Skocz do zawartości
IGNOROWANY

FMIC 1,8 T kilka pytań dot. montażu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcę zamontować FMIC'a który leży już jakiś czas w pudełku i czeka.

Nie mogę znaleźć za bardzo informacji jak go montujecie "przy kłach". Nawiercacie tam otwór żeby to powiesić, czy jest jakiś mniej inwazyjny sposób - oprócz spawania bo nie mam spawarki i nie potrafię spawać. Oglądam zdjęcia i nie mogę dojrzeć. 

Druga sprawa to widze że na C'owniku wieszacie IC - jakieś wymiary mógłby ktoś podać? Czy aluminiowy profil "U" np. 20x15 mm o grubości 1,5 mm utrzyma czy lepiej by wziąć stalowy kątownik i pomalować go żeby zabezpieczyć przed korozją?

Mam zagwostkę jak to zamontować żeby było estetycznie, trwale i bezpiecznie zamontowane.

 

Opublikowano

Widzę że słabo z zainteresowaniem i odpowiedziami?

To może ktoś podpowie na temat opasek. Z FMIC dostałem komplet opasek ale...niestety nie pasują. Te od strony IC są poprostu za małe. Kupiłem dziś nowe ale nie miałem rozmiaru i tak trochę na pałkę wziąłem z półki sklepowej i niestety są za szerokie. Podpowiedzcie gdzie dostać jakieś porządne i cieńsze - na zdjęciach widać o co mi biega.

 

 

20190622_204235.jpg

20190622_204257.jpg

Opublikowano

Tośmy se podyskutowali ?

No trudno, wtryski już doszly IC czeka...w sierpniu urlop więc będe to składał na czuja...

Opublikowano (edytowane)

te opaski ogólnie słabo trzymają, najlepsze są oryginalne audi czyli zwykła opaska śrubowa.

Kup jakiekolwiek markowe, jeśli masz miejsce daj dwie i będzie dobrze.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Dziś zabrałem się za montaż i jestem wkurzony.

Po pierwsze zestaw FMIC P&P do 1,8T nie jest raczej do mojego auta. Oprócz tego że dziś na biegu szukałem kogoś kto mi przespawa flansze bo okazało się że jednak jest na inny rozmiar (moja wina bo mogłem odrazu suwmiarką sprawdzić), to brak rury gumowej zmieniającej rozmiar od przepustnicy do nowej rury alu (musze zamówić).

Dodatkowo mam zgryz z poprowadzeniem rur w okolicach pompy SAI. Podpowiedzcie czy jest jakiś sposób (zestaw rur + gum) żeby to zrobić dobrze czy zostaje rzeźba? Czy może lepiej wywalić SAI (nie działa - miałem to naprawiać bo nie planuje DP)? Ale czytałem że trzeba to pozaślepiać i wyłączyć programowo.

Reszta pytań na załączonych zdjęciach.

Prosze podpowiedzcie mi bo mam tydzień urlopu i chce to ogarnąć bo od następnego poniedziałku samochód muszę mieć sprawny do pracy.

 

20190820_181722.jpg

2p.jpg

3p.jpg

4p.jpg

Opublikowano

Niebieski wężyk z ostatniego obrazka idzie do zaworu DV i do króćca na wystającego z metalowego przewodu. Cienki przewód pewnie od podciśnienia bo DV może trza przełożyć.

Opublikowano

Dzięki za informację. Siedze i czytam co z tą pompą SAI...kombinuje czy nie dało by rady jej jakoś przesunąć robiąc miejsce na rurę od IC...ale już nie chce mi się dziś do garażu schodzić...pokombinuję jutro jak czas pozwoli albo po jutrze.

Opublikowano

Dzięki za informację. Siedze i czytam co z tą pompą SAI...kombinuje czy nie dało by rady jej jakoś przesunąć robiąc miejsce na rurę od IC...ale już nie chce mi się dziś do garażu schodzić...pokombinuję jutro jak czas pozwoli albo po jutrze.

Opublikowano (edytowane)

Pompa sai wylatuje. Ja po jej wyjęciu musiałem jeszcze podciąć lekko metalowe mocowanie które po niej zostało. Wywalasz też jedną z metalowych rurek idącą między obudową filtra a pokrywą zaworów oraz demontujesz zawór z tyłu głowicy i go zaślepiasz.

Co do montażu fmic u mnie wersja 180mm wisi jak na foto. Po wszystkich pomalowałem płaskowniki na czarno żeby to jakoś wyglądało i nie korodowało.

 

IMG_20190518_170517.jpg

Edytowane przez Randor
Opublikowano

A te mocowania do IC masz pod kątem....nie lepiej by było dać na wprost i IC byłby niżej i mnie belki i zderzaka do cięcia?

Opublikowano (edytowane)

To jest najlepsze ustawienie w moim przypadku. Co z tego że dasz go niżej i podetniesz mniej belki skoro wtedy będziesz musiał ciąć bardziej dół zderzaka. Poza tym to kształt orurowania wymusił montaż w tym a nie innym miejscu. Przynajmniej chłodniczka wspomagania siadła na miejsce.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Dziś podwiesiłem IC i jakoś wszystko się ogarnęło....natomiast w zestawie nie mam kawałka wężyka którym podłączyłbym zawór DV z nową rurką idącą od IC do Turbiny - tam powinien być taki krótki ok. 5 cm. Podwiesiłbym go na tym wężyku co dostałem w kompecie (pytałem kilka postów wyżej co Rob@k mi odpisywał), przecinając go w połowie ale może poprostu brak tego elementu?

Czy u Was też nie było tego elementu?

 

Opublikowano (edytowane)

Zależy pewnie od zestawu. Zamów sobie, przecież to pierdoła.

Edytowane przez Randor
Opublikowano
W dniu 20.08.2019 o 19:34, mar_1981 napisał:

Dziś zabrałem się za montaż i jestem wkurzony.

Po pierwsze zestaw FMIC P&P do 1,8T nie jest raczej do mojego auta.

Niestety nie podpowiem ci jak to zamontować, ale czytając temat, chciałem wtrącić, że przechodziłem też przez zestaw od FMIC i także nic nie pasowało, nawet pisałem o tym na forum. Pamiętam ile nerwów mnie kosztowało rozbieranie i składanie całego dolotu :suicide_anim:Tyle że ja odpuściłem. Ty widzę walczysz dzielnie! Powodzenia i wytrwałości!:pali:

Opublikowano

PODSUMOWANIE:

1. Zestaw FMIC nie jest P&P

2. Brak wszystkich łączników gumowych/silikonowych:

   a) od zaworu DV do aluminiowej rury FMIC

  b) na wyjściu z IC jest średnica 57 a rura alu ma 51, a w komplecie są 4 gumowe łączniki 51/51 

  c) brak rury od przepustnicy do nowej rury alu. Średnica na przepustnicy ok 63mm 

3. Rury aluminiowe wg mnie są źle popodginane i chyba łatwiej było by zrobić to z większej ilości krótszych elementów. Chociaż wtedy prawdopodobieństwo nieszczelności większe.

4. Opaski z zestawu zamontowałem ale nie wróżę im długiego życia - dwie się rozsypały podczas montażu - zerwała się śruba przy dokręcaniu

5. Nigdzie nie napisane było że przy montażu należy zdemontować pompę SAI która jest w miejscu w którym należy poprowadzić nową rurę. Niby drobnostka ale...wypadałoby wcześniej kupić zaślepkę albo ją dorobić. Ja nie miałem zaślepki a nie chciałem żeby wywalało błąd to przeniosłem pompę SAI w miejsce starego IC i doprowadziłem tam zasilanie i wężyki.

6. Oprócz wycinania zderzaka i podcinania kratek to spory jest problem z halogenem i musiałem trochę namęczyć się i go powycinać żeby spasować wszystko a później go zabezpieczyć przed dostawaniem się wody.

7. Naspawana była flansza do map sensora ale do mniejszego (teraz wiem że są dwa rodzaje) i musiałem na szybko szukać kogoś kto mi to przerobi i pospawa żeby mój map sensor o średnicy 18 mm wszedł.

8. Wymyśliłem sobie podwieszenie IC na pręcie gwintowanym ciętym z metra co ułatwiło mi ustawienie wszystkiego prosto i dodatkowo dopasowałem trochę później wysokość tak by pasowało do zderzaka - Zdjęcie z poziomicą...z natury pedant jestem ?

POLECAM: Kupić samą chłodnicę a następnie węże i rurki sobie dopasowywać i darować sobie caly zestaw.

Kilka zdjęć w trakcie i po montażu. Jakoś to się wszystko złożyło. Teraz zostały mi wtryski które już czekają i w poniedziałek umawiam się na program i hamownie ?  W razie pytań służę pomocą ale ogólnie chyba bym wolał komuś zapłacić teraz bo strasznie dużo zabawy z przymiarkami i kombinowaniem

 

 

IMG_20190823_132347089.jpg

IMG_20190823_154619895.jpg

IMG_20190823_193558439.jpg

IMG_20190823_193552527.jpg

20190824_194257.jpg

Opublikowano

Kolejny "zadowolony" klient sklepu fmic.pl, też przez to przechodziłem...

I pomyśleć, że ci amatorzy mają jeszcze czelność pisać, że sprzedają zestawy "dedykowane" :facepalm:

Opublikowano

jakich wymiarów ten IC ?

Opublikowano

Zapewne 550x180

Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...