Skocz do zawartości
IGNOROWANY

No i trochę wtopiłem (3.0 ASN).


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.07.2019 o 17:55, DruhRafal napisał:

Jutro jadę oczywiście zasięgnąć drugiej porady, ale może wskażecie miejsce, gdzie mógłbym pojechać od razu? Aby nie jeździć po warsztatach, które niekoniecznie się na tym znają. Warszawa zachodnia (Bemowo) lub Babice.

Spróbuj tutaj uderzyć, zasłynęli swego czasu tym, że perfekcyjnie rozrządy doregulowywali w tych motorach:

I2oWoKQE6n3jzrDkTfqVjdD0jVnTPE0_r9fpNoak

6554b6be8c0d829a8bf63ae0c82cf121_link.pn AUTO SERWIS - WULKANIZACJA - KLIMATYZACJA - Lesiński - Wulkanizacja w: Sulejówek

AUTO-SERWIS-WULKANIZACJA-LESINSKI.BUSINESS.SITE

Wulkanizacja w: Sulejówek
staticmap?center=52.247979%2C21.2775994&
WWW.GOOGLE.COM

Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.

 

Jeszcze jedno, chyba nikt tu o tym nie wspomniał, choć w innych wątkach mówi się o tym regularnie - prawdopodobnie przysługuje Twojemu cabrio całkowicie bezpłatna akcja serwisowa na cewki zapłonowe, o ile nikt wcześniej tego nie zrobił. Jeśli masz wszystkie z wadliwej serii (zawsze możesz takowe zakupić na popularnym portalu aukcyjnym :wink: ) to wymienią Ci je w ASO Audi na nowe oryginały. Także jakby co dzwoń-jedź do Audi :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
11 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Może wysprzęglik albo pompa sprzęgła przy pedale szwankuje?

A czym można to zdiagnozować? Przy normalnej jeździe funkcjonuje poprawnie, bez żadnych problemów, nawet jak go pałowałem to nic się nie działo, jedynie jak chciałbym ostro ruszyć z miejsca to był ten problem.

 

 

No i co do awaryjności ASN to sam mogę potwierdzić, co prawda zrobiłem tym 11000 od zakupu, ale o ile książka serwisowa nie kłamie to koleś nic innego jak pompa wspomagania, alternator czy świece zapłonowe nie wymieniał. Co do oliwy.. ja na 5w30 jeżdżę i nie narzekam. Każdy olej wystarczy tylko wymieniać co maks 12/13 kkm i będzie hulać.

Opublikowano (edytowane)

Nie potrafię Ci odpowiedzieć co konkretnie dolega Twojemu sprzęgłu, załóż wątek w odpowiednim dziale, to może ktoś oblatany w tym temacie się wypowie.

WWW.SPRZEGLO.COM.PL

Awaria Sprzęgła, Szarpanie, Szumy, Twardniejący Pedał Sprzęgła, Ciężko lub Głośno Chodzi, Nie Wysprzęgla, Chrzęszczenie, Pulsowanie, Problemy ze Sprzęgłem

 

U mnie olej 5W30 (Motul) potrafił się rozgrzać w misie olejowej do ponad 120st.C po długotrwałej jeździe w okolicach 200km/h (niemieckie autostrady :wink: ), przez co sporadycznie zdarzało się wtedy, że przy zejściu z obrotów (poniżej 2000rpm) czujnik ciśnienia czasem reagował... podmieniłem nawet pompę oleju i wciąż było to samo. Zalałem 5W40 i problem znikł, a maks. temperatura jaką zanotowałem to 116st.C :)
Wg. procedur pomiarowych ciśnienia oleju miałem w porządku, silnik zdrowiuteńki. Po prostu w czasach gdy był konstruowany ten motor nie było jeszcze 5W30 VW504 00/507 00 , inżynierowie przewidzieli go do pracy z 5W40 VW502 00, taka jest moja teoria.

 

Dzisiaj z ciekawości i trochę profilaktycznie zastosuję u siebie w silniku ten specyfik:

autor wątku mógłby go też spróbować... ew. tę metodę: 

 Cudów bym się nie spodziewał jeśli silnik jest mocno zajechany, ale spróbować nie zaszkodzi.
Pytanie czy główny zainteresowany jeszcze tu się pojawi i przeczyta/obejrzy powyższe, ostatnie logowanie na forum miał blisko tydzień temu... może już sprzedał innemu napaleńcowi te cabrio :whistling: :wink: 

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jestem - W miedzyczasie wymieniłem świece i falowanie zniknęło. Wypadają od czasu do czasu zapłony, ale samochodem zrobiłem przez ten czas prawie 2 kkm i śmigał dosyć fajnie.

Jutro odwożę samochód do takiego bardziej zaufanego warsztatu (robiłem tam moje dwa wcześniejsze Audi). Będę informował co i jak. Mogę też poprosić o zdjęcia, chociaż tego już nie obiecam. W warsztacie powiedzieli, że potrwa to ponad tydzień, jestem w stanie akurat w to uwierzyć. Na pewno dam znać o wynikach i cenach.

Pozdrawiam forum.

Opublikowano

Żyjesz :wink: 
Jeśli warsztat powie Ci, że cewki są do wymiany to zadzwoń wpierw do ASO - być może dostaniesz wtedy wszystkie 6 za darmo. Nówki ori.
Zresztą, nawet jak nie powiedzą, to zadzwoń i wymień te cewki jeśli przysługuje Tobie ich wymiana. Te wadliwe podobno potrafiły nawet wzniecić pożar pod maską, stąd taka "troska" Audi... gdyby to tylko chodziło o samo przerywanie zapłonów to pewnie mieliby to głęboko w d...ie.

Opublikowano

Droga grupo, naprawiłem, tak jak obiecałem kosztorys w załączeniu.

 

audi naprawa.jpg

Opublikowano

No to ładnie, warto było? Jak oceniasz pracę silnika po operacjach?

Opublikowano

Silnik pracuje jak ta lala, zrobiłem od odebrania prawie 2 kkm i jak na razie żadnych problemów. Pierwszy tysiąc spokojnie, bo czekałem aż się podociera, ale teraz spokojnie cisnę, zwłaszcza na autostradzie (oczywiście to cabrio, więc cicho w środku nie jest).

Mam inny ciekawy objaw, który już był wcześniej, ale jakoś nie wydawał mi się najważniejszy. Otóż bardzo rzadko przy ruszaniu od 0km/h czuję spore wibracje gdzieś w skrzyni (chyba), objaw jakby włączał się esp albo abs, jakby buksowały koła, ale oczywiście to się nie dzieje (fonetycznie nie "wrrr", tylko "tututu") ? . Podejrzewam mój wspaniały Multitronic, ale nie mam pewności. Co myślicie?

Opublikowano

Moi drodzy - szybki update, po pół roku używania. Samochód chodzi super. Oprócz tego jednego objawu (który będę naprawiał na dniach, chociaż sam nie wiem co to jest) nic się nie dzieje. Samochód śmiga, multitronik chodzi fajnie, jest szybki i co tu dużo mówić wygląda super. Oczywiscie pogoda teraz nie na cabrio, ale cóż. Pozdrawiam grupę!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...