matim431 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Opublikowano 28 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, Od około 1,5 roku posiadam audi a4 b6 1.9 tdi avf quattro avant manual 2003 rok przebieg około 280 000. Od samego początku borykam się z drganiami, wibracjami całej karoserii, ale tylko w przedziale obrotów 1600-2200. Najbardziej nasilone są one w przedziale 1800-2000. Dzieje się to na każdym biegu, a także na postoju. Powyżej tych obrotów auto się tak jakby uspokaja i drgania zanikają. Prędkość samochodu nie ma znaczenia. Około rok temu zrobiłem chipa w gcs tuning w krakowie, ale nic to w wibracjach nie zmieniło. Auto po chipie dużo zyskało i czuć zwiększenie mocy. Od razu po zakupie samochodu wymieniłem wszystkie filtry, płyny i oleje( do silnika zalewam Valvoline Synpower MST C3 5W40 i dodatek Archoil AR9200). Co jakiś czas zalewam także do baku środek do czyszczenia i smarowania wtrysków. Poza tym, żeby w głównej mierze usunąć te drgania wymieniłem także: - koło dwumasowe ze sprzęgłem luk - egr, bo trochę z niego ciekło -2 poduszki silnika originalne i odbój na pasie przednim lemforder -złącze elastyczne tłumnika -rozrząd z pompą wody. Niestety nic to nie pomogło ;/ Zrobiłem logi za pomocą vag-com (mam nadzieję, że dobre bo pierwszy raz to robię). W silniku brak błędów. Auto zapala bardzo dobrze i pracuje równo. Dynamiczny 001 + 004 http://vaglogi.pl/log-001_004_d1Vihgg.html Dynamiczny 003 + 011 http://vaglogi.pl/log-003_011_b4N9vJ.html Dynamiczny 011 + 010 http://vaglogi.pl/log-011_010_k20S4Qt.html Dynamiczny 003 + 008 + 011 http://vaglogi.pl/log-003_008_011_KfO13.html Dynamiczny 004 + 023 http://vaglogi.pl/log-004_023_lOm5OOH.html Statyczny 001 http://vaglogi.pl/log-001_7MeKW.html Statyczny 004 http://vaglogi.pl/log-004_IbS4Dra.html Statyczny 013-018-023 http://vaglogi.pl/log-013_018_023_uD9s9xS.html Nastawy 003 http://vaglogi.pl/log-003_1SGCy4.html Nastawy 011 http://vaglogi.pl/log-011_1p3gi.html Macie jakieś pomysły co to może być? Edytowane 28 Stycznia 2019 przez matim431
kamil-vag Opublikowano 29 Stycznia 2019 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Turbo dość mocno przeładowuje, to może być powodem dyskomfortu w czasie przyśpieszania... Przeguby wewnętrzne sprawdzone ? Przy Q dochodzi kilka czynników do sprawdzenia... Do reszty logów nie można się przyczepić, zrób porządek z turbo i napisz jakie wtedy odczucia...
matim431 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2019 Dzięki Kamil za odpowiedź. Przeguby wewnętrzne sprawdzaliśmy z mechanikiem i jest minimalny luz wzdłużny, ale mechanik mi mówił, że trochę takiego luzu musi być i że przeguby według niego są ok. Nie wiem czy ma rację? Ja na mechanice słabo się znam. Ogólnie po zakupie było trochę wycieków z silnika, ale mechanik je usunął, bo lubię mieć czysty silnik( przy egr, pompie vacum, pokrywie zaworów). Wymienił także niektóre stare przewody i uszczelki. Z tyłu podobno gdzieś spuchła rdza na tylnej półosi i trochę ocierała, ale podobno to wyczyścił i ogarnął. Rozumiem, że turbo do wymiany? Zapomniałem jeszcze wcześniej napisać, że parę razy mi się zdarzyło jak naprawdę mocno cisnąłem auto to tak jakby mi odcięło turbo. Musiałem wtedy zgasić auto, żeby wszystko wróciło do normy. Błędów niby żadnych nie było, ale w ogóle nie było mocy. W sumie tak sobie myślę, że te drgania się zaczynają jak turbina zaczyna wstawać, ale to może być przypadek. Czasem słychać też, że turbo tak jakby sapie, ale mimo to ładnie ciągnie. Zauważyłem także, że jak na postoju mocniej przygazuje i puszczę gaz to jak obroty spadną to w tym momencie też są drgania, że aż autem zakołysa. A kąt synchronizacji jest dobrze ustawiony?
misiek95 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Opublikowano 29 Stycznia 2019 (edytowane) Zdarzyło mi się, że turbina przeładowująca powodowała jakieś dźwięki i wibracje trudne do zlokalizowania po odpuszczeniu gazu... Ale przy przyspieszaniu raczej mało prawdopodobne. Jako że wibracja występuje na postoju także- przeguby, podpore wału i takie inne rzeczy można wykluczyć. Dwumas i poduszki silnika wymienione ale do sprawdzenia jest jeszcze poduszka skrzyni. Z doświadczenia to raczej obstawiał bym jednak problem z którąś pompką. Nie widze tylko loga 013 w momencie występowania wibracji, a tam mogą dziać sie cuda. Zrób dynamiczny albo chociaż statyczny ale na tych wlasnie obrotach gdzie jest problem edit: No ale na początek turbina do wyczyszczenia, koniecznie Edytowane 29 Stycznia 2019 przez misiek95
matim431 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2019 Patrzę teraz w rachunki i poduszka skrzyni też była wymieniona na lemforder. Zrobiłem logi 013 i przypadkowo tez 023 w czasie wibracji, a także jeszcze 003+011 w czasie wibracji i przyspieszenia. 013 w czasie jazdy http://vaglogi.pl/log-013_7yK93.html 023 w czasie jazdy http://vaglogi.pl/log-023_oPsK0qO.html 013 na postoju http://vaglogi.pl/log-013_lg3R6S.html 023 na postoju http://vaglogi.pl/log-023_S48aUt.html 003+011 w czasie jazdy i wibracji http://vaglogi.pl/log-003_011_P24RGRy.html 003+011 dynamiczny (rozumiem, że tutaj widać tą przeładowującą turbinę?) http://vaglogi.pl/log-003_011_HG1m4.html
kamil-vag Opublikowano 29 Stycznia 2019 Opublikowano 29 Stycznia 2019 4 minuty temu, matim431 napisał: 003+011 dynamiczny (rozumiem, że tutaj widać tą przeładowującą turbinę?) http://vaglogi.pl/log-003_011_HG1m4.html Tak, to nie jest zdrowe dla silnika i osprzętu jeździć z takim przeładowaniem, geometria do czyszczenia...
kubabkb Opublikowano 10 Lutego 2019 Opublikowano 10 Lutego 2019 kamil-vag jakie prawidowe powinno byc cisnienie ( chodzi mi o max jaki moze osiagnac turbo-sprawe)
kamil-vag Opublikowano 10 Lutego 2019 Opublikowano 10 Lutego 2019 Godzinę temu, kubabkb napisał: kamil-vag jakie prawidowe powinno byc cisnienie ( chodzi mi o max jaki moze osiagnac turbo-sprawe) To zależy, seryjnie jest np dla AVF/AWX - 2350,0 mbar, tunerz to zazwyczaj lekko podnoszą do 2450,0 Ogólnie przy sprawnym układzie podciśnienia i mechanice turbiny ciśnienie aktualne ma podążać za zadanym ze sterownika i w razie przeładowania ma być odcinka (check) przez ustawionego strażnika... A widziałem już mapy gdzie strażnik wyjebany w kosmos i mimo przeładowania auto sobie jedzie bez błędu
kubabkb Opublikowano 10 Lutego 2019 Opublikowano 10 Lutego 2019 wiec u kolegi wyzej nie ma az tak tragicznego przeldowania bo najwieksze odczytane to 2597.4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się