Jump to content
IGNORED

[B7 BKE] Problem z diagnozą - ciężko pali na ciepłym


Recommended Posts

Posted

Koledzy.Audi A4 B7 1.9 tdi 116 km ciężko pali na ciepłym kręci z 10 razy na zimnym też nie ma szału 3-4 obroty nikt nie potrafi zdiagnoziwać.Wymienione czujnik położenia wału oraz wałka,czujnik temperatury,świece,przekaźnik świec,pompa tandemowa,pompowtryski,uszczelniacze i nadal to samo.Może jest ktoś z Lubuskiego najlepiej okolice Gorzowa kto mógłby pomóc znaleźć przyczynę.

Posted

Masz jak zrobić podstawowe logi ? 

Posted
20 godzin temu, Carphunter napisał:

Koledzy.Audi A4 B7 1.9 tdi 116 km ciężko pali na ciepłym kręci z 10 razy na zimnym też nie ma szału 3-4 obroty nikt nie potrafi zdiagnoziwać.Wymienione czujnik położenia wału oraz wałka,czujnik temperatury,świece,przekaźnik świec,pompa tandemowa,pompowtryski,uszczelniacze i nadal to samo.Może jest ktoś z Lubuskiego najlepiej okolice Gorzowa kto mógłby pomóc znaleźć przyczynę.

No gratuluje rozgarniętego mechanika , jeszcze trochę i będziesz miał nowy silnik razem z osprzętem... :kox:

A na poważnie to wypadało by znaleźć dobrego mechanika, co to jest w stanie bez wymieniania czegokolwiek postawić prawidłową diagnozę :hi:

Oczywiście jak dał byś logi to można na ich podstawie spróbować podsunąć Ci co w pierwszej kolejności jest do sprawdzenia , ale na odległość raczej nikt Ci rozwiązania tego problemu na tacy nie poda , powodów może być duużo ...

Posted

Panowie pomocy , dał bym jakies logi ale obecnie niema mnie w domu a autko załeło mi świrować . Problem taki juz przed wyjazdem cięzko było autko zapalić tzn , rozrusznik zaczyną kręcić powiedzmy ze 1-1.5 obrota i  go rozłańcza i słychac takie ( rozsprzeglenie koła zamachowego z rozrusznikiem , no i spadek obrotów rozrusznika)  , Przy nastepnej próbie znów kreci 1-2 obroty , silnik zaczyna chytać , bębnix puszcza i silnik gaśnie .Przy następnej próbie zapalił . Potem zrobiłem 100km i zostawiłem auto na 3 godzinki i masakra . Takie same objawy , plus doszły takie że przy próbie uruchomienia rozrusznik nawet niezakręcił kołem zamachowym tylko odrazu go rozłańczało . Pomogł,o dopiero jak pare razu przekreciłęm stacyjka bez próby palenia( załąńczałem pompe w baku ) . ( auto stało na prostym parkingu) . No i powrót , 100km zrobiłem . Zgasiłem silnik , proba uruchomienia silnika no i podobne objawy , ale za 3 razem zapalił . No i potem tak za 3 godzinki z czystej ciekawości poszłem sprawdzić i auto od szczała zapaliło , no to sie przejechałem , zgasiłem , proba uruchomienia i cyk od szczała . ( sorry za te wypociny ale ciezko to opisać ) 

Co może byc przyczyną ? Rozrusznik ? uciekające paliwo ?? ( bo to się dzieje czy  ciepły czy zimny , czy postuj 3h czy 2 sekundy ) 

Posted

Rozrusznik do naprawy, jak sam napisałeś bendiks do wymiany .

Być może po jego kompleksowej naprawie lub wymianie odejdzie w niepamięć problem z paleniem na ciepłym :whistling:

Posted

dużo roboty z wyjeciem rozrusznika? :)  wymienić sam  bendiks czy może szukać używanego rozrusznika? 

Posted (edited)

Tez bym obstawial rozrusznik. Chyba lepiej jest kupic uzywke w dobrym stanie. Zawsze mozesz podmienic i sprawdzic czy dziala jak powinno, a majatku nie wydasz. Co do roboty to jest on dosyc dobrze ukryty i chyba bez podnosnika nie wyciagniesz.

Edited by Pyccqku
Posted

Musisz mieć kanał albo chociaż najazdy. I bez problemu wyjmiesz go, jest na 2 srubach. 

Posted (edited)

Podaj z bloków pomiarowych 004 parametr z okienka nr 4

Jak odpala na zimnym ?

Edited by Dev
Posted (edited)

chyba wyklucze rozrusznik , fakt czasami może coś swirować ale problem chyba nie w tym . Obstawił bym że mi sie paliwo cofa albo elektronika . Bo jak podpompuje na pompce z baku paliwo to auto pali za 1 lub 2 razem ( ze 2 razy przekrece stacyjke bez pruby uruchamiania) . Na wiosne szykuje mi sie wymiana olejów filtrow wiec od tego zaczne . ale oczywiście do tego czasu do podepne komputer ?  , a Kąt ustawiony na -1 , moge go sprobowac dac na 0 , może bedzie lepiej palic . 

jak auto stoi cała noc to od szczała, po dluzszej jezdzie jest problem , zgasze i probuje odrazu uruchomic to sie problemy zaczynaja . 

Edited by szalonyharry
  • 1 month later...
Posted

Problem rozwiązany , po wymianie automatu i bendixa auto pali na gorącym . Obstawiam automat który gdy sie nagrzał (od temeratury silnika) się rozłańczał , na zimnym nie było problemu . ;) 

Posted

Od siebie dodam iż bardzo dobrym rozwiązaniem jest zmiana prędkości obrotowej silnika od której podawane jest paliwo. Bo często jest tak że ciepły silnik jednak się do-spręża bo metal się rozszerza wraz z temperaturą i jak ktoś ma słaby aku ale jeszcze lata przejeździć chce albo kończy się rozrusznik lub staje już krzywo w tulei przez co ma ciężej kręcić. To takiemu autku ciężko jest nabrać odpowiedniej prędkości obrotowej by w ogóle paliwo zaczęło być podawane. Ja tak miałem zrobionych już kilka aut i rewelka. Zmniejszenie o 50-100 obrotów i auto pali na strzała.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...