Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże spalanie - 1.8t - lpg -


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie dawno kupiłem a4 b6 1.8t z silnikiem bfb z instalacją lpg. Problem mam taki, że dużo pali gazu. W trasie to około 15-16l, a po mieście 17-18l. Byłem u gazownika na strojeniu gazu. Jeszcze przed strojeniem na lpg szarpała po zmianie biegu przy 5tyś obrotów.  Po wystrojeniu gazu przestała szarpać, ale dalej tyle pali. Mam wycięty katalizator. Sonda 1 jest sprawna, ale na vagu pokazuje jeszcze błąd kata, drugiej sondy i czujnika temperatury silnika. Czy wyłączenie sondy 2 w komputerze pomoże ze spalaniem? O który czujnik temperatury chodzi w błędzie na vagu?

 

W vagu pokazuje kod silnika AMB, bo slinik był wymieniony z amb na bfb.

 


Typ podwozia: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008))
Skanowanie: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
          67 69 75 76 77


 Przebieg: 272000km
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik        Plik etykiet: 06B-909-518-AMB.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 8E0 909 518 BC    HW: 8E0 909 018 A
   Komponent: 1.8L R4/5VT     G   0010  
   Weryfikacja: 00000000    Numer seryjny: AUZ6Z0D0296204
   Kodowanie: 0016751
   Kod serwisu: WSC 65793 128 08224
   VCID: 72EAE2546EAF20D1EF-515A

7 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
16523 - Zespół 1; sonda 2 
            P0139 - 004 - sygnał za wolny - Sporadyczny
16524 - Zespół 1; sonda 2 
            P0140 - 004 - brak aktywności - Sporadyczny
17522 - Zespół 1; sonda 2 
            P1114 - 008 - rezystancja wewnętrzna za duża - MIL zapalona
16804 - Zespół 1; system katalizatora 
            P0420 - 002 - za mała skuteczność - MIL zapalona
19497 - Mag.danych układu napędowego 
            P3041 - 004 - niewiarygodna inf. o temp. silnika z zest.wskaźników - Sporadyczny
16839 - System odpowietrzenia zbiornika paliwa 
            P0455 - 001 - rozpoznano znaczną nieszczelność
17887 - System podciśnienia układu hamulcowego 
            P1479 - 008 - usterka mechaniczna - Sporadyczny
Kody gotowości: 0000 0100

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów        Plik etykiet: 01V-927-156.lbl
   Oznaczenie elementu: 8E0 927 156 AA
   Komponent: AG5 01V 1.8l5VT USA 0404  
   Kodowanie: 0001002
   Kod serwisu: WSC 65793 128 08224
   VCID: 6DD0F1287791FF2932-5178

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce        Plik etykiet: 8E0-614-517.lbl
   Oznaczenie elementu: 8E0 614 517 A
   Komponent: ABS/ESP allrad      4529  
   Kodowanie: 04277
   Kod serwisu: WSC 06435  
   VCID: 2642CE04C2E70C71B3-513C

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja        Plik etykiet: 8E0-820-043.lbl
   Oznaczenie elementu: 8E0 820 043 AD
   Komponent:   A4 Klimaautomat   1424  
   Kodowanie: 00000
   Kod serwisu: WSC 06335  
   VCID: 63C49710F155B95994-5178

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr.        Plik etykiet: 8E0-907-279-8E2.lbl
   Oznaczenie elementu: 8E0 907 279 F
   Komponent: int. Lastmodul  USA 0517  
   Kodowanie: 01013
   Kod serwisu: WSC 06335  
   VCID: 356019480F4177E90A-4B18

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 15: Airbag        Plik etykiet: 8E0-959-655-84.lbl
   Oznaczenie elementu: 8E0 959 655 K
   Komponent: Airbag 8.4EP        1001  
   Kodowanie: 0010607
   Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
   VCID: 3F8C7B606D7DBDB9D0-515A

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 16: Koło kierownicy        Plik etykiet: 8E0-953-549.lbl
   Oznaczenie elementu: 8E0 953 549 N
   Komponent: Lenksáulenmodul     0611  
   Kodowanie: 01041
   Kod serwisu: WSC 06335  
   VCID: 3E7206643A77B4B1DB-4B32

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 17: Zest.wskaźników        Plik etykiet: AKP\8E0-920-9xx-8E2.clb
   Oznaczenie elementu: 8E0 920 950 P
   Komponent: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D42  
   Kodowanie: 01001
   Kod serwisu: WSC 00006  
   VCID: 36621E4412477CF103-515A
   WAULC68E45A067979     AUZ6Z0D0296204

Znaleziono 1 błąd:
01039 - Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (G2) 
            30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 46: Moduł komfortu        Plik etykiet: AKP\8E0-959-433-MAX.clb
   Oznaczenie elementu: 8E0 959 433 BB

 

Opublikowano

Najpierw trzeba sprawdzić za pomocą logów czy jest wszystko ok na benzynie. Czujnik g2 to też g62 i jest w kroccu z tyłu głowicy. Druga sonda niby nie ma nic do spalania ale różne są przypadki.

Opublikowano

Ile pokazuje ci na zegarach temp, albo w vcds w grupie 2 engine

Opublikowano
9 godzin temu, wrestling1000 napisał:

Ile pokazuje ci na zegarach temp, albo w vcds w grupie 2 engine

na zegarach 90°C, w vcds wieczorem sprawdze.

9 godzin temu, przem8 napisał:

Najpierw trzeba sprawdzić za pomocą logów czy jest wszystko ok na benzynie. Czujnik g2 to też g62 i jest w kroccu z tyłu głowicy. Druga sonda niby nie ma nic do spalania ale różne są przypadki.

w których grupach zrobić logi?

Opublikowano
13 minut temu, MiKi152 napisał:

w których grupach zrobić logi?

2+33, 3+20 i 115+118. Cały poradnik na forum.

Opublikowano
W dniu 21.10.2019 o 08:34, przem8 napisał:

2+33, 3+20 i 115+118. Cały poradnik na forum.

grupa 2 i 33

LOG.MALONETUNING.COM

grupa 3 i 20

LOG.MALONETUNING.COM

 

grupa 115 i 118

LOG.MALONETUNING.COM

 

Opublikowano

Jak na bfb to doładowanie się nie zgadza. Może masz bexa? :P  albo ktoś robił lajtowy program. Wtryski na granicy pętlenia.

Opublikowano
16 minut temu, przem8 napisał:

Jak na bfb to doładowanie się nie zgadza. Może masz bexa? :P  albo ktoś robił lajtowy program. Wtryski na granicy pętlenia.

bex to nie jest, może ma jakiś program tego nie wiem. Coś dalej robić z tym doładowaniem i wtryskami?

Opublikowano

A te błędy powracają czy się uporałeś z tematem? 

Zrób loga 2+33 na gazie.

Opublikowano (edytowane)

spalanie nadal takie jak było, błędy sondy i czujniku temperatury wracają.

logi podeśle jutro.

Edytowane przez MiKi152
Opublikowano
20 godzin temu, przem8 napisał:

A te błędy powracają czy się uporałeś z tematem? 

Zrób loga 2+33 na gazie.

log 2 33 na lpg,  przy 5700 obrotach się zmienia na pb.

LOG.MALONETUNING.COM

dzisiaj wróciły błędy

17522 - Zespół 1; sonda 2 
            P1114 - 008 - rezystancja wewnętrzna za duża - MIL zapalona

16523 - Zespół 1; sonda 2 
            P0139 - 004 - sygnał za wolny - Sporadyczny
16524 - Zespół 1; sonda 2 
            P0140 - 004 - brak aktywności - Sporadyczny

19497 - Mag.danych układu napędowego 
            P3041 - 004 - niewiarygodna inf. o temp. silnika z zest.wskaźników - Sporadyczny

01039 - Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (G2) 
            30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny

 

Opublikowano

Błędy od sondy będą póki nie wyłączysz tego w ecu, czujnik g62/g2 do wymiany.

Gaz pod obciążeniem za bogato. Jakie masz graty od instalacji, wtryski, reduktor? Pewnie spada ciśnienie i przerzuca na benzynę

Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez MiKi152
Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Błędy od sondy będą póki nie wyłączysz tego w ecu, czujnik g62/g2 do wymiany.

Gaz pod obciążeniem za bogato. Jakie masz graty od instalacji, wtryski, reduktor? Pewnie spada ciśnienie i przerzuca na benzynę

Byłem u gazownika i specjalnie mi tak ustawił. Powiedział mi, że mam stary komputer i nie da się w niego zbytnio ingerować, ale udało mu się ustawić mieszankę i to że się płynnie przełącza przy 5700 na pb.(po to żeby nie szarpał na wysokich obrotach). Proponował mi zmienić komputer na staga qbox plus, ale mówił że to nie konieczne. Odnośnie spalania powiedział, że to nie wina gazu, tylko coś z tymi sondami i czujnikami ma kombinować.

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, przem8 napisał:

To co to za sterownik? 

sterownik stag 300-4,

reduktor  stag ac r01(czerwono srebrny),

wtryski staga ac w02

Edytowane przez MiKi152
Opublikowano

Nie powinno być żadnego problemu żeby to wystroic do odciny na lpg. Zmień gazownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...