realua Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) Cześć, w moim samochodzie zaczął pojawiać się problem z kontrolką oleju, kontrolka jak w zegarku pojawia się w tym samym momencie. 1500 obrotów (obojętnie na biegu czy nie) na rozgrzanym mocno silniku. Dodam, że dojeżdżam do pracy 45km i rano problem nie występuje, tylko w drodze powrotnej gdy jest cieplej. Auto 3 tyś. po wymianie UPG, rozrządu, napinacza z paskiem, zalany olejem Mobil1 10w40 - od dwóch lat leje ten sam olej + filtr MANN. Mierzyliśmy ciśnienie, w normie. Nie trzaska na niskich obrotach, samochód chodzi generalnie bardzo dobrze. Wymieniliśmy czujnik, ten przy filtrze z białą kropką (febi). Oleju nie ubywa. Od remontu dolaliśmy 100-150ml płynu. Auto ma tendencję do trzymania wyższej temperatury, ok 92-94 stopnie - jutro wymienimy termostat. Ma ktoś jakiś pomysł? Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez realua
przem8 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Smok do czyszczenia, a ta temp. to standard dla tych silników.
Randor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) Te prawidłowe ciśnienie to jakie i przy jakiej temp oleju przeprowadzony był pomiar? U mnie temp płynu dobija czasami do 98c. Podobno to norma. Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez Randor
realua Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 15 minut temu, przem8 napisał: Smok do czyszczenia Nie powinno w takim razie w bardziej losowych momentach spadać ciśnienie?
przem8 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Micha do zrzucenia i czyszczenie. Nie ma co się zastanawiać i unikalbym jazdy na Twoim miejscu ale to już Twoja sprawa. Zalej jakiś normalny olej 5w40 po wszystkim. Ciśnienie może pokazywać w normie podczas pomiaru, a smok będzie za***any, nie raz już takie przypadki były.
realua Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Ciśnienie mierzone na 90st wskazywało na 1,5 bara. Jutro zrzucimy w takim razie miskę. Silnik trzeba podnieść?
przem8 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 1,5 na wolnych tak? A przy 2 i 3 tys obr.? Wskazówka nie skakala podczas pomiaru? Roboty jest trochę, silnik trzeba podwiesic. Powodem olejarki może być jeszcze napinacz łańcuszka i może wadliwy nowy czujnik ale w 99% w tych silnikach to zawalony smok to powoduje. Skutki jazdy na c**jowych olejach i serwis LL.
realua Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) Na wyższych było jakoś 3-4 bary, wskazówka raczej trzymała się równo Napinacz jest nowy, łańcuch też. Przed wymianą łańcuch był już mocno naciągnięty i było zdaje się delikatnie przestawione już. Co do czujnika, to na starym w takich samych sytuacjach kontrolka się pojawiała. Jaki olej kupić? Jak mam 10w40 to mogę zalać syntetykiem? Miska na uszczelce czy na silikonie? Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez realua
Randor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) Ja składałem na uszczelce i było sucho przez następne 2 lata aż do sprzedaży. Zrób płukankę (najlepiej bg109) przed zwalaniem miski. Po wszystkim śmiało lej syntetyka 5w40. Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez Randor
radi88PL Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 3 godziny temu, Randor napisał: Te prawidłowe ciśnienie to jakie i przy jakiej temp oleju przeprowadzony był pomiar? U mnie temp płynu dobija czasami do 98c. Podobno to norma. hmm u mnie jest inaczej, temp zawsze, ale to zawsze pokazuje 90 stopni na zegarach. Rośnie jedynie temp oleju jak mocno auto przegonię. Patrzysz na wskazania zegarów czy climatronika ?
Randor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) 3 minuty temu, radi88PL napisał: hmm u mnie jest inaczej, temp zawsze, ale to zawsze pokazuje 90 stopni na zegarach. Rośnie jedynie temp oleju jak mocno auto przegonię. Patrzysz na wskazania zegarów czy climatronika ? Zgadza się ale ja nie pisze o temp na zegarach tylko na vagu bądź klimatroniku. Temp na budziku zawsze będzie stała deko przed 90c bo tak to jest zrobione. Ruszy się dopiero bodaj od 108-110c. Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez Randor
realua Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 zegarów.. do tej pory nie wiedziałam, że można odczytać temp z climatronica.
radi88PL Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 2 minuty temu, realua napisał: zegarów.. do tej pory nie wiedziałam, że można odczytać temp z climatronica. Można jak wejdziesz w "ukryte menu" climatronika
radi88PL Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 @Randor nie zwracałem na to uwagi, jak miałem uwalone wisko to w korkach wskazówka drgała, ale jak piszesz pewnie się zgrzał to tych 100 ileś tam stopni
Randor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Musiał się już ładnie grzać. Po zrobieniu softu jeździłem z podpiętym vagiem i temp potrafiła dobić przez chwilę do 101c. Wskazówka na budziku nawet nie drgnęła.
radi88PL Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 tak na pewno, na drugi dzień od razu zmieniłem wisko na behr/hella i jest spokój... przynajmniej na zegarach
realua Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 U mnie na budziku właśnie regularnie trzyma temp 92-94, w korku lubi podejść do 100 i potem termostat się otwiera i zbija. Dzisiaj po powrocie do domu zerknę jaką temp na climatroniku mam.
Randor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Podepnij vaga sprawdź jak to wygląda.
przem8 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) 3 godziny temu, realua napisał: U mnie na budziku właśnie regularnie trzyma temp 92-94, w korku lubi podejść do 100 i potem termostat się otwiera i zbija. Dzisiaj po powrocie do domu zerknę jaką temp na climatroniku mam. 49 kanał jak coś i to jest odczyt z licznika. Trzeba by porównać z tym co pokazuje g62. 100 stopni to wskazówka stoi w 3/4 skali wskaźnika? To w rzeczywistości by było ponad 110. Tak na pewno być nie może. Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez przem8
realua Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) @przem8 teraz w drodze do domu wyglądało to tak, że na zegarze było +/- 92, na climatronicu 99-104. Więc pewnie gdy na zegarze jest 100 to w rzeczywistości jest koło 110. @Randor na vagu nie ma żadnego błędu z czujnika, były tylko jakieś błędy z sondy i wałka rozrządu Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez realua
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się