Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka oleju przy 1,5 rpm a4 b5 1,8t AWT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

w moim samochodzie zaczął pojawiać się problem z kontrolką oleju, kontrolka jak w zegarku pojawia się w tym samym momencie. 1500 obrotów (obojętnie na biegu czy nie) na rozgrzanym mocno silniku.
Dodam, że dojeżdżam do pracy 45km i rano problem nie występuje, tylko w drodze powrotnej gdy jest cieplej.
Auto 3 tyś. po wymianie UPG, rozrządu, napinacza z paskiem, zalany olejem Mobil1 10w40 - od dwóch lat leje ten sam olej + filtr MANN.
Mierzyliśmy ciśnienie, w normie. Nie trzaska na niskich obrotach, samochód chodzi generalnie bardzo dobrze. 
Wymieniliśmy czujnik, ten przy filtrze z białą kropką (febi).
Oleju nie ubywa. Od remontu dolaliśmy 100-150ml płynu.
Auto ma tendencję do trzymania wyższej temperatury, ok 92-94 stopnie - jutro wymienimy termostat.

Ma ktoś jakiś pomysł? ;)

 

 

Edytowane przez realua
Opublikowano

Smok do czyszczenia, a ta temp. to standard dla tych silników. 

Opublikowano (edytowane)

Te prawidłowe ciśnienie to jakie i przy jakiej temp oleju przeprowadzony był pomiar? U mnie temp płynu dobija czasami do 98c. Podobno to norma.

Edytowane przez Randor
Opublikowano
15 minut temu, przem8 napisał:

Smok do czyszczenia

Nie powinno w takim razie w bardziej losowych momentach spadać ciśnienie?

Opublikowano

Micha do zrzucenia i czyszczenie. Nie ma co się zastanawiać i unikalbym jazdy na Twoim miejscu ale to już Twoja sprawa. Zalej jakiś normalny olej 5w40 po wszystkim. 

Ciśnienie może pokazywać w normie podczas pomiaru, a smok będzie za***any, nie raz już takie przypadki były.

Opublikowano

Ciśnienie mierzone na 90st wskazywało na 1,5 bara.

 

Jutro zrzucimy w takim razie miskę. Silnik trzeba podnieść?

Opublikowano

1,5 na wolnych tak? A przy 2 i 3 tys obr.? Wskazówka nie skakala podczas pomiaru? Roboty jest trochę, silnik trzeba podwiesic.

Powodem olejarki może być jeszcze napinacz łańcuszka i może wadliwy nowy czujnik ale w 99% w tych silnikach to zawalony smok to powoduje. Skutki jazdy na c**jowych olejach i serwis LL.

Opublikowano (edytowane)

Na wyższych było jakoś 3-4 bary, wskazówka raczej trzymała się równo
Napinacz jest nowy, łańcuch też. Przed wymianą łańcuch był już mocno naciągnięty i było zdaje się delikatnie przestawione już.

Co do czujnika, to na starym w takich samych sytuacjach kontrolka się pojawiała.

Jaki olej kupić? Jak mam 10w40 to mogę zalać syntetykiem?

Miska na uszczelce czy na silikonie?

Edytowane przez realua
Opublikowano (edytowane)

Ja składałem na uszczelce i było sucho przez następne 2 lata aż do sprzedaży. Zrób płukankę (najlepiej bg109) przed zwalaniem miski. Po wszystkim śmiało lej syntetyka 5w40.

Edytowane przez Randor
Opublikowano
3 godziny temu, Randor napisał:

Te prawidłowe ciśnienie to jakie i przy jakiej temp oleju przeprowadzony był pomiar? U mnie temp płynu dobija czasami do 98c. Podobno to norma.

hmm u mnie jest inaczej, temp zawsze, ale to zawsze pokazuje 90 stopni na zegarach. Rośnie jedynie temp oleju jak mocno auto przegonię. Patrzysz na wskazania zegarów czy climatronika ?

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, radi88PL napisał:

hmm u mnie jest inaczej, temp zawsze, ale to zawsze pokazuje 90 stopni na zegarach. Rośnie jedynie temp oleju jak mocno auto przegonię. Patrzysz na wskazania zegarów czy climatronika ?

Zgadza się ale ja nie pisze o temp na zegarach tylko na vagu bądź klimatroniku. Temp na budziku zawsze będzie stała deko przed 90c bo tak to jest zrobione. Ruszy się dopiero bodaj od 108-110c.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

zegarów.. do tej pory nie wiedziałam, że można odczytać temp z climatronica.

Opublikowano
2 minuty temu, realua napisał:

zegarów.. do tej pory nie wiedziałam, że można odczytać temp z climatronica.

Można jak wejdziesz w "ukryte menu" climatronika

Opublikowano

@Randor nie zwracałem na to uwagi, jak miałem uwalone wisko to w korkach wskazówka drgała, ale jak piszesz pewnie się zgrzał to tych 100 ileś tam stopni

Opublikowano

Musiał się już ładnie grzać. Po zrobieniu softu jeździłem z podpiętym vagiem i temp potrafiła dobić przez chwilę do 101c. Wskazówka na budziku nawet nie drgnęła.

Opublikowano

tak na pewno, na drugi dzień od razu zmieniłem wisko na behr/hella i jest spokój... przynajmniej na zegarach :)

Opublikowano

U mnie na budziku właśnie regularnie trzyma temp 92-94, w korku lubi podejść do 100 i potem termostat się otwiera i zbija.

Dzisiaj po powrocie do domu zerknę jaką temp na climatroniku mam.

 

Opublikowano

Podepnij vaga sprawdź jak to wygląda.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, realua napisał:

U mnie na budziku właśnie regularnie trzyma temp 92-94, w korku lubi podejść do 100 i potem termostat się otwiera i zbija.

Dzisiaj po powrocie do domu zerknę jaką temp na climatroniku mam.

 

49 kanał jak coś i to jest odczyt z licznika. Trzeba by porównać z tym co pokazuje g62. 100 stopni to wskazówka stoi w 3/4 skali wskaźnika? To w rzeczywistości by było ponad 110. Tak na pewno być nie może.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

@przem8 teraz w drodze do domu wyglądało to tak, że na zegarze było +/- 92, na climatronicu 99-104. Więc pewnie gdy na zegarze jest 100 to w rzeczywistości jest koło 110.

@Randor na vagu nie ma żadnego błędu z czujnika, były tylko jakieś błędy z sondy i wałka rozrządu

 

 

 

Edytowane przez realua

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...