Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonów i trzęsie całym autem w A4 B7 1.8T


Auditak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Od dłuższego czasu mam problem z Audi A4 B7, 1.8 t 2005r. Można powiedzieć auto przechodzi od mechanika do mechanika i nikt nie jest w stanie zdiagnozować usterki.

Główne objawy;

-Pali się ,,check engin,, od czasu do czasu także mruga.

Po podłączeniu pod komputer wyskakują błędy; wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.

-Po odpaleniu auto nie chodzi na wszystkie cylindry, charakterystyczna praca,, jak traktor,,

- po chwili auto jakby załapuje na 4 cylindry, ale kultura pracy nadal jest kiepska tzn. Falują obroty, trzesię całym autem.

-Odczuwalny spadek mocy 

- nie wiem czy to może mieć związek z tym, ale zauważyłem niewielkie ubytki wody co jakiś czas 

- w czasie jazdy nie ma problemów, auto przyspiesza, nie przerywa itd.

 

Co zostało sprawdzone/zrobione:

- jeden mechanik stwierdził , że alternator daje za słaby prąd, polecił regenerację alternatora co też zrobiłem. Bez zmian po regeneracji.

- czyszczenie przepustnicy

- nowe świece zapłonowe, dwie nowe cewki. Zamiana cewek między sobą w każdy możliwy sposób.

- drugi mechanik sprawdzał wtryski, podciśnienie itd. Też nic nie znalazł.

- sprawdzana kompresja, wszystko ok. Według mechanika głowica w porzadku.

Czy ktoś ma jakieś pomysły albo zetknął się z podobnym problemem ? 

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Langista napisał:

Zacznij od zrobienia kompletu logów, w tedy zobaczymy co i gdzie go boli.

Mógłbyś powiedzieć jak zrobić te logi?  Co potrzebuje, jaki program itd. Czy mogę je zrobić sam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli woda oznacza płyn chłodzący, to słyszałem, że niewielkie ubytki przy LPG są normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Remilo7 napisał:

Jeżeli woda oznacza płyn chłodzący, to słyszałem, że niewielkie ubytki przy LPG są normalne

Tak chodziło mi o płyn chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Langista napisał:

Wpisz w google logi dynamiczne i edukuj się :) niestety lub stety, w ten sposób najwięcej się nauczysz :)

Z tego co wyczytałem trzeba mieć program, wtyczkę itd. Nie mam teraz możliwości kupna wtyczki itd. Przebywam poza miejscem zamieszkania, bardziej przydadzą mi się rady praktyczne, techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oślep możesz pół auta wymienić. Po tych logach dowiemy się czego mu brakuje. Czy paliwa, czy powietrza, czy wtryski siadają, czy zapłon jest źle ustawiony (np. rozrząd mógł przeskoczyć) itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Langista napisał:

Na oślep możesz pół auta wymienić. Po tych logach dowiemy się czego mu brakuje. Czy paliwa, czy powietrza, czy wtryski siadają, czy zapłon jest źle ustawiony (np. rozrząd mógł przeskoczyć) itp.

Rozumie, że mechanik z wtyczką i komputerem będzie w stanie zrobić mi te logi? 

Swoją drogą był kilka razy podłączony do komputera i na postoju i w czasie jazdy i żaden mechanik nie doszedł do tej usterki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Auditak napisał:

Z tego co wyczytałem trzeba mieć program, wtyczkę itd. Nie mam teraz możliwości kupna wtyczki itd. Przebywam poza miejscem zamieszkania, bardziej przydadzą mi się rady praktyczne, techniczne.

Program masz na forum, musisz kupić kabel, do b7 hex can. Wszystko opisane w dziale diagnostyka, podane na tacy ale komu by się chciało szukać i czytać:facepalm:.

Jak robić logi również jest.

Jak nie znajdziesz nikogo kto ogarnie te logi jak należy albo sam się za to nie weźmiesz to samo się nie naprawi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2019 o 22:02, przem8 napisał:

Program masz na forum, musisz kupić kabel, do b7 hex can. Wszystko opisane w dziale diagnostyka, podane na tacy ale komu by się chciało szukać i czytać:facepalm:.

Jak robić logi również jest.

Jak nie znajdziesz nikogo kto ogarnie te logi jak należy albo sam się za to nie weźmiesz to samo się nie naprawi ?

 

Czy taki kabel , będzie pasował do audi a4 b7 ? 

Screenshot_20191007-133847_Allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, soul87 napisał:

Do diagnozy samego Silnika ten Kabel wystarczy ................ 

Czyli śmiało mogę to kupić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samego silnika w zupełnosci wystarczy Ci ten

Najlepszy-Najtanszy-VAG-USB-KKL-line-we-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 26,90 zł - Najlepszy Najtańszy VAG USB KKL line we wtyku OBD (6613000433). Allegro.pl - Radość zakupów i...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sławek85 napisał:

sprawdż katalizator .morze być zapchany i dla tego wchodzi w tryb awaryjny

 

W takim przypadku komputer nie pokazywałby błędów katalizatora? Cały czas jest problem z wypadaniem  zapłonów na wszystkich cylindrach .

Dodam jeszcze, że kontrolka check engine czasami miga, szczególnie jak w czasie jazdy zatrzymam  się np. Na światłach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś problem przybrał inne oblicze. Dołączam filmik.

Auto zachowuje się tak na benzynie i  gazie. Sam ,,gazuje,, itd.

Ciekawostką jest, że np. jak wyłączę calkiem klime/nawiewy to obroty automatycznie rosną.

 

Pozatym żadnych innych objawów, moc w porządku.

Pojawił się jeszcze jeden problem, niEwiem czy ma to związek z tymi obrotami...Otóż z dwóch nawiewów z prawej strony leci tylko gorące powietrze, niezależnie od ustawionej temperatury. Lewa strona normalnie funkcjonuje.

 

Edytowane przez Auditak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Auditak napisał:

Otóż z dwóch nawiewów z prawej strony leci tylko gorące powietrze, niezależnie od ustawionej temperatury.

Uszkodzony silniczek klap. Popularny problem. Do obrotów nic to nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...