Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bezpieczne odpowietrzanie pompy VP44 w V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki uprzejmości użytkowanika forum AKP o nicku Carlnova uzyskałem pełne prawa do wrzucenia tego pieknego manuala do naszego kącika WARSZTAT

Witam !!!

Wiele już było postów o zgubnym wpływie pęcherzyków powietrza na serce naszego motorka - osławioną na naszym forum VP44.

Pompa wtryskowa VP44 to rewelacyjna konstrukcja, trzeba o nią jednak dbać jak o własną żonę czy dziewczynę.

Ja osobiście mam już dość postów o zgonach VP44, w większości przypadków jest to pad elektroniki pompy, ale moje zdanie jest takie:

Ograniczmy do minimum pośrednie przyczyny "zawału naszego serca" - zgonu VP44 chociażby poprzez uświadomienie, że np. bezpośrednie odpowietrzanie naszego układu paliwowego w V6 na wtryskach jest zdecydowanie niewłaściwe. Ten post ma cele edukacyjne, proszę wszystkich kolegów o dzielenie się z nami swoimi doświadczeniami w tym zakresie, ale bez postów typu: " ja tam nie muszę odpowietrzać - mam PD :/ "

Prawidłowe - potwierdzone przez autoryzowane serwisy odpowietrzanie powinno przebiegać niejako w trzech etapach z gwarancją stuprocentowej skuteczności odpowietrzenia.

ETAP PIERWSZY

Aby odpowietrzyć układ paliwowy należy się upewnić, że wewnętrzna część komory spiętrzającej (pojemność ok. 0,5 l) jest stale napełniona paliwem.

Przy wyłączonym silniku (elektryczna pompa paliwa wtedy nie pracuje) wewnętrzna część komory spiętrzającej jest wystarczająco napełniona paliwem tylko w przypadku zbiornika paliwa wypełnionego ponad 2/3 (około 40 litrów).

Z tego też względu w przypadku ilości napełnienia mniejszej niż powyższa należy postępować w sposób opisany poniżej.

1. Otworzyć pokrywę skrzynki bezpieczników po lewej stronie tablicy przyrządów.

2. Wyjąć bezpiecznik nr 28 od pompy w zbiorniku ze wspornika bezpieczników (zielona strzałka - piąty od góry po lewej).

3. Podłączyć przewód do prawego zacisku gniazda bezpiecznika nr 28 (patrz czerwona strzałka).

4. Z drugiej strony podłączyć zacisk bezpośrednio na plus do akumulatora .

5. Zrobić to połączenie w taki sposób, aby było możliwe załączenie pompy w zbiorniku na cały czas trwania odpowietrzania, pompa paliwa musi pracować (słyszalnie) i przepompowywać paliwo do komory spiętrzającej.

f5994775581931d6m.jpg

ETAP DRUGI

1. Zacisnąć przewód powrotnego obiegu paliwa klamrami do węży do 25 mm (ja zrobiłem to zwykłymi ściskami stolarskimi) w następujących miejscach:

- między filtrem a zbiornikiem paliwa

- między filtrem a pompą wtryskową

6c094ced180d6d84m.jpg

04e13b61faef518am.jpg

2. Wyjąć przewód powrotnego obiegu prowadzący do dysz wtryskowych prawego rzędu cylindrów na pompie wtryskowej.

(prawy rząd - strona pasażera)

3. Nałożyć krótki wąż na wolny króciec węża pompy wtryskowej VP44.

4. Połączyć wąż ze zbiornikiem do odpowietrzania -V.A.G 1390/1- lub własnej roboty "maszynką do pędzenia bimbru".

Tak wygląda to profesjonalnie:

55326fd473fc19e6m.jpg

A tak sprzęcior domowego wyrobu za około 40 PLN

cb6ad15abe261916m.jpg

5. Uruchomić skonstruowaną własnoręcznie ręczną pompę podciśnienia i w ten sposób trzykrotnie napełnić zbiornik do odpowietrzania.

W tym czasie powinna być uruchomiona pompa w zbiorniku napełniająca komorę spiętrzającą.

Nie da się pozbyć całkowicie pęchęrzyków powietrza z układu, ale ograniczycie do minimum mielenie powietrza przez naszą drogocenną VP44.

Trzy razy wystarczy - powiedzmy około 1,5 litra

0c3d1e94ec5ca6a0m.jpg

I teraz tak, Panowie...

Nie ukrywam, że napracować się trzeba, ale wyobraźcie sobie np. że pompujecie nie brzydką pompę VP44, ale Angelinę Jolie lub Pamelę Anderson lub Cameron Diaz (he, he...) - zupełna dowolność :

Zdecydowanie pomoże...

W moim przypadku wczoraj były to trzy browary, jako wspomaganie, które wypiłem nie wiedzieć kiedy... :diabel:

A tak na zupełnie poważnie, może to być np. odsysarka do oleju - następnym razem mam już załatwioną z kumpla warsztatu.

Nadaje się wszystko, co ssie

Po takim zabiegu następuje dopiero:

ETAP TRZECI I OSTATNI

...niestety dla niektórych jest to etap pierwszy i ostatni.

1. Poluzowanie podczas kręcenia rozrusznikiem nakrętek wtryskiwaczy i odpowietrzenie w ten sposób wysokiego ciśnienia między VP44 i wtryskiwaczami

5 sekund - prawa głowica

5 sekund - lewa głowica

Trzecie zakręcenie rozruszniczkiem w ilości do max. 10 sekund spowoduje, że usłyszycie rewelacyjny pomruk Waszego V6

Aha !!! Byłbym zapomniał, przed kręceniem włóżcie bezpiecznik 28 tam gdzie jego miejsce i zdejmijcie zaciski z filtra paliwa

To tyle...

Będę szczęśliwy, jeżeli chociaż jedna VP44 nie umrze dzięki temu opisowi

Jeżeli coś napisałem nie tak - poprawcie mnie, panowie...

Pozdrawiam, koledzy

!!! FAQ !!!

1. Jak mam pełny zbiornik to mogę ominąć pkt 1 z bezpiecznikiem czy powinienem tak czy inaczej włączyć pompkę w zbiorniku [pbbambus]

(proton2) Jak masz pełny zbiornik to pierwszy etap można pominąć.

Opublikowano

Postanowiłem dorzucić do tego opisu trochę swoich spostrzeżeń bo sam niedawno przechodziłem tego typu "przybgodę". Otóż nie zawsze jest tak prosto.....chodzi o to że czasami ta pompa nie przepuszcza, czyli nie można z niej wyssać ani paliwa ani powietrza. Czemu tak jest na razie nie wiem, ale i z tego jest wyjscie ( z tym że mniej popularne). Trzeba nalać paliwa do jakiegoś naczynia i umieścić go ponad pompom i z niego zasilać naszą VP. Następnie wystarczy poluzować nakretki na wtryskach i po prostu kręcić :embarrassed: tak,tak wiem że zaraz mi się oberwie od znawców tematu, ale czasami tylko to pomaga. Oczywiście "kręcenie" nie może byc dłuższe niż 15 sekund i przerwa. Życzę powodzenia bo czasami odpowietrzanie tego ustrojstwa to nie lada wyzwanie.

Opublikowano

Ile czasu trwa napelnianie zobiornika do odpowietrzania?Odpowietrzalem tym sposobem i przez 10min zlecialo mi 200ml.

Opublikowano

no to patrzę że ja chyba miałem farta. Po wymianie odmy w maju zapowietrzyłem gadzinę. Próbowałem w ten spsob ale strzykawką lecz to jest za duże podciśnienie i strzykawka jest za słaba. Skończyło się na zalaniu filtra paliwa ropą, wlaniu w przewody paliwowe ropy, złożeniu wszystkiego do kupy, odkręceniu prawej strony wtrysków i kręcenie 5 sekund i zmiana stron prawa zakręcona lewa odkręcona i znowu 5 sekund. od tamtej pory taczka lata bez problemu a po d*pie dostała zdrowo :kox:

Opublikowano

Odsysarka do oleju lub do odpowietrzania hamulców. Podpinacie pod powrót i teraz najlepsze - ssiecie aż paliwo przez dłuższą chwilę leci. Wszystko na przekręconej stacyjce. W tym momencie kręcicie rozrusznikiem.

Podłączacie po chwili powrót do instalacji.

Ot i wszystko. Nie wiem czy 5 minut to zajmuje.

Wiem że nie każdy ma dostęp do tych szpejów ale zastanawiał bym się nad tym czy ryzykować zatarciem/uszkodzeniem VP44.

Opublikowano

a czy vp 44 zasysa na włączonym zapłonie??

Opublikowano

czy jest możliwość dodania na nowo tych zdjęć ponieważ nie chcą się wyświetlać??

Opublikowano

Ja już kilka razy wymieniałem filtr paliwa i nigdy tak nie robiłem. Jak powyżej Fakt paliwa zawsze wiecej niż pół zbiornika.

A nastepnie te węże co wyżej oczywiscię zaciskałem i dalj nastepne weże odpiełem filtr zalałem paliwem zaciski zdjełem.

Odpalilem obroty na 2tys przez chwile i wszystko gra nic sie nie zapowietrzyło. Jak odpalał lekko tak odpala bąbli nie ma .

Opublikowano

Cześć
Zrobiłem odpowietrzanie wg instrukcji ale trochę mnie niepokoi że zbyt mocno się przelewa paliwo przez pompę wtryskową już po podłączeniu pompy ze zbiornika.

Czy to oznacza że pompa padła?

Była taka sytuacja ze odkręciła się śruba do pomiaru ciśnienia w pompie wtryskowej podczas jazdy i wyciekło paliwo samochód się zatrzymał. Laweta i następnego dnia dokręcenie śruby i odpowietrzanie

https://youtu.be/nQ9LdZvGzY4

Co wy na to?

Niestety po odpowietrzeniu przewodów wtryskowych samochód nie chce zapalić kreci się ale nie odpala.
 

Opublikowano

W sposób który pokazałeś nie da się odpowietrzyć pompy!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...