Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Avant AFN 1996 - Daily car


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fajnie że dbasz , sam jestem właśnie na etapie szukania taniego daily i padło na a4 b5 ,najlepiej na pompie ,niestety tych aut jest coraz mniej ,a jak cos się pojawi sensownego znika jak świeże bułeczki .Ceny tez poszły w górę ,nieraz za 20 latka wołają po 10 tyś :kox:

Opublikowano
3 godziny temu, karol1981 napisał:

Fajnie że dbasz , sam jestem właśnie na etapie szukania taniego daily i padło na a4 b5 ,najlepiej na pompie ,niestety tych aut jest coraz mniej ,a jak cos się pojawi sensownego znika jak świeże bułeczki .Ceny tez poszły w górę ,nieraz za 20 latka wołają po 10 tyś :kox:

To prawda, ja swoją mam od 2011 roku i mam wrażenie, że zadbane egzemplarze mają stałą cenę ok 10 tys. zł nie zmienną w czasie :). Powodów teraz jest kilka. Złoty spadł na wartości względem Euro. Nowe auta wydawane są z opóźnieniem i to znacznym, więc zachodni sąsiedzi niechętnie sprzedają swoje obecne samochody. Kilka dni temu rejestrowałem świeży nabytek (Audi A3 8L) i jak podpytałem się w firmie, która ogarnęła mi rejestrację i OC to powiedzieli, że aut z zagranicy jest teraz mało. Więcej jest krajowego obrotu.

Opublikowano
17 minut temu, adek1983 napisał:

To prawda, ja swoją mam od 2011 roku i mam wrażenie, że zadbane egzemplarze mają stałą cenę ok 10 tys. zł nie zmienną w czasie :). Powodów teraz jest kilka. Złoty spadł na wartości względem Euro. Nowe auta wydawane są z opóźnieniem i to znacznym, więc zachodni sąsiedzi niechętnie sprzedają swoje obecne samochody. Kilka dni temu rejestrowałem świeży nabytek (Audi A3 8L) i jak podpytałem się w firmie, która ogarnęła mi rejestrację i OC to powiedzieli, że aut z zagranicy jest teraz mało. Więcej jest krajowego obrotu.

Dokładnie tak, jest bardzo mało bym powiedział , tych starszych szczególnie ,ale szukam cały czas może coś w końcu trafię sensownego i nikt mi go nie zwinie sprzed nosa .

Opublikowano

Dzisiaj mały detal. Drugie podejście do mieszka drążka zmiany biegów. Stary, który był oryginalnie wykonany był z ekoskóry:

dFlDVQEvw_APNNgoYKA66czQESgC8rlt9Cfr6z4h

w 2015 roku zdecydowałem się na wymianę na wersję ze skóry naturalnej. Ale, że nowych nie było dedykowanych to kupiłem używany:

6h2I3Blrb63NME3yIOhsPspBFf3hPC5a8CCmkV_u

Nie byłem do końca z tego zakupu zadowolony, bo jednak ślady zużycia na nim były. Teraz jednak pojawiła się ciekawa oferta od użytkownika Maniol na Allegro:

wZ61BtIu7s2eZzwgagTPEDIaf_PHmBEW8XH2x8L-

Mieszek wykonany z naturalnej skóry, pasuje idealnie. Widać, że Maniol zna się na rzeczy.

Opublikowano

Dasz linka do tego mieszka , ma do polifta??

Opublikowano (edytowane)

Miniony weekend to instalacja zmieniarki YATOUR. Nie jest to najnowszy wypust cyfrowych zmieniarek, ale moje potrzeby spełnia.

Poniżej dzielny CONCERT:

HdDQ5tBH1Meg6WaiP3imW6LodWly2-ddW6BFyxk6

Zdejmujemy klapkę po prawej stronie schowka i odkręcamy dwie śrubki:

jyAWNbh_TTFeb93ovZNaOTlOjtYvvPnyP_z5SEhQ

Następnie jedną po otwarciu schowka:

pk9O0ezS9zGfptEJeGJshYLrcx3_pwKa0ldHslVO

no i dwie wewnątrz po lewej stronie:

QZUS4_A1yJPlO5Zi8bveU05XvHa7vzIHYMRXByTR

Pozostaje wyciąć otwór na wtyczkę, by przy ewentualnym demontażu schowka mieć jak najmniej pracy:

7P1qnL_boRKbzxRJqZSB5uyHQ9coRIUhvRyUg5hA

No i gotowe, podłączone i działa:

lVyLIjmF309Bqqzo1aeHv_anTIowFk7cnbANQKzf

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj szybka wymiana filtra kabinowego. Miało być szybko zeszło troszkę dłużej, bo ogarnąłem trochę podszybie ze śmieci. Tym razem zdecydowałem się na filtr od ALCO, bo podobno też są dobrej jakości:

R0DDp9zNve4m_NGr_L4KIljjDwf9ad-qHdkLpuQi

Tak wygląda miejsce po wyjęciu filtra kabinowego:

XCt5HT2HnbvjuNqUKPboDwCQlAjxRbw7K92fZf2Q

A tutaj po zdjęciu obudowy filtra kabinowego:

ucF8sX1cw6ssZBmWQpQ3G2X2mMlToGoRIO2fC-6I

Jest syf i korozja, więc jak tylko zrobi się cieplej trzeba się będzie tym zająć. Poniżej jak wyczyściłem tylko na sucho bez wody:

Ky6Vl3bigJ0Jv4eFFyeL-ylUp3UZtqLqM01UHepf

Widać tez, że klapa sterująca wymaga naprawy. Nic nie zostało z gąbki. Poniżej zbliżenie na miejsce zarażone rdzą:

svNS6zPYmTtS3PFxUh7GPeJs8yZpyJEN0JJ2T8qy

No i na koniec porównanie filtrów po lewej BOSCH i po prawej ALCO:

YuLJ8zdn9PkKjGVF1cslcsaNSS95jqyHloLu6Ed1

Wnioski:

  • BOSCH ma grubszy materiał filtrujący, ale mniejszą powierzchnię
  • ALCO ma cieńszy materiał ale większą powierzchnię
  • ALCO ma piankę uszczelniającą po całym obwodzie filtra a BOSCH tylko na krótszych bokach
  • ALCO był tańszy o 3 złote (na dzień zakupu 10 marca 2022)
Edytowane przez adek1983
Opublikowano

Też niedawno montowałem cyfrową zmieniarkę , bardzo przydatna rzecz jak się chce zostawić ori radio .

Opublikowano

Mała awaria i szybka akcja naprawcza. Skorodowały mocowania zbiornika paliwa. Krótka relacja wideo z wymiany obejm:

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Jest lato i jest ciepło, to zabrałem się za walkę z powierzchowną korozją. Na początek zakupiłem używaną klapę bagażnika w kolorze i w lepszym stanie niż moje. Prace jakie na niej wykonam to:

  • zaprawki lakiernicze
  • polerka lakieru
  • polerka szyby tlenkiem ceru

zyPtgl-dSbIhLcntE-UdVDUPctmrYDunvdyYby3o

 

Poniżej kilka fotek z prac nad zaorawkami:

8EumW3AE_dEqRySYeJFcJ_l1QjTUMWAUNdwDBbIf

 

qhxRX_NoR6U7gDJQyDWBpkPSqjPIt_AoYRsYU9lC

 

ByOIq3pCJSuN7cTvby0mAlJLTTjUXc2SafH4KTwX

 

... i dookoła tablicy rejestracyjnej:

 

a6Lb3mort8sH-56Vjd7FiNGbD2F0IbICrq-1qDDv

 

imfHt-Qwd7ewRZb4KCYg1ed5XcwANo1LBdk2qq-F

 

kqHwJxe50gCJ2dygHLU40dtAXt7_2KUKsu1Y8rQk

 

CJts5tFCUX5jANxT_pcBPtenkWru_JFOjAHyK5p7

 

XzItqFBnfnyxyC2C18WJQ9JTpgEPAbTdgWqlxSnS

 

aPkFl5GeTh0WcOIxfOhdF8_pJoFux9Jx2C2vjIwy

 

UivSmIUIoo6TaYCvJJLgKXDa9MJLVigZjndVPu8x

 

1FEwmtcs2rSbiuI3Aa-tg2JN1RNi-lXJDSPb-EJf

 

HCtX95S0xz1Pg2GoJRdC-4a0Lu-Gvdc7RxQlb_E1

 

uynNxDmNVuJZNE4LLBRwRYSJMoBc3HWpwed_4FAM

 

WU1629oNrRB1mw-A21m1xi4Qn0urTxGKXtsBdjBK

 

Na koniec polerka lakieru:

x20QYKy6ZcpOl0UBUQ3bLoj55vi4RGuz5CC9_S4a

Edytowane przez adek1983
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Obszerna relacja z wymiany tylnej klapy. Ale to tylko pierwsza z dwóch części. 

 

 

A tutaj druga część:

 

 

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

Mała aktualizacja tematu Audi A4. Po kilku latach zastanawiania się nad tematem przystąpiłem do działania:

 

 

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

Tym razem ogarnąłem korozję na przodzie auta.

 

 

 

Edytowane przez adek1983
Opublikowano (edytowane)

Wymiana uszczelniaczy, popychaczy zaworowych i rozrządu.

 

Edytowane przez adek1983
Opublikowano

Pięknie działasz w temacie. 

Pozdrawiam :hi:

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Tym razem byłem na szrocie oddać opony i stare elementy wnętrza z A4 i przy okazji kupiłem skórzaną gałkę zmiany biegów. Nie jest idealna ale ładnie prezentuje się ze skórzanym mieszkiem. W przyszłości oddam ją do ponownego obszycia. 

 

KitRLM-90YWEg-3t9Y8hBKmcHvGeg7l_NzXNJGxP

Edytowane przez adek1983
Opublikowano

Niestety nowy termostat nie podziałał za długo. Poniżej więcej szczegółów w materiale wideo:

 

 

Opublikowano

Osłony przegubów sparciały, więc czas na wymianę. Przy okazji zająłem się korozją na przewodach hamulcowych i zamontowałem tylne chlapacze. Zapraszam do oglądania:

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...