Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Avant AFN 1996 - Daily car


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo ładny samochód. Właśnie też odnawiam identycznego Wołka na AFNie, tylko bardziej obitego i zaszczurzonego, więc temat taki jak Twój to dla mnie sporo cennych informacji. 

Opublikowano

Bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu!

Opublikowano
W dniu 11.10.2020 o 20:09, Tomek_0181 napisał:

Bardzo ładny samochód. Właśnie też odnawiam identycznego Wołka na AFNie, tylko bardziej obitego i zaszczurzonego, więc temat taki jak Twój to dla mnie sporo cennych informacji. 

Dziękuję, cieszę się, że moje wpisy mogą komuś pomóc.

W dniu 11.10.2020 o 21:22, trepek napisał:

Bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu!

Dzięki Twój wpis utwierdza mnie w moim podejściu.

Opublikowano (edytowane)

Od kilku tygodni piszczy rolka napinacza paska alternatora. Przekopałem forum i tak jak było napisane. Napinacz dokonał żywota. Nie czekając na dalszy poważniejszy rozwój wydarzeń zamówiłem nowy oryginalny. Poniżej kilka fotek z wymiany.

Na początek luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek:

B15S18KmOGnlCAAS7cYyTb_JgMt_f02MH7qdgDqG

Wierz mi, ale na powyższym zdjęciu rolka idzie z ukosa.

Następnie dokręcam dwie śruby alternatora, wyłamuję jedno żeberko w wiskozie by wyjąć długą śrubę i alternator zdemontowany.

kmsTRbT3tnURg7yCxCJVzwGShPCpGZSb_ZiZfZX6

Z4tKzBQ2nhECFICIo8jIEu9aAObQbbGnjCeSJ0Oh

Kolejny krok do odkręcenie śruby wiskozy, odsunięcie jej na bok i odkręcenie nakrętki napinacza.

ZkPURGY29jGQCleHJw6-b5vO9nvYDNaew8jo4GgN

Miejsce pod alternatorem wymyłem preparatem BIOSOL. Bardzo skuteczny w walce z zabrudzeniami w komorze silnika.

ndYOUKeAtCj8eop41M_RAMQHYnUfrDPJxIUdIyeb

bYwYglf8dUNzOn1NS4rFPkjK5sPA3bQ7WboZcA6g

Porównując starą i nową rolkę stwierdzam, że FAG całkiem dobrze sobie poradził. Data produkcji starej rolki to 2008 r. Ja mam auto od 2011 i zrobiłem ok 150 tyś km. Całkiem dobry wynik.

3jlem40pOadPm7n8ANPKx71f2e-xfpJO3mwbNrn_

VUPgat-yPKJbSBvdCrXNBdSeSBhXxT3R3KyjBzj6

yRwg8MIf5WnoSywbSJqzGAqVWg-RX__Gm4LGxJ0j

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

W jedną z listopadowych sobót ogarnąłem dwa tematy. Pierwszy to wymiana gumowego paska audio w radiu Audi Concert.

Demontujemy radio:

dRV_d2RV092knfgR8onUT76eywYXs8GwyDf9laFE

Teraz odkręcamy trzy śrubki górnej pokrywy:

XUI-WQUNlHe8Tdrz37Tjo9lZmYR8NorT4npAt0NG

Następnie unosimy pokrywę i widać mechanizm magnetofonu. Teraz delikatnie odpinamy taśmę głowicy widoczną na zdjęciu po lewej stronie. Dalej odpinamy sterownik mechanizmu widoczny po prawej stronie z kolorowymi kabelkami. Odłączamy go tylko od płyty głównej radia, nie oddzielamy na siłę od mechanizmu. Potem już tylko cztery śrubki trzymające mechanizm w obudowie i do góry.

9vpha6gj9T375vzhh81t6NwKcxSKKrqauxcTJDdH

Odwracamy mechanizm dołem do góry i widzimy rolki i pasek. By wymienić pasek należy delikatnie przekręcić zapadki trzymające blaszkę na dwoma dużymi kółkami.

JxuVa1zlXpzwMbQwP-n6S678SXTwhXeYf_I2kSVi

Pasek jaki użyłem to 131x1,2 mm. Złożenie odbywa się w odwrotnej kolejności. Warto sobie zrobić zdjęcie jak założony jest pasek przed demontażem by nie mieć problemów z założeniem nowego. Po montażu paska i blaszki trzymającej kółka warto wyprostować skręcenia paska, które na pewno się pojawią. Wydłuży to jego żywotność i ogranicz nadmierne wyciąganie.

Drugi temat to trzecie światło stop. Do tej pory były w nim żarówki 2,3W / 12V. Świeciły już słabo, bo były poddymione od wewnątrz. I regularnie był problem ze stykiem. Doginanie styków w samej lampie na niewiele się zdawało, bo same żarówki mają bardzo cienkie wyprowadzenia. Kilka lat temu próbowałem z różnymi ledami, ale skutek był taki, że świeciły bardzo słabo. Teraz udało mi się zakupić na Aliexpress dokładnie takie jakich szukałem. Świecą bardzo jasno.

Takie oto żarówki zakupiłem:

_PeALJYHxutQ5FDn9-GIC5UKz1OgAUJtySQVDi5D

A tutaj porównanie jak wygląda trzecie światło stop z żarówkami:

Mjc8BGglLQ0_nHKoJKNu_45-EJoFe22gHtaHUitw

i z diodami LED:

tEgSksfsHRZV8bScGDfG4lLLYvHRlG4L4kQXg5ZW

Światło jest delikatnie mocniejsze i czerwień jest bardziej soczysta. Najlepiej widać to w nocy.

Edytowane przez adek1983
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Na początku stycznia korzystając z wolnej chwili wymieniłem skorodowaną podstawę akumulatora na używaną w lepszym stanie:

ADQYaOMRG1QYHqfdWgmENctEpqPSpoYwKRV8ROYw

Następnie podłączyłem przewód od czujnika temperatury oleju:

yL_B-BprErFIKcuXhmkgNDcQe2CMv7aO2WwIo8vr

c5bQh4cRObmSnI9RzZ8tt3oHz4TVNi_SG9CTJSRd

A korzystając z okazji wyczyściłem i nasmarowałem mechanizm wycieraczek.

Edytowane przez adek1983
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

W lutym zabrałem się za regenerację turbiny na poważnie. Oddałem do zakładu, bo zacinanie się zmiennej geometrii wróciło. Poniżej kilka fotek z demontażu turbiny:

zSxSf_DZ2ScCW5P6w3UZwEKs3u37oRVyQ59RQmcM 


HCtzjSIRxy9R2SJWKoCQgUyaceYFPEFryX1ZmW8S 


1-CunoIbf5yc91po_26tBzxUDrebbkk90rHq3SKd 


ajW57TsMH1ARu4ziAQ6lhN3JcDlFVUVKy6edjJW8 


DNqmNU-UJ9VdQcEbJyWs3uMZLzcV2GCIfMZ-rn3B 


jddxrbeqGWgWwyFU9C6i4BVEyGHuT8Ry0amQlCMf 


illAoDOiaXuQk4JC97ViUIRJxmzrJ98l2_koCgwK 


I6b7EmO3hknaDlKegQCw4ZB__R3J4KxKnUaUAXKM 


9nr7om9Ii0JmLq2vSmAe9RKFhIlajCVuGhzUhWD2 


MtVHtOiv2o--fccWvxn1SgaxKOAEsaDEu5gIvnsG 


lXhZxV3xLr9RiSawaYw1JWGPOWN5zf100vnBqgRd 


UP3Y7YB_EZr1fZt7BZXLMjH9UXFPUvmGazKAsKYw 


6kqQb325qB41bQ4j9thabbNRL2A--KIlPQBB2Z9r 


iafa3p2JKPUujo44wEcNAFMHlaqkR7_l_TbhwXvr 


tzHS7GNrZPK2_9NhFDucK6ZTX6sWHK3bo_pBIr0K 


HmdJ0JYXmCbVcPC5H8O2GAMOtmx5LrhU54j09hZk 


cC3q5iIXm4wLqawM5EUQMsajqxI09-_VRhUOZ8BB 


7_aGgOm22WZkxdX8vOFOwLlnK3TNWUrM4T7esnyV 


XJ9paMyHALFeSd_u6e1B3snRFHDKXsM8A51LszGO 

 

Edytowane przez adek1983
Opublikowano

W kwietniu uporałem się z małym aczkolwiek wkurzającym detalem. Kiedyś wypadła mi blokada klamry pasów bezpieczeństwa. Jak mi przyszło zasiąść na tylnej kanapie i szukać klamry gdzieś na dole zamiast w połowie to powiedziałem sobie - nie muszę to ogarnąć:

IAFVyL4CjZ_b6P9e4FQ3zgz7Hy8H3upFC5fD8-iq

-LAHypIZBeILh6uKVC0eMGTLEUYflUDN0BZRHFNR

bKpnedPN8LXhOPmoFqzxv_AhGfvjzUw2Rc4ZkGrR

Opublikowano

W połowie wiosny szybkie umycie kół zimowych:

KMZLG_M7wO515TgvIO5D5AaYFtvyPpwvG-hmrEqx

JJtJxejINymbDdpqYKXJZd_cpf57NK8r7F5svxr4

OwAi9lZlYZgyJTPqvCr3Ja6oGvsh5Nk95AK-tJT0

vzM8aPSA6IQzcH_-UE62tuWBB-H1dP57AvGAKlkR

olJNfXjVnnfPQAOCQJHCv0tdq2mIfpPvl5yANkbf

MPvxKz_R1AeCk_ST14Bn4hqA-iSAhaZX1Akir9n0

_X1DjnGzY1N9xdBVC7Tdw_aMB_ejD_1fGNMhvxZu

hbOq6kQrq3UGZxvMNcaBoN-U3U7N--gsOGlUQTsU

Opublikowano

Przy okazji zmiany kół na letnie umyłem zaciski tylne. Zregenerowane, to trzeba dbać:

XRgofTSj3x_8BqIj_c8XXQFTYVfuRGaiSJhPmUJ0

wT8DW5a6J0oUNQtU-74oK3t9vFHruv-F6AV1wCAR

Opublikowano

Czyszcząc podszybie zająłem się mocowaniem akumulatora. Stare mocowanie:

_5rGVM-d6dWV8-xUqdzzm-KSORqpY6lk31xO0SRe

I nowe:

Zzdgdt73UzAfm7ChptoWklEvCPGMDL2DpyGVye0E

Opublikowano (edytowane)

W lipcu znalazłem chwilę czasu i trafiło się mycie i pielęgnacja wnętrza:

8wARd4RhxS4knUs54YD2YfAIu9cU9e1iEN1GX7Vd

I-pEg99A3bOTJT4wSEtyInTcz6O0u7xqWxgXn2vV

Kilka dni temu pykło 430 tys. km, więc wykonałem serwis olejowy:

aCD-fbAuAAagvh9OlwdyjN8SkB_DR6T3_DCrxDLl

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

W sierpniu zepsuła się popielniczka:

MC1tuKeplZdYDIITAGe0vRzb2YrJmXgjdOREV7Fj

Fdgjb9cRC9uBJTeUzS2mdUgXk8W2xa8EIWViwfl_

Przy okazji zająłem się podświetleniem zapalniczki. Z oryginalnymi żarówkami bywa różnie i u mnie często się palą. Więc zastąpiłem czerwoną diodą LED.

TygKaxF-wRRZMrlaTmpJgfW3_cz-cnIdgqfrt9Wt

TndeQ6uUfQFw7USlZua1TEl0x8op9SndUjHEJT-0

U2G1uDOwsytmyKIc4j1t8yNrPaRusbmncW4W644O

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

We wrześniu również kilka ciekawych usprawnień.

Wygłuszenie maski wymagało wymiany. Stare było podniszczone, a że zakupiłem używane w doskonałym stanie no to wymiana:

snqfc7-L9BDaOFgkyWiCKXgnseBlQq69Yq-92Qqu

qfA9DuVz7UEojDz1VTAxhnWS4jSIBm2RynDUKsZh

7E8iG7qF_Rdx8ulZf7E7QMhWbz7cN5OsD4BINhqA

hkZMypcFdQO4Da8ZT1lvzMEdP42-th2_mzetZ9XA

Następnie padło na głośniki. Stare nie dość, że grały słabo, to jeszcze w lewych drzwiach był inny niż w prawych. Co prawda oba oryginały AUDI ale każdy grał inaczej. Stąd decyzja o wymianie.

ZWQL_dubRwHlZIliKcPI8siQn935i6VwhXiaovZY

WaudJ8TbeG1nv1GCEmPqnSCQAb5oVdrbqzBosvJP

Na koniec września trafiła się koło domu przygoda drogowa:

0N1zhtNRDeusU0L6PLM2uINaHIp3ljSDXfdiLy5j

YihyflgmMOd7y8Ui-c-XwE-G969rKKoQWM4lY2ix

Dwie opony do wymiany. Sprawa zgłoszona do zarządcy drogi, czekam na likwidację szkody.

Edytowane przez adek1983
Opublikowano

Przy okazji wyjazdów na szrot celem pozyskania części to zabrałem się za wymianę drobnicy. Uchwyt prawych przednich drzwi u mnie był pęknięty, to wymieniłem na cały:

SIomerRdIYjNGtZcqF3wml-nidbfxDwlHIc2XT35

Nzfz2HzeksdfRW0DQFFvCKLdlbBW9-pmMYjtEJFV

No i padło też na lewy "banan". Więc zakup zestawu ze śrubami od FEBI-ego i szybka wymiana:

K7tHu3BGsr4tIROPzgRcJUg5pvotB4PJiDsfVy8g

frv-1ivdLERntnQjSy2ucbJOr65rFuka9rnpwz6w

Swoją drogą jestem zaskoczony ile stary wytrzymał (2014 rok produkcji).

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
41 minut temu, adek1983 napisał:

No i padło też na lewy "banan". Więc zakup zestawu ze śrubami od FEBI-ego i szybka wymiana:

K7tHu3BGsr4tIROPzgRcJUg5pvotB4PJiDsfVy8g

frv-1ivdLERntnQjSy2ucbJOr65rFuka9rnpwz6w

Swoją drogą jestem zaskoczony ile stary wytrzymał (2014 rok produkcji).

Zależy kto ile jeździ :wink:

Opublikowano (edytowane)

Tym razem krótki materiał wideo o wszczepianiu wiązki podgrzewanych siedzeń i wymianie deski rozdzielczej.

https://youtu.be/U1WUAlg5FyY

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

Podoba mi się że wymieniasz nawet duperele i doprowadzasz auto do ideału ;) Tak trzymaj 

Edytowane przez VRGOOD
Opublikowano

Jak się sprawuje AFN ? Stwarzał jakieś większe problemy czy raczej nie?  Coraz lepiej to wyglada tak trzymaj. :thumbup1:

Opublikowano
14 godzin temu, VRGOOD napisał:

Podoba mi się że wymieniasz nawet duperele i doprowadzasz auto do ideału ;) Tak trzymaj 

Dziękuję, robię to na co pozwalają czas i pieniążki.

12 godzin temu, Moon_11 napisał:

Jak się sprawuje AFN ? Stwarzał jakieś większe problemy czy raczej nie?  Coraz lepiej to wyglada tak trzymaj. :thumbup1:

Jak to AFN. Ma już swoje lata i przebieg. Ale spalanie na poziomie 5,5L/100km zachęca do dalszej eksploatacji. W najbliższym czasie muszę znowu zajrzeć do turbiny bo znowu zapiekła się zmienna geometria, ale podejrzewam, że to wina spalania oleju, który trafia z odmy do dolotu. Tutaj remedium będzie chyba OCT.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...