Jump to content
2 2
Kacp3r

Podniesienie mocy w silniku 3:0 TDI V6

Recommended Posts

Witam,

Chciałem zapytać, czy ktoś z obecnych podnosił moc w silniki 3:0 TDI V6 245 km quattro w Audi a4 B8 do mocy ok. 300 km.

Jeżeli jest tu taka osoba, byłbym zobowiązany, za informacje dotyczące zachowania silnika po tuningu.

Jak zachowuje się spalanie?

Czy silnik znosi takie obciążenie?

Czy faktycznie warto podnosić moc w tym silniki?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie przy normalnej jeździe spadnie ok litra na 100. Bardziej będzie to odczuwalne i widoczne w manualu . Co do samego silnika to 60 KM więcej nie jest dla niego problemem. Przy każdej modyfikacji najważniejsze jest dać więcej zimnego powietrza a co za tym idzie większy IC . Ja mam u siebie 372 KM z silnika o oznaczeniu ccwa , dpf pozostał na miejscu  . Najważniejsza zasada w tych silnikach to zmieniać olej wraz z filtrami co 10 tys Km i to nawet jeśli noe robisz żadnych modyfikacji. Jak będziesz trzymał się tej zasady to auto posłuży ci długo bezawaryjnie 


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

rób i nie trać czasu na gdybanie, do 300ps nie musisz robić żadnych modyfikacji mechanicznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.10.2019 o 00:09, Kacp3r napisał:

Witam,

Chciałem zapytać, czy ktoś z obecnych podnosił moc w silniki 3:0 TDI V6 245 km quattro w Audi a4 B8 do mocy ok. 300 km.

Jeżeli jest tu taka osoba, byłbym zobowiązany, za informacje dotyczące zachowania silnika po tuningu.

Jak zachowuje się spalanie?

Czy silnik znosi takie obciążenie?

Czy faktycznie warto podnosić moc w tym silniki?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Jakie oznaczenie silnika ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CDUC

Chip u Rogala.

Spalanie od 5,9 emeryta do 8,5 pałując na trasie.

Zimą po mieście od 8 do 12 litrów.

 

Chipuj w ciemno


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
RFS
[email protected] by Witek

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nie koniecznie u Rogusia ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.11.2019 o 23:30, marcin4x4 napisał:

Ale nie koniecznie u Rogusia ;]

Dlaczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.11.2019 o 07:32, luk330 napisał:

Dlaczego?

bo żaden z niego kozak, wpadek też ma coraz więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.10.2019 o 07:28, peter22 napisał:

Spalanie przy normalnej jeździe spadnie ok litra na 100. Bardziej będzie to odczuwalne i widoczne w manualu . Co do samego silnika to 60 KM więcej nie jest dla niego problemem. Przy każdej modyfikacji najważniejsze jest dać więcej zimnego powietrza a co za tym idzie większy IC . Ja mam u siebie 372 KM z silnika o oznaczeniu ccwa , dpf pozostał na miejscu  . Najważniejsza zasada w tych silnikach to zmieniać olej wraz z filtrami co 10 tys Km i to nawet jeśli noe robisz żadnych modyfikacji. Jak będziesz trzymał się tej zasady to auto posłuży ci długo bezawaryjnie 

Można wiedzieć jak żeś tego dokonał? Dużo osprzętu musiałeś wymieniać? Rownież mam CCWA po chipie z tym, że tylko sam program. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było bez DPF-a 415 KM . Jednak wyjeżdża się czasami autem za granice Polski i nie chciałem wracać na lawecie gdybym miał kontrole i dowalili by się do braku dpf. W aucie  jest wymieniony IC na większy z firmy fmic, turbina hybryda z perun-turbo, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej . I to tyle . Jeśli masz s-tronik to pamiętaj ze trzeba tez zmienić program w skrzyni bo inaczej powie ci szybko papa


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.11.2019 o 13:52, peter22 napisał:

U mnie było bez DPF-a 415 KM . Jednak wyjeżdża się czasami autem za granice Polski i nie chciałem wracać na lawecie gdybym miał kontrole i dowalili by się do braku dpf. W aucie  jest wymieniony IC na większy z firmy fmic, turbina hybryda z perun-turbo, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej . I to tyle . Jeśli masz s-tronik to pamiętaj ze trzeba tez zmienić program w skrzyni bo inaczej powie ci szybko papa

A jaki koszt tak +/- tak jak masz teraz z DPF-em? Z wydechem rozumiem nie robiłeś nic? U mnie jest manual także program skrzyni odpada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam obecnie ostatnie wydechy wywalone ponieważ wsadziłem aktywne z sq5 . Co do kosztów to pompa wysokiego ciśnienia 1500-2000 tys turbo 2600 zł . Ic 400 zł jak dobrze pamietam do tego węże i opaski plus cena montażu . Program 1500-2000zl . Ja jeszcze 1000 zł zapłaciłem za downpipe , ale jak chcesz zostawić dpf to 1000 zł masz w kieszeni . 


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.11.2019 o 13:52, peter22 napisał:

U mnie było bez DPF-a 415 KM . Jednak wyjeżdża się czasami autem za granice Polski i nie chciałem wracać na lawecie gdybym miał kontrole i dowalili by się do braku dpf. W aucie  jest wymieniony IC na większy z firmy fmic, turbina hybryda z perun-turbo, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej . I to tyle . Jeśli masz s-tronik to pamiętaj ze trzeba tez zmienić program w skrzyni bo inaczej powie ci szybko papa

Peter, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej? Czyli jakiej? Słyszałem, że CCWA ma najbardziej wydajną pompę i wtryski, więc skąd kwestia wymiany pompy na starszą? Albo czym było to podyktowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pompę zamontowana przez firmę DieselSoft . Miała być ona jeszcze przerobiona na większe moce. Tylko teraz nie wiem czy to przerobienie miało polegać na dopasowaniu jej do obecnego silnika , czy jest jeszcze coś w niej ruszone wewnątrz . Paliwa jest naprawdę dużo jak dobrze pamietam to Marcel z DieselSoft swoje a5 z silnikiem ccwa na tych samych gratach co mam ja zrobił ponad 430 KM. Moja pompa to 

0D02DAEE-319E-4238-AEC1-27C48F5D002D.jpeg


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.10.2019 o 07:28, peter22 napisał:

Spalanie przy normalnej jeździe spadnie ok litra na 100. Bardziej będzie to odczuwalne i widoczne w manualu . Co do samego silnika to 60 KM więcej nie jest dla niego problemem. Przy każdej modyfikacji najważniejsze jest dać więcej zimnego powietrza a co za tym idzie większy IC . Ja mam u siebie 372 KM z silnika o oznaczeniu ccwa , dpf pozostał na miejscu  . Najważniejsza zasada w tych silnikach to zmieniać olej wraz z filtrami co 10 tys Km i to nawet jeśli noe robisz żadnych modyfikacji. Jak będziesz trzymał się tej zasady to auto posłuży ci długo bezawaryjnie 

A jak sprzęgło i dwumasa? Mocniejsze jakieś dałeś? Bo to też trzeba liczyć że jak jest używane to szybciej umrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam s-tronik w którym został tez napisany nowy program . W manualu można obić tarcze kevlarem . Ja wymieniam olej w skrzyni częściej niż zalecają czyli co 40 tys mam nadzieje ze to pomoże w długim i bezawaryjnym jej działaniu . Moje auto nie służy do wyścigów tylko do codziennego przemieszczania się i w razie potrzeby do sprawnego wyprzedzania . Moje auto nie jest meczone . Obecnie ma przejechane prawdziwe 165 tys skrzynia była wymieniana w aso na nowa przy 80 tys.


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, luk330 napisał:

Słyszałem, że CCWA ma najbardziej wydajną pompę i wtryski,

CCLA zjada CCWA

6 godzin temu, Awra napisał:

A jak sprzęgło i dwumasa? Mocniejsze jakieś dałeś? Bo to też trzeba liczyć że jak jest używane to szybciej umrze.

360 u kumpla trzymał ale tam był niski moment ~650nm

Edited by marcin4x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam CDUC, co trzeba w nim zrobić mechanicznie żeby osiągnąć okolice 350-400 koni? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 400 musisz zmienić pompę turbinę i IC do 350 bez zmiany pompy powinno dać radę . Chociaż cduc ma słabsza pompę jak dobrze pamietam niż ccwa


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, peter22 napisał:

Chociaż cduc ma słabsza pompę jak dobrze pamietam niż ccwa

Nie tylko pompę

 


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli przy CCWA de facto mocniejsze turbo i większy IC i można celować w ~350KM? A jak przy nowym programie, tzn chcąc poprawić obecny to liczą tylko jak za korektę, czy po prostu jak za cały nowy program? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, puczyl1990 napisał:

Czyli przy CCWA de facto mocniejsze turbo i większy IC i można celować w ~350KM?

jak zdrowy to z grubsza tak, miej tylko na uwadze że mocna hybryda to lag na dole.

19 godzin temu, peter22 napisał:

Chociaż cduc ma słabsza pompę jak dobrze pamietam niż ccwa

ogólnie układ paliwowy, VZK lepiej wstaje ale ma trochę gorszy max.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, peter22 napisał:

Do 400 musisz zmienić pompę turbinę i IC do 350 bez zmiany pompy powinno dać radę . Chociaż cduc ma słabsza pompę jak dobrze pamietam niż ccwa

Dzięki, a jaka to ma być turbina? Bo jak mi się skończy turbo to może przerobić na hybrydkę... tylko właśnie trochę się boję laga. Fmic przy tym to już formalność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, puczyl1990 napisał:

Czyli przy CCWA de facto mocniejsze turbo i większy IC i można celować w ~350KM? A jak przy nowym programie, tzn chcąc poprawić obecny to liczą tylko jak za korektę, czy po prostu jak za cały nowy program? 

Korekta 500 zł jeśli u tego samego tunera


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Awra napisał:

Dzięki, a jaka to ma być turbina? Bo jak mi się skończy turbo to może przerobić na hybrydkę... tylko właśnie trochę się boję laga. Fmic przy tym to już formalność.

Jak robisz hybrydę to mówisz na ile chcesz docelowo koni . Perun turbo ma 2 albo 3 wersje w zależności ile chcesz koni . Ccwa robisz bez zmiany pompy na okolice 350 KM po zmianie turbiny i IC


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.11.2019 o 21:30, Awra napisał:

Dzięki, a jaka to ma być turbina? Bo jak mi się skończy turbo to może przerobić na hybrydkę... tylko właśnie trochę się boję laga. Fmic przy tym to już formalność.

CDUC to inny silnik, lepszy od CCWA, bardziej responsywny i mocniejszy z dołu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest tylko jeden problem z CDUC/CDUD, rozrzad jest g....o warty

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Dev napisał:

jest tylko jeden problem z CDUC/CDUD, rozrzad jest g....o warty

a co w nim nie trybi ?

obecnie nie ma dobrego rozrządu na łańcuchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy CDUC nie ma już rozrządu "poprawionego" na dwóch łańcuchach? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma na dwóch, jego jedyny plus jest taki że jest trochę tańszy w częściach  od tego na trzech. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...