Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Rant opony ochraniający felgę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Zastanawiam się nad wyborem opon letnich w rozmiarze 205/55 R16. Przejrzałem opinie i wybrałem opony Continental ContiPremiumContact 2. Znalazłem też model HFR lub VFR co oznacza oponę z rantem ochraniającym felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Felgi mam aluminiowe więc mnie to zainteresowało. Czy ktoś się z tym spotkał i czy jest to coś co może skłaniać ku wyborze właśnie takiego modelu opony a nie innego? Jakie są plusy i minusy tego rantu?

Felgi mam takie jak na tej aukcji:

http://moto.allegro.pl/item568859601_felgi_alu_16_oryginal_audi_a4_a6_vw_seat_fv.html

jak widać mają wystający rant który łatwo jest zarysować o krawężnik.

Przy okazji drugie pytanie - czy jest sens dopłacać do opon z wyższym indeksem prędkości niż to wynika z pękości maksymalnej auta? Do mojego 1.8 w benzynie wystarczy indeks H.

Z góry dziękuje za rozwiązanie dylematu.

Pozdrawiam

Opublikowano

Rant opony zabezpieczający powinien mieć szerszą oponę, niż bez rantu. Sam mam ContiSportContanct2 z rantem i tak to wygląda http://img20.imageshack.us/img20/2852/img1822ahm1.jpg Sprawdza się nieźle, kilka razy zdarzyło mi się zajechać, a felgi nie uszkodziłem.[br]Dopisany: 04 Marzec 2009, 18:57_________________________________________________Co do indeksu, to w 90% przypadków opon nie warto brać wyższego indeksu prędkości.

Opublikowano

Warto zainwestować w te opony z rantem. W razie czego uratuje Ci on felgę przed porysowaniem. A co do indeksu prędkości to odpowiedz sobie z jaką maksymalną prędkością jeździsz i z takim indeksem kup oponę :wink4:

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem. Na zdjęciu też nie widzę żadnego wystającego rantu. Opona musi mieć ten swój wymiar szerokości powiedzmy 205 mm, felga ma swoją szerokość 7 cali czyli około 178 mm. Z tego wynika że opona jest szersza od felgi o 27 mm. To jest przy standardowej oponie bez rantu. Czy jeśli opona jest w wersji z rantem ochronnym to boczne ścianki są dodatkowo poszerzone, czyli przypomina fragment opony przy ziemi jakby ze standardowej opony spuścić trochę powietrza (robi się taki balon). Dobrze rozumiem? A może felga jest przesunięta z osi koła i te 27 mm opony wystaje ze strony widocznej a od strony nadkola jest powiedzmy na zero?

Opublikowano

Opona w miejscu styku z felgą ma większe zagłębienie, czyli bok opony jest dalej wysunięty na zewnątrz, niż felga. Jeżeli się przyjrzysz zdjęciu, zwracając uwagę na granicę opony i felgi, to dojrzysz o co chodzi. Na pozostałych zdjęciach mojej A4 również można się tego dopatrzeć (może z profilu łatwiej zauważysz o co chodzi).[br]Dopisany: 04 Marzec 2009, 19:43_________________________________________________205/55R16 może śmiało miec rant ochronny i będzie dobrze wyglądać. Na feldze 7'' oczywiście.

Opublikowano

Mniej więcej załapałem o co chodzi. Dzięki Yelo. Bałem się czy 205 nie będzie za szeroką oponą na nasze drogi ale z tego co widzę Ty masz 235. Nie masz problemu z tymi oponami?

Opublikowano

Mniej więcej załapałem o co chodzi. Dzięki Yelo. Bałem się czy 205 nie będzie za szeroką oponą na nasze drogi ale z tego co widzę Ty masz 235. Nie masz problemu z tymi oponami?

Trochę ciąga na koleinach, ale daję radę. A wygląd :kox:

Gorzej z końmi, żeby pociągnęły taki laczek, dlatego na ten sezon zakładam węższe opony, tamte dojeździłem.

Opublikowano

Mniej więcej załapałem o co chodzi. Dzięki Yelo. Bałem się czy 205 nie będzie za szeroką oponą na nasze drogi ale z tego co widzę Ty masz 235. Nie masz problemu z tymi oponami?

205 to nie jest wcale szeroka opona. To taki standard dla 16" :wink4:

Opublikowano

Mój furacz z fabryki wyjechał na 205 :tongue4: 205/60R15

Opublikowano

Sam mam opony z ranem ochronnym i powiem ci że to działa :notworthy:kiedyś nagminnie rysowałem felgi,a teraz felgi mam jak nowe :hi:

Opublikowano

Wiem że 205 to standard ale zważywszy na nasze drogi czasami wskazane jest żeby zapomnieć o standardach. Jeżdziłem do tej pory na 195/65 R15 czyli wysoki i wąski profil a teraz bęzie 205/55 R16. Było ok, bardzo miekko a wręcz miałem czasami wrażenie że auto "pływa" po szosie. Jest znacząca różnica w komforcie między tymi profilami?

Opublikowano

dużej różnicy nie poczujesz . jeśli wogule poczujesz

Opublikowano

Komfort na 16'' jest praktycznie nie do odróżnienia, jak na 15''. A różnica w prowadzeniu (precyzja) jest duuuża.

Opublikowano

Wiem że 205 to standard ale zważywszy na nasze drogi czasami wskazane jest żeby zapomnieć o standardach. Jeżdziłem do tej pory na 195/65 R15 czyli wysoki i wąski profil a teraz bęzie 205/55 R16. Było ok, bardzo miekko a wręcz miałem czasami wrażenie że auto "pływa" po szosie. Jest znacząca różnica w komforcie między tymi profilami?

Nie poczujesz tego. Różnica jest wręcz minimalna :wink4:

Opublikowano

Mój furacz z fabryki wyjechał na 205 :tongue4: 205/60R15

Twój furacz Yelo z fabryki wyjechał na 195/65/15 :naughty: a to, że ktos pozniej zmienił na takie jak napisałes to inna sprawa :>

Opublikowano

Mój furacz z fabryki wyjechał na 205 :tongue4: 205/60R15

Twój furacz Yelo z fabryki wyjechał na 195/65/15 :naughty: a to, że ktos pozniej zmienił na takie jak napisałes to inna sprawa :>

Nieprawda. Mam odpowiedni kod w bagażniku :>
Opublikowano

W takim razie zwracam honor :)

Opublikowano

Jak się uważa to się felg nie rysuje, w życiu żadnej felgi nie zgwałciłem - jak chcesz z rantem ochronnym to polecam bridgestone Potenza RE050A wyczesana opona na każde warunki drogowe jako letnie opony :)

Opublikowano

Żeby zrysować 16" o krawężnik to trzeba mieć talent :polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...