Tomek_0181 Opublikowano 11 Października 2020 Opublikowano 11 Października 2020 Bardzo ładny samochód. Właśnie też odnawiam identycznego Wołka na AFNie, tylko bardziej obitego i zaszczurzonego, więc temat taki jak Twój to dla mnie sporo cennych informacji.
trepek Opublikowano 11 Października 2020 Opublikowano 11 Października 2020 Bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu!
adek1983 Opublikowano 27 Października 2020 Autor Opublikowano 27 Października 2020 W dniu 11.10.2020 o 20:09, Tomek_0181 napisał: Bardzo ładny samochód. Właśnie też odnawiam identycznego Wołka na AFNie, tylko bardziej obitego i zaszczurzonego, więc temat taki jak Twój to dla mnie sporo cennych informacji. Dziękuję, cieszę się, że moje wpisy mogą komuś pomóc. W dniu 11.10.2020 o 21:22, trepek napisał: Bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu! Dzięki Twój wpis utwierdza mnie w moim podejściu.
adek1983 Opublikowano 27 Października 2020 Autor Opublikowano 27 Października 2020 (edytowane) Od kilku tygodni piszczy rolka napinacza paska alternatora. Przekopałem forum i tak jak było napisane. Napinacz dokonał żywota. Nie czekając na dalszy poważniejszy rozwój wydarzeń zamówiłem nowy oryginalny. Poniżej kilka fotek z wymiany. Na początek luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek: Wierz mi, ale na powyższym zdjęciu rolka idzie z ukosa. Następnie dokręcam dwie śruby alternatora, wyłamuję jedno żeberko w wiskozie by wyjąć długą śrubę i alternator zdemontowany. Kolejny krok do odkręcenie śruby wiskozy, odsunięcie jej na bok i odkręcenie nakrętki napinacza. Miejsce pod alternatorem wymyłem preparatem BIOSOL. Bardzo skuteczny w walce z zabrudzeniami w komorze silnika. Porównując starą i nową rolkę stwierdzam, że FAG całkiem dobrze sobie poradził. Data produkcji starej rolki to 2008 r. Ja mam auto od 2011 i zrobiłem ok 150 tyś km. Całkiem dobry wynik. Edytowane 27 Października 2020 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2020 (edytowane) W jedną z listopadowych sobót ogarnąłem dwa tematy. Pierwszy to wymiana gumowego paska audio w radiu Audi Concert. Demontujemy radio: Teraz odkręcamy trzy śrubki górnej pokrywy: Następnie unosimy pokrywę i widać mechanizm magnetofonu. Teraz delikatnie odpinamy taśmę głowicy widoczną na zdjęciu po lewej stronie. Dalej odpinamy sterownik mechanizmu widoczny po prawej stronie z kolorowymi kabelkami. Odłączamy go tylko od płyty głównej radia, nie oddzielamy na siłę od mechanizmu. Potem już tylko cztery śrubki trzymające mechanizm w obudowie i do góry. Odwracamy mechanizm dołem do góry i widzimy rolki i pasek. By wymienić pasek należy delikatnie przekręcić zapadki trzymające blaszkę na dwoma dużymi kółkami. Pasek jaki użyłem to 131x1,2 mm. Złożenie odbywa się w odwrotnej kolejności. Warto sobie zrobić zdjęcie jak założony jest pasek przed demontażem by nie mieć problemów z założeniem nowego. Po montażu paska i blaszki trzymającej kółka warto wyprostować skręcenia paska, które na pewno się pojawią. Wydłuży to jego żywotność i ogranicz nadmierne wyciąganie. Drugi temat to trzecie światło stop. Do tej pory były w nim żarówki 2,3W / 12V. Świeciły już słabo, bo były poddymione od wewnątrz. I regularnie był problem ze stykiem. Doginanie styków w samej lampie na niewiele się zdawało, bo same żarówki mają bardzo cienkie wyprowadzenia. Kilka lat temu próbowałem z różnymi ledami, ale skutek był taki, że świeciły bardzo słabo. Teraz udało mi się zakupić na Aliexpress dokładnie takie jakich szukałem. Świecą bardzo jasno. Takie oto żarówki zakupiłem: A tutaj porównanie jak wygląda trzecie światło stop z żarówkami: i z diodami LED: Światło jest delikatnie mocniejsze i czerwień jest bardziej soczysta. Najlepiej widać to w nocy. Edytowane 8 Grudnia 2020 przez adek1983 1
adek1983 Opublikowano 22 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2021 (edytowane) Na początku stycznia korzystając z wolnej chwili wymieniłem skorodowaną podstawę akumulatora na używaną w lepszym stanie: Następnie podłączyłem przewód od czujnika temperatury oleju: A korzystając z okazji wyczyściłem i nasmarowałem mechanizm wycieraczek. Edytowane 22 Stycznia 2021 przez adek1983 1
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) W lutym zabrałem się za regenerację turbiny na poważnie. Oddałem do zakładu, bo zacinanie się zmiennej geometrii wróciło. Poniżej kilka fotek z demontażu turbiny: Edytowane 17 Października 2021 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 W kwietniu uporałem się z małym aczkolwiek wkurzającym detalem. Kiedyś wypadła mi blokada klamry pasów bezpieczeństwa. Jak mi przyszło zasiąść na tylnej kanapie i szukać klamry gdzieś na dole zamiast w połowie to powiedziałem sobie - nie muszę to ogarnąć:
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 W połowie wiosny szybkie umycie kół zimowych:
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 Przy okazji zmiany kół na letnie umyłem zaciski tylne. Zregenerowane, to trzeba dbać:
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 Czyszcząc podszybie zająłem się mocowaniem akumulatora. Stare mocowanie: I nowe:
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) W lipcu znalazłem chwilę czasu i trafiło się mycie i pielęgnacja wnętrza: Kilka dni temu pykło 430 tys. km, więc wykonałem serwis olejowy: Edytowane 17 Października 2021 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) W sierpniu zepsuła się popielniczka: Przy okazji zająłem się podświetleniem zapalniczki. Z oryginalnymi żarówkami bywa różnie i u mnie często się palą. Więc zastąpiłem czerwoną diodą LED. Edytowane 17 Października 2021 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) We wrześniu również kilka ciekawych usprawnień. Wygłuszenie maski wymagało wymiany. Stare było podniszczone, a że zakupiłem używane w doskonałym stanie no to wymiana: Następnie padło na głośniki. Stare nie dość, że grały słabo, to jeszcze w lewych drzwiach był inny niż w prawych. Co prawda oba oryginały AUDI ale każdy grał inaczej. Stąd decyzja o wymianie. Na koniec września trafiła się koło domu przygoda drogowa: Dwie opony do wymiany. Sprawa zgłoszona do zarządcy drogi, czekam na likwidację szkody. Edytowane 17 Października 2021 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 Przy okazji wyjazdów na szrot celem pozyskania części to zabrałem się za wymianę drobnicy. Uchwyt prawych przednich drzwi u mnie był pęknięty, to wymieniłem na cały: No i padło też na lewy "banan". Więc zakup zestawu ze śrubami od FEBI-ego i szybka wymiana: Swoją drogą jestem zaskoczony ile stary wytrzymał (2014 rok produkcji). 1
pelonek1 Opublikowano 17 Października 2021 Opublikowano 17 Października 2021 41 minut temu, adek1983 napisał: No i padło też na lewy "banan". Więc zakup zestawu ze śrubami od FEBI-ego i szybka wymiana: Swoją drogą jestem zaskoczony ile stary wytrzymał (2014 rok produkcji). Zależy kto ile jeździ
adek1983 Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Opublikowano 28 Listopada 2021 (edytowane) Tym razem krótki materiał wideo o wszczepianiu wiązki podgrzewanych siedzeń i wymianie deski rozdzielczej. https://youtu.be/U1WUAlg5FyY Edytowane 6 Maja 2022 przez adek1983
VRGOOD Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 (edytowane) Podoba mi się że wymieniasz nawet duperele i doprowadzasz auto do ideału Tak trzymaj Edytowane 28 Listopada 2021 przez VRGOOD
Moon_11 Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 Jak się sprawuje AFN ? Stwarzał jakieś większe problemy czy raczej nie? Coraz lepiej to wyglada tak trzymaj.
adek1983 Opublikowano 29 Listopada 2021 Autor Opublikowano 29 Listopada 2021 14 godzin temu, VRGOOD napisał: Podoba mi się że wymieniasz nawet duperele i doprowadzasz auto do ideału Tak trzymaj Dziękuję, robię to na co pozwalają czas i pieniążki. 12 godzin temu, Moon_11 napisał: Jak się sprawuje AFN ? Stwarzał jakieś większe problemy czy raczej nie? Coraz lepiej to wyglada tak trzymaj. Jak to AFN. Ma już swoje lata i przebieg. Ale spalanie na poziomie 5,5L/100km zachęca do dalszej eksploatacji. W najbliższym czasie muszę znowu zajrzeć do turbiny bo znowu zapiekła się zmienna geometria, ale podejrzewam, że to wina spalania oleju, który trafia z odmy do dolotu. Tutaj remedium będzie chyba OCT.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się