Jump to content
IGNORED

[B6 TDI PD] Wyciek płynu chłodzącego spod zbiorniczka.


Recommended Posts

Posted

Witam mam problem  . Ucieka mi płyn chłodniczy prawdopodobnie ze zbiorniczka tam pod zbiorniczkiem jest tam taki zaworek i z tego ucieka z tego co zauwazyłem co to moze byc jakie proady prosze . Posiadam audi a4 b6 1.9 tdi avb 101km

  • 1 month later...
Posted

Sprawdź za pompa vacum taki krociec ktory lubi pękać.

Posted

Jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( ujściem od jego spodu ), węże robią się twarde jak kamień i dzieje się to szczególnie po ostrzejszej jeździe to na dziewięćdziesiąt parę procent wysrała się uszczelka pod głowicą :decayed::whistling:

Posted (edited)
5 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( ujściem od jego spodu ), węże robią się twarde jak kamień i dzieje się to szczególnie po ostrzejszej jeździe to na dziewięćdziesiąt parę procent wysrała się uszczelka pod głowicą :decayed::whistling:

Mam to samo... tyle, że właśnie węże nie są twarde i raczej przy normalnej jeździe też jest ten efekt, ale słabszy. Uszczelka sprawdzana u mechanika przyrządem (płyn w nim się znajdujący nie zmienił koloru), więc podobno to nie ona. Z tego co czytałem straszą pękniętą głowicą. Coś jeszcze zostało do sprawdzenia? Albo jak znaleźć inną przyczynę?

8 godzin temu, Iceman_873 napisał:

Sprawdź za pompa vacum taki krociec ktory lubi pękać.

Od której strony? Podejdę z ziemi czy kanał potrzebny?

Edited by hervi89
  • 2 weeks later...
Posted

Sprawdzałem właśnie uszczelkę i jest w porządku a płyn dalej ucieka po woli. Sprawdzę właśnie ten króciec za pompa co mówiłeś

Posted

Pod vacuum pompa do głowicy jeszcze wchodzi taki cienki wężyk wodny sprawdź czy nie jest napuchniety. Jak masz pompę luka to z nich lubi sączyć się ropa i ten wężyk lubi puchnąć i pękać od ropy. Lub zbiorniczek się rozwarstwil albo zaworek w zarketce się zepsuł 

Posted (edited)

Upg. U mnie węże robiły się twarde jak kamień. Test wyszedł pozytywny na zawartość spalin w układzie. Wydmuchało uszczelkę na 3 cyl. Dodatkowo wytarty wałek, czyli wymiana i dodatkowe koszty.

received_1909512742492399.jpeg

received_986767724855822.jpeg

Edited by damian0550
Posted
W dniu 17.03.2019 o 13:03, damian0550 napisał:

Upg. U mnie węże robiły się twarde jak kamień. Test wyszedł pozytywny na zawartość spalin w układzie. Wydmuchało uszczelkę na 3 cyl. Dodatkowo wytarty wałek, czyli wymiana i dodatkowe koszty.

received_1909512742492399.jpeg

received_986767724855822.jpeg

 

Posted

Ale właśnie węże u mnie nie robią się twarde 

Posted

Obejrzyj dokładnie zbiorniczek. U mnie był pęknięty na tej górnej rurce z powrotu dlatego też musiałem wymienić.

Posted

Ale u mnie widać ewidentnie że ucieka tym zaworkiem z pod Zbiorniczka i nie mam pojęcia dlaczego nie wiem co już robić 

Posted

to wymień korek, może nie trzyma ciśnienia i ucieka gwintem.

Posted

Zmieniłem korek i pojedzilem trochę i to samo dalej  ucieka tym zaworkiem 

Posted

Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania.

Posted
30 minut temu, Langista napisał:

Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania.

Nie ma w avb takiej śrubki. Układ sam sie odpowietrza. 

Jak nie ubywa to nie robić nic. Jak ubywa to zmień zbiorniczek. One pękają. W benzynowych częściej bo duże temperatury panują. W s4 nagminnie sie rozpada ten zbiorniczek. 

Posted

Ja właśnie dziś wymieniłem zbiorniczek i zobaczymy, W starym pęknięcia niby nie widać, ale wystarczy jakieś małe, nie widoczne i będzie pod ciśnieniem spierniczać. Mocno zastanawiające jest to, że auto stało ponad tydzień a spust pod zbiorniczkiem i tak był mokry. Dam znać czy pomogło jutro po trasie. ?

Posted
7 godzin temu, Langista napisał:

Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania.

Poziom w zbiorniczku utrzymuje się na min czasami  nawet mniej ale jak po odkręceniu korka to płyn cofnie troszkę 

Posted

Jak najlepiej odpowietrzyć układ chłodzenia ?? 

Posted

Nie trzeba, koledzy tutaj pisali, że u Ciebie sam się odpowietrza.

Posted (edited)

Dolewke zrób do max i temp na klimie na HI, zagrzej motor żeby obieg poszedł po całości układu. W ogóle to zmień zbiorniczek, jeżeli saczy się z tego "cypelka" pod zbiorniczkiem to znaczy że płyn podchodzi pod sam korek bo tam jest przelew, jak mówisz że płyn utrzymuje się w okolicach min. I nie widać że wybija go do góry to raczej na pewno zbiorniczek jest gdzieś pekniety. 

Edited by Lu-Gi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...