ArooQuattro Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 (edytowane) Witam was , nabyłem dokładnie tydzień temu A4b6 sprzedający poinformował mnie że do zrobienia są tłumiki . Błędy jakie mi wywala P0421 Rozgrzewanie katalizatora (Blok 1 ) - Wydajność poniżej progu granicznego. oraz P0431 Rozgrzewanie katalizatora (Blok 2 ) - Wydajność poniżej progu granicznego. Co z tym fantem zrobić - wymiana katalizatorów ?? Widziałem na allegro jakieś zestawy do ASN AVK za 1300 zł jak tak to montował ktoś to ? . Dodam tyle jeszcze że czasami czuć drgania komputer zanotował wypadanie zapłonu na dwóch cylindrach ale było to 200km temu i do tej pory się to nie powtórzyło . Edytowane 24 Marca 2019 przez ArooQuattro
Koucz Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 Sprawdź przepływomierz. Może nie pokazywać błędu ale będzie wariować z odczytami.
ArooQuattro Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Opublikowano 24 Marca 2019 Ok zobaczę jutro , ewentualnie go wyczyszczę
BeyerBrown Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 Toś się wkopał... bo jak będziesz teraz żądał rekompensaty czy innej rękojmi od sprzedającego to powie, że zostałeś poinformowany przed zakupem o problemie z układem wydechowym! Chociaż tłumiki to nie cały układ... Poradź się jakiejś papugi czy sprawa jest do ugryzienia, bo ich wymiana to nie jest tania zabawa jeśliby się okazało, że katy są rzeczywiście uwalone. Wtedy sprzedający musiałby się jakoś odnieść do całej sytuacji... mam nadzieję, że na umowie masz kwotę którą rzeczywiście dałeś za to auto... Zanim jednak zdecydujesz się na podjęcie rozwiązania problemu od strony prawnej to sprawdź wpierw czy sondy są zdrowe a układ w 100% szczelny. Również dolotowy.
ArooQuattro Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Opublikowano 24 Marca 2019 Tak kwota jest wpisana na umowie faktyczna . Powiem że nie szukam rozwiązania tutaj sytuacji do odstawienia sprawy na drogę Sondową . Zamienniki już nie są drogie 1300 na allegro , ja ugryzę to taniej jeszcze . Chodzi mi jedynie czy ktoś walczył z tym problemem . Jeszcze jest wyjście wyprogramowania tych błędów , usunięcie drugich sond lambda i usunięciem katów ale tego nie chcę robić .
Gregory87 Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 Z tymi zamiennikami jest podobno problem, bo niby dedykowane a trzeba rzeźbić żeby to spasować. Ostatnio u siebie wymieniałem prekaty z ori plecionkami - koszt 1800zł u nich Kaliński.pl A tak to wyszło:
ArooQuattro Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Opublikowano 25 Marca 2019 A jakie miałeś błędy że je wymieniłeś i czy pomogło ja mam za 1200 zł brutto dla siebie cenę za oba
Gregory87 Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 Błędy katów takie same jak u Ciebie, sporadycznie na desce zapalił się też check. Pomogło na pewno, auto zupełnie inne i błędów na kompie teraz brak.
BeyerBrown Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 (edytowane) Ja miałem wykruszony katalizator i wyskakiwał w ECU błąd P0421. Tak jak i koledze wyżej mi też pomogła firma Kaliński spod Poznania oferując nowy zamiennik Eberspracher'a (taki sam idzie podobno na pierwszy montaż) - zapłaciłem 1500zł z wymianą na miejscu. Od tego czasu (połowa 2015r) aż do sprzedaży auta (koniec 2018r.) żaden żółty CHECK już mnie nie niepokoił ? Edytowane 25 Marca 2019 przez BeyerBrown
ArooQuattro Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Opublikowano 25 Marca 2019 Dziękuję za kolejną pomocną odpowiedź
ArooQuattro Opublikowano 26 Marca 2019 Autor Opublikowano 26 Marca 2019 Dostałem jeszcze info przed chwilą z zaprzyjaźnionego warsztatu w Tarnowskich Górach który zajmuje się tylko autami z Grupy Vag'a . " To nie musi być katalizator uszkodzony . Trzeba wytworzyć kod gotowości i sprawdzić skuteczność katalizatorów . Opisany problem był w formie mms'a z kodami błędów , będę musiał znaleźć chwile i tam podjechać na dokładną diagnostykę zanim wydam 1200 na katalizatory .
Gregory87 Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 Wystarczy, że kat jest przepchany i będzie wywalało tymi błędami, uszkodzony wcale nie musi być.
BeyerBrown Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 (edytowane) Zgadza się, kod gotowości, czyli de facto przejście procedury tzw. nastaw podstawowych to podstawa, jak masz tzw. VAG-a to zrobisz ją samemu na postoju w 10 minut. Dodatkowo: 1. Sprawdź szczelność układu dolotowego/stan wtrysków/pompy paliwa (pewien wgląd w ich kondycję dają korekty widoczne w MVB 032) 2. Sprawdź ustawienie wałków rozrządu (MVB 093) 3. Sprawdź szczelność układu wylotowego. 4. Sprawdź stan przepływomierza (jedziesz na trzecim biegu z butem w podłodze od 1500rpm do odciny tj. 6800rpm i zbierasz informacje wypluwane z MVB 002) - zalecana długa prosta, najlepiej dwupasmówka wieczorową/nocną porą PS. Na cewki jest w ASO bezpłatna akcja serwisowa. Warto się zapytać najbliższego dealera Audi czy Twój samochód jeszcze jej podlega. Obowiązkowo wlatują nowe świece po ich wymianie. Edytowane 26 Marca 2019 przez BeyerBrown
ArooQuattro Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Widać że u mnie brak tylnych katów , Janusz już tu jakiś był.... EH ! Teraz moje pytanie , z jakich katów pochodzą błędy "Błędy jakie mi wywala P0421 Rozgrzewanie katalizatora (Blok 1 ) - Wydajność poniżej progu granicznego. oraz P0431 Rozgrzewanie katalizatora (Blok 2 )" . Bo albo ktoś wywalił też również pierwsze katy albo coś zostało nie usunięte z ECU . Dodam że widoczne spawy są również na osłonach termicznych przednich puszek zaraz za kolektorami .
Langista Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Pewnie nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie i kolektory z przodu nie osiągają zalecanej temperatury. Ktoś wywalił katy mechanicznie, ale o ECU zapomniał.
Gregory87 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Błędy lecą z pierwszych katów zaraz za kolektorem. Tylne katy są już poza diagnostyką sond, o ile nie były wykruszone to niepotrzebnie zostały usunięte. Tak czy inaczej musisz sprawdzić co zrobili z prekatami.
Langista Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 A nie ma tak, że jak napisałem wyżej - przez to, że nie ma katów z tyłu to te pierwsze nie osiągają odpowiedniej temperatury bo spaliny zbyt szybko opuszczają układ?
posti_a6 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 jak coś to mam kompletny wydech do a4 b6 avant quattro z asn w razie czego zapraszam 602-721-177 lub PW
bananowyludzik Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 W dniu 26.03.2019 o 07:12, ArooQuattro napisał: Dostałem jeszcze info przed chwilą z zaprzyjaźnionego warsztatu w Tarnowskich Górach który zajmuje się tylko autami z Grupy Vag'a . " To nie musi być katalizator uszkodzony . Trzeba wytworzyć kod gotowości i sprawdzić skuteczność katalizatorów . Opisany problem był w formie mms'a z kodami błędów , będę musiał znaleźć chwile i tam podjechać na dokładną diagnostykę zanim wydam 1200 na katalizatory . też mi wyskakują takie błędy, udało się z nimi coś zrobić? dasz namiar na ten warsztat w TG? jestem z Bytomia wiec taki kontakt się przyda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się