Qwerty54321 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Witam mam pewien problem z moją a4 B7 1.9 TDI 116 km brb mianowicie auto gdy postoi na wolnych obrotach z 5-10 min i jak przygazuje to puszcza duza chmurę siwego dymu, jeśli jadę tego dymu w lusterku nie widzę ale jak przygazuje i zerkne na tłumik to kopci nie tak bardzo jak po postoju na wolnych obrotach ale trochę kopci , nie mam pojęcia co to może być ,wczoraj wyciagnelem EGR żeby wyczyścić i był cały zawalony, zalepiony smoła , zauwazylem też że wziął trochę oleju a nie dawno wymienialem na świeży i zalałem 3/4 stanu a po około 500 km było na minimum , teraz zalałem znowu na 3/4 i obserwuje przez tydzień ,wyczyściłem, sprawdzałem również wirnik na turbo i nie ma luzu , płynu nie ubywa , cały czas jest max, moc również ma, ładnie odpala na dotyk , nie ma na korku oleju nalotu żadnego, wszystko ładnie chodzi tylko to kopcenie mnie nie pokoi , wycieków żadnych nie widać , ma ktoś jakiś pomysł ?silnik fabrycznie bez DPF
Qwerty54321 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2019 (edytowane) Sprawdzalem odmę , tzn czy nie wypycha bagnetu od oleju oraz czy po rozgrzaniu silnika nie schodzi powietrze jak odkrece korek , zaznaczę że auto kopci nawet jak się rozgrzeje Edytowane 1 Kwietnia 2019 przez Qwerty54321
KINIAM Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Ile masz nalatane na blacie ?. Branie oleju 750 ml na 500km ? dobrze liczę ? Na zimnym ma prawo trochę kopcić ale jak na rozgrzanym i duże branie oleju to przewiduję kłopoty.
Qwerty54321 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Jak stoi na wolnych obrotach to mocno nie kopci, trzeba się naprawdę przyjrzeć ale jak dam gazu to poleci chmurka
KINIAM Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Trzeba dokładnie ustalić pobór oleju. Widziałem silniki co nie dymiły a olej brały na potęgę. Może świeży olej dokonuje penetracji nagaru i dlatego objawy dymienia ale nie wyjaśnia to tak dużego poboru oleju.
Qwerty54321 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Na starym oleju też przykopcil
Qwerty54321 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 A czy jest możliwość że uszczelniacz po gorącej stronie turbiny padł i tam bierze olej i spala i dlatego tak dymi popostoju na wolnych obrotach?
Qwerty54321 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Bo odpale to nie kopci ale jak postoi na wolnych obrotach chwilę to puści siwa chmurę, czuć jakby olej i przestaje i po chwili znowu wolne obroty 5 min , gaz i chmura, a jak jadę to tego nie widać , czy możliwe że tam puszcza olej uszczelniacz i olej się wypala i wszystko w tłumik ?
KINIAM Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Sprawdź luz wzdłużny wirnika sprężarki.
misiek95 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Oczywiście, że może puszczać olej w wydech. Wiele razy widziałem taką awarie w 1.9.
aprox99 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) Może być wiele powodów,jedno jest pewne olej jest spalany przez silnik.Nieszczelne turbo,odma ,uszczelniacze zaworów albo pierścienie tłoków.Rura z turbo do silnika do sprawdzenia.ile oleju tam jest,badanie luzu ręką nic nie daje.Olej dostaje sie albo przez zawory albo układem dolotowym powietrza albo prze tłoki od dołu Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez aprox99
Qwerty54321 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Sciagnelem dzisiaj rurę wydechowa z turbo i niby było suche jak pieprz ale pochodził chwilę na wolnych obrotach i zaczal skraplać się olej strona gorąca turbo się rozgrzewało i zaczęło się kopcic , dałem troszkę gazu i poszła chmura
Qwerty54321 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Czyli turbo do wymiany bo nie powinno tam byc grama oleju
misiek95 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Ewidentnie uszkodzona turbosprężarka
Qwerty54321 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Dzwoniłem zapytać dobrego fachowca od turbin i mówił że nie koniecznie musi być uszkodzona turbina , że taka mgiełka może być , mowil żeby jeszcze przed wymianą sprawdzić odmę
gacekx1 Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Miałem tak i to było uszkodzone turbo. Założyłem nowy rdzeń meletta i po problemie.
Qwerty54321 Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Turbo świeżo po regeneracji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się