówiła że chwilowo świece zaczęły mrugać i auto moc straciło czyli tryb awaryjny, delikatnie ciepły silnik był, pali od strzała ;)

Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy 

Przejechałem się teraz żeby przycisnąć i turbo ani wtryski odpadają bo auto trzyma swoją moc, kręciłem do 4k i nic nie mrugało na ciepłym, a od regeneracji turbo i wtrysków minęło 50 tys km. 

Bez komputera chyba się nie obejdzie 

 

Edytowane przez Jakub991227
Opublikowano (edytowane)

Po zdiagnozowaniu cieknie uszczelka pod głowicą lub ta śruba, robić to jeśli nie kopci, ma moc, nie miesza sie płyn z olejem itp, nie ma szlamu po korkiem, ogólnie wszystko poza wyciekiem jest dobre? 

IMG_20190302_120823.jpg

 

Szukałem w internecie o tym czegoś i znalazłem temat w a6 c5 1.9 tdi, gościu miał wyciek tak jak u mnie w a4, a okazało się że u niego cieknie z tej wiązki zasilającej wtryski, czy to możliwe że to spływa po głowicy i na lewą stronę wędruje? Bo zauważyłem że jest wokół tej wiązki mokro ale trochę nie chce mi się wierzyć że aż tak cieknie z tego na lewo 

Edytowane przez Jakub991227
Opublikowano (edytowane)

Miejsce i jego okolice, które podejrzewasz o wyciek wytrzyj dokładnie szmatą, potem zmyj jakimś preparatem do odtłuszczania w sprayu albo wytrzyj ponownie szmatą nasączoną w benzynie lub dowolnym rozpuszczalniku ( oczywiście zrób to na zimnym silniku :decayed: ) .

Jak wszystko wyschnie to udaj się na przejażdżkę, zatrzymując się co kilka km obserwuj w którym miejscu zacznie się pojawiać olej :whistling:

Jeżeli faktycznie cieknie z pod uszczelki głowicy to nie widzę sensu by ją od razu wymieniać .

Spróbuj najpierw zastosować jakiś markowy preparat do oleju , który zatrzymuje wycieki :hi:

Np:

https://www.ucando.pl/p/srodek-likwidujacy-wycieki-oleju-z-silnika-k2-stop-leak-oil-50-ml-k2-t377/UC-LTYIG84WV65-IT?cr_cid=227352259&gclid=Cj0KCQiAk-7jBRD9ARIsAEy8mh76Qg39gvJjg-00aV2PQK4691GCM_U3pQ4M3arBKwfW6V4fpn4f7aoaAmCtEALw_wcB

lub:

https://www.emag.pl/xeramic-oil-stop-likwiduje-wycieki-oleju-250ml-ch569/pd/DMQCPCBBM/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_campaign=pla_3p_device_desktop&cmpid=73886&gclid=Cj0KCQiAk-7jBRD9ARIsAEy8mh4fpNLI5N7nNN5yzhXxvhZgURywDlFQB-IDh8Ge-qCn3-i37kJbgyEaAp9JEALw_wcB

Jak nie pomoże i będzie się lało coraz mocniej to dopiero będzie problem z którym będzie trzeba się zmierzyć  :whistling:

Odpukać w niemalowane :D

 

P.S.

Często za olej w tym miejscu odpowiada nieszczelność uszczelki kolektora ssącego. W dolocie znajdują się mniejsze lub większe ilości oleju ( w zależności od stanu silnika i turbosprężarki ) i panuje podwyższone ciśnienie, co przy nawet niewielkiej nieszczelności może powodować taki objaw jak na zdjęciu :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
22 godziny temu, Jakub991227 napisał:

Po zdiagnozowaniu cieknie uszczelka pod głowicą lub ta śruba, robić to jeśli nie kopci, ma moc, nie miesza sie płyn z olejem itp, nie ma szlamu po korkiem, ogólnie wszystko poza wyciekiem jest dobre? 

IMG_20190302_120823.jpg

 

Szukałem w internecie o tym czegoś i znalazłem temat w a6 c5 1.9 tdi, gościu miał wyciek tak jak u mnie w a4, a okazało się że u niego cieknie z tej wiązki zasilającej wtryski, czy to możliwe że to spływa po głowicy i na lewą stronę wędruje? Bo zauważyłem że jest wokół tej wiązki mokro ale trochę nie chce mi się wierzyć że aż tak cieknie z tego na lewo 

Przecież pisałem Ci w poście #12 że spod tej wiązki musisz sprawdzić czy nie cieknie... Ja tak miałem leci dodatkowo po uszczelce głowicy szczególnie na stronę kolektorów bo ta strona jest niżej. Wytrzyj pod wiązka do sucha możesz psiknac odtluszczaczem do hamulców, przejedź parę km, jeśli znów mokro to napisz to powiem ci jak to zrobic. 

Opublikowano

Znalazłem czas, wyciągnąłem, były dwie różne śrubki, ta uszczelka wygląda na taką spłaszczoną w średnicy i wokół niej olej, pod wiązką też trochę oleji, odtłuściłem wszystko, wyczyściłem i na czarny silikon (350 stopni) wokół uszczelki pod plastikiem posmarowałem, skręciłem i zobaczymy co będzie. 

IMG_20190316_102931.jpg

IMG_20190316_102944.jpg

Opublikowano

Jednak było to, pod samochodem już sucho:)) olej był uzupełniony mam nadzieję że ostatni raz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...