Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Proszę o ocenę wałków rozrządu (zdjęcia)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zamieszczam zdjęcia wałków rozrządu zrobione podczas zmiany uszczelki pod pokrywą zaworową. Wszystkie wałki wyglądają na płaskie, pod palcem nie czuć żadnych rysek(chociaż widać je na zdjęciu) są gładziutkie. Niektóre wałki mają widoczny kant(więcej materiału) ale to chyba one tak są zrobione?. Proszę o ocenę w miarę możliwości z tego co widać.... Dodam jeszcze, że do 150tys lany był Mobil 1 Full syntetyk, potem nie wiem i ja też leję Mobila 1. Teraz auto ma 210tys Pozdrawiam.

6780b582aee1ad7amed.jpg 6780b582aee1ad7am.jpg

6e6f6b1eaf86ec6dmed.jpg 6e6f6b1eaf86ec6dm.jpg

337fc3ebb179ba1bmed.jpg 337fc3ebb179ba1bm.jpg

040cd7c0aa679945med.jpg 040cd7c0aa679945m.jpg

96db08dd0d259d97med.jpg 96db08dd0d259d97m.jpg

45b2ca5041ca6a0bmed.jpg 45b2ca5041ca6a0bm.jpg

6fa11e2bb94e89eemed.jpg 6fa11e2bb94e89eem.jpg

7e4875e6196df506med.jpg 7e4875e6196df506m.jpg

Opublikowano

...wałeczki 1 klasa - jak na ten rocznik to minimalne zużycie, nawet dla niemieckich dwutygodników tłumaczonych na j. polski.

Opublikowano

No to ufff...., już się bałem. Czy w związku z tym moje auto jest zaprzeczeniem tego, że w AKNach siadają wałki, lub potwierdzeniem, że jazda na full syntetyku zapewnia dobrą żywotność wałkom? :)

Opublikowano

Ocena wałków ze zdjęć bywa bardzo złudna - więc proszę moją wypowiedź traktować w kategoriach ok. 80% pewności ... .

Moim zdaniem zdjęcia z linijek: 1, 4 i 6 są bezużyteczne ponieważ nie obrazują wzniosów/krzywek - czyli powierzchnie, które nigdy zużyciu nie ulegają.

Natomiast wydaje mi się, że na zdjęciach z linijek: 2, 3, 5, 7 i 8 widać po jednej krzywce i niestety - wcale nie takie początkowe zużycie tych elementów ... . Przykro mi ale ja tak właśnie widzę te foty.

Opublikowano

Ocena wałków ze zdjęć bywa bardzo złudna - więc proszę moją wypowiedź traktować w kategoriach ok. 80% pewności ... .

Moim zdaniem zdjęcia z linijek: 1, 4 i 6 są bezużyteczne ponieważ nie obrazują wzniosów/krzywek - czyli powierzchnie, które nigdy zużyciu nie ulegają.

Natomiast wydaje mi się, że na zdjęciach z linijek: 2, 3, 5, 7 i 8 widać po jednej krzywce i niestety - wcale nie takie początkowe zużycie tych elementów ... . Przykro mi ale ja tak właśnie widzę te foty.

Aha :mysli: hmmm, tylko teraz czy zużycie jest na tyle duże, że wałki nadają się do regeneracji i czy ich stan może być przyczyną moich problemów z autem?
Opublikowano

Grzesiek - jeżeli zaznaczone przeze mnie (na Twoim zdjęciu) miejsca faktycznie są wytarciem krzywki (a nie "fotooptycznym złudzeniem" ), to producent niby dopuszcza zużycie do 0,5mm lecz pamiętaj, że jest to wartość sumaryczna z analogicznym wytarciem na dźwigni zaworowej, z którą dana krzywka współpracuje ... .

8f3359d83060561dmed.jpg

Co oczywiste - w przypadku kiedy większość krzywek jest już wytarta w podobny jak opisany wyżej sposób - to bez cienia wątpliwości Twój silnik jest znacząco słabszy.

Najważniejsze jednak zostawiam na koniec i sugeruję abyś dobrze zapamiętał, że kiedy krzywki i dźwignie zaczęły się już wycierać, to powstała w tym procesie pasta na bazie opiłków metalowych jest chyba najlepszym środkiem ściernym na świecie i z każdym obrotem silnika uszkadza: panewki, pompę olejową, hydropopychacze, wirnik turbiny ... oraz o ironio - genialnie wzmaga proces zużycia wałków z dźwigniami ... .

Zaś to co nie zdąży wymieszać się z olejem - trwale osiada pomiędzy prowadnicami a trzonkami zaworów w głowicy - permanentnie prowadząc do częściowego lub całkowitego zatarcia tych elementów ... .

Jednak zastrzegam się jeszcze raz - Twoje foty nie są wystarczająco wyraziste aby jednoznacznie powiedzieć, że widoczne cienie faktycznie dowodzą wytarcia krzywek. Ocena rzeczywistości należy wyłącznie do Ciebie !!!

Opublikowano

Grzesiek - jeżeli zaznaczone przeze mnie (na Twoim zdjęciu) miejsca faktycznie są wytarciem krzywki (a nie "fotooptycznym złudzeniem" ), to producent niby dopuszcza zużycie do 0,5mm lecz pamiętaj, że jest to wartość sumaryczna z analogicznym wytarciem na dźwigni zaworowej, z którą dana krzywka współpracuje ... .

8f3359d83060561dmed.jpg

Co oczywiste - w przypadku kiedy większość krzywek jest już wytarta w podobny jak opisany wyżej sposób - to bez cienia wątpliwości Twój silnik jest znacząco słabszy.

Najważniejsze jednak zostawiam na koniec i sugeruję abyś dobrze zapamiętał, że kiedy krzywki i dźwignie zaczęły się już wycierać, to powstała w tym procesie pasta na bazie opiłków metalowych jest chyba najlepszym środkiem ściernym na świecie i z każdym obrotem silnika uszkadza: panewki, pompę olejową, hydropopychacze, wirnik turbiny ... oraz o ironio - genialnie wzmaga proces zużycia wałków z dźwigniami ... .

Zaś to co nie zdąży wymieszać się z olejem - trwale osiada pomiędzy prowadnicami a trzonkami zaworów w głowicy - permanentnie prowadząc do częściowego lub całkowitego zatarcia tych elementów ... .

Jednak zastrzegam się jeszcze raz - Twoje foty nie są wystarczająco wyraziste aby jednoznacznie powiedzieć, że widoczne cienie faktycznie dowodzą wytarcia krzywek. Ocena rzeczywistości należy wyłącznie do Ciebie !!!

gdyby wszyscy po takim zużyciu jak na zdjęciu, mieli wymieniać od razu wałki i myśleć o następstwach które opisałeś to przypuszczam że auta z tymi silnikami zamiast jeździć to stoją w warsztatach i nikt nawet nie pomyśli o ich zakupie :mysli:

Opublikowano

gdyby wszyscy po takim zużyciu jak na zdjęciu, mieli wymieniać od razu wałki i myśleć o następstwach które opisałeś to przypuszczam że auta z tymi silnikami zamiast jeździć to stoją w warsztatach i nikt nawet nie pomyśli o ich zakupie :mysli:

Masz rację Kolego :blink::wallbash: ... . Lepiej olać sprawę ciepłym moczem, a martwić się dopiero po niecałkiem udanej naprawie - takiej jak np. w tym przypadku:

http://www.a4-klub.pl/smf/inne_a6_25_tdi_v6_akn_trzesie_silnikiem_blad_vag_550_pali_od_kopa_korekcje-t65636.0.html;msg778186#msg778186

Oczywiście o tym czy naprawiać i ewentualnie kiedy naprawiać - kazdy decyduje samodzielnie lecz nie próbuj stricte obiektywnej oceny zamieniać w subiektywne żale ... .

Opublikowano

każdy ma prawo się wypowiedzieć :gwizdanie: a jak odbierze to autor wątku to jego sprawa :cool1:

Opublikowano

panewki, pompę olejową, hydropopychacze, wirnik turbiny ... oraz o ironio - genialnie wzmaga proces zużycia wałków z dźwigniami ... .

A od czego jest filtr oleju?

Próbował ktos do 2,5 lac olej do PDekow,podobno ma lepsze wlasciwosci smarujace jezeli chodzi o tarcie takich elementów jak walki rozrządu.

Opublikowano

Grzesiek - jeżeli zaznaczone przeze mnie (na Twoim zdjęciu) miejsca faktycznie są wytarciem krzywki (a nie "fotooptycznym złudzeniem" ), to producent niby dopuszcza zużycie do 0,5mm lecz pamiętaj, że jest to wartość sumaryczna z analogicznym wytarciem na dźwigni zaworowej, z którą dana krzywka współpracuje ... .

8f3359d83060561dmed.jpg

Co oczywiste - w przypadku kiedy większość krzywek jest już wytarta w podobny jak opisany wyżej sposób - to bez cienia wątpliwości Twój silnik jest znacząco słabszy.

Najważniejsze jednak zostawiam na koniec i sugeruję abyś dobrze zapamiętał, że kiedy krzywki i dźwignie zaczęły się już wycierać, to powstała w tym procesie pasta na bazie opiłków metalowych jest chyba najlepszym środkiem ściernym na świecie i z każdym obrotem silnika uszkadza: panewki, pompę olejową, hydropopychacze, wirnik turbiny ... oraz o ironio - genialnie wzmaga proces zużycia wałków z dźwigniami ... .

Zaś to co nie zdąży wymieszać się z olejem - trwale osiada pomiędzy prowadnicami a trzonkami zaworów w głowicy - permanentnie prowadząc do częściowego lub całkowitego zatarcia tych elementów ... .

Jednak zastrzegam się jeszcze raz - Twoje foty nie są wystarczająco wyraziste aby jednoznacznie powiedzieć, że widoczne cienie faktycznie dowodzą wytarcia krzywek. Ocena rzeczywistości należy wyłącznie do Ciebie !!!

Piotrek ten cień tam to jest olej.., wcześniej zrobiłem zdjęcia na których nie wiele było widać więc postanowiłem na szybcika przetrzeć szmatką, jak widać niedokładnie. Wg mnie 0,5mm jest na pewno. To są zdjęcia z wałków od strony pasażera tylko, jeszcze będę zmieniać uszczelkę po prawej stronie i przyjrzę się temu dokładnie. Postaram się zrobić precyzyjniejsze zdjęcia, bo teraz to w zasadzie nie wiedziałem co fotografować i na co w szczególności zwrócić uwagę. ;)
Opublikowano

Marewel - filtr oleju nie zatrzymuje "pasty szlifierskiej" - o czym swiadczą częste uszkodzenia wcześniej wspomnianych podzespołów.

Grzegorz - sprawdzaj i fotografuj wzniosy krzywek. Odcinki "okrągłe" zawsze są gładkie i bez śladów zużycia.

Żeby nam wszystko ładnie pokazać będziesz musiał pokręcić silnikiem parę razy :) (np. przepychając lekko samochód na biegu).

Opublikowano

Ok, tak zrobię.

Opublikowano

walki w 2.5 V6 zabijal tzw longlife service - czyli zmiana oleju co 15000km... zmieniajac olej co 10000 i lejac dobry syntetyk problem z walkami mozesz wywalic do kosza... u mnie walki tez nie sa wytarte mimo ze mam 216000km jednak przez caly czas olej w silniku byl zmieniany co 10-12 tys km a silniczek pracuje idealnie

Opublikowano

A ma ktoś może zdjęcia zużytych wałków? Tak, żebym miał porównanie?

Opublikowano

walki w 2.5 V6 zabijal tzw longlife service - czyli zmiana oleju co 15000km... zmieniajac olej co 10000 i lejac dobry syntetyk problem z walkami mozesz wywalic do kosza

Od kiedy LL to wymiany co 15 tys. km? :shocked::blink:

LL to dłuższy interwał między wymianami oleju (zależnie od wskazań komputera pokładowego-nawet co 30 tys.) ale i olej o innych parametrach.

Opublikowano

- long life dla silnikow 2.5 dti to w zaleznosci od nr-u nadwozia albo co 30.000 km albo co 35.000 km.

- zuzycie walkow mozna ocenic miarodajnie pomiarem

- wzniosow krzywek

- katow otwarcia oraz zamkniecia poszczegolnych zaworow

- produktami zuzycia walka i nie tylko walka, czyli owej "pasty" nie nalezy sie przejmowac, poniewaz splywa do miski olejowej, a olej po ponownym pobraniu jest tloczony tak jak pisal marewel przez filtr oleju

Opublikowano

- produktami zuzycia walka i nie tylko walka, czyli owej "pasty" nie nalezy sie przejmowac, poniewaz splywa do miski olejowej, a olej po ponownym pobraniu jest tloczony tak jak pisal marewel przez filtr oleju

Jasne ... :shocked:. W takim razie proszę wytłumacz użytkownikom 2,5 V6 /lecz tylko tym z literką A w kodzie silnika i BFC ... / - co powoduje zacieranie się zaworów i pękanie prowadnic zaworowych w ich silnikach - a nieraz nawet głębiej ... .

Wytłumacz im również dlaczego nic takiego nie dzieje się w BDG/BDH/BAU i BCZ - w których, jak wiadomo - nic się nie ściera, a więc i nie odkłada np. w wym. prowadnicach ... :)

Proszę o rozwinięcie tematu - chętnie zmienię przekonania ... nawet te budowane od lat ... .

Opublikowano

- produktami zuzycia walka i nie tylko walka, czyli owej "pasty" nie nalezy sie przejmowac, poniewaz splywa do miski olejowej, a olej po ponownym pobraniu jest tloczony tak jak pisal marewel przez filtr oleju

Jasne ... :shocked:. W takim razie proszę wytłumacz użytkownikom 2,5 V6 /lecz tylko tym z literką A w kodzie silnika i BFC ... / - co powoduje zacieranie się zaworów i pękanie prowadnic zaworowych w ich silnikach - a nieraz nawet głębiej ... .

Wytłumacz im również dlaczego nic takiego nie dzieje się w BDG/BDH/BAU i BCZ - w których, jak wiadomo - nic się nie ściera, a więc i nie odkłada np. w wym. prowadnicach ... :)

Proszę o rozwinięcie tematu - chętnie zmienię przekonania ... nawet te budowane od lat ... .

Prowadnice zaworowe pracują chyba na sucho, więc jak te opiłki się tam odkładają? Może to bardziej wada materiału.

Pomijając oczywiście zajechane silniki, które spalają więcej oleju niż ON :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...