Przemox96 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 Witam,planuję zakup A4 B8 1.8 TFSI. Naczytałem się już trochę o ich awaryjności, branie oleju,problemy z rozrządem itd. Jednak myślę nad tym aby zaryzykować i kupić ten model. Pierwsze co to wymieniłbym kompletnie rozrząd,następnie wymieniłbym tłoki i pierścienie na wytrzymalsze zamienniki z amerykańskiego rynku (Firma MAHLE) które ponoć pomagają na problem z olejem. Słyszałem też o jakiś problemach z kołem zamachowym,również poszłoby do wymiany. Jak myślicie,czy po takich zabiegach miałbym raczej spokój na dłuższy czas i mógłbym spać spokojnie ? Czy może są jeszcze jakieś inne wady których nie znalazłem przeglądając internet ? A może lepiej sobie odpuścić ten silnik i szukać raczej czegoś starszego np. B7/B6 z 1.8T/3.0 V6 ? A może A6 C6 2.4 V6 ? Jak myślicie ? Nie ukrywam,że najbardziej podoba mi się B8 i na niej mi najbardziej zależy ale jeśli ten 1.8 TFSI to az taka tragedia to odpuszczę. PS. W grę wchodzi jedynie benzyna,auto będzie przez najbliższe 2-3 lata użytkowane tylko na weekendy.
Dev Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 1 godzinę temu, Przemox96 napisał: Witam,planuję zakup A4 B8 1.8 TFSI. Naczytałem się już trochę o ich awaryjności, branie oleju,problemy z rozrządem itd. Jednak myślę nad tym aby zaryzykować i kupić ten model. Pierwsze co to wymieniłbym kompletnie rozrząd,następnie wymieniłbym tłoki i pierścienie na wytrzymalsze zamienniki z amerykańskiego rynku (Firma MAHLE) które ponoć pomagają na problem z olejem. Słyszałem też o jakiś problemach z kołem zamachowym,również poszłoby do wymiany. Jak myślicie,czy po takich zabiegach miałbym raczej spokój na dłuższy czas i mógłbym spać spokojnie ? Czy może są jeszcze jakieś inne wady których nie znalazłem przeglądając internet ? A może lepiej sobie odpuścić ten silnik i szukać raczej czegoś starszego np. B7/B6 z 1.8T/3.0 V6 ? A może A6 C6 2.4 V6 ? Jak myślicie ? Nie ukrywam,że najbardziej podoba mi się B8 i na niej mi najbardziej zależy ale jeśli ten 1.8 TFSI to az taka tragedia to odpuszczę. PS. W grę wchodzi jedynie benzyna,auto będzie przez najbliższe 2-3 lata użytkowane tylko na weekendy. 1.8tfsi nie miały takich problemów jak 2.0tfsi ale to nie oznacza ze sie nie zdarzały
Langista Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 Problemy z olejem w tych silnikach wzięły się od wymian oleju co 30k, wszystko się pozapychało i nie działa jak należy. Na moje wystarczy tylko przeczyścić dokładnie silnik (jak już chcesz silnik rozbierać, to tłoki wyrwać, pierścienie wymienić a tłoki tylko przeczyścić dokładnie, aby kanaliki odblokować jak są zapchane). Regularnie olej wymieniać i będzie wszystko cacy, nie ma potrzeby wg. mnie na lepsze tłoki wskakiwać jeżeli nie chcesz mocy podnosić. Jeżeli chcesz bezawaryjności to 3.0 V6 z B6/7 odradzam, bardzo duże prawdopodobieństwo wtopienia sporej gotówki w remont silnika (ok 12k). Taniej w 1.8 pójść, i nie wydawać milionów bez potrzeby.
Przemox96 Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Opublikowano 19 Lutego 2019 Wielkie dzięki za odpowiedzi. A jak myślicie ? Co sprawi mniej problemów ? 1.8 TFSI czy 2.0 TFSI ?
Langista Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 1.8 na moje, ale to raczej posiadacze tych silników musieliby się wypowiedzieć. Możesz tez poczytać w tematach o typowych usterkach tych silników, ich złożoności i dostępu do różnych wymian.
kixi4 Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 (edytowane) 3 godziny temu, Przemox96 napisał: Wielkie dzięki za odpowiedzi. A jak myślicie ? Co sprawi mniej problemów ? 1.8 TFSI czy 2.0 TFSI ? To praktycznie identyczny silniki i cierpią na te same przypadłości jedyna różnica którą odczujesz to moc i ciut większe spalanie 2.0 Edytowane 19 Lutego 2019 przez kixi4
Kamil Golenia Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Ja się mogę wypowiedzieć na temat 1,8 TFSI 170km CJEB Ogólnie z olejem nie mam problemów a mam najechane 204 tyś i jak litr weźmie na 15 tyś to dobrze ale za to 160 tyś sterownik silnika 6,4 tyś ASO 165 tyś wariator faz rozrządu 9 tyś ASO 185 tyś dwumasa 8,4 tyś ASO 192 tyś pompa wody 2,5 tyś miejscowy zakład i teraz ma prawie 205 tyś i problem z wtryskami naprawa w trakcie. Także albo trafiłem na takie wadliwy egzemplarz albo sam już nie wiem.
Wihajster Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Opublikowano 19 Kwietnia 2019 10 godzin temu, Kamil Golenia napisał: Ja się mogę wypowiedzieć na temat 1,8 TFSI 170km CJEB Ogólnie z olejem nie mam problemów a mam najechane 204 tyś i jak litr weźmie na 15 tyś to dobrze ale za to 160 tyś sterownik silnika 6,4 tyś ASO 165 tyś wariator faz rozrządu 9 tyś ASO 185 tyś dwumasa 8,4 tyś ASO 192 tyś pompa wody 2,5 tyś miejscowy zakład i teraz ma prawie 205 tyś i problem z wtryskami naprawa w trakcie. Także albo trafiłem na takie wadliwy egzemplarz albo sam już nie wiem. lubisz przeplacac widze
Korton555 Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Weź 2.0 tfsi 3 gen, wyeliminowano problem olejowy, posiada dodatkowy wtrysk paliwa w kolektor ssący, więc nie zakleja się syfem. Dolozysz troche za nowszy rocznik, ale lepsze to niz kupienie 2-3 lata starszego egzemplarza i roznice w cenie wpakowac na poprawienie silnika (pierscienie, rozrzad, itp)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się