Jump to content
1 1
aderjan

[3.0 ASN] Sporadyczne szarpniecia na LPG

Recommended Posts

Cześć! 

Od momentu założenia gazu AG Centrum Zenit (2008 rok) mam problem z moim A4 B6 3.0 ASN.

Głównie przy jeździe na autostradzie w zakresie obrotów 2000-2500 (110-120kmh) co jakiś czas czuć pojedyncze "szarpnięcia" w silniku. Dzieje się to tylko na gazie. Jest to bardzo krótka przerwa i po niej wszystko wraca do normy. Poza tym auto działa idealnie, wkręca się w pełnym zakresie obrotów, jest dynamiczne i płynne.

Auto było na regulacji gazu i szczegółowym przeglądzie instalacji w renomowanym zakładzie i powiedziano mi, że z ich strony nic się już więcej nie da zrobić. Wspomnieli o wtryskach gazu, ale że tak na prawdę wszystko mieści się w normie i nie ma sensu ich wymieniać. Każdy inny gaziarz w przeszłość mówił mi dokładnie to samo, że wszystko wygląda w porządku.

 

Poza tym niedawno ustawiano ponownie rozrząd, w bloku 93 są wartości 4, 3, -1, 4. Wymieniana była też sonda lambda, która wyrzucała sporadycznie błędy. Świece zapłonowe wymieniałem w sierpniu zeszłego roku na NGK dedykowane do LPG. Cewki zapłonowe wymienione w ASO na akcji gwarancyjnej (co prawda kilka lat temu).

Co około 400 km zapala się check engine z błędem: P0421 Warm up catalyst efficiency below threshold. Diagnosta nie widzi problemu w spalinach.

Nie mam pomysłu do kogo mogę się jeszcze z tym udać, to szarpanie to drobna sprawa i możnaby się tym nie przejmować, jednak chciałbym jakoś temu zapobiec bo w dłuższej trasie na autostradzie jest irytujące. Poza tym lubię jak wszystko działa poprawnie.

Jeżeli ktoś z Was ma jakiś pomysł, to bardzo proszę o sugestie.

Pozdrawiam!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od logów na benzynie 2+33 i 3+20+21 oraz na gazie 2+33.

Jakie masz graty lpg założone prócz tego, że to sterownik zenit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, przem8 napisał:

Zacznij od logów na benzynie 2+33 i 3+20+21 oraz na gazie 2+33.

Jakie masz graty lpg założone prócz tego, że to sterownik zenit?

Jestem w tym trochę zielony - czym robić te logi?

Co do gazu to tak: reduktor Artic Tomasetto 09, wielozawór Tomasetto, obudowa wielozaworu ZT-15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test spalin nic nie pokaże, zrób test sprawności sond i katalizatorów. Podczas jazdy sprawdź jaką temperaturę osiąga kat. Możliwe że jest już przypchany i komputer studzi go przy dłuższej jeździe właśnie wypadaniem zapłonu.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, aderjan napisał:

Jestem w tym trochę zielony - czym robić te logi?

Pełno filmików i instrukcji, również tu na forum. Program vcds, do pobrania w dziale diagnostyka, i kabel do 50zł jak jeszcze nie masz 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Langista napisał:

Test spalin nic nie pokaże, zrób test sprawności sond i katalizatorów. Podczas jazdy sprawdź jaką temperaturę osiąga kat. Możliwe że jest już przypchany i komputer studzi go przy dłuższej jeździe właśnie wypadaniem zapłonu.

A czy możliwe, że odczuwalne jest to tylko na gazie? 

Dzięki za poradę, kupię kabel i będę działać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 minut temu, aderjan napisał:

reduktor Artic Tomasetto 09

Wymień toto na jakiś reduktor który ogarnie ASNa. Wtryskiwacze jakie masz?

Cytat

A czy możliwe, że odczuwalne jest to tylko na gazie? 

Jak uboga mieszanka to temperatura spalin jest wyższa.

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, pila24 napisał:

Wymień toto na jakiś reduktor który ogarnie ASNa. Wtryskiwacze jakie masz?

A czy sugerujesz jakiś konkretny reduktor?

Wtryskiwacze to Autogaz AC W01-3 BFC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aderjan napisał:

A czy sugerujesz jakiś konkretny reduktor?

Chyba lepszego wyboru względem ceny nie będzie niż AC R01 250KM,reduktory tomasetto to mają  realnie jakieś 60% deklarowanej wydajności.

Wtryskiwacze ile kilometrów zrobiły?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, pila24 napisał:

Chyba lepszego wyboru względem ceny nie będzie niż AC R01 250KM,reduktory tomasetto to mają  realnie jakieś 60% deklarowanej wydajności.

Wtryskiwacze ile kilometrów zrobiły?

Dzięki za propozycję reduktora. 

Z wtryskiwaczami ciężko powiedzieć, były wymiane kilka lat temu. Obstawiam, że jakieś 100 tysięcy kilometrów, ale pewności nie mam. Poszukam w dokumentach, może znajdę jakąś fakturę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wtryskiwacze ac wo1 bfc? słabe jakosciowo a duzo za mocne wydajnosciowo. reduktor artic tak jak pisali ci za słaby do tego auta. moze marznie albo ma ubogo przy przyspieszaniu, albo z dołu wtryski leją a duzo a pozniej brakuje przez reduktor. zgłoś się tam gdzie montowali i jak sobie nie radzą to niech się kontaktują z pomocą techniczną. nie wierze że ktoś kompetentny wogóle próbował naprawić to auto. takie auto to zaden problem do ustawienia i skonfigurowania. a "cewki wymieniane co prawda pare lat temu" to jest chyba jakiś żart? cewka dostaje przebicia i pa pa wiec pare lat to nawet zeby były ze złota to są po prostu podejrzane. wtryskiwacze 100tyś to mogą być szroty. zenit tego nie naprawi. z gówna bata nie ukręcisz

Edited by jojfull

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, jojfull napisał:

Wtryskiwacze ac wo1 bfc? słabe jakosciowo a duzo za mocne wydajnosciowo. reduktor artic tak jak pisali ci za słaby do tego auta. moze marznie albo ma ubogo przy przyspieszaniu, albo z dołu wtryski leją a duzo a pozniej brakuje przez reduktor. zgłoś się tam gdzie montowali i jak sobie nie radzą to niech się kontaktują z pomocą techniczną. nie wierze że ktoś kompetentny wogóle próbował naprawić to auto. takie auto to zaden problem do ustawienia i skonfigurowania. a "cewki wymieniane co prawda pare lat temu" to jest chyba jakiś żart? cewka dostaje przebicia i pa pa wiec pare lat to nawet zeby były ze złota to są po prostu podejrzane. wtryskiwacze 100tyś to mogą być szroty. zenit tego nie naprawi. z gówna bata nie ukręcisz

Umówiłem się na przegląd instalacji do innego gaziarza, brzmiał bardzo konkretnie, więc mam nadzieję że stwierdzi coś innego niż że wszystko jest idealnie. Co do cewek to problem występował w takim samym stopniu przed i po ich wymianie, a ostatnio też nikt do nich nie miał zastrzeżeń, więc wstępnie zostały wykluczone. Po wizycie u gaziarza napiszę co nowego się dowiedziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady, cewki nie padają jak muchy jeżeli są oryginalne.. 


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Langista napisał:

Bez przesady, cewki nie padają jak muchy jeżeli są oryginalne.. 

Są oryginalne, wymienione na akcji gwarancyjnej.

Prosiłbym też o propozycję wtryskiwaczy do tego modelu. Jeżeli okaże się, że obecne są szrotem to dobrze byłoby wiedzieć w jaki model celować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz montowane pojedynczo to acw03, a jeśli listwa to acw02 (to jest to samo, różni się sposobem montażu). Jak ma to być estetycznie i dobrze jeździć to lepiej zamontować wtryskiwacze pojedynczo. Z wyższej półki barracuda. Nie zapomnij o porządnym filtrze fazy lotnej - odstojnik albo kme włókno szklane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, przem8 napisał:

Jeśli masz montowane pojedynczo to acw03, a jeśli listwa to acw02 (to jest to samo, różni się sposobem montażu). Jak ma to być estetycznie i dobrze jeździć to lepiej zamontować wtryskiwacze pojedynczo. Z wyższej półki barracuda. Nie zapomnij o porządnym filtrze fazy lotnej - odstojnik albo kme włókno szklane.

Bardzo dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem dziś wykonać test sprawności katalizatora. Zgodnie z instrukcjami zrobiłem najpierw test sondy w grupie 34. Wynik był OK. 

Niestety w grupie 46 nie udało przeprowadzić mi się testu kata. Po włączeniu testu nie było w ogóle reakcji na wciśnięty w podłogę pedał gazu, był przez chwilę komunikat test on pomimo braku wzrostu obrotów, później przełączał się na test off. Próbowałem na różnych temperaturach, zawsze powyżej 550 stopni.

Czy macie pomysł co zrobiłem źle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałeś cały czas trzymać hamulec? Tak właściwie jak test sonda wyszedł prawidłowo to z kolejnego testu wyjdzie tylko, czy katalizatory spełniają swoją powinność. Ważniejsze jest czy temperatura nie przekracza powyżej 1200 stopni. Zrób ten sam test, ale zostaw odpalone i ruszaj w drogę. Sprawdź jaką masz temperaturę po 5-10 minutach jazdy przy wyższych obrotach.

W ten sposób dowiesz się czy nie są zapchane, ALE.

Jeżeli w tym teście temperatura wyjdzie za wysoka, musisz jeszcze zrobić logi dynamiczne, bo możesz mieć za wysoką temperaturę spalania poprzez źle wyregulowany gaz.

 

 


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
56 minut temu, Langista napisał:

Próbowałeś cały czas trzymać hamulec? Tak właściwie jak test sonda wyszedł prawidłowo to z kolejnego testu wyjdzie tylko, czy katalizatory spełniają swoją powinność. Ważniejsze jest czy temperatura nie przekracza powyżej 1200 stopni. Zrób ten sam test, ale zostaw odpalone i ruszaj w drogę. Sprawdź jaką masz temperaturę po 5-10 minutach jazdy przy wyższych obrotach.

W ten sposób dowiesz się czy nie są zapchane, ALE.

Jeżeli w tym teście temperatura wyjdzie za wysoka, musisz jeszcze zrobić logi dynamiczne, bo możesz mieć za wysoką temperaturę spalania poprzez źle wyregulowany gaz.

 

 

Tak, trzymałem hamulec cały czas od naciśnięcia TEST ON, po wciśnięciu hamulca wcisnąłem gaz do podłogi, tak samo jak w poprzednim teście w grupie 34. 

Czyli mam powtórzyć test sondy w grupie 34, po zakończeniu nacisnąć Test off, pojechać w trasę i obserwować temperaturę?

Logi dynamiczne planuje zrobić 2+33 na PB i LPG oraz 3+20+21 na PB. Czy robić jeszcze jakiś log?

 

Poza tym zrobiłem auto skan i oto co wyszło:

Address 02     -------------------------------------------------------

   Controller: 8E0 927 156 G 

   Component: AG5 01V 3.0l5V  RdW 0808

   Coding: 0000001

   Shop #: WSC 63351

1 Błąd Zapis.:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

            P1857 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent

 

Address 08     -------------------------------------------------------

   Controller: 8E0 820 043 K 

   Component:   A4 Klimaautomat   1016

   Coding: 00000

   Shop #: WSC 63351

2 Znalezione: 

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

            41-00 - Blocked or No Voltage

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

Poza tymi to bląd syreny, ale to nieistotne.

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać przepustnica jest do przeczyszczenia bo się blokuje. Na pierwszym miejscu ją przeczyść.

Testu z gazem w podlodze się nie robi, a powinno się utrzymywać na 2-3 k obrotów. 

Testu nawet kończyć nie musisz, po prostu go zostaw włączonego i obserwuj temperaturę podczas jazdy. 


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Langista napisał:

Widać przepustnica jest do przeczyszczenia bo się blokuje. Na pierwszym miejscu ją przeczyść.

Po czym to stwierdziłeś? Są dwa błędy od klap w module klimatronika

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, przem8 napisał:

Po czym to stwierdziłeś? Są dwa błędy od klap w module klimatronika

Fakt, źle przeczytałem 😬

Co nie zmienia faktu, że bez logów w sumie nie dojdziemy co mu dolega..


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, aderjan napisał:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

            P1857 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent

Sprawdź przepływkę i logi wrzuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś późnym wieczorem będą logi. W tym teście jak wciskałem gaz w podłogę (do oporu za kickoff) to właśnie obroty trzymały się automatycznie w zakresie 2000-2200. Przed kickofem nie było w ogóle reakcji.

Z przepływką co mogę zrobić poza wymianą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczyść.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, aderjan napisał:

Z przepływką co mogę zrobić poza wymianą?

Zrób najpierw te logi, a potem będziesz coś działać, o ile będzie taka potrzeba 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zrobiłem logi:

2+33 LPG: http://vaglogi.pl/log-002_033_0Us0l.html

2+33 PB: http://vaglogi.pl/log-002_033_j2vwu2.html

3+20+21 PB: http://vaglogi.pl/log-003_020_021_8SH3lid.html

Na lpg zaczęło szarpać silnikiem pod koniec i puściłem gaz. Trochę późno zaczyna się odczyt, ale trafiłem na jakiś trudny ruch na autostradzie. 

Sprawdziłem też temperaturę katalizatora, przy jeździe na autostradzie z wysokimi obrotami maksymalnie było 990 C.

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod koniec testu na lpg wtryskiwacze pętlą,masz ubogą mieszankę. Przepływka ok. Twój reduktor nie ogarnia mocy silnika 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, pila24 napisał:

Pod koniec testu na lpg wtryskiwacze pętlą,masz ubogą mieszankę. Przepływka ok. Twój reduktor nie ogarnia mocy silnika 

Dziękuję!

We wtorek jestem umówiony z gaziarzem na ponowną regulację, mamy jechać w trasę z komputerem czego nikt nigdy wcześniej nie robił. Tylko się tak zastanawiam czy w ogóle jest co regulować? Może od razu wymienić ten reduktor i ewentualnie wtryski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz reduktor i wtryski ? i jak stary jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...