Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Szarpie na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

autokalibracja była robiona prawie za każdym razem, gdy ktoś "dotykał" się do instalacji. [br]Dopisany: 16 Marzec 2009, 21:18_________________________________________________Jedyny element, którego jeszcze nie ruszałem to komputer, myślicie że może być uszkodzony sterownik???

bardzo mozliwe, moze ktos bedzie miał na podmiane

Opublikowano

U mnie sytuacja wyglądała podobnie. Wina leżała po stronie gazu bardzo złej jakości. Trzy razy wymieniano mi tłoczki w listwach wtryskowych były zabrudzone - silnik szarpał do 2 tys obr, był też słabszy i listwy było bardzo głośno słychać, powybijane były odbojniki w tłoczkach. Za trzecim razem wymiana wszystkich tłoczków i kalibracja listew oraz poprawienie mapy wtrysków ( mapa gazowa idealnie pokrywa się z tą od benzyny) zmiana stacji benzynowej i jak narazie wszystko jest ok.

Opublikowano

Auto wykorzystuje do pracy (jeżdżę po całym kraju) i tankuję na różnych stacjach. 99% to tzw. stacje markowe (orlen, BP itp.) Wątpię żeby to była wina gazu, co nie wyklucza słabej jakości gazu na tych stacjach. Niestety wszyscy jesteśmy na nie skazani i gdyby to była wina gazu posty takie jak mój zasypałyby wszystkie fora motoryzacyjne. Ale dzięki za zainteresowanie.

Opublikowano

W moim przypadku wiem na pewno że wina leżała po stronie gazu. Po każdej wizycie u gazownika widziałem jak zabrudzone są listwy a instalacja ma niecały rok. Ponadto za każdym razem zmieniałem stacje miedzy innymi Statoil i efekt był ten sam. Teraz tankuje na Bliskiej czyli gaz z Orlenu i nic się nie dzieje już drugi miesiąc. Ponadto wynik kontroli jakości gazu przeprowadzony w moim powiecie potwierdził, bardzo złą jakość gazu i to na przeróżnych stacjach nie tylko tych najtańszych. Ale tak było u mnie a każdy problem może mieć inne rozwiązanie.

Opublikowano

u mnie były podobne objawy z tym ze robił mi to samo po przełączeniu na benzynę tzn jak go odpalałem na benzynie było wszystko ok dopóki nie przełączyłem go na gaz wtedy to samo na gazie i pb po zgaszeniu na pb było znów ok. Vag sonda lambda wymieniłem obydwie przewody i świece wymieniłem i nic. okazało się (przyznam sie ze sam zmusiłem do tego gazownika) ze to wina sterownika (STAG 300) teraz narazie smiga i jest ok. Tylko nie potrzebnie gazownik naciągnął mnie na koszty przewody BOSCH 250zł świece 100zł sondy bosch 600zł a jeszcze kazał mi kupić cewkę następne 500zł po dobrej cenie (dobrze ze nie kupowałem) tak więc jedz do gazownika jak ma taki sterownik to niech ci go podmieni i zobaczysz

Opublikowano

Czytałem Twojego posta, wczoraj gazownik wymienił mi sterownik, po kalibracji wszystko ok. Dzisiaj rano zobaczę czy wymiana przyniosła skutek. [br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 09:01_________________________________________________Niestety wymiana komputera na niewiele się zdała, wszystko działa tak jak przed wymianą. Przynajmniej wiem że to nie komputer.

Opublikowano

Dołączę się do tematu Ostatnio mnie też dopadł podobny problem-wolne obroty trzyma dobrze a podczas przyspieszania szarpie (czasami dość mocno) tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry Objawy na gazie i na benzynie takie same (na Pb może minimalnie mniejsze) Świece NGK i przewody BERU wymienione Od czasu do czasu wywalało mi sporadyczny błąd jednej sondy - dawał się skasować ale powracał Co mnie dodatkowo martwi to to że po wykręceniu świec jedna była czarna(wina sondy :?: ):( Jutro jadę do gaziarza - może będzie to wina ustawinia gazu - chociaż wątpię bo nie tak dawno wymieniałem filtry i była robiona regulacja Jeśli to nie pomoże to co trzeba jeszcze zrobić żeby się z tym uporać?

Opublikowano

Panmaly,a sprawdz czasy wtrysków dla benzyny na gazie, mają być takie same jak benzyny na benzynie.Ponadto z tego co wiem to przy czarnych 3 ohmowych valdkach trzeba nieco bardziej rozwiercic dysze ( tak aby mnoznik zaczynał się od 0,8) i dokładnie zgrać mapy- czasy wtrysków. auto odżyje u dołu i zapobiegnie check-owi. W ACK może warto wrzócić chociaż żółte valteki :cool1:

Opublikowano

Dysze są rozwiercone, gazownik skalibrował mi wtryski (nie wiedziałem jeszcze tego - regulował mi tym imbusem na górze wtryskiwacza pod odpowiednim ciśnieniem) i jest ok po rozgrzaniu. Na zimnym silniku przy przełączaniu i do momentu osiągnięcia temperatury 90st. przerywa tak jakby się gaz kończył. Ale już jest lepiej.

Opublikowano

stag 300 + zavoli zeta + czarny valtek

A czy ten silnik wogóle kiedys chodził dobrze na gazie???? Bo z tego co ja wiem to ten silniczek nie lubi sie z Valtekiem. a jak odpowiedź brzmi nie to jeszcze chciałbym zobaczyc jak masz nawiercony kolektor i gdzie sa dysze jakiej długosci weżyki.

Co do reduktora to jakie masz spadki cisnienia przy max bucie??? miesznaka bogata?

Autokalibracja to tylko poczatek regulacji instalacji;)

Opublikowano

Widzę kolego że masz coś do powiedzenia w tym temacie. Najpierw były założone inne wtryskiwacze też czarne tylko bardziej kwadratowe z napisem AC. Też chodził kiepsko. Po wymianie wtryskiwaczy na valteki było dobrze może przez 2000km i spowrotem to samo. Napisz gdzie mogę podesłać fotki i czego. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2009, 18:20_________________________________________________ewentualnie jakie wtryskiwacze powinno się tutaj zastosować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...