Jump to content
1 1
petrosdbz20

Regulacja ksenonów przez diagnostę

Recommended Posts

Hej. Jak wiadomo, prawidłowe ustawienie ksenonów z autopoziomowaniem wymaga podłączenia kompa i ustawienia silniczków w pozycję wyjściową.
Jak wygląda regulacja takich lamp podczas przeglądu? Diagności to ogarniają i mają interfejs, żeby się podpiąć?
I czy regulacja bez ustawienia pozycji wyjściowej może jakoś coś popsuć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ogarniają...
Mi zabronił wręcz ustawiania silniczków ( miałem komputer przy sobie), po wytłumaczeniu mu jak to powinno wyglądać stwierdził, że nie prawda, regulować trzeba w najwyższej pozycji i on inaczej nie zrobi. Ustawił po swojemu i na razie jeżdżę ale przy kolejnym przeglądzie zmienię stację i zrobię jak powinno być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenony ustawia się tak samo jak zwykłe lampy. Mając wcześniej zaadaptowane xenony, diagnosta reguluje wysokość i kąty normalnie na śrubach. Ważne żeby w trakcie regulacji pracował silnik. Interfejs nie jest potrzebny.


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, H4mm3R napisał:

Xenony ustawia się tak samo jak zwykłe lampy. Mając wcześniej zaadaptowane xenony, diagnosta reguluje wysokość i kąty normalnie na śrubach. Ważne żeby w trakcie regulacji pracował silnik. Interfejs nie jest potrzebny.

A jeśli silnik nie będzie pracował? Coś może się z*ebać? Jutro się wybieram i po prostu nie chcę wyjechać z czymś popsutym, jeśli będzie diagnosta nieogar/uparciuch

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, petrosdbz20 napisał:

A jeśli silnik nie będzie pracował? Coś może się z*ebać? Jutro się wybieram i po prostu nie chcę wyjechać z czymś popsutym, jeśli będzie diagnosta nieogar/uparciuch

Po odpaleniu silnika sterownik robi test i ustawia lampy według położenia czujników. Dopiero wtedy należy zacząć regulować lampy.


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, H4mm3R napisał:

Po odpaleniu silnika sterownik robi test i ustawia lampy według położenia czujników. Dopiero wtedy należy zacząć regulować lampy.

Ja to świetnie rozumiem :)
Dążę teraz do tego, czy regulacja na samym zapłonie nie zaszkodzi niczemu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, petrosdbz20 napisał:

Ja to świetnie rozumiem :)
Dążę teraz do tego, czy regulacja na samym zapłonie nie zaszkodzi niczemu :)

Jednak słabo rozumiesz.

Zauważ na własnym samochodzie, że dopiero po odpaleniu silnika ksenon robi ruch dół-góra, po czym poziomuje się wg wskazań czujników. Sam zapłon daje tylko napięcie na oświetlenie, w tym żarnik.

Edited by afroo.

brazzers

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, petrosdbz20 napisał:

Ja to świetnie rozumiem :)
Dążę teraz do tego, czy regulacja na samym zapłonie nie zaszkodzi niczemu :)

Regulacji dokonujesz mechanicznie na śrubach, niczemu to nie zaszkodzi. 


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, afroo. napisał:

Jednak słabo rozumiesz.

Zauważ na własnym samochodzie, że dopiero po odpaleniu silnika ksenon robi ruch dół-góra, po czym poziomuje się wg wskazań czujników. Sam zapłon daje tylko napięcie na oświetlenie, w tym żarnik.

Ech. Zapytam więc inaczej. Czy kręcenie śrubą od regulacji na samym zapłonie (a nawet bez zapłonu) może coś tam w środku uszkodzić? Coś pęknie czy jakaś inna cholera (bo może coś się blokuje)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, petrosdbz20 napisał:

Ech. Zapytam więc inaczej. Czy kręcenie śrubą od regulacji na samym zapłonie (a nawet bez zapłonu) może coś tam w środku uszkodzić? Coś pęknie czy jakaś inna cholera (bo może coś się blokuje)?

Jak diagnosta zdolny to może przekręcić gwint wtedy regulacja wyskoczy, ale tak się dzieje jak są źle lampy przykręcone do karoserii. Nic innego od regulacji nie może się zepsuć. 


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli teoretycznie nie muszę mu patrzeć na ręce i zrobi co tam sobie zechce bez żadnej szkody

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, petrosdbz20 napisał:

Czyli teoretycznie nie muszę mu patrzeć na ręce i zrobi co tam sobie zechce bez żadnej szkody

Tak, chyba że lampy były wyciągane, to lepiej patrzeć, bo jak wyskoczy regulacja to nie jest to takie proste żeby to włożyć, a mechanik za free tego nie zrobi.


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Były wyciągane i potem sam je ustawiałem. Sprawdził, nic nie zrobił, więc chyba nawet nieźle mi to wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie które to są śruby do regulacji wysokości bo chciałbym lewą lampe delikatnie podwyższyć gdyż świeci bardzo blisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stan pod ścianą i sprawdź, bo za dnia na oko nie ma co ustawiać żeby potem ludzi oślepiać.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrobię ale nie wiem która to śrubka. 

To będzie ta biała nad kierunkiem?

20200522_133044.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, białe są do regulacji.


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do wysokości jest chyba ta od strony silnika ale w sumie kręcąc, zobaczysz która konkretnie.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To się zdecydujcie panowie bo nie chcę rozregulować lamp :wink:

Edited by gordo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Od kierunku

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak ta od strony silnika. Trochę podniosłem na włączonym aucie więc chyba nie powinno być problemu bo świeciły tak jak na zdjeciu.

 

20200522_212908.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz jak będą mrugać, to wiesz która śrubką opuścić :D


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śrubka nad kierunkiem od czego może być bo nie było żadnej reakcji jak zacząłem nią kręcić?


Myślę, że nie będą bo podniosłem minimalnie lewą, poza tym i tak wybieram się na SKP żeby mi ustawili jak należy. W sumie wymieniałem tylko klosze w lampach ale były demontowane więc na pewno się trochę rozregulowały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta druga jest od ustawienia kąta światła względem osi poziomej, czyli nią ustawiasz, aby lewa lampa świeciła w prawo, nie w lewo, żeby nie oślepiać kierowców ;)


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ogólnie to bixenony w B7 nie świecą jakoś super. Nie wiem czy to wina barwy swiatła czy samych żarników ale nie ma efektu wow.

Posiadam fabryczne Philips Xenstart 4850K.

Da się jakoś polepszyć te lampy czy one po prostu tak mają?

W poprzednim aucie zwykłe H7 w nowych lampach świeciły nie gorzej.

Edited by gordo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, gordo napisał:

Da się jakoś polepszyć te lampy czy one po prostu tak mają?

Zmodyfikować lampy i wsadzić projektor bosch al(taki jak w b8). Będą świeciły szerzej,z lepszym odcięciem,lepsze oświetlanie znaków i lepsze drogowe.

 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, pila24 napisał:

Zmodyfikować lampy i wsadzić projektor bosch al(taki jak w b8). Będą świeciły szerzej,z lepszym odcięciem,lepsze oświetlanie znaków i lepsze drogowe.

Niedawno wymontowywałem lampy, czyściłem od środka i wstawiłem nowe klosze więc ta opcja odpada bo nie chce się mi znowu bawić w demontaż i rozklejanie.
Jakieś inne palniki ewentualnie które zaświecą lepiej?
Nie wiem czy nie mam jeszcze fabrycznych które już mają 15 lat ale nie widać, żeby były wypalone bo barwa światła dosyć ładna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, gordo napisał:

Niedawno wymontowywałem lampy, czyściłem od środka i wstawiłem nowe klosze więc ta opcja odpada bo nie chce się mi znowu bawić w demontaż i rozklejanie.
Jakieś inne palniki ewentualnie które zaświecą lepiej?
Nie wiem czy nie mam jeszcze fabrycznych które już mają 15 lat ale nie widać, żeby były wypalone bo barwa światła dosyć ładna.

Rozklejanie lamp z b7 to prosta sprawa,żadne palniki nie pomogą jak odbłysnik soczewki jest juz w złym stanie-wypalenie nie jest widoczne w barwie tylko w słabym świeceniu lamp. Projektory z b8 pasują p&p do b7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, pila24 napisał:

Rozklejanie lamp z b7 to prosta sprawa,żadne palniki nie pomogą jak odbłysnik soczewki jest juz w złym stanie-wypalenie nie jest widoczne w barwie tylko w słabym świeceniu lamp. Projektory z b8 pasują p&p do b7

Prosta ale trzeba również demontować zderzak.

Czyli ogólnie lampy w B7 nie są mistrzami świecenia nawet jak są nowe skoro jest opcja aby wymienić odbłyśnik z B8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 minut temu, gordo napisał:

Prosta ale trzeba również demontować zderzak.

Czyli ogólnie lampy w B7 nie są mistrzami świecenia nawet jak są nowe skoro jest opcja aby wymienić odbłyśnik z B8.

To niestety fakt że demontaż tych lamp jest trudny,opcja wymiany palnika pojawiła się jak ktoś odkrył iż projektory boscha nowszej generacji  (czyli z b8) mają takie samo mocowanie jak te z b7. Te nowsze projektory to jeszcze w 2016r montowali (a może i dłużej) w niektórych autach bo są udane.

Bosch al.jpg

Z lewej projektor b8 a prawy z b7

20200106_130312.jpg

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...