Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

Mam problem ze (moim zdaniem) - zbyt dużym spalaniem (FIS w cyklu miejskim pokazuje nawet 13l/100.

W trasie na dystansie 250km - połowa trasy z max 140km h / reszta  wolniej - z testu z baku wyszło 7,2 l/100 km (FIS przy prędkości 140km/h  i ok. 3000 obr. pokazywał spalanie rzędu 8,2 l/100km).

Spalanie po mieście (wyliczone z baku): 10l/100km :(

Auto po awarii turbo - wymienione turbo, głowica, wałek rozrządu, kompletny rozrząd, egr wyczyszczony.
DPF wycięty ponieważ generował non-stop błędy po tej awarii (auto wchodziło w tryb awaryjny, wypalanie podczas jazdy jak i wymuszone nie przynosiło rezultatów)

Po wycięciu DPF fizycznym jak i z softu - pokazuje błąd (mam oddać auto do weryfikacji/poprawy.) :
 

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 - 000 - za mała skuteczność
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 219848 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 0.00
(bez jednostek): -10.20
(bez jednostek): 28.0
Temperatura: 132.0*C
Temperatura: 18.0*C
________________

Czwarty pompowtrysk został podmieniony na inny/używany (poprzedni wskazywał niepoprawne działanie).

LOGI:

Dynamiczne:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_QrZ3I.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_I646h.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_aPa9l.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_d233OO.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_AekIV.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_W5fhAIM.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_0nvJu4.html
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_hvudj.html
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_K64SQt.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_1O91ri.html


Statyczne:
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_lSfYm.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_O0yxQkP.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_Ql50d.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_CCzZ9.html


Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_6c7S4.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_OFc3o5.html

______________________

w grupie 18 na biegu jałowym wszystkie wartości to 0 / 0 / 0 /0
a po naciśnięciu i puszczeniu gazu na 4 pozycjach pokazują się 128 i wracają potem zera.

Z tego, co wyczytałem po puszczeniu gazu powinny pokazać się same 4.

____________________

W grupie 28 wartości wydają się być niepoprawne.

________________________

 

Od czego zacząć?
Pompowtryski do sprawdzenia na stół  (polecacie rzetelny serwis w Warszawie lub okolicy)?
Sam już nie wiem co robić :(
 

Dziękuję z góry za pomoc :)

Pozdrawiam, Sebastian .

 

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o rozbieg FISa z realnym spalaniem możesz to skorygować w adaptacji licznika. 

Co do błędu dpfa to wycinka programowa komuś nie wyszła - tak mi się wydaje. 

4 pompka wyraźnie odbiega od innych (grupa 013) lub inne odbiegają od 4 skoro ta była wymieniona biorąc pod uwagę BIPy (grupa 023) trzech pierwszych mocno odchylone. 

W pierwszej kolejności zrób porządek z dpfem potem można kopać dalej - taka moja rada ale niech jeszcze inni się wypowiedzą :)

Edytowane przez lewiatan1989
Opublikowano

Wygląda tak jakby pompka na czwartym była by inna ( o  większej wydajności ) niż pozostałe .

Zrób porządek z pompkami i dopiero sprawdź spalanie.

Opublikowano

Skoro wywala Ci błąd z czujnika różnicy ciśnień w dpf to soft jest skopany. Czujnik powinien być wyłączony.

Opublikowano

sprawdź 004 (odczytaj) z vcds-a kąt synchronizacji. 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :)

Soft już ogarnięty, DPF nie wywala błędów.
Kąt synchronizacji - 0.

Zdecydowałem się oddać na sprawdzenie na stół pompowtryski.
Będę miał je wyjęte z auta i tu pytanie gdzie w Warszawie (lub wysyłkowo w innej lokalizacji) dać do sprawdzenia/regeneracji?
Fachowo i uczciwie i nie drogo :) Możecie mi kogoś polecić?
Dzięki!

 

 

Opublikowano
W dniu 26.07.2019 o 10:46, d_z_w_o_n_e_k napisał:

Zdecydowałem się oddać na sprawdzenie na stół pompowtryski.
Będę miał je wyjęte z auta i tu pytanie gdzie w Warszawie (lub wysyłkowo w innej lokalizacji) dać do sprawdzenia/regeneracji?
Fachowo i uczciwie i nie drogo :) Możecie mi kogoś polecić?
Dzięki!

Po kilkuset km przebiegu praktycznie wszystkie pompki nie trzymają fabrycznych parametrów i sprawdzający będzie starał namówić cię na ich regenerację :decayed:

Oczywiście nie oznacza to by nie mogły zrobić w silniku drugie tyle, a przy problemach można ocenić ich kondycję  mając dostęp do VCD-sa i mechanika znającego się na rzeczy   :whistling:

Ich regeneracja w dzisiejszych czasach to jedna wielka niewiadoma , lepiej kupić używkę na podmianę niż zwiększać wartość auta o jedna czwartą, bez gwarancji że to coś pomoże  ... :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...