Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T Q BFB Sprzegło - wymiana, na co?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako że moje sprzęgło za niedługo dokona żywota muszę postanowić co z nim zrobić. Plany na wzrost mocy są do około 250KM, chciałbym też raczej się pozbyć dwumasy.

Jedną z opcji jest lekkie koło zamachowe na zamówienie + sprzęgło od 3.0TDI - wtedy zapasu na moment obrotowy jest od groma ale jest to raczej nad wyrost tego co potrzebuje i koszty też nie małe.

Więc pytanie do Was, co zakładacie do swoich 1.8T? Jakieś propozycje?

Opublikowano

Kup kompletny zestaw od awx z dwumasem.  Najłatwiejsza i najszybsza opcja do ogarnięcia.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma chyba sensu pozbywać się dwumasy przy takich mocach. Jednym sztywne koło zdaje egzamin a inni narzekają na spadek kultury pracy, wibracje itp. Kiedyś robiłem rozeznanie i takie były opinie. Jak padnie moja seria wkładam te z AWX. Jak na razie dzielnie znosi baty.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

W poprzeczniakach to nie ma problemu w przejściu na jednomas, bo temat stary, oklepany i sprawdzony. Sam mam taki zestaw z g60 w a3 i nie ma żadnych skutków ubocznych więc nie wiem gdzie inni mają te wibracje, pewnie w tdi, bo w benzynie nie ma prawa :D

Opublikowano
3 minuty temu, przem8 napisał:

W poprzeczniakach to nie ma problemu w przejściu na jednomas, bo temat stary, oklepany i sprawdzony. Sam mam taki zestaw z g60 w a3 i nie ma żadnych skutków ubocznych więc nie wiem gdzie inni mają te wibracje, pewnie w tdi, bo w benzynie nie ma prawa :D

Mógłbyś coś więcej o częściach i kosztach? Byłbym wdzięczny

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak jest w poprzeczniakach. Interesowały mnie silniki wzdłużne. Nie pamiętam już dokładnie ale chyba nikt nie potwierdził, że na jednomasie jest identycznie jak na dwumasie. Zawsze były jakieś niuanse na minus (poza wytrzymałością samego sprzęgła). Do tego skrzynie 5b trzymają się ok ale 6b padają podobno szybciej. Takie forumowe pierdolenie.

Edytowane przez Randor
Opublikowano (edytowane)

Używany zamach 1z  z golfa 4  w bdb stanie - 150zł , kompletne sprzęgło od g60 około 430zł (może być od vr6, jest jeszcze mocniejsze), komplet śrub do zamachu i docisku około 80zł z aso i robota 250zł + olej w skrzyni 100zł. Ale taki zestaw nie podchodzi do silników wzdłużnych.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

A jeździł ktoś może na zestawie Valeo ze sztywnym kołem?

Opublikowano (edytowane)

Miałem go brać ale chyba coś mnie zniechęciło. Nie pamiętam dobrze ale chyba nie da się dokupić samej tarczy w razie awarii lub cena jest porównywalna do całego zestawu.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

A w takim razie na co się zdecydowałeś jak można wiedzieć? 

Opublikowano (edytowane)

Na pozostaniu na serii. Dostaje strzały z ok 220-230/330 i znosi to super. Wydaje mi się, że sprzęgło jest dość świeże. Nawet bierze w połowie drogi a nie przy końcu jak w większości B5. Jak padnie wpada AWX. To według mnie jedyna dobra opcja przy mocach +- 300km w przypadku 1.8t. No ale żaden ze mnie znawca. Jak sam przetestuje będę wiedział.

Edytowane przez Randor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...