kipak Opublikowano 27 Maja 2019 Opublikowano 27 Maja 2019 (edytowane) Jeździłem parę lat a4 b6 2.0 alt , wiadome silnik dość problematyczny jednak trafiłem na dość zadbany egzemplarz i był w moich rękach od 5 lat i 0 problemów. Od dłuższego czasu szukałem b7 z silnikiem 1.8 T w quattro i sedanie, po miesiącach poszukiwań w końcu udało się kupić, jest sporo mankamentów ale wszystko do zrobienia wyposażenie bez wielkiej rewelacji: - bixenon - grzane przednie fotele - zmieniarka - wielofunkcyjna kierownica - otwieranie bagażnika z kluczyka Od razu po zakupie: - wymiana oleju + płukanka - nowy filtr oleju , powietrza , paliwa , kabinowy - zdjęcie i czyszczenie misy olejowej i smoka - wymiana rozrządu - nabicie klimatyzacji - wymiana świec Lista modyfikacji : - dystanse 13 mm przód , 20 mm tył - turbo hybryda - wtryski 440 - TIP z kwasówki - fmic - downpipe 2,75 cala kilka fotek po zakupie : Edytowane 15 Sierpnia 2019 przez kipak
Gremlin0209 Opublikowano 27 Maja 2019 Opublikowano 27 Maja 2019 Kolejna czarnulka 1.8T ? Ładna sztuka ?
kipak Opublikowano 27 Maja 2019 Autor Opublikowano 27 Maja 2019 zdjęcia od mechanika pod zdjęciu miski , trochę słabej jakości
Unf Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) Myj wszystko i szoruj, gorzej że jak miska tak wygląda to silnik na pewno tak samo. Głowice zawsze można oddać na mycie (przy okazji planowania i wymiany uszczelki pod głowicą) to wróci czyściutka, gorzej ze słupkiem i kanałami olejowymi w słupku, tam to trzeba jakiś wycior. Chodzi oczywiście o ten czarny twardy nagar, przypominający spalony olej, to gówno na pewno wpływa na przepływ i ciśnienie. Poprzedni właściciel pewnie kur** jak zwykle, Castrol 10W-40 i wymiany co 15 000 Edytowane 30 Maja 2019 przez Unf
kipak Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Opublikowano 30 Maja 2019 Mam książkę serwisową i oczywiście jeśli prawdziwa to wymiana była średnio co 20-30 tys. Patrząc na wpisy , umówiłem się teraz na zdjęcie pokrywy zaworów i zobaczy co z łańcuchem bo trochę hałasuje 1
papadziordzio Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) 9 minut temu, Unf napisał: Myj wszystko i szoruj, gorzej że jak miska tak wygląda to silnik na pewno tak samo. Głowice zawsze można oddać na mycie (przy okazji planowania i wymiany uszczelki pod głowicą) to wróci czyściutka, gorzej ze słupkiem i kanałami olejowymi w słupku, tam to trzeba jakiś wycior. Chodzi oczywiście o ten czarny twardy nagar, przypominający spalony olej, to gówno na pewno wpływa na przepływ i ciśnienie. Poprzedni właściciel pewnie kur** jak zwykle, Castrol 10W-40 i wymiany co 15 000 Robiąc 30kkm rocznie wymiany co 15kkm nie uważam, ze przesadne. W tym momencie oscyluję koło tego przebiegu rocznego i zdecydowałem się na wymiany co 15kkm czyli co pół roku z kompletem filtrów oczywiście. Jeżeli robi się mniejsze przebiegi to można częściej z pamiętając o dobrej jakości oliwie. @kipak super baza, teraz tylko wrzucać co miesiąc do świnki skarbonki kasę Edytowane 30 Maja 2019 przez papadziordzio
Unf Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 8 minut temu, papadziordzio napisał: Robiąc 30kkm rocznie wymiany co 15kkm nie uważam, ze przesadne. W 2.0Tdi może tak, 1.8T jest tak obciążony termicznie, ze 10 000 to max, a najlepiej co 8000. Wtedy się ma silnik czysty i bez nagaru.
bartez90 Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 21 minut temu, papadziordzio napisał: Robiąc 30kkm rocznie wymiany co 15kkm nie uważam, ze przesadne. W tym momencie oscyluję koło tego przebiegu rocznego i zdecydowałem się na wymiany co 15kkm czyli co pół roku z kompletem filtrów oczywiście. Kolejny raz mierzysz benzynę miarą diesla. W 1.8t trochę inaczej to wygląda, tak jak napisał Unf powyżej.
papadziordzio Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 Teraz, bartez90 napisał: Kolejny raz mierzysz benzynę miarą diesla. W 1.8t trochę inaczej to wygląda, tak jak napisał Unf powyżej. Nie kłócę się, że wygląda to inaczej, bardziej mierzę to przebiegiem rocznym, gdzie przy zmianach co 8kkm robiąc dużo kilometrów samochód co 3miesiące przykładowo byłby na zlaniu całości. Bije do przebiegu w skali roku a nie samej wymiany. Oczywiście przy samochodach "weekendowych" wymieniać można i co 5kkm ale tutaj mówimy o normalnym, cywilnym użytkowaniu samochodu na wakacje, w trasy i do miasta - bardziej intensywnym bo nie trzeba być przedstawicielem handlowym żeby trzepać 30-40kkm rocznie. Oczywiście 20kkm+ to już przegięcie pały z wymianą a na to wychodzi, że tak było zmieniane z tego co kolega pisze. Koniec OFFTOP.
bartez90 Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 Godzinę temu, papadziordzio napisał: Nie kłócę się, że wygląda to inaczej, bardziej mierzę to przebiegiem rocznym, gdzie przy zmianach co 8kkm robiąc dużo kilometrów samochód co 3miesiące przykładowo byłby na zlaniu całości. Bije do przebiegu w skali roku a nie samej wymiany. Oczywiście przy samochodach "weekendowych" wymieniać można i co 5kkm ale tutaj mówimy o normalnym, cywilnym użytkowaniu samochodu na wakacje, w trasy i do miasta - bardziej intensywnym bo nie trzeba być przedstawicielem handlowym żeby trzepać 30-40kkm rocznie. Oczywiście 20kkm+ to już przegięcie pały z wymianą a na to wychodzi, że tak było zmieniane z tego co kolega pisze. Koniec OFFTOP. Olej traci tez swoje wlasciwosci smarne nie przez czas przebywania w silniku, a ilosc przejechanych kilometrow. Zmieniajac w 1.8t (ktore maja swoje lata i swoje przebiegi) olej co 15tys km spokojnie mozesz ubic silnik i nie ma znaczenia czy znajduje sie on w silniku 3 miesiace czy 12. Znowu wyciagasz bledne wnioski co do benzyny uzytkujac diesla. W dieslu fakt co 15tys km spokojnie mozna zmieniac. W 1.8t niekoniecznie. Ale kto kupuje benzyne zeby robic nia 30-40 tys km rocznie?
kipak Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 taka mała sesja w weekend , samochód nawoskowany + detailer , dodatkowo wleciały dystanse 13 mm na przód i 20 mm na tył
kipak Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2019 ostatnio ruszyło sporo tematów: - zdjęcie pokrywy zaworów , sprawdzenie napinacza , łańcucha , nowe uszczelki - stabilizator na tył z rs4 20 mm STAGE II: - turbina hybryda ( RS6 ) od Geremi Vag Garage - fmic - wtryski 440 - downpipe 2.75 zestrojone narazie na spokojnie na około 200 km , czekam na tipa i jest parę drobnych problemów - dodatkowo zakupione hamulce 320 x 288 , czekam na tarcze i klocki - stabilizator RS 4 przedni czeka na montaż mam problemy z odpalaniem na zimnym po dluższym postoju, jakieś pomysły? Trzeba kręcić 2-3 razy hamulce : turbina :
xenalnh Opublikowano 25 Czerwca 2019 Opublikowano 25 Czerwca 2019 Wszystko elegancko, odważnie z tym różowym hehe ?
lewiatan1989 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Piękna sztuka ? Mody też widzę na plus. Te zaciski to są różowe?
kipak Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2019 3 godziny temu, lewiatan1989 napisał: Piękna sztuka ? Mody też widzę na plus. Te zaciski to są różowe? Oczywiście ? , RAL 4010 jakby ktoś chciał takie 1
black4 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Witaj, Fajne mody ? Ile km/nm finalnie przewidujesz po modach ? Kolor zacisków b.oryginalny ale ciekawy. Powodzenia w modach i bezawaryjnej jazdy! Pozdrawiam ?
kipak Opublikowano 30 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2019 coś w okolicach 240 km / 350 nm na pb95 powinno wyjść według tunera, zastanawiam się nad przejściem na pb 98 , raczej i tak będę zakładal lpg , narazie czekam na poduszki pod silnikiem bo są bardzo wywalone i cofa przez to zapłony przy ostrym bucie , w międzyczasie przyszedł tip
kipak Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2019 dawno nic sie nie działo , auto finalnie zestrojone na jakieś 230 km , muszę podjechać na hamownie wklejam log : VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM przy mocnym gazowaniu auto troche dymi , tuner twierdzi że głowica i uszczelniacze zaworowe w niedługim czasie do roboty
bartez90 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Po logach moze byc niecale 230 km, ale to trudno dokladnie powiedziec. Moze tak byc ze glowica do roboty, troche stukowe jest. U mnie na k03s wyszlo wiecej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się