aprox99 Opublikowano 7 Lutego 2019 Opublikowano 7 Lutego 2019 (edytowane) Witam, po przejechaniu kilkuset km po autostradzie i przy wyjeździe stanie na światłach Start-stop nie wyłącza silnika. Temp. na zewnątrz dodatnia, silnik ciepły mimo to nic. Dzisiaj przez przypadek wyłączyłem cały system klimy i dmuchawy przyciskiem off. Rano przy +4 i przejechaniu 200 m Start-stop wyłącza silnik na światłach. Silnik zimny po nocy. Czyli panel sterowania dmuchawy i klimy jakoś powiązany z tym start stop. Wypróbowałem to wiele razy i zawsze tak działa a przy zimnym silniku nie powinno go wyłączać. Co jest grane? A4 b8 tdi 2014 Edytowane 7 Lutego 2019 przez aprox99
Muskel1 Opublikowano 7 Lutego 2019 Opublikowano 7 Lutego 2019 Jasne, ze tak. Musza być spełnione warunki żeby s/s zadział. Napiecie akumulatora, czy klima jest właczona, czy dpf dopala. Jest kilkanascie warunków kiedy ma sie załączać. Jak masz zapisane jakieś błędy w silniku s/s też nie zadziała.
Makale Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Jak można tego systemu używać? Przecież to więcej szkód niż pożytku robi z perspektywy czasu. Zobacz sam: jechałeś autostradą. Stówką pewno nie jechałeś, silnik był nagrzany, turbiny też; zatrzymujesz się na bramkach/mopie turbo czerwona i nagle SS wyłącza Ci silnik i ta nagrzana do czerwoności turbina traci chłodzenie i smarowanie... Lepiej żeby już zimny motor Ci zgasiło, który i tak pewno jest dogrzewany z webasta o ile masz niż rozgrzany.
Muskel1 Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 3 godziny temu, Makale napisał: Jak można tego systemu używać? Przecież to więcej szkód niż pożytku robi z perspektywy czasu. Zobacz sam: jechałeś autostradą. Stówką pewno nie jechałeś, silnik był nagrzany, turbiny też; zatrzymujesz się na bramkach/mopie turbo czerwona i nagle SS wyłącza Ci silnik i ta nagrzana do czerwoności turbina traci chłodzenie i smarowanie... Lepiej żeby już zimny motor Ci zgasiło, który i tak pewno jest dogrzewany z webasta o ile masz niż rozgrzany. Nie do końca, po osiągnięciu wysokiej temp. s/s nie zgasi silnika gdy aktywowane sa wentylatory chłodnicy. Ale fakt jest taki, ze wiecej szkód niż pożytku z tego s/s. Poczynając od naciągających się łańcuchów a kończąc na przypiekaniu się oleju w turbinie.
Makale Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Sam silnik nie musi się wcale nagrzać bo pęd powietrza go wystarczająco schłodzi. Nawet dolna osłona pod silnikiem jest tak zaprojektowana tak, żeby chłodzić miskę olejową i dmuchać wokoło silnika, żeby rozproszyć ciepło, a turbina jest napędzana spalinami, których temperatura przekracza 1000oC. Mając wskaźnik EGT można zaobserwować, że często EGT i temperatura płynu chłodzącego i oleju nie jest ściśle zależna od EGT. Olej i płyn chłodniczy jest chłodzony, a spaliny nie mają chłodnicy.
Muskel1 Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 53 minuty temu, Makale napisał: Sam silnik nie musi się wcale nagrzać bo pęd powietrza go wystarczająco schłodzi. Nawet dolna osłona pod silnikiem jest tak zaprojektowana tak, żeby chłodzić miskę olejową i dmuchać wokoło silnika, żeby rozproszyć ciepło, a turbina jest napędzana spalinami, których temperatura przekracza 1000oC. Mając wskaźnik EGT można zaobserwować, że często EGT i temperatura płynu chłodzącego i oleju nie jest ściśle zależna od EGT. Olej i płyn chłodniczy jest chłodzony, a spaliny nie mają chłodnicy. Tak oczywiście ale gdy tak dasz w piec że turbina będzię swiecić to i wtedy automatycznie przy takiej jeździe temp. oleju i silnika wzrośnie i wiatraki się załączą.
Makale Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Tak dokładnie, ale wystarczy że przy dłuższej jeździe bez chorego pałowania turbo jest mega gorące, a silnik wcale nie ma wysokiej temp i wtedy też SS wyłączy Ci silnik i ta gorąca turbina traci chłodzenie i smarowanie Nawet jazda te 150 km/h na długiej skrzyni to nawet termostat się porządnie nie otworzy, ale turbo jest gorące.
Muskel1 Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Dlatego zakodowałem u siebie funkcje zapamietania ostatniej pozycji s/s zeby nie musiec po kazdym odpaleniu przycisku aktywowac. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się