Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8 T QUATTRO by KIPAK


kipak

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem parę lat a4 b6 2.0 alt , wiadome silnik dość problematyczny jednak trafiłem na dość zadbany egzemplarz i był w moich rękach od 5 lat i 0 problemów.

Od dłuższego czasu szukałem b7 z silnikiem 1.8 T w quattro i sedanie, po miesiącach poszukiwań w końcu udało się kupić, jest sporo mankamentów ale wszystko do zrobienia :)

wyposażenie bez wielkiej rewelacji:

-  bixenon

- grzane przednie fotele

- zmieniarka 

- wielofunkcyjna kierownica

- otwieranie bagażnika z kluczyka 

Od razu po zakupie:

- wymiana oleju + płukanka

- nowy filtr oleju , powietrza , paliwa , kabinowy

- zdjęcie i czyszczenie misy olejowej i smoka

- wymiana rozrządu

- nabicie klimatyzacji

- wymiana świec

 

Lista modyfikacji :

- dystanse 13 mm przód , 20 mm tył

- turbo hybryda 

- wtryski 440

- TIP z kwasówki

- fmic

- downpipe 2,75 cala

 

 

kilka fotek po zakupie :

IMG_20190426_192039.jpgIMG_20190426_194045.jpgIMG_20190525_185358.jpgIMG_20190525_185351.jpgIMG_20190525_185411.jpgIMG_20190525_185337.jpg

IMG_20190405_090642.jpg

Edytowane przez kipak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia od mechanika pod zdjęciu miski , trochę słabej jakości

SAVE_20190416_193307.jpeg

SAVE_20190416_193312.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myj wszystko i szoruj, gorzej że jak miska tak wygląda to silnik na pewno tak samo. Głowice zawsze można oddać na mycie (przy okazji planowania i wymiany uszczelki pod głowicą) to wróci czyściutka, gorzej ze słupkiem i kanałami olejowymi w słupku, tam to trzeba jakiś wycior. Chodzi oczywiście o ten czarny twardy nagar, przypominający spalony olej, to gówno na pewno wpływa na przepływ i ciśnienie.

Poprzedni właściciel pewnie kur** jak zwykle, Castrol 10W-40 i wymiany co 15 000 :facepalm:

Edytowane przez Unf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam książkę serwisową i oczywiście jeśli prawdziwa to wymiana była średnio co 20-30 tys. Patrząc na wpisy , umówiłem się teraz na zdjęcie pokrywy zaworów i zobaczy co z łańcuchem bo trochę hałasuje

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Unf napisał:

Myj wszystko i szoruj, gorzej że jak miska tak wygląda to silnik na pewno tak samo. Głowice zawsze można oddać na mycie (przy okazji planowania i wymiany uszczelki pod głowicą) to wróci czyściutka, gorzej ze słupkiem i kanałami olejowymi w słupku, tam to trzeba jakiś wycior. Chodzi oczywiście o ten czarny twardy nagar, przypominający spalony olej, to gówno na pewno wpływa na przepływ i ciśnienie.

Poprzedni właściciel pewnie kur** jak zwykle, Castrol 10W-40 i wymiany co 15 000 :facepalm:

Robiąc 30kkm rocznie wymiany co 15kkm nie uważam, ze przesadne. W tym momencie oscyluję koło tego przebiegu rocznego i zdecydowałem się na wymiany co 15kkm czyli co pół roku z kompletem filtrów oczywiście.

Jeżeli robi się mniejsze przebiegi to można częściej z pamiętając o dobrej jakości oliwie.

 

@kipak super baza, teraz tylko wrzucać co miesiąc do świnki skarbonki kasę :)

Edytowane przez papadziordzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, papadziordzio napisał:

Robiąc 30kkm rocznie wymiany co 15kkm nie uważam, ze przesadne.

W 2.0Tdi może tak, 1.8T jest tak obciążony termicznie, ze 10 000 to max, a najlepiej co 8000. Wtedy się ma silnik czysty i bez nagaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, papadziordzio napisał:

Robiąc 30kkm rocznie wymiany co 15kkm nie uważam, ze przesadne. W tym momencie oscyluję koło tego przebiegu rocznego i zdecydowałem się na wymiany co 15kkm czyli co pół roku z kompletem filtrów oczywiście.

Kolejny raz mierzysz benzynę miarą diesla. W 1.8t trochę inaczej to wygląda, tak jak napisał Unf powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bartez90 napisał:

Kolejny raz mierzysz benzynę miarą diesla. W 1.8t trochę inaczej to wygląda, tak jak napisał Unf powyżej.

Nie kłócę się, że wygląda to inaczej, bardziej mierzę to przebiegiem rocznym, gdzie przy zmianach co 8kkm robiąc dużo kilometrów samochód co 3miesiące przykładowo byłby na zlaniu całości. Bije do przebiegu w skali roku a nie samej wymiany. Oczywiście przy samochodach "weekendowych" wymieniać można i co 5kkm ale tutaj mówimy o normalnym, cywilnym użytkowaniu samochodu na wakacje, w trasy i do miasta - bardziej intensywnym bo nie trzeba być przedstawicielem handlowym żeby trzepać 30-40kkm rocznie. Oczywiście 20kkm+ to już przegięcie pały z wymianą a na to wychodzi, że tak było zmieniane z tego co kolega pisze.

Koniec OFFTOP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, papadziordzio napisał:

Nie kłócę się, że wygląda to inaczej, bardziej mierzę to przebiegiem rocznym, gdzie przy zmianach co 8kkm robiąc dużo kilometrów samochód co 3miesiące przykładowo byłby na zlaniu całości. Bije do przebiegu w skali roku a nie samej wymiany. Oczywiście przy samochodach "weekendowych" wymieniać można i co 5kkm ale tutaj mówimy o normalnym, cywilnym użytkowaniu samochodu na wakacje, w trasy i do miasta - bardziej intensywnym bo nie trzeba być przedstawicielem handlowym żeby trzepać 30-40kkm rocznie. Oczywiście 20kkm+ to już przegięcie pały z wymianą a na to wychodzi, że tak było zmieniane z tego co kolega pisze.

Koniec OFFTOP.

 

Olej traci tez swoje wlasciwosci smarne nie przez czas przebywania w silniku, a ilosc przejechanych kilometrow. Zmieniajac w 1.8t (ktore maja swoje lata i swoje przebiegi) olej co 15tys km spokojnie mozesz ubic silnik i nie ma znaczenia czy znajduje sie on w silniku 3 miesiace czy 12. Znowu wyciagasz bledne wnioski co do benzyny uzytkujac diesla. W dieslu fakt co 15tys km spokojnie mozna zmieniac. W 1.8t niekoniecznie. Ale kto kupuje benzyne zeby robic nia 30-40 tys km rocznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka mała sesja w weekend , samochód nawoskowany + detailer , dodatkowo wleciały dystanse 13 mm na przód i 20 mm na tył

received_356765638525530.jpegreceived_365886310731783.jpegreceived_299857394300524.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio ruszyło sporo tematów:

- zdjęcie pokrywy zaworów , sprawdzenie napinacza , łańcucha , nowe uszczelki

- stabilizator na tył z rs4 20 mm 

STAGE II:

- turbina hybryda ( RS6 ) od Geremi Vag Garage

- fmic

- wtryski 440

- downpipe 2.75 

 

zestrojone narazie na spokojnie na około 200 km , czekam na  tipa i jest parę drobnych problemów

 

- dodatkowo zakupione hamulce 320 x 288 , czekam na tarcze i klocki

- stabilizator RS 4 przedni czeka na montaż

 

mam problemy z odpalaniem na zimnym po dluższym postoju, jakieś pomysły? Trzeba kręcić 2-3 razy

 

 

 

hamulce :

IMG_20190624_154901.jpg

 

 

turbina :

IMG_20190413_145833.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lewiatan1989 napisał:

Piękna sztuka ? 

Mody też widzę na plus. 

Te zaciski to są różowe? :co:

Oczywiście ? , RAL 4010 jakby ktoś chciał takie

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Fajne mody ?

Ile km/nm finalnie przewidujesz po modach ?

Kolor zacisków b.oryginalny ale ciekawy.

Powodzenia w modach i bezawaryjnej jazdy!

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w okolicach 240 km / 350 nm na pb95 powinno wyjść według tunera, zastanawiam się nad przejściem na pb 98 , raczej i tak będę zakładal lpg , narazie czekam na poduszki pod silnikiem bo są bardzo wywalone i cofa przez to zapłony przy ostrym bucie , w międzyczasie przyszedł tip

 

IMG_20190630_123659.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno nic sie nie działo , auto finalnie zestrojone na jakieś 230 km , muszę podjechać na hamownie

 

wklejam log

 

VAGLOGGER.APPHB.COM

przy mocnym gazowaniu auto troche dymi , tuner twierdzi że głowica i uszczelniacze zaworowe w niedługim czasie do roboty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logach moze byc niecale 230 km, ale to trudno dokladnie powiedziec. Moze tak byc ze glowica do roboty, troche stukowe jest. U mnie na k03s wyszlo wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...