hehu Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Witam czy ktoś już odpowietrzał układ chłodzenia po wymianie elektrycznej pompy płynu chłodzącego w silnikach 2.0 CR za pomocą VCDS-a?
Dev Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 (edytowane) nie trzeba, zalewasz pod korek i jazda silnik sie nagrzeje to sprawdzasz fczy jest stan i to wszystko Edytowane 17 Lipca 2019 przez Dev
hehu Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 (edytowane) Mylisz się,nie w przypadku pompy wody z elektromagnesem przynajmniej w silnikach generacji EA 288. Edytowane 17 Lipca 2019 przez hehu
Fr0styyy. Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 W dniu 17.07.2019 o 12:40, hehu napisał: Mylisz się,nie w przypadku pompy wody z elektromagnesem przynajmniej w silnikach generacji EA 288. Temat stary, ale odpowiem. Robisz podciśnienie w układzie chłodzenia, zasysasz odpowiednią ilość płynu chłodniczego i dopiero wtedy odpowietrzasz układ VCDSem, on wtedy sam steruje elektromagnesem na pompie i podnosi obroty silnika.
adacho777 Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Koledzy ja wymieniałem rozrząd jakieś 3 tyg. temu, przejechałem jakieś 500 km. Tydzień temu dolałem tak pomiędzy max a min. Dziś patrze a płyn na minimum, czy mam zacząć się martwić?
Dev Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Opublikowano 2 Kwietnia 2021 4 minuty temu, adacho777 napisał: Koledzy ja wymieniałem rozrząd jakieś 3 tyg. temu, przejechałem jakieś 500 km. Tydzień temu dolałem tak pomiędzy max a min. Dziś patrze a płyn na minimum, czy mam zacząć się martwić? Dolej
Daniel0605 Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Witam mam Program Vcp czy jest tam opcja odpowietrzanie układu chłodzenia tak jak w Vcds?
Daniel0605 Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Gdzie mam szukać w Sterowniku sinika I w Nastawach podstawowych,czy gdzieś w procedurach Can?
Muskel1 Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Tak jak w VCDS, sterownik silnika, dostęp warunkiwy, dopasowanie, nastawy podstawowe.
Daniel0605 Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Ok a masz może kod dostępu Warunkowego do tego sterownika Audi a4 b9
Muskel1 Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 11 minut temu, Muskel1 napisał(a): 20103 Jednak nie będzie ten. Spróbuj bez kodu dostępu, powinno też pójść bez. Kod dostępu wymaga w platformie MQB.
Sowa80 Opublikowano 5 Listopada 2023 Opublikowano 5 Listopada 2023 (edytowane) Przebieg 316 000km. Audi A4 B8 2.0 TDI 2013 nietypowe objawy płynu chłodzącego. 10 000 km temu w tym roku robiłem rozrząd w swoim samochodzie, prewencyjnie. Kilometrów rozrząd poprzedni miał w normie. Natomiast był wymieniany 7 lat temu więc zdecydowałem się na prewencyjną wymianę wraz ze sprzęgiełkiem alternatora, paskiem osprzętu oraz pompą wody. Gdy przyjechałem odebrać auto z warsztatu zauważyłem, że płyn chłodniczy w zbiorniku jest znacznie poniżej minimum. Poinformowałem o tym mechanika. Przy mnie nalał on do samochodu płynu chłodzącego do właściwego poziomu. Poinformował, że mogę udać się w trasę. Ruszyłem. Po około 15 km, jadaca za mna partnerka poinformowała mnie o ruszajacym sie elemencie pod autem. Postanowiłem się zatrzymać i obejrzec samochód. Byla to tylko oslona od podwozia nieprawidłowo spięta. Stojac na drodze zauwazylem ze pod autem robi się mokro. Przestraszyłem się. Powąchałem był to płyn chłodniczy. Okazało się, że pekła rura (miękka) doprowadzająca płyn do górnej częsci chłodnicy. Zrozumiałem, że prawdopodobnie uklad nie został zapowietrzony. Doszło do wzrostu ciśnienia i pęknięcia węża. Zadzwoniłem do mechanika, zapytałem czy mam wziac lawete. Poinformował mnie ze silnik po tak krotkiej trasie nie przegrzeje. Zebym przyjeachal i naprawi pojazd. Wrocilem od razu 15km (łacznie 30km) na warsztat. Obserwowalem wskaznik temperatury nie przekraczał on 90 stopni. Boje sie ze bylo to niemiarodanje bo moze zapowietrzony uklad wogole nie krążył. Chyba ze rozdarcie weza to umożliwiło. Za dwa dni samochod odebralem. Poziom plynu był prawidlowy. Poinformowano mnie ze wymieniono wąż gumowy, oraz odpowietrzono uklad i ze wszystko jest ok. Pytalem czy moze to rzutowac na przyszlosc na kondycje silnika dostalem informacje, że nie. 1. Mam pytanie czy faktycznie przejazd 30 km samochodem z prędkością 60-90km/h trasa (nie miasto). Nie wpłynęło negatywnie na przegrzanie sie silnika lub przyspieszenia uszkodzenia np uszczelki pod głowicą? 2. Czy wskaznik temperatury gdybym mial przegrzac silnik w tych okolicznosciach mimo wszystko pokazalby nieprawidlowosci? Logicznie myslalem ze jak jade i jest ped powietrza to silnik nie przegrzeje sie tak jakbym stal w korkach. Ciąg dalszy historii: Od tego czasu samochodem zrobilem bezawaryjnie okolo 9000 km. Samochod trafil na inny warsztat. Wyciagana była skrzynia biegów. (wymiana uszczelniacza lewego wałka skrzyni (połosi) wymiana uszczelniacza wału korbowego). Przy okazji wymieniany był olej silnikowy z płukanką Oilsyn ReleaseTech Power Flush Płukanka 250ml. - 20 min pracy na biegu jałowym. Został też dodany do oleju Oilsyn Nano C5 regenerator i modyfikator 100ml Po dokonanej naprawie sprawdzilem poziom płynów eksploatacyjncyh i ruszyłem w 600km trase. Stan plynu był miedzy minimum a maksimum. Samochód wrocil do warsztatu na lawecie poniewaz, warsztat ktory wymienial uszczelniacz wału korbowego, i uszczelniacz wałka skrzyni biegow uszkodził oba łożyska przednich koł, oraz osłone przegubu, Warsztat wzial odpowiedzialność i wymienil łożyska oraz osłone przegubu zastosował nowy smar i dał gwarancje 10 000km na przegub, zamontowal tez prawidłowo oslone termiczna i plastiki od spodu. Po odebraniu samochodu zrobilem kilka kilometrów. Zauwazylem podczas samodzielnej wymiani filtra powietrza (MAN) że na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego jest powyzej maksimum. (przybylo płynu w zbiorniku). Pomyslalem naiwnie, że być może jak podjezdzalem pod stromą lawete zrobił się jakis czop powietrza np z pompy. W dniu dzisiejszym wzialem samochod. Zrobilem nim 15 km po czym sprawdzilem stan plynu chlodniczego. Byl on znacznie powyzej maksimum, praktycznie do gornego zgrzewu zbiornika wyrównawczego. Przestraszyłem się. Zobaczylem ze przewodami ida bąbelki byc moze powietrza. Odczekałem sprawdzilem poziom oleju silnikowego. I zobaczylem ze wraz ze stygnieciem silnika plyn chlodniczy opada (jednak nadal jest powyzej maksimum. Wrocilem do domu robiac w sumie ponad 30 km. Niestety poziom plynu chlodniczego jest wysoki, natomiast nie zauwazylem juz na pracujacym silniku bąbelkow powietrza. Po odkreceniu korka płynu chłodniczego na zgaszonym silniku za pierwszym razem, jak i po powrocie nie zaobserwowalem duzego cisnienia w ukladzie. Po odkrecenia korku było jakby natrualny dzwiek (pyk) bez syczenia. Za drugim sprwadzeniem po powrocie bylo to samo. Mam podejrzenia następujące: - Pęknięcie głowicy (bardzo się tego boje) - Uszczelka pod głowica - tylko wydaje mi sie jako amatorowi ze byc może plyn chłodniczy by wtedy uciekał z układu do oleju. - Wyciek oleju do płynu chłodniczego przez chłodnice oleju. Nie słyszałem o takim przypadku w swoim modelu samochodu ale byc moze jest to mozliwe. Pytanie skad by sie wtedy wziely babelki powietrza w układzie. Boje sie jeździć autem zeby nie pogroszyc tego co moglo lub moze sie wydarzyć. Obawiam sie ze usterka ktora teraz wynikla moze wynikac z poprzedniej sytuacji naprawy rozrzadu. Subiektywnie wydaje mi sie ze plyn chlodniczy jest o odcien ciemniejszy ale moze sobie wmawiam. Co może dawac takie objawy i jak to zdiagnozować: Wszystkie naprawy wykonywałem dotychczas w pojezdzie po kupnie prewencyjnie. Teraz boje sie ze przez swoja prewencyjność, uszkodziłem pojazd ponieważ juz kolejny raz Musilem reklamować lub poprawiać wykonanie uslug przez rozne warsztaty. Samochód szukałem długo, i minimalizowałem ryzyko jego wyeksploatowania. Nie balem sie przebiegu 292tys km. Przy przebiegu 250 tys bylo wymienianie sprzęgło dwumasowe. Skrzynia byla w orginalnym klejeniu. Poprzedni właściciel osoba prwyatna posiadał samochód 8 lat i zrobił 100 000km (cepik, mandaty, przeglady), (sprowadzony po 2h latach z zagranicy). Zapełnienie popiołu w oleju szacowane 0,22 x 15 000km daje rowniez informacje o przebiegu. Moi koledzy kupili samochody z zagranicy z przebiegiem 180/220 tys km. I nie mieli takich problemow. A finalnie okazywalo sie ze przebiegi ich aut autentyczne sa sporo wyzsze niz moj aktualny. Plyn chlodniczy wymieniony przy rozrządzie. Hamulcowy zmieniam co dwa lata. Olej regularnie z filtrami co maks 10 tys km. Od Liquy Moly Top Tec 4200 Edytowane 5 Listopada 2023 przez Sowa80
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się