Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T ANB] Vulkanschwarz Perleffect


Maxero

Rekomendowane odpowiedzi

Fajny ten ściągacz, zwymiarował byś dla potomnych, hehe łożysko oporowe pewnie po pierwszym kręceniu się rozpadło, heh.

Dla potomnych jak śruby nie puszczą imbusem to nabijasz torxa i powinno puścić, tyle że ciągniesz a nie z udaru, te śruby nie są wklejane, trzyma je rdzą, przed odkręceniem warto przyp**** kilka razy przez imbus i powinno polecieć.

Teraz pozytywy, fajny projekt, fajnie że sam grzebiesz, oby tak dalej trzymać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie łożysko oporowe wytrzymało. A ściągacz pewnie i tak wymiarować będę ,bo musi być głębsza część w którą przechodzi/wchodzi na drugą stronę.

Klej był ,bo niebieski odcień został na śrubach.

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia zrobię jak jeszcze fis wymienię ,bo skubany stwierdził że sobie będzie umierał. A doszła spalona dioda od podświetlenia przycisku przednich halogenów.  Dioda jest 3V.

IMG_20190720_172053.jpg

IMG_20190720_172054.jpg

IMG_20190720_172141.jpg

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest więcej zrobione ale nie mam czasu na zdjęcia. Wymieniłem obecnie koło pasowe wału korbowego ,napinacz paska wielorowkowego i rolkę napinacza klimy. Dokręciłem przy okazji rurkę od spływu oleju z turbo oraz będę przód ustawiał zderzaka na równo. Nowe śruby poszły do koła pasowego i napinacza od paska wielorowkowego ,bo stare już zajechane.

Edytowane przez Maxero
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło mnie już denerwować pocenie się uszczelki pod napinaczem ,bo tył silnika jest w oleju i trzeba to ogarnąć.

 

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem plan wymienić poduszki skrzyni ,lecz tylko udało się w 50% to zrobić. Lewą jest łatwo wymienić i poszło to sprawnie. By wymienić prawą trzeba się na kombinować ,bo środkowa śruba jest pod osłoną termiczną i na aucie tego nie da się zrobić. Chyba że ktoś wie jak. Zdjęcia starej poduszki z 99r ,tyle wytrzymała ale już miała dość. Szukam też numerów do swożnia i panewki. Ale etka nie widzi tych numerów ,no chyba że mam coś zmienionego. Zdjęcia w necie pokazują co innego. Chyba że się mylę.

IMG_20190930_214926.jpg

IMG_20190930_215003.jpg

IMG_20190930_215025.jpg

IMG_20190930_215045.jpg

IMG_20190930_175230.jpg

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie zdjęcie wrzuciłem ,bo aso po vin pokazuje inne połączenie kulowe niż ja mam na aucie. I nie wiem czy ktoś coś zmieniał. Numer oem 893711118E z vin. I będę musiał cały wywlec żeby sprawdzić wszystko oraz ten element już jest niedostępny 8D0711334. Mechanizm wygląda jak z passata b5 czy a6 c5.

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend auto postanowiło zrobić niespodziankę i to dość nie bezpieczną ,bo w trakcie jazdy. Pompa ABS stwierdziła że się rozszczelni. W trakcie jazdy na wyskoczyła kontrolka układu hamulcowego na czerwono , lewe nadkole mokre. Po otworzeniu maski z silniczka pompy ABS kapie sobie płyn. Pompę wymontowałem i rozebrałem sekcję z silniczkiem. Tam puściło jakieś uszczelnienie. Zakupiłem używana o takich samych numerach lecz przełożyłem mój sprawny sterownik ABS. Lecz przed przekładką sprawdziłem ten z kupionej pompy i też jest sprawny. Po zamontowaniu nie mogłem odpowietrzyć samej pompy ponieważ auto nie posiada ESP/ASR. Udało mi się odpowietrzyć cały układ i wymieniłem płyn hamulcowy ,bo 3 lata temu zmieniałem na ATE TYP200. Zdjęć nie robiłem ,bo czasu zabrakło :(

Jak by ktoś chciał kupić sprawny sterownik ABS z pompy o numerze 8E0614111B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie działa ,a auto jednak dało o sobie znać. Miałem bardzo duży wyciek oleju od strony turbo ,dokładnie pod spodem. Domyślałem się że uszczelka może poszała lub się śrubki poluzowały. Więc przy tej operacji i tak musiałem zlać olej ,który już był do wymiany.

A by dostać się pod turbo ,zdemontowałem kompresor klimatyzacji bez rozłączania całego układu. Robiłem to na podłodze garażu ,max auto do góry i kobyłki. Odkręciłem wspornik turbo i odkręciłem spływ od turbiny oraz od miski. To co odkryłem było dziwne. Spływ do turbo nie posiadał metalowej uszczelki tylko sylikon przez ,który zeszło mi na czyszczeniu powierzchni spływu z turbiny. ,Przy misce było lepiej ,bo była uszczelka z sylikonem. Komuś było chyba za drogo na 2 tanie śmieszne uszczelki. Ale najgorsze że powodem wycieku okazał się uszkodzony spływ. Nowy w ASO 340zł do B5 i nie dostępny ,w B6 800zł prawie. Używanego o numerze ori nigdzie nie szło znaleźć ,wszystkie portale aukcyjne obszukane i zero znalezienia. Więc podjąłem próbę naprawy ,gość mi to zaspawał za 30zł. Rurka jest aluminiowa ,a górne mocowanie z innego materiału. Prawdopodobnie jest to łączone na wcisk z jakimś materiałem łączącym. Zamontowałem wraz z nowymi uszczelkami ,zalałem nowym olejem + nowy filtr. Olej wziąłem na próbę PMO 5w40 extreme ,zobaczymy jak będzie porównując do LM SHT 5w40. Nic nie cieknie ,ale podłoga była cała w oleju i też została wyczyszczona. Następne będą 2 poduszki silnika do wymiany ,bo jednak mają swoje lata i może gumy stabilizatora lub poli.

IMG_20200120_155226.jpg

IMG_20200120_155243.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo nic nie było. Auto sprawne i stwierdziło że coś mu dolega przy dodawaniu gazu było jedno puknięcie i przy odpuszczaniu. Stwierdziłem że to zawieszenie i wymiana całego przedniego zawieszenia ,zmiana starych gum stabilizatora przedniego i nowe poduszki silnika. Nie będę umieszczał zdjęć jak wymieniałem całość ,bo każdy wie co i jak. No po wymianie zawieszenia chciałem dostać się do poduszek silnika. Strona kierowcy jest łatwa i szybka ,za to strona pasażera ze względu że górna nakrętka poduszki jest pod turbo. Ułatwieniem jest wyciągnięcie całego airboxa oraz posiadanie klucza płasko-oczkowego łamanego z grzechotką do tej nakrętki. Od spodu to samo co strona kierowcy. No i tutaj nie spodziewałem się urwanej poduszki. Obydwie wymieniłem na Corteco stare jeszcze widziały fabrykę. Wszystko skręcone według instrukcji i przy użyciu kluczy dynamometrycznych. Wymiana gum stabilizatora i zmierzyłem ze stabilizator ma 27mm. Gumy zastąpiłem poliuretanem kolorze niebieskim od MPBS już zamontowałem od nich tuleje tylnej belki. Przy okazji jeszcze kupiłem zestaw drążka zmiany biegów ale jeszcze czekam na smar.

IMG_20200528_165802.jpg

IMG_20200528_165813.jpg

IMG_20200604_163121.jpg

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu że auto zmieniłem to i obecne idzie na sprzedaż.

WWW.OTOMOTO.PL

Nie Uszkodzony Audi A4 - Nie Pierwszy właściciel, Inny kolor, Benzyna, 150 KM, 1 781 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS, CD, ABS,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2019 o 22:37, Maxero napisał:

Dzisiaj miałem plan wymienić poduszki skrzyni ,lecz tylko udało się w 50% to zrobić. Lewą jest łatwo wymienić i poszło to sprawnie. By wymienić prawą trzeba się na kombinować ,bo środkowa śruba jest pod osłoną termiczną i na aucie tego nie da się zrobić. Chyba że ktoś wie jak. Zdjęcia starej poduszki z 99r ,tyle wytrzymała ale już miała dość. Szukam też numerów do swożnia i panewki. Ale etka nie widzi tych numerów ,no chyba że mam coś zmienionego. Zdjęcia w necie pokazują co innego. Chyba że się mylę.

IMG_20190930_214926.jpg

IMG_20190930_215003.jpg

IMG_20190930_215025.jpg

IMG_20190930_215045.jpg

IMG_20190930_175230.jpg

Jakie miałeś objawy że wymieniłeś poduchę? Wymiana pomogła? Stara jest, wiadomo ale nie wygląda na rozerwaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...