ziutekpack Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) Witam, Jestem po wymianie nastawnika rozrządu w mojej a4 b5 1.8t AWT. Od tego czasu po podłączeniu pod komputer pojawiają się następujące błędy: 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-00 - - 16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) P0012 - 35-00 - - W grupie pomiarowej 93 komputer pokazuje wartość 18cf, wnioskuję, że jest źle ustawiony rozrząd. Mechanik, który przeprowadzał wymianę twierdzi, że ustawienie rozrządu jak i łańcucha było sprawdzane 2 razy i jest dobrze. Również podmieniał czujnik położenia wałka i nic to nie dało. W grupie 90 po "włączeniu" się nastawnika pojawia się wartość -20cf (z tego co wyczytałem powinna być na plusie). Na wolnych obrotach jest 0cf. Po wykasowaniu błędu napinacza nie pojawia się on na wolnych obrotach, dopiero po osiągnięciu prędkości obrotowej kiedy napinacz jest "aktywny" i przełącza na -20cf pojawia się błąd. I teraz pojawia się pytanie, czy jest możliwość, iż mechanik zamontował napinacz nie z tego silnika ( wyczytałem, że w głowicach 2.8 z dwoma napinaczami jeden z nich pracuje odwrotnie i jeśli podmienimy miejscami to pokażą się wartości ujemne w tej grupie), czy może jest to wina mimo wszystko źle ustawionego rozrządu/łańcucha, ewentualnie co może być przyczyną? Pozdrawiam Edytowane 25 Września 2019 przez ziutekpack
przem8 Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) Masz źle ustawiony rozrząd i to bardzo. Ciekawe czy tylko na pasku, bo może i na lancuszku. Zmień mechanika. Poprawne wartosci w 93 to przedział od -3 do +6. Widziałeś ten napinacz? Jak może pracowac odwrotnie? Napina w poziomie łańcuch? Edytowane 25 Września 2019 przez przem8
ziutekpack Opublikowano 25 Września 2019 Autor Opublikowano 25 Września 2019 Czyli w momencie przestawiania się faz obie płozy nie idą do dołu tylko w górę ( to takie moje przemyślenia). W każdym razie czymś musi być spowodowana ta ujemna wartość.
Emejcz Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) Prawdopodobnie twój szpecjalista nie wziął pod uwagę tego, że w 1.8t znaki nie zawsze mają się pokrywać tak jakby się to logicznie wydawało lub po prostu nie sprawdził po montażu czy jest dobrze ustawione. Jeżeli zdejmował tylko wałek ssąc to błąd jest tutaj i należy to poprawić po zdjęciu pokrywy zaworów. Jeżeli zdejmował oba wałki (bo przykłądowo wymieniał też łańcuch) to trzeba sprawdzić czy zgrywa się zarówno znak na wale korbowym ze znakiem na wałku rozrządu jak i później oba wałki rozrządu wobec siebie. Edytowane 25 Września 2019 przez Emejcz
ziutekpack Opublikowano 26 Września 2019 Autor Opublikowano 26 Września 2019 Auto w poniedziałek idzie na sprawdzenie ustawienia rozrządu oraz wałków. Czy ujemna wartość w grupie 90 po "włączeniu się " napinacza również jest spowodowana złym ustawieniem rozrządu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się