Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samoczynne wyłączanie się MMI !?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiele osób nie zna możliwości vcds. Dla większości użytkowników sprowadza się to w pierwszej kolejności do grzebania w kodowaniach i płaczu po tym jak poprzestawiają kodowania :wink: I to wszystko zanim zapoznają się z instrukcją obsługi. 

Opublikowano

W sterowniku 5F nie mam możliwości wykonania pomiary gdyż pomiar rozszerzony nie jest dostępny (pole wygaszone - nie aktywne - pytanie dlaczego ?) fota pierwsza. Ale spróbowałem w sterowniku 19 CAN Gateway i tam jest możliwość wyboru funkcji pomiar rozszerzony (pole aktywne) więc zgodnie z uwagą zaznaczyłem Terminal 30 oraz Terminal 15. Maksymalne wartości 14,7 a minimalne zaczynały się od 13,8 (fota tylko uchwyciła 14,6 i 14,4) ale w sterowniku 5F znowu wywaliło jedyny na wszystkie błąd 001-górnej wartości skrajnej przekroczonej i napięcie 16,80. Czemu tego terminal 30 nie wychwycił ? może źle wykonuje test pomiarowy ? 

Zastanawiam się nad regulatorem - odnalazłem stary który niby był niedobry i jest o oznaczeniu nowy BOSCH   BR14-MO   F OOM 144 128 natomiast ten co jest obecny w altku to jak pisałem wcześniej 

" nowy BOSCH   BR14-C-L   F OOM 144 197 "

No nic trzeba wyciągać alternator cos jest tu zamieszane i może dlatego fiksuje napięcie za wysokie i sterownik odcina zasilanie żeby się nie spaliło.

a.jpg

b.jpg

c.jpg

Opublikowano

stary regulator: BOSCH   BR14-MO   F OOM 144 128

nowy regulator: BOSCH   BR14-C-L   F OOM 144 197 (obecnie założony)

coś chyba zamieszane z tymi regulatorami MO a C-L i końcówka liczb 128 a tu 197

Opublikowano

Nie wiem dlaczego pole rozszerzonych pomiarów masz nie aktywne. Może dlatego, że masz klona. Ciężko powiedzieć. 

Opublikowano

Czy kliknąłeś na wykres i obserwowałeś napięcia?

Opublikowano

Tak, kliknąłem na wykres i był rejestrowany wykres napięcia ale jak na złość MMI nie gasło tylko zachowywało się prawidłowo. Wzrokowo linia była troszeczkę falista po ok. 10 min ale napięcie jak obserwowałem nie poszło więcej jak 14,70 V a błąd zapisał się z wartością 16,8 V tylko że w tedy MMI wyłączyło się zaraz po starcie i włączyło i już nie zgasło jak na złość w trakcie pomiaru terminala 30.

Spróbuje jeszcze raz powtórzyć pomiar, tylko jak długo ? i czy tylko samego terminala 30 ?

Też nie wiem dlaczego nie mam aktywnego pola pomiarów rozszerzonych w serowniku 5F. Mam oryginalnego interfejs tylko pewnie klon VCDS AKP 19.6.1

Przypadłość złośliwości MMI też jest taka, że waruje przy starcie i powiedzmy po przejechaniu 10 - 15 km już zachowuje się poprawnie, no ale tak nie może być i  jest to strasznie już wkurzające gdzie nagle nie ma radian, navi i co ważne połączenia z telefonem oraz zestawem głośnomówiącym.

Może rzeczywiście regulator napięcia się uszkodził i nie wyrabia przy starcie celem regulacji napięcia, dopiero po przejechaniu kilku kilometrów się stabilizuje - no taką zaczynam mieć wstępną teorię i założenie.  

Opublikowano

Możesz albo monitorować i na wykres spoglądać albo po prostu zrobić logi tej lub kilku grup (napięcia różnych sterowników). 

Opublikowano

Poczytałem wasze wywody i postanowiłem również u siebie postawić na uszkodzenie regulatora napięcia w związku z wyłączaniem się MMI. Zmieniłem regulator na nowy i niestety nic się nie zmieniło !!! I tak, jak wcześniej, po włączeniu zapłonu po chwili wyłącza się całkowicie MMI i czasem się włączy, za chwilę wyłączy itd. Nie mam siły już, to jest wkur......ce i to baaardzooo !!!

Opublikowano

Zlokalizowałeś pod który bezpiecznik jest podłączone ogrzewanie fotela kierowcy tak jak Ci radziłem?

Opublikowano (edytowane)

Zapomniałem o tym całkowicie?!
A jak to zrobić prawidłowo, jeśli po włączeniu zapłonu wyłącza mi się MMI ?!

Edytowane przez tomasm64
Opublikowano

Musisz kolejno wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ogrzewanie fotela kierowcy zgaśnie. Moim zdaniem z jakiegoś powodu masz w instalacji przeróbkę i ogrzewanie fotela kierowcy jest pod inny bezpiecznik podpięte. Powinno wyć pod ST5, którego Ty nie masz. 

Opublikowano (edytowane)

Czy dobrze rozumiem. Jeśli przekręcę potencjometrem  grzania fotela kierowcy np na 5 i trafię z bezpiecznikiem, to zgaśnie wyświetlenie w okienku "klimy" czy to czerwone podświetlenie przełącznika grzanego fotela ?!

Edytowane przez tomasm64
Opublikowano

Na przycisku powinno zgasnąć. Zacznij od większych 15-30 A. 

Opublikowano

Przejrzałem wszystkie bezpieczniki i tylko z przodu z prawej strony od pasażera trzeci bezpiecznik od góry w brązowej listwie wyłączył cały panel klimy- on normalnie jest od klimy. Żaden inny nie wyłączył podświetlenia przycisku ogrzewania siedzenia kierowcy ?!
To gdzie jest podłączone zasilanie ogrzewania fotela ?! 

 

Opublikowano

Wygląda na to, że tam zostało podpięte ogrzewanie. Wstaw fotkę z opisem prawej strony bezbieczników.

Opublikowano (edytowane)

To fotka prawej strony z bezpiecznikami - od klimy to nr 10 zgodnie z opisem (numeracja od dołu1 do góry12):

5c63882b259d.jpg

a tu opis:

647b56cde5a2.png  93aabee66c9e.png

 

Edytowane przez tomasm64
Opublikowano

No to w takim razie jest coś przerabiane w instalacji bo ogrzewanie powinno mieć przynajmniej 15A i być osobno podpięte pod bezp. ST5. 

Moje przypuszczenie jest takie. Był jakiś problem z modułem CE i nie działało ogrzewanie siedzenia. Ktoś zamiast wymienić moduł podpiął na krótko do panelu klimy. 

Opublikowano

To co, trzeba odtworzyć oryginalną wiązkę lub odnaleźć starą i włączyć do MCE w to puste gniazdo i sprawdzić czy działa ogrzewanie

Opublikowano

Muszę sprawdzić wiązkę w Climatroniku co tam zostało dopięte i gdzie ?!

Opublikowano

Nie mam pojęcia gdzie się wpięli w którym miejscu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...