redbull998 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Witam Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, ponieważ auto dopiero co kupiłem więc nieznana jest jego historia, co było przy nim robione, wymieniane, naprawiane więc ciężko jest dopasować usterki do pozostałych tematów. Szukałem informacji na forum i znalazłem co nieco w różnych tematach, ale ciężko dopasować który problem jest od czego, który generuje problem a które są konsekwencją czegoś innego. Jak się uda auto ogarnąć to uporządkuje pierwszy post i temat, aby był przydatny dla innych. Pacjent: A4 B6 AVANT 1.8T BEX Quattro 2003r – szwecja Obserwacje po przejechaniu 1000km: -lekkie falowanie obrotów -drżenie na wolnych obrotach -gaz w podłogę i przy okolicy 3tys oraz 4 (najczęściej ale przy innych obrotach też się zdaża) słychać syknięcie powietrza jak od turbo, do tego nagły spadek mocy oraz dziwny dźwięk (porównać można do przejechania paznokciem po grzebieniu lub palcem po lamelkach chłodnicy) -co jakiś czas w różnych okolicznościach w aucie czuć smrodek, jak zgniłe jaja -spalanie 60%trasa 120km/h / 40% miasto przepisowa jazda 9-9,5 litra (coś go boli więc nie cisnę go) -spalanie miasto 11 litrów (przepisowa jazda do 90km/h) -brudny filtr powietrza Błędy odczytane: 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 001 - Upper Limit Exceeded 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded P1114 – Rząd 1, sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża P0411 – układ doprowadzenia wtórnego powietrza: nieprawidłowy przepływ ---------------------------------------------------------- Pierwsze co zrobiłem to: -wymiana świec (mechanik mówił że były wymieniane niedawno ale wyglądają bardzo łądnie, jasny kolor) -wymieniłem cewki -wymieniłem wąż od odpowietrzenia skrzyni korbowej, ten który od trójnika wpinany jest w kolektor dolotowy, ponieważ miał uszkodzenie i podczas pracy silnika zasysał się i tracił prześwit (nowy wąż też dorobiony ale powinien działąć ale niekoniecznie- wymienie przy okazji wizyty w serwisie) -pomierzone przy okazji wymiany świec ciśnieniena w cylindrach na zimnym silniku: Nr1 – 12,3 bara (od kabiny) Nr2 - 12,1 bara Nr3 – 11,1 bara Nr4 – 12,5 bara (od zderzaka) Po wymienia powyższych elementów, nastąpiła lekka poprawa od razu i było coraz lepiej. Po 300km drastycznie zmalały drgania oraz dość częsty smrodek jaj zrobił się sporadyczny. Po tych wymianach zmieniły się błędy wyświetlane przez kompa. 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 008 - Implausible Signal 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded Czytając różne posty widziałem że jak ktoś miał podobne problemy to robił kilka logów. Moje poniżej: 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_Dl1Xj1.html 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_9mruI.html 003+020+031 http://vaglogi.pl/log-003_020_031_j9PX6p.html 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_52CMq0g.html Patrząc na powyższe coś wam się rzuca w oczy? Jakieś pomysły co może być nie tak? Auto aktualnie u mechanika na wymianie rozrządu, oleju, filtrów, płynu i przegubów.
przem8 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 (edytowane) Auto masz po programie, ogromne stuki. Logi na benzynie były robione? Do sprawdzenia szczelność dolotu kompresorem i ewentualnie n75 do podmiany, bo może przez niego takie skoki doładowania. Edytowane 27 Sierpnia 2019 przez przem8
redbull998 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Auto jeszcze gazu nie ma. Ten wężyk który wymieniłem to nie ma gwarancji ze działa prawidłowo. Mechanik wymieni na odpowiedni. 4 minuty temu, przem8 napisał: Auto masz po programie To juz pierwsza ciekawostka na temat auta. Ciekawe czy dobrze zrobiony, ale to sie pewnie dowiedzieć da dopiero jak auto zacznie jeździć jak trzeba.
przem8 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Ogarnij szczelność dolotu kompresorem, ciśnienie paliwa do sprawdzenia pod obciążeniem i pewnie skończy się na wgraniu serii ale czas pokaże
redbull998 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2019 (edytowane) Pilna porada potrzebna jest. Na zimnym silniku przy odpaleniu slychac było głośniejsza prace od strony kabiny, czyli tam gdzie jest łańcuch rozrządu. Czytałem jakieś kompendium wiedzy na temat łańcucha i tam napisano ze zgrzycie mozna sprawdzić na słuch oraz zdejmując kape i prubujac wcisnąć palcem napinacz. Jak sie ruszy 2-3mm to znaczy ze czas go wymienic i ze powinny pojawić sie błędy na kompie dotyczące wałków. Bledow nie ma ale jak zdjęli kape to na zimnym idzie ten napinacz wcisnąć. W artykule nie pisali czy test na wcisk wykonać na ciepłym czy na zimnym. Teraz pytanie czy juz trzeba go robić? Strasznie duże koszty sie robią jak na jeden miesiac, zakup auta, opłaty, serwis filtrów oleju płynów i rozrządu a do tego jak dojdzie wymiana łańcucha z napinacze to kolejne 2 tys. Mialem nadzieje ze to tak za dwa miechy zrobie to budżet podreperuje. Jakies porady? Edytowane 28 Sierpnia 2019 przez redbull998
przem8 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 (edytowane) 51 minut temu, redbull998 napisał: Jakies porady? Ile czasu to było słychać? Auto ściągnięte zza granicy? Zacznij od czyszczenia smoka, a potężną wiedzę o tym gównie, zapewne większą niż posiada sam producent, znajdziesz w odpowiednim dziale na forum. Test wciskania jest bez sensu. Wszystko jest tam opisane od niepokojących objawów po różne rozwiązania problemu. Edytowane 28 Sierpnia 2019 przez przem8
redbull998 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Po oględzinach kolegi co sie na audi trochę zna podjęliśmy decyzje o wymianie łańcucha za jedna robota. Patrzac na znaki bylo widac ze jest juz lekkie przesunięcie i ślizg widac ze ma swoje dni za sobą. Auto ze Szwecji
przem8 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 (edytowane) To ślizgi tez od razu wymień. Są na znanym portalu dostępne. Zajalbym się przy okazji tym smokiem olejowym dla świętego spokoju, bo to częsty problem. Tam musi być przesunięcie na walku wydechowym żeby wyszło 16 ogniw. Edytowane 28 Sierpnia 2019 przez przem8
Randor Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 (edytowane) Ja jestem świezo po wymianie napinacza i łańcucha. Mam 16 ogniw między znakami ale to wałek ssący jest lekko przestawiony a nie wydechowy. Po przestawieniu paska rozrządu o jeden ząbek na kole wałka wydechowego wałek ssący jest z kolei przestawiony na druga krawędź oczka, a wydechowy całkiem poza nim. Więc tak jak mam jest chyba lepiej. Edytowane 28 Sierpnia 2019 przez Randor
redbull998 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2019 No u mnie tak nie wyglądało ?
JarekST202 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Randor napisał: Ja jestem świezo po wymianie napinacza i łańcucha. Mam 16 ogniw między znakami ale to wałek ssący jest lekko przestawiony a nie wydechowy. Po przestawieniu paska rozrządu o jeden ząbek na kole wałka wydechowego wałek ssący jest z kolei przestawiony na druga krawędź oczka, a wydechowy całkiem poza nim. Więc tak jak mam jest chyba lepiej. Tak Ci się wydaje bo napinacz nie osiąga jeszcze pełni swojego napięcia, dojdzie ciśnienie oleju to uniesie go jeszcze wyżej a co za tym idzie wyrówna punkty na wałkach. A przestawienie nie jest na wałkach tylko na łańcuchu,czyli ogniwo na wałku wydechowym jest delikatnie przestawione na zewnątrz względem punktu,natomiast na ssącym idealnie się pokrywa.Dla pewności czy dobrze ustawione wystarczy zrobić logi 090 i 093 ale który log za którą synchronizację odpowiada to do dzisiaj nie wiem...? Edytowane 29 Sierpnia 2019 przez JarekST202
Randor Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 (edytowane) Mam anb i log 90+93 nic chyba nie pokaże. Co do przestawienia ogniw to fakt. Na wałku wydechowym jest lekko przestawione na zewnątrz. Edytowane 29 Sierpnia 2019 przez Randor
redbull998 Opublikowano 2 Września 2019 Autor Opublikowano 2 Września 2019 (edytowane) Czas na aktualizację tematu. Auto zaraz odbieram,byłem na jeździe próbnej i jest progress. Ostatecznie znaleziono i zrobiono: -wymiana paska rozrządu w komplecie -wymiana łańcucha rozrządu w komplecie z napinaczem -wymienione popychacze -wymieniony olej filtry (oleju, powietrza, paliwa, kabinowy) płyny -czyszczenie smoka po płukaniu (sporo syfu tam było, coś plastikowego, opiłki) -wymieniony wąż od napowietrzania silnika (spore pęknięcie, gdzieś przy EGR) -wymieniony wąż od odpowietrzenia skrzyni korbowej, który od trójnika szedł do kolektora dolotowego (uszkodzony i zasysał się i tracił prześwit) Sprawdzaliśmy działąnie tych dwóch zaworków od podciśnienia i niby ok Zerkneliśmy do turbiny i ma lekki luz na osi ale delikatny i łopatki nigdzie nie mają kontaktu z obudową Pierwsza jazda i : -silnik chodzi płynniej i ciszej -brak niepokojących hałasów przy odpalaniu na zimnym -jakoś tak płynniej reaguje na gaz -Niestety, ale problem przeładowania pozostał, jest delikatniejszy niż był wcześniej ale dalej występuje i towarzyszy mu taki dziwny dźwięk jakby paluchem po grzebieniu przejechać albo palcem po lamelkach chłodnicy Po 10km narazie brak błędów na kompie. Pojeżdżę i jak coś się pojawi to wrzucę info Dostałem wytyczną od mechaników, że najlepiej nie męczyć go teraz za mocno tylko przejechać 1500km i przyjechać na zmianę oleju. Jakieś pomysły co może być powodem przeładowania? Logi porobię po tych 1500km i zmianie oleju. teraz nie będę deptał Jakie logi wam zrobić aby sprawdzić jak najwięcej rzeczy?? Edytowane 2 Września 2019 przez redbull998 uzupełnienie
przem8 Opublikowano 2 Września 2019 Opublikowano 2 Września 2019 Sprawdzona szczelność dolotu kompresorem?, zwłaszcza podciśnienia przy kolektorze, wężyki od n75. Sam zaworek do podmiany. Log 118 z odpiętą wtyczką od n75 do 4tys zrób jak nie chcesz go męczyć.
redbull998 Opublikowano 11 Września 2019 Autor Opublikowano 11 Września 2019 Zrobiłem podejście do próby szczelności, ale musze to wykonac raz jeszcze. Przy okazji wyszło, że prowadnica bagnetu była uszkodzona i przy demontażu to sie rozsypała. Narazie dzięki uprzejmości Michała C powróciłem z mapą paliwa do serii, ponieważ łatwiej będzie szukać co autko boli, mam pewność że nie ma problemu z mapą niewiadomego pochodzenia oraz będzie większy fan jak cos tam będę sobie modyfikował i wzmacniał i później strojenie, a nie od razu jeździć na mocniejszym silniku. Po wgraniu seryjnej mapy skoki ciśnienia zmalały ale to pewnie z powodu niższego ciśnienia zadanego. Po przejechaniu 500km (80% trasa 120-140 km/h) zapalił się check engin i na kompie z silnika pojawił sie jeden błąd: -16795 - secondary air injection system: Incorrect flow detected P0411 - 002 - Lower limit exceeded
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się