Tomek Dysiek Posted February 2, 2019 Posted February 2, 2019 Witam mam problem . Ucieka mi płyn chłodniczy prawdopodobnie ze zbiorniczka tam pod zbiorniczkiem jest tam taki zaworek i z tego ucieka z tego co zauwazyłem co to moze byc jakie proady prosze . Posiadam audi a4 b6 1.9 tdi avb 101km
Iceman_873 Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 Sprawdź za pompa vacum taki krociec ktory lubi pękać.
piotrsob1 Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 Jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( ujściem od jego spodu ), węże robią się twarde jak kamień i dzieje się to szczególnie po ostrzejszej jeździe to na dziewięćdziesiąt parę procent wysrała się uszczelka pod głowicą
hervi89 Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 (edited) 5 godzin temu, piotrsob1 napisał: Jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( ujściem od jego spodu ), węże robią się twarde jak kamień i dzieje się to szczególnie po ostrzejszej jeździe to na dziewięćdziesiąt parę procent wysrała się uszczelka pod głowicą Mam to samo... tyle, że właśnie węże nie są twarde i raczej przy normalnej jeździe też jest ten efekt, ale słabszy. Uszczelka sprawdzana u mechanika przyrządem (płyn w nim się znajdujący nie zmienił koloru), więc podobno to nie ona. Z tego co czytałem straszą pękniętą głowicą. Coś jeszcze zostało do sprawdzenia? Albo jak znaleźć inną przyczynę? 8 godzin temu, Iceman_873 napisał: Sprawdź za pompa vacum taki krociec ktory lubi pękać. Od której strony? Podejdę z ziemi czy kanał potrzebny? Edited March 3, 2019 by hervi89
Tomek Dysiek Posted March 16, 2019 Author Posted March 16, 2019 Sprawdzałem właśnie uszczelkę i jest w porządku a płyn dalej ucieka po woli. Sprawdzę właśnie ten króciec za pompa co mówiłeś
Lu-Gi Posted March 16, 2019 Posted March 16, 2019 Pod vacuum pompa do głowicy jeszcze wchodzi taki cienki wężyk wodny sprawdź czy nie jest napuchniety. Jak masz pompę luka to z nich lubi sączyć się ropa i ten wężyk lubi puchnąć i pękać od ropy. Lub zbiorniczek się rozwarstwil albo zaworek w zarketce się zepsuł
damian0550 Posted March 17, 2019 Posted March 17, 2019 (edited) Upg. U mnie węże robiły się twarde jak kamień. Test wyszedł pozytywny na zawartość spalin w układzie. Wydmuchało uszczelkę na 3 cyl. Dodatkowo wytarty wałek, czyli wymiana i dodatkowe koszty. Edited March 17, 2019 by damian0550
Tomek Dysiek Posted March 19, 2019 Author Posted March 19, 2019 W dniu 17.03.2019 o 13:03, damian0550 napisał: Upg. U mnie węże robiły się twarde jak kamień. Test wyszedł pozytywny na zawartość spalin w układzie. Wydmuchało uszczelkę na 3 cyl. Dodatkowo wytarty wałek, czyli wymiana i dodatkowe koszty.
Tomek Dysiek Posted March 19, 2019 Author Posted March 19, 2019 Ale właśnie węże u mnie nie robią się twarde
Langista Posted March 19, 2019 Posted March 19, 2019 Obejrzyj dokładnie zbiorniczek. U mnie był pęknięty na tej górnej rurce z powrotu dlatego też musiałem wymienić.
Tomek Dysiek Posted March 20, 2019 Author Posted March 20, 2019 Ale u mnie widać ewidentnie że ucieka tym zaworkiem z pod Zbiorniczka i nie mam pojęcia dlaczego nie wiem co już robić
Langista Posted March 20, 2019 Posted March 20, 2019 to wymień korek, może nie trzyma ciśnienia i ucieka gwintem.
Tomek Dysiek Posted March 23, 2019 Author Posted March 23, 2019 Zmieniłem korek i pojedzilem trochę i to samo dalej ucieka tym zaworkiem
Langista Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania.
misiek95 Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 30 minut temu, Langista napisał: Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania. Nie ma w avb takiej śrubki. Układ sam sie odpowietrza. Jak nie ubywa to nie robić nic. Jak ubywa to zmień zbiorniczek. One pękają. W benzynowych częściej bo duże temperatury panują. W s4 nagminnie sie rozpada ten zbiorniczek.
hervi89 Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Ja właśnie dziś wymieniłem zbiorniczek i zobaczymy, W starym pęknięcia niby nie widać, ale wystarczy jakieś małe, nie widoczne i będzie pod ciśnieniem spierniczać. Mocno zastanawiające jest to, że auto stało ponad tydzień a spust pod zbiorniczkiem i tak był mokry. Dam znać czy pomogło jutro po trasie. ?
Tomek Dysiek Posted March 23, 2019 Author Posted March 23, 2019 7 godzin temu, Langista napisał: Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania. Poziom w zbiorniczku utrzymuje się na min czasami nawet mniej ale jak po odkręceniu korka to płyn cofnie troszkę
Tomek Dysiek Posted March 23, 2019 Author Posted March 23, 2019 Jak najlepiej odpowietrzyć układ chłodzenia ??
Langista Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Nie trzeba, koledzy tutaj pisali, że u Ciebie sam się odpowietrza.
Lu-Gi Posted March 24, 2019 Posted March 24, 2019 (edited) Dolewke zrób do max i temp na klimie na HI, zagrzej motor żeby obieg poszedł po całości układu. W ogóle to zmień zbiorniczek, jeżeli saczy się z tego "cypelka" pod zbiorniczkiem to znaczy że płyn podchodzi pod sam korek bo tam jest przelew, jak mówisz że płyn utrzymuje się w okolicach min. I nie widać że wybija go do góry to raczej na pewno zbiorniczek jest gdzieś pekniety. Edited March 24, 2019 by Lu-Gi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now