Weekendowy Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Witam, Zastanawiam się nad oponami letnimi do mojego avanta (srebrny, bez pomalowanych nakładek na zderzakach). Obecnie mam standardowe alufelgi 15 cali i opony zimowe 205/65. Na wiosnę chcę zmienić felgi na większe. Teraz pytanie czy będą to 16stki czy 17stki. Mam normalne zawieszenie w swoim aucie i nie zamierzam go obniżać. W wielu wątkach na forum pojawiały się opinie, że przy 17calowej feldze i oponie 225/45 auto nie będzie wyglądało dobrze bez obniżonego zawieszenia. Co wy na to? Czy ktoś przerabiał taki przypadek i mógłby się podzielić swoją opinią. Dodatkowo zastanawia mnie czy potrzebuję koła 225. Obecnie mam 205 i uważam, że auto całkiem nieźle się trzyma drogi i wygląda (od tyłu lub od przodu) raczej proporcjonalnie. Z drugiej strony myślę by wybrać się na małe rezanie mojego TDI na jakieś i wtedy opona 225 może być wskazana by przy ostrzejszym dodawaniu gazu nie zrywać przyczepności. Chętnie przeczytam jakieś przemyślenia w tym temacie. Liczę na was ;-) JaroD
ksiadz99 Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 problem z zawieszeniem przerabial kazdy kto zaklada felgi w rozsadnych rozmiarach. wszystko zalezy od twojej osobistej oceny, jedni powiedza ze wyglada beznadziejnie i beda to przezywac dniami i nocami, az do momentu kiedy obniza bude a inni nawet nie zwroca na to uwagi. inną kwestia jest to czy jestes w stanie zrezygnowac z komfortu na rzecz lepszego prowadzenia i wartosci wizualnych bo obnizenie zawieszenia laczy sie z takimi efektami. co do opony, nie wiem o co chodzi ci z tym... rezaniem? znaczy dynamiczna jazda w tym przypadku? im szersza opona tym lepsza przyczpnosc, ale takze wieksze spalanie i slabsze osiagi.. myslisz ze na oponie 225 nie zamielisz kolami? blad.. a co do wielkosci felg to ja oczywiscie polecam 17
Dibo Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 W B6 nie musisz obniżać zawieszenia dla 17" także spokojnie możesz takie założyć. Co do opon to 225/45 będą odpowiednie i auto będzie się jeszcze lepiej drogi trzymało.
Weekendowy Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 co do opony, nie wiem o co chodzi ci z tym... rezaniem? znaczy dynamiczna jazda w tym przypadku? im szersza opona tym lepsza przyczpnosc, ale takze wieksze spalanie i slabsze osiagi.. myslisz ze na oponie 225 nie zamielisz kolami? blad.. Jako rezanie miałem na myśli wizytę u Rogala i trochę mocy więcej. Co do zawieszenia to na razie jestem zadowolony i z komfortu i z prowadzenia, więc obniżać raczej nie będę. W grę wchodzi zatem zestaw: standardowe zawieszenie i koła 225/45/17. JaroD
ksiadz99 Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 takie rezanie :> jak najbardziej na + :> standardowe zawieszenie i koła 225/45/17.
endriuu Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 Witam, Zastanawiam się nad oponami letnimi do mojego avanta (srebrny, bez pomalowanych nakładek na zderzakach). Obecnie mam standardowe alufelgi 15 cali i opony zimowe 205/65. Na wiosnę chcę zmienić felgi na większe. Teraz pytanie czy będą to 16stki czy 17stki. Mam normalne zawieszenie w swoim aucie i nie zamierzam go obniżać. W wielu wątkach na forum pojawiały się opinie, że przy 17calowej feldze i oponie 225/45 auto nie będzie wyglądało dobrze bez obniżonego zawieszenia. Co wy na to? Czy ktoś przerabiał taki przypadek i mógłby się podzielić swoją opinią. Dodatkowo zastanawia mnie czy potrzebuję koła 225. Obecnie mam 205 i uważam, że auto całkiem nieźle się trzyma drogi i wygląda (od tyłu lub od przodu) raczej proporcjonalnie. Z drugiej strony myślę by wybrać się na małe rezanie mojego TDI na jakieś i wtedy opona 225 może być wskazana by przy ostrzejszym dodawaniu gazu nie zrywać przyczepności. Chętnie przeczytam jakieś przemyślenia w tym temacie. Liczę na was ;-) JaroD bedzie kaszanka. byles kiedys na wsi? widziales woz drabiniasty? nie ma sensu zakladac 17 do standardowego zawieszenia. komfort mniejszy, a wlasnosci jezdne wcale nie lepsze przez miekkie sprezyny i teleskopy. chociaz 1BE zebys mial...
Dibo Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 bedzie kaszanka. byles kiedys na wsi? widziales woz drabiniasty? nie ma sensu zakladac 17 do standardowego zawieszenia Widziałem B6 na 17" i ori zawiasie i nie jest tak źle. Tu jest mniejsza przerwa między nadkolem a kołem niż w B5 i spokojnie do serii można zakładać 17" w przeciwieństwie do B5.
milo222 Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 dokładnie B6 na 17 i standardowym zawieszeniu wygląda całkiem dobrze wiec nie wiem o co ludziom chodzi
nimskrk Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 ja w swojej b6 mam 18 na stadardowym zawiasie i nie wyglada to tragicznie
Tomson Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 moglibyście wrzucić jakieś fotki 17', 18' na oryginalnym zawiasie?! bo też się nad takim zestawem zastanawiam
endriuu Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 auto kolegi ONO: standard: -35mm i niech nikt mi nie mowi, ze nie ma kaszanki...
Dibo Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 To jest B7 a my piszemy o B6. Poza tym jak porównasz obniżone i nie to zawsze wyjdzie że wygląda strasznie tzw. tendencyjność zdjęć. Ale jak pokażesz samo bez obniżania to już tak nie będzie to raziło.
Tomson Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 nie jest źle myślę, że jednak się szarpnę na takie 215/45/17
ykk Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 dokładnie B6 na 17 i standardowym zawieszeniu wygląda całkiem dobrze wiec nie wiem o co ludziom chodzi ja w swojej b6 mam 18 na stadardowym zawiasie i nie wyglada to tragicznie Czemu mam wrazenie ze sami sie pocieszacie..? Bez porownania na 1BE wyglada lepiej. 17 bez obnizenia zawiasu to kupa. Wg mnie szkoda wydawac kasy, bo nie bedzie efektu, a auto bedzie stalo jak koza..
Tomson Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 wiadomo, że delikatna jest koza, ale lepsze to niż kołpaki albo 16', bo w trakcie jazdy nie widać jakie zawieszenie widać tylko, że solidna felga
Weekendowy Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Opublikowano 15 Marca 2009 auto kolegi ONO: standard: -35mm i niech nikt mi nie mowi, ze nie ma kaszanki... Na tych zdjęciach faktycznie obniżony wygląda dużo lepiej. B6 różni się jednak dość mocno z profilu od B7. Dla mnie te felgi nie pasują do B6, gdyż preferuje te 5 ramienne z grubymi szprychami. Muszę chyba na zrobić małe oglądanie i porównywanie na najbliższym spocie, bo wiosna coraz bliżej a ja nadal w polu jestem z decyzją :/ JaroD
Yelo Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 To jest B7 a my piszemy o B6. Poza tym jak porównasz obniżone i nie to zawsze wyjdzie że wygląda strasznie tzw. tendencyjność zdjęć. Ale jak pokażesz samo bez obniżania to już tak nie będzie to raziło. B6 i B7 to to samo auto w tej kwestii.Do tego -35 w B6/B7 to spora strata komfortu, kilka osób z forum już założyło i wracało do 1BE.
Dibo Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 Bez porownania na 1BE wyglada lepiej. 17 bez obnizenia zawiasu to kupa. Wg mnie szkoda wydawac kasy, bo nie bedzie efektu, a auto bedzie stalo jak koza.. Wiadomo że nawet na minimalnym obniżeniu będzie lepiej niż na ori ale w przypadku B6 nawet na ori jest znośnie. Ja osobiście bym obniżył ale też tragedii nie ma bez obniżenia. B6 i B7 to to samo auto w tej kwestii. Ale mimo wszystko może przez sylwetkę, jakoś w B6 tak to się nie rzuca w oczy jak w B7.
Jarol Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 Tu moje auto na zawieszeniu 1BE czyli -20mm i kołach RS6 18", wygląda średnio: Przydało by śię -35mm. Na zawieszeniu seryjnym auto wyglądało już całkowice beznadziejnie.
slaweq Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 W B6 nie musisz obniżać zawieszenia dla 17" także spokojnie możesz takie założyć. Widziałem B6 na 17" i ori zawiasie i nie jest tak źle. Tu jest mniejsza przerwa między nadkolem a kołem niż w B5 i spokojnie do serii można zakładać 17" w przeciwieństwie do B5. Bez porownania na 1BE wyglada lepiej. 17 bez obnizenia zawiasu to kupa. Wg mnie szkoda wydawac kasy, bo nie bedzie efektu, a auto bedzie stalo jak koza.. Wiadomo że nawet na minimalnym obniżeniu będzie lepiej niż na ori ale w przypadku B6 nawet na ori jest znośnie. Ja osobiście bym obniżył ale też tragedii nie ma bez obniżenia. B6 i B7 to to samo auto w tej kwestii. Ale mimo wszystko może przez sylwetkę, jakoś w B6 tak to się nie rzuca w oczy jak w B7. Dibo przeczytaj swoje wiadomości w tym wątku, które Ci zacytowałem..., Czy Ty naprawde ie widzisz, że sie powtarzasz Zastanów się zanim coś napiszesz i czytaj co wcześniej pisałeś w danym wątku bo to naprawde zaczyna być żenujące
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się