Jump to content
IGNORED

DSMIC + FMIC 1.8t


Recommended Posts

Posted

Czołem?

Wiem, że może to trochę Januszowe i śmieszne ale coś mi przyszło do głowy, może to głupie a może nie:D

Seryjnie siedział u mnie smic w 1.8t. Miałem opcje prawego ICka lub FMIC. Z racji że opcja FMIC + orurowanie + jakaś tam rzeźba to wpadł DSMIC.

A skoro juz siedzą dwa intercolerki to może dało by zrobić coś takiego jak na zdjęciu. Czyli wstawić niezadużego FMICa który będzie połączony z dual smicami. Bedzie znacznie taniej bo FMIC moze byc mniejszy i nie trzeba rezać zderzaka i tylko kilka rur do dual smiców. Hmmmm

Cel ma zostać osiągnięty czyli niższe temp w dolocie za znacznie mniejszą kasę niż duży FMIC + znacznie więcej rur

ff0bb9.jpg

 

Posted

Nowe TDI tak mają seryjnie i tam to się sprawdza.  Pomysł moim zdaniem dobry.

Posted

Pomyśl w lato przy upalaniu nad natryskiem wody na fmica. Wystarczy pompka od spryskiwaczy, dodatkowy zbiorniczek tam gdzie masz miejsce + spryskiwacz mgiełkowy. Sterowane ręcznie lub prosty układ, który uruchomi pompkę na 0.5-1 sekundy co X sekund przy temp. w dolocie powyżej Y. Sam coś takiego planuje i już pomału działam do 2.7 Bit na fmicu.

Posted

A ile mocy ma byc w aucie czy juz jest? Bo moze dsmic to obrobi.

Posted
23 minuty temu, bartez90 napisał:

A ile mocy ma byc w aucie czy juz jest? Bo moze dsmic to obrobi.

Narazie jest stage 1.

Za niedlugo wpada Hybryda k03 geremi wtryski 440 czyli jakies plus minus 250kuni.

Dobrego chlodzenia nigdy nie za wiele:) 

Chodzi o to poprostu czy juz ktos cos podobnego robil i czy sie da wogole

 

 

Posted

Przy seryjnym turbo dsmic + fmic = większy lag, bo zwiększasz pojemność dolotu. Jeżeli planujesz wrzucić hybrydy to na lato dsmic+fmic jak najbardziej według mnie ma sens. Widziałem kiedyś takie projekty. Największą zaletą (wg mnie) tego rozwiązania, że nie ingerujesz w  aspekty wizualne przodu auta (nie tniessz zderzaka, brak wystających rur) oraz w aspekty bezpieczeństwa (podcinanie czy wyginanie belek zderzaka). O ile przy większej turbinie zwiększona pojemność dolotu dużo nie zmieni to przy seryjnej zwiększy się lag i tyle.

Posted
6 minut temu, Makale napisał:

Przy seryjnym turbo dsmic + fmic = większy lag, bo zwiększasz pojemność dolotu. Jeżeli planujesz wrzucić hybrydy to na lato dsmic+fmic jak najbardziej według mnie ma sens. Widziałem kiedyś takie projekty. Największą zaletą (wg mnie) tego rozwiązania, że nie ingerujesz w  aspekty wizualne przodu auta (nie tniessz zderzaka, brak wystających rur) oraz w aspekty bezpieczeństwa (podcinanie czy wyginanie belek zderzaka). O ile przy większej turbinie zwiększona pojemność dolotu dużo nie zmieni to przy seryjnej zwiększy się lag i tyle.

Nic dodać nic ująć. Dokladnie moje przemyślenia są dość podobne.

Pytanko, jaką pojemnosc mają 2 smici? A jaką np fmic o wymiarach 550x180x65? Jak to sie oblicza wogole?

Posted

Myślę że przy takim układzie 140 była by wystarczająca, gdzieś było porównanie pojemności dual smic vs fmic, trzeba poszukać.

Posted
3 godziny temu, WYSKUN napisał:

Narazie jest stage 1.

Za niedlugo wpada Hybryda k03 geremi wtryski 440 czyli jakies plus minus 250kuni.

Dobrego chlodzenia nigdy nie za wiele:) 

Chodzi o to poprostu czy juz ktos cos podobnego robil i czy sie da wogole

 

 

Geremi robi na tych hybrydach 250-260km na dsmic i jest dobrze. Napisz do niego w tej sprawie to Ci pojaśni, ale jak z nim rozmiawiałem to mówił że przy tych mocach dsmic ogarnia.

Pojemność dsmic jest niewiele mniejsza niż fmic 180, a większa niż 140.

Posted

Lepiej żeby było za chłodno niż za ciepło. Takie moje zdanie. Temp. w kolektorze ssącym ma znaczący wpływ na EGT, które potrafi narobić szkód w silniku.

Z drugiej strony 1.8t w porównaniu do 2.7bit ma 4 garnki które napędzają turbo, a nie 3 jak 2.7 + hybryda, więc akurat pojemność w tym wypadku możemy sobie darować. Po drugie pojemność zwiększa się także montując orurowanie i to też się bierze pod uwagę. Tutaj jak od smica do fmica i od fmica do smica jest kilka centymetrów to ja bym się nie zastanawiał to wkładał fmica. To jest moje zdanie.

  • Upvote 1
Posted
W dniu 28.01.2019 o 02:24, Makale napisał:

Nowe TDI tak mają seryjnie i tam to się sprawdza.  Pomysł moim zdaniem dobry.

które ?

Posted

Sam się nad tym zastanawiałem ;) Przygotuj się na rzeźbę i weź pod uwagę, że jak celujesz w wyższą moc to średnica orurowania przydałaby się większa. W tej chwili mam wydłubaną 230 na 63 choć wcześniej był dsmic.

Posted

Większość nowych ma IC wodny (w tym najmocniejszy 2.0 tdi), większe silniki mają DSMIC albo FMIC

Obejrzyj fabryczny IC w środku i pomyśl dlaczego został tak zrobiony, może zrozumiesz czemu Twój pomysł nie ma sensu. Jak już chcesz coś poprawić to może spryskiwacze na dsmic ?

Posted (edited)

Od czego taki spryskiwaczy mgielkowy mógł  by sie nadac ? O ile może to obniżyć temperature ? 

Edited by Patryk94
Posted

zwykły spryskiwacz mgłowy latem całkiem sporo w necie masz masę testów.

Posted
W dniu 28.01.2019 o 13:58, Łukasz13 napisał:

Myślę że przy takim układzie 140 była by wystarczająca, gdzieś było porównanie pojemności dual smic vs fmic, trzeba poszukać.

 

  • 7 months later...
Posted

@WYSKUN i co robiłeś coś w tym kierunku czy temat umarł? Akurat oglądałem naprawę rs3 2018 i tam chyba takie rozwiązanie jest co narysowałeś.

Screenshot_2019-09-29 [IV] Audi RS3 2018 Part VI układanka lego - YouTube.png

Posted

Ciekawe jakby taki  140mm intercooler  włożył pomiędzy dsmic.  

Jak będę kiedyś może  wrzucać hybryde to pomyślę nad tym:)

Posted (edited)
14 godzin temu, MarcinL napisał:

i co robiłeś coś w tym kierunku czy temat umarł? Akurat oglądałem naprawę rs3 2018 i tam chyba takie rozwiązanie jest co narysowałeś.

litości człowieku... gdzie wy znajdujecie te głupie pomysły.

image.png

image.png

image.png

image.png

Edited by marcin4x4

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...