Carphunter Posted March 2, 2019 Posted March 2, 2019 Koledzy.Audi A4 B7 1.9 tdi 116 km ciężko pali na ciepłym kręci z 10 razy na zimnym też nie ma szału 3-4 obroty nikt nie potrafi zdiagnoziwać.Wymienione czujnik położenia wału oraz wałka,czujnik temperatury,świece,przekaźnik świec,pompa tandemowa,pompowtryski,uszczelniacze i nadal to samo.Może jest ktoś z Lubuskiego najlepiej okolice Gorzowa kto mógłby pomóc znaleźć przyczynę.
piotrsob1 Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 20 godzin temu, Carphunter napisał: Koledzy.Audi A4 B7 1.9 tdi 116 km ciężko pali na ciepłym kręci z 10 razy na zimnym też nie ma szału 3-4 obroty nikt nie potrafi zdiagnoziwać.Wymienione czujnik położenia wału oraz wałka,czujnik temperatury,świece,przekaźnik świec,pompa tandemowa,pompowtryski,uszczelniacze i nadal to samo.Może jest ktoś z Lubuskiego najlepiej okolice Gorzowa kto mógłby pomóc znaleźć przyczynę. No gratuluje rozgarniętego mechanika , jeszcze trochę i będziesz miał nowy silnik razem z osprzętem... A na poważnie to wypadało by znaleźć dobrego mechanika, co to jest w stanie bez wymieniania czegokolwiek postawić prawidłową diagnozę Oczywiście jak dał byś logi to można na ich podstawie spróbować podsunąć Ci co w pierwszej kolejności jest do sprawdzenia , ale na odległość raczej nikt Ci rozwiązania tego problemu na tacy nie poda , powodów może być duużo ...
szalonyharry Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Panowie pomocy , dał bym jakies logi ale obecnie niema mnie w domu a autko załeło mi świrować . Problem taki juz przed wyjazdem cięzko było autko zapalić tzn , rozrusznik zaczyną kręcić powiedzmy ze 1-1.5 obrota i go rozłańcza i słychac takie ( rozsprzeglenie koła zamachowego z rozrusznikiem , no i spadek obrotów rozrusznika) , Przy nastepnej próbie znów kreci 1-2 obroty , silnik zaczyna chytać , bębnix puszcza i silnik gaśnie .Przy następnej próbie zapalił . Potem zrobiłem 100km i zostawiłem auto na 3 godzinki i masakra . Takie same objawy , plus doszły takie że przy próbie uruchomienia rozrusznik nawet niezakręcił kołem zamachowym tylko odrazu go rozłańczało . Pomogł,o dopiero jak pare razu przekreciłęm stacyjka bez próby palenia( załąńczałem pompe w baku ) . ( auto stało na prostym parkingu) . No i powrót , 100km zrobiłem . Zgasiłem silnik , proba uruchomienia silnika no i podobne objawy , ale za 3 razem zapalił . No i potem tak za 3 godzinki z czystej ciekawości poszłem sprawdzić i auto od szczała zapaliło , no to sie przejechałem , zgasiłem , proba uruchomienia i cyk od szczała . ( sorry za te wypociny ale ciezko to opisać ) Co może byc przyczyną ? Rozrusznik ? uciekające paliwo ?? ( bo to się dzieje czy ciepły czy zimny , czy postuj 3h czy 2 sekundy )
piotrsob1 Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Rozrusznik do naprawy, jak sam napisałeś bendiks do wymiany . Być może po jego kompleksowej naprawie lub wymianie odejdzie w niepamięć problem z paleniem na ciepłym
szalonyharry Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 dużo roboty z wyjeciem rozrusznika? wymienić sam bendiks czy może szukać używanego rozrusznika?
Pyccqku Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 (edited) Tez bym obstawial rozrusznik. Chyba lepiej jest kupic uzywke w dobrym stanie. Zawsze mozesz podmienic i sprawdzic czy dziala jak powinno, a majatku nie wydasz. Co do roboty to jest on dosyc dobrze ukryty i chyba bez podnosnika nie wyciagniesz. Edited March 12, 2019 by Pyccqku
Bartec6184 Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 Musisz mieć kanał albo chociaż najazdy. I bez problemu wyjmiesz go, jest na 2 srubach.
Dev Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 (edited) Podaj z bloków pomiarowych 004 parametr z okienka nr 4 Jak odpala na zimnym ? Edited March 12, 2019 by Dev
szalonyharry Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 (edited) chyba wyklucze rozrusznik , fakt czasami może coś swirować ale problem chyba nie w tym . Obstawił bym że mi sie paliwo cofa albo elektronika . Bo jak podpompuje na pompce z baku paliwo to auto pali za 1 lub 2 razem ( ze 2 razy przekrece stacyjke bez pruby uruchamiania) . Na wiosne szykuje mi sie wymiana olejów filtrow wiec od tego zaczne . ale oczywiście do tego czasu do podepne komputer ? , a Kąt ustawiony na -1 , moge go sprobowac dac na 0 , może bedzie lepiej palic . jak auto stoi cała noc to od szczała, po dluzszej jezdzie jest problem , zgasze i probuje odrazu uruchomic to sie problemy zaczynaja . Edited March 15, 2019 by szalonyharry
szalonyharry Posted May 6, 2019 Posted May 6, 2019 Problem rozwiązany , po wymianie automatu i bendixa auto pali na gorącym . Obstawiam automat który gdy sie nagrzał (od temeratury silnika) się rozłańczał , na zimnym nie było problemu .
M4rcinSZ Posted May 8, 2019 Posted May 8, 2019 Od siebie dodam iż bardzo dobrym rozwiązaniem jest zmiana prędkości obrotowej silnika od której podawane jest paliwo. Bo często jest tak że ciepły silnik jednak się do-spręża bo metal się rozszerza wraz z temperaturą i jak ktoś ma słaby aku ale jeszcze lata przejeździć chce albo kończy się rozrusznik lub staje już krzywo w tulei przez co ma ciężej kręcić. To takiemu autku ciężko jest nabrać odpowiedniej prędkości obrotowej by w ogóle paliwo zaczęło być podawane. Ja tak miałem zrobionych już kilka aut i rewelka. Zmniejszenie o 50-100 obrotów i auto pali na strzała.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now