Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Wiele osób nie zna możliwości vcds. Dla większości użytkowników sprowadza się to w pierwszej kolejności do grzebania w kodowaniach i płaczu po tym jak poprzestawiają kodowania I to wszystko zanim zapoznają się z instrukcją obsługi.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 W sterowniku 5F nie mam możliwości wykonania pomiary gdyż pomiar rozszerzony nie jest dostępny (pole wygaszone - nie aktywne - pytanie dlaczego ?) fota pierwsza. Ale spróbowałem w sterowniku 19 CAN Gateway i tam jest możliwość wyboru funkcji pomiar rozszerzony (pole aktywne) więc zgodnie z uwagą zaznaczyłem Terminal 30 oraz Terminal 15. Maksymalne wartości 14,7 a minimalne zaczynały się od 13,8 (fota tylko uchwyciła 14,6 i 14,4) ale w sterowniku 5F znowu wywaliło jedyny na wszystkie błąd 001-górnej wartości skrajnej przekroczonej i napięcie 16,80. Czemu tego terminal 30 nie wychwycił ? może źle wykonuje test pomiarowy ? Zastanawiam się nad regulatorem - odnalazłem stary który niby był niedobry i jest o oznaczeniu nowy BOSCH BR14-MO F OOM 144 128 natomiast ten co jest obecny w altku to jak pisałem wcześniej " nowy BOSCH BR14-C-L F OOM 144 197 " No nic trzeba wyciągać alternator cos jest tu zamieszane i może dlatego fiksuje napięcie za wysokie i sterownik odcina zasilanie żeby się nie spaliło.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 stary regulator: BOSCH BR14-MO F OOM 144 128 nowy regulator: BOSCH BR14-C-L F OOM 144 197 (obecnie założony) coś chyba zamieszane z tymi regulatorami MO a C-L i końcówka liczb 128 a tu 197
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Nie wiem dlaczego pole rozszerzonych pomiarów masz nie aktywne. Może dlatego, że masz klona. Ciężko powiedzieć.
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Czy kliknąłeś na wykres i obserwowałeś napięcia?
TMD S Opublikowano 15 Grudnia 2020 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Tak, kliknąłem na wykres i był rejestrowany wykres napięcia ale jak na złość MMI nie gasło tylko zachowywało się prawidłowo. Wzrokowo linia była troszeczkę falista po ok. 10 min ale napięcie jak obserwowałem nie poszło więcej jak 14,70 V a błąd zapisał się z wartością 16,8 V tylko że w tedy MMI wyłączyło się zaraz po starcie i włączyło i już nie zgasło jak na złość w trakcie pomiaru terminala 30. Spróbuje jeszcze raz powtórzyć pomiar, tylko jak długo ? i czy tylko samego terminala 30 ? Też nie wiem dlaczego nie mam aktywnego pola pomiarów rozszerzonych w serowniku 5F. Mam oryginalnego interfejs tylko pewnie klon VCDS AKP 19.6.1 Przypadłość złośliwości MMI też jest taka, że waruje przy starcie i powiedzmy po przejechaniu 10 - 15 km już zachowuje się poprawnie, no ale tak nie może być i jest to strasznie już wkurzające gdzie nagle nie ma radian, navi i co ważne połączenia z telefonem oraz zestawem głośnomówiącym. Może rzeczywiście regulator napięcia się uszkodził i nie wyrabia przy starcie celem regulacji napięcia, dopiero po przejechaniu kilku kilometrów się stabilizuje - no taką zaczynam mieć wstępną teorię i założenie.
Muskel1 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Możesz albo monitorować i na wykres spoglądać albo po prostu zrobić logi tej lub kilku grup (napięcia różnych sterowników).
tomasm64 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2020 Poczytałem wasze wywody i postanowiłem również u siebie postawić na uszkodzenie regulatora napięcia w związku z wyłączaniem się MMI. Zmieniłem regulator na nowy i niestety nic się nie zmieniło !!! I tak, jak wcześniej, po włączeniu zapłonu po chwili wyłącza się całkowicie MMI i czasem się włączy, za chwilę wyłączy itd. Nie mam siły już, to jest wkur......ce i to baaardzooo !!!
Muskel1 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zlokalizowałeś pod który bezpiecznik jest podłączone ogrzewanie fotela kierowcy tak jak Ci radziłem?
tomasm64 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2020 (edytowane) Zapomniałem o tym całkowicie?! A jak to zrobić prawidłowo, jeśli po włączeniu zapłonu wyłącza mi się MMI ?! Edytowane 18 Grudnia 2020 przez tomasm64
Muskel1 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Musisz kolejno wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ogrzewanie fotela kierowcy zgaśnie. Moim zdaniem z jakiegoś powodu masz w instalacji przeróbkę i ogrzewanie fotela kierowcy jest pod inny bezpiecznik podpięte. Powinno wyć pod ST5, którego Ty nie masz.
tomasm64 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2020 (edytowane) Czy dobrze rozumiem. Jeśli przekręcę potencjometrem grzania fotela kierowcy np na 5 i trafię z bezpiecznikiem, to zgaśnie wyświetlenie w okienku "klimy" czy to czerwone podświetlenie przełącznika grzanego fotela ?! Edytowane 18 Grudnia 2020 przez tomasm64
Muskel1 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Na przycisku powinno zgasnąć. Zacznij od większych 15-30 A.
tomasm64 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2020 Przejrzałem wszystkie bezpieczniki i tylko z przodu z prawej strony od pasażera trzeci bezpiecznik od góry w brązowej listwie wyłączył cały panel klimy- on normalnie jest od klimy. Żaden inny nie wyłączył podświetlenia przycisku ogrzewania siedzenia kierowcy ?! To gdzie jest podłączone zasilanie ogrzewania fotela ?!
Muskel1 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Wygląda na to, że tam zostało podpięte ogrzewanie. Wstaw fotkę z opisem prawej strony bezbieczników.
tomasm64 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2020 (edytowane) To fotka prawej strony z bezpiecznikami - od klimy to nr 10 zgodnie z opisem (numeracja od dołu1 do góry12): a tu opis: Edytowane 19 Grudnia 2020 przez tomasm64
Muskel1 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Opublikowano 19 Grudnia 2020 No to w takim razie jest coś przerabiane w instalacji bo ogrzewanie powinno mieć przynajmniej 15A i być osobno podpięte pod bezp. ST5. Moje przypuszczenie jest takie. Był jakiś problem z modułem CE i nie działało ogrzewanie siedzenia. Ktoś zamiast wymienić moduł podpiął na krótko do panelu klimy.
tomasm64 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2020 To co, trzeba odtworzyć oryginalną wiązkę lub odnaleźć starą i włączyć do MCE w to puste gniazdo i sprawdzić czy działa ogrzewanie
tomasm64 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2020 Muszę sprawdzić wiązkę w Climatroniku co tam zostało dopięte i gdzie ?!
Muskel1 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Nie mam pojęcia gdzie się wpięli w którym miejscu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się