d_z_w_o_n_e_k Opublikowano 22 Lipca 2019 Opublikowano 22 Lipca 2019 Hej! Mam problem ze (moim zdaniem) - zbyt dużym spalaniem (FIS w cyklu miejskim pokazuje nawet 13l/100. W trasie na dystansie 250km - połowa trasy z max 140km h / reszta wolniej - z testu z baku wyszło 7,2 l/100 km (FIS przy prędkości 140km/h i ok. 3000 obr. pokazywał spalanie rzędu 8,2 l/100km). Spalanie po mieście (wyliczone z baku): 10l/100km Auto po awarii turbo - wymienione turbo, głowica, wałek rozrządu, kompletny rozrząd, egr wyczyszczony. DPF wycięty ponieważ generował non-stop błędy po tej awarii (auto wchodziło w tryb awaryjny, wypalanie podczas jazdy jak i wymuszone nie przynosiło rezultatów) Po wycięciu DPF fizycznym jak i z softu - pokazuje błąd (mam oddać auto do weryfikacji/poprawy.) : 008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1 P2002 - 000 - za mała skuteczność Ramka zamrożona: Stan błędu: 01110000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 219848 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 882 /min Prędkość: 0.0 km/h (bez jednostek): 0.00 (bez jednostek): -10.20 (bez jednostek): 28.0 Temperatura: 132.0*C Temperatura: 18.0*C ________________ Czwarty pompowtrysk został podmieniony na inny/używany (poprzedni wskazywał niepoprawne działanie). LOGI: Dynamiczne: Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_QrZ3I.html Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_I646h.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_aPa9l.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_d233OO.html Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_AekIV.html Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_W5fhAIM.html Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_0nvJu4.html Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_hvudj.html Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_K64SQt.html Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_1O91ri.html Statyczne: Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_lSfYm.html Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_O0yxQkP.html Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_Ql50d.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_CCzZ9.html Basic settings: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_6c7S4.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_OFc3o5.html ______________________ w grupie 18 na biegu jałowym wszystkie wartości to 0 / 0 / 0 /0 a po naciśnięciu i puszczeniu gazu na 4 pozycjach pokazują się 128 i wracają potem zera. Z tego, co wyczytałem po puszczeniu gazu powinny pokazać się same 4. ____________________ W grupie 28 wartości wydają się być niepoprawne. ________________________ Od czego zacząć? Pompowtryski do sprawdzenia na stół (polecacie rzetelny serwis w Warszawie lub okolicy)? Sam już nie wiem co robić Dziękuję z góry za pomoc Pozdrawiam, Sebastian .
lewiatan1989 Opublikowano 23 Lipca 2019 Opublikowano 23 Lipca 2019 (edytowane) Jeżeli chodzi o rozbieg FISa z realnym spalaniem możesz to skorygować w adaptacji licznika. Co do błędu dpfa to wycinka programowa komuś nie wyszła - tak mi się wydaje. 4 pompka wyraźnie odbiega od innych (grupa 013) lub inne odbiegają od 4 skoro ta była wymieniona biorąc pod uwagę BIPy (grupa 023) trzech pierwszych mocno odchylone. W pierwszej kolejności zrób porządek z dpfem potem można kopać dalej - taka moja rada ale niech jeszcze inni się wypowiedzą Edytowane 23 Lipca 2019 przez lewiatan1989
piotrsob1 Opublikowano 24 Lipca 2019 Opublikowano 24 Lipca 2019 Wygląda tak jakby pompka na czwartym była by inna ( o większej wydajności ) niż pozostałe . Zrób porządek z pompkami i dopiero sprawdź spalanie.
ecobuda Opublikowano 24 Lipca 2019 Opublikowano 24 Lipca 2019 Skoro wywala Ci błąd z czujnika różnicy ciśnień w dpf to soft jest skopany. Czujnik powinien być wyłączony.
pilKOZAK Opublikowano 24 Lipca 2019 Opublikowano 24 Lipca 2019 sprawdź 004 (odczytaj) z vcds-a kąt synchronizacji.
d_z_w_o_n_e_k Opublikowano 26 Lipca 2019 Autor Opublikowano 26 Lipca 2019 Dzięki za odpowiedzi Soft już ogarnięty, DPF nie wywala błędów. Kąt synchronizacji - 0. Zdecydowałem się oddać na sprawdzenie na stół pompowtryski. Będę miał je wyjęte z auta i tu pytanie gdzie w Warszawie (lub wysyłkowo w innej lokalizacji) dać do sprawdzenia/regeneracji? Fachowo i uczciwie i nie drogo Możecie mi kogoś polecić? Dzięki!
piotrsob1 Opublikowano 28 Lipca 2019 Opublikowano 28 Lipca 2019 W dniu 26.07.2019 o 10:46, d_z_w_o_n_e_k napisał: Zdecydowałem się oddać na sprawdzenie na stół pompowtryski. Będę miał je wyjęte z auta i tu pytanie gdzie w Warszawie (lub wysyłkowo w innej lokalizacji) dać do sprawdzenia/regeneracji? Fachowo i uczciwie i nie drogo Możecie mi kogoś polecić? Dzięki! Po kilkuset km przebiegu praktycznie wszystkie pompki nie trzymają fabrycznych parametrów i sprawdzający będzie starał namówić cię na ich regenerację Oczywiście nie oznacza to by nie mogły zrobić w silniku drugie tyle, a przy problemach można ocenić ich kondycję mając dostęp do VCD-sa i mechanika znającego się na rzeczy Ich regeneracja w dzisiejszych czasach to jedna wielka niewiadoma , lepiej kupić używkę na podmianę niż zwiększać wartość auta o jedna czwartą, bez gwarancji że to coś pomoże ...
d_z_w_o_n_e_k Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Pompowtryski sprawdzone: Pobierz plik IMG 20190803 103312 jpg | TinyPic.pl - Najlepszy darmowy hosting zdjęć, obrazków, fotek TINYPIC.PL Pobierz plik IMG 20190803 103312 jpg - TinyPic.pl - najlepszy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się