Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowicjusz prosi o pomoc i dobre rady na temat tuningu A4 B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc i kilka rad. Kupiłem A4 B6 1.8T AVJ i chciałbym go zagazować i podnieść mu moc .

To są dla niektórych proste pytania i jest dużo odpowiedzi ,ale jest tyle silników , nazw, i zakładów gaz , że można się naciąć

także nie krzyczcie na kolejne pytania i nowicjusz. Od czegoś trzeba zacząć. I czasem fajnie jak w Polsce ktoś chce pomóc 

 

1 )Chciałbym się zapytać czy można po podpięciu kompa , ( tak jak po tuningu sprawdza się wydajność) sprawdzić stan silnik, turbiny czyli czy warto w ten silnik inwestować 

czy nie jest ten silnik zajechany...

2) planuje auto podkręcić do góra 240 - 250 km. ale również zagazować,  Co wcześniej trzeba wymienic zeby po zagazowaniu nie było problemu z

 podnoszeniu mocy.Np wtryski....

3) Na forum dużo ludzi chwali gaz STAG . Może ktoś podzielić się na co trzeba zwracać uwagę zakładając gaz żeby to później hulało, po podkręceniu. 

Np rurki miedziane 8 zamiast 6.., reduktor...itd   I dobry zakład gazowniczy w promieniu Częstochowa Łódź ,mieszkam koło radomska.. 

4)I czy po każdej modyfikacji trzeba podpinać kompa i wgrywać czy pisać mapę.

5) I co jakie np wtryski 380cc , 430cc czy większe  , turbinką k03s 073 i IC zamontować zęby AVJ fajnie śmigał..

Za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.

Dużo piszecie o łukaszu13  jest najlepszy i jak by można kontakt, czy chciałby pomoc mi  przy tuningu to by było fajnie.

Opublikowano (edytowane)

1. Jak chcesz 240-250 hp to szykuj sie na spory wydatek: na takie moce obowiazkowo turbo hybryda, tip, dp, wtryski saab 370cc lub z bam 380cc, prawy ic z bexa ale lepiej fmic 180, sprzeglo w avj na 99% poleci bo jest slabsze niz w bfb/bex wiec trzeba wlozyc z awx. Do tego seryjne hamulce w avj to porazka i trzeba wlozyc od razu caly komplet 320/288. No i program do tego. Po drodze moga wyjsc rzeczy z osprzetu jak swiece, n75, dv, przeplywka. Tak wiec szykuj z 8-10 tys na wszystko.

2. Co do lpg to polecany jest stag ale ja nie pomoge. Sam mam brc, ogolnie nie narzekam ale osprzet znacznie drozszy niz w stagu.

3. W kwestii programu na forum masz Lukasza13 i Galetto. Wystarczy wpisac w wyszukiwarke uzytkownikow.

4. Stan silnika i osprzetu sprawdzisz po logach. W dziale diagnostyka masz wsystko opisane. Do tego mozesz pomierzyc kompresje.

Edytowane przez bartez90
Opublikowano
30 minut temu, bartez90 napisał:

1. Jak chcesz 240-250 hp to szykuj sie na spory wydatek: na takie moce obowiazkowo turbo hybryda, tip, dp, wtryski saab 370cc lub z bam 380cc, prawy ic z bexa ale lepiej fmic 180, sprzeglo w avj na 99% poleci bo jest slabsze niz w bfb/bex wiec trzeba wlozyc z awx. Do tego seryjne hamulce w avj to porazka i trzeba wlozyc od razu caly komplet 320/288. No i program do tego. Po drodze moga wyjsc rzeczy z osprzetu jak swiece, n75, dv, przeplywka. Tak wiec szykuj z 8-10 tys na wszystko.

2. Co do lpg to polecany jest stag ale ja nie pomoge. Sam mam brc, ogolnie nie narzekam ale osprzet znacznie drozszy niz w stagu.

3. W kwestii programu na forum masz Lukasza13 i Galetto. Wystarczy wpisac w wyszukiwarke uzytkownikow.

4. Stan silnika i osprzetu sprawdzisz po logach. W dziale diagnostyka masz wsystko opisane. Do tego mozesz pomierzyc kompresje.

Dzięki bardzo. a do ilu można podkręcić AVJ że by nie trzeba było wymieniać całego auta????

Opublikowano
Godzinę temu, bartez90 napisał:

1. Jak chcesz 240-250 hp to szykuj sie na spory wydatek: na takie moce obowiazkowo turbo hybryda, tip, dp, wtryski saab 370cc lub z bam 380cc, prawy ic z bexa ale lepiej fmic 180, sprzeglo w avj na 99% poleci bo jest slabsze niz w bfb/bex wiec trzeba wlozyc z awx. Do tego seryjne hamulce w avj to porazka i trzeba wlozyc od razu caly komplet 320/288. No i program do tego. Po drodze moga wyjsc rzeczy z osprzetu jak swiece, n75, dv, przeplywka. Tak wiec szykuj z 8-10 tys na wszystko.

2. Co do lpg to polecany jest stag ale ja nie pomoge. Sam mam brc, ogolnie nie narzekam ale osprzet znacznie drozszy niz w stagu.

3. W kwestii programu na forum masz Lukasza13 i Galetto. Wystarczy wpisac w wyszukiwarke uzytkownikow.

4. Stan silnika i osprzetu sprawdzisz po logach. W dziale diagnostyka masz wsystko opisane. Do tego mozesz pomierzyc kompresje.

Dzięki bardzo. a do ilu można podkręcić AVJ że by nie trzeba było wymieniać całego auta???? 

Gdzieś widocznie żle przeczytałem ,że silniki AVJ i BFB są podobne. ale widocznie tyko słupki.

 

Najlepiej gdyby logi sprawdził ktoś co się na tym zna... Ale dzięki za pomoc. 

 

Opublikowano
3 minuty temu, paolo555 napisał:

Dzięki bardzo. a do ilu można podkręcić AVJ że by nie trzeba było wymieniać całego auta???? 

Gdzieś widocznie żle przeczytałem ,że silniki AVJ i BFB są podobne. ale widocznie tyko słupki.

 

Najlepiej gdyby logi sprawdził ktoś co się na tym zna... Ale dzięki za pomoc. 

 

Bo avj i bfb silniki sa bardzo podobne, natomiast roznia sie hamulcami i sprzeglem (na niekorzysc avj oczywiscie).

Wersja budzetowa: prawy ic z bexa, dp, wtryski bex lub saab (zaleznie co taniej), program. Powinno byc 200 hp i 300 nm jak turbo i osprzet zdrowe, zmiana na plus bedzie znaczna, a zmiescisz sie ze wszystkim w 2tys.

Opublikowano (edytowane)

Logi wrzuć na forum jak porobisz. Avj i bfb to jeden pies prócz sprzęgła i trochę słabszego softu oraz separator odmy jest w innym miejscu.

Samym programem robisz pod 200 koni. Jak zmienisz turbo, wtryski i dolozysz drugi ic to 220-230 jest do ugrania i może to sprzęgło jeszcze uciagnie jak jest w dobrym stanie. Powyżej tych mocy koszty już bardzo rosną.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

 

myślę, że tutaj znajdziesz to czego szukasz. Dobierasz sobie elementy jak McZestaw w Maku :thumbup:

Opublikowano

Kolego, po pierwsze, zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki z podnoszeniem mocy, inwestycjami w LPG, pojeździj trochę samochodem. Zrób kilka tysięcy kilometrów, sprawdź sobie zachowanie samochodu, zużycie oleju, osiągi, itp. Dopiero jak wstępnie będziesz widział, że auto ma sens, żeby go sobie zostawić, wtedy podejmuj kroki w postaci LPG i podniesienia mocy. Polecam ci temat mojego auta, zobaczysz co robiłem po zakupie i jaki jest efekt końcowy.

Pozdr.

Opublikowano
2 godziny temu, bartez90 napisał:

Bo avj i bfb silniki sa bardzo podobne, natomiast roznia sie hamulcami i sprzeglem (na niekorzysc avj oczywiscie).

Wersja budzetowa: prawy ic z bexa, dp, wtryski bex lub saab (zaleznie co taniej), program. Powinno byc 200 hp i 300 nm jak turbo i osprzet zdrowe, zmiana na plus bedzie znaczna, a zmiescisz sie ze wszystkim w 2tys.

Dzięki bardzo za pomoc....  wystarczy na razie a jak będzie brakować adrenaliny to będę musiał kupić inne auto z 1.8T.

A możne jest filmik jak zamontować IC bexsa??

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Logi wrzuć na forum jak porobisz. Avj i bfb to jeden pies prócz sprzęgła i trochę słabszego softu oraz separator odmy jest w innym miejscu.

Samym programem robisz pod 200 koni. Jak zmienisz turbo, wtryski i dolozysz drugi ic to 220-230 jest do ugrania i może to sprzęgło jeszcze uciagnie jak jest w dobrym stanie. Powyżej tych mocy koszty już bardzo rosną.

A sprzęgło jeśli bym chciał lepsze założyć , jest możliwe?? Ile by kosztowało?? 

 

Opublikowano
3 godziny temu, dayd_4 napisał:

Kolego, po pierwsze, zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki z podnoszeniem mocy, inwestycjami w LPG, pojeździj trochę samochodem. Zrób kilka tysięcy kilometrów, sprawdź sobie zachowanie samochodu, zużycie oleju, osiągi, itp. Dopiero jak wstępnie będziesz widział, że auto ma sens, żeby go sobie zostawić, wtedy podejmuj kroki w postaci LPG i podniesienia mocy. Polecam ci temat mojego auta, zobaczysz co robiłem po zakupie i jaki jest efekt końcowy.

Pozdr.

Dzięki za radę własnie to chciałem zrobić , sprawdzić czy ten silnik jeszcze jest coś wart. bo dożo ludzi kupuje te auta żeby tylko 

szaleć na maksa i sprzedać . A wydać kasę na to wszystko to jest łatwo... Dzięki

Opublikowano
Godzinę temu, paolo555 napisał:

A sprzęgło jeśli bym chciał lepsze założyć , jest możliwe?? Ile by kosztowało?? 

 

Komplet z dmumasem od awx to jakieś 1,5tys. Możesz swoją tarczę obić kevlarem i dać docisk do wzmocnienia ale ciekawe w jakim stanie dwumas i ile jeszcze pożyje. Najlepsza opcja to ta z awx.

Opublikowano
W dniu 10.07.2019 o 16:55, paolo555 napisał:

Dzięki za radę własnie to chciałem zrobić , sprawdzić czy ten silnik jeszcze jest coś wart. bo dożo ludzi kupuje te auta żeby tylko 

szaleć na maksa i sprzedać . A wydać kasę na to wszystko to jest łatwo... Dzięki

Pomyliło Ci się z a3. Raczej nie kupuje się a4 do szalenstw, bo nie ma takiej mocy i nie jest takie tanie. Radzę się nie zrażać i zadbać, bo 1.8t to świetny silnik i w lpg się świetnie sprawdza. Jak chcesz wiedzieć coś więcej, to pisz. 

Opublikowano
W dniu 10.07.2019 o 10:57, paolo555 napisał:

Proszę o pomoc i kilka rad. Kupiłem A4 B6 1.8T AVJ i chciałbym go zagazować i podnieść mu moc .

To są dla niektórych proste pytania i jest dużo odpowiedzi ,ale jest tyle silników , nazw, i zakładów gaz , że można się naciąć

także nie krzyczcie na kolejne pytania i nowicjusz. Od czegoś trzeba zacząć. I czasem fajnie jak w Polsce ktoś chce pomóc 

 

1 )Chciałbym się zapytać czy można po podpięciu kompa , ( tak jak po tuningu sprawdza się wydajność) sprawdzić stan silnik, turbiny czyli czy warto w ten silnik inwestować 

czy nie jest ten silnik zajechany...

2) planuje auto podkręcić do góra 240 - 250 km. ale również zagazować,  Co wcześniej trzeba wymienic zeby po zagazowaniu nie było problemu z

 podnoszeniu mocy.Np wtryski....

3) Na forum dużo ludzi chwali gaz STAG . Może ktoś podzielić się na co trzeba zwracać uwagę zakładając gaz żeby to później hulało, po podkręceniu. 

Np rurki miedziane 8 zamiast 6.., reduktor...itd   I dobry zakład gazowniczy w promieniu Częstochowa Łódź ,mieszkam koło radomska.. 

4)I czy po każdej modyfikacji trzeba podpinać kompa i wgrywać czy pisać mapę.

5) I co jakie np wtryski 380cc , 430cc czy większe  , turbinką k03s 073 i IC zamontować zęby AVJ fajnie śmigał..

Za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.

Dużo piszecie o łukaszu13  jest najlepszy i jak by można kontakt, czy chciałby pomoc mi  przy tuningu to by było fajnie.

1. Oczywiście, robisz logi i wszystko widać czy auto trzyma parametry seryjne.

2.na 250km to szykuj ok 7 tys o ile niespodzianek większych nie będzie (hamulce już wliczone)

3. Nie ma co wkładać kompletów. Lepiej włożyć poszczególne części różnych producentów.

4. Zależy od modyfikacji

5. Wtryski 380cc, dsmic lub fmic 550x180x65, tip najlepiej sztywny, turbo hybryda, sprzęgło awx, downpipe to totalne minimum przy wydechu i hebel conajmniej 320 na przód. Oczywiście możliwe, że wyjdą dodatkowe rzeczy typu pompa paliwa, zaworki, wężyki, czujniki itp.

Opublikowano

@paolo555 i jak z tematem? Coś zrobiłeś, czy dałeś sobie spokój?

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...