AndrzejK. Opublikowano 8 Lutego 2021 Opublikowano 8 Lutego 2021 Logicznie rzecz biorąc taka opcja będzie najlepsza tym bardziej, że nie wspominasz nawet słowem o jaki silnik chodzi, więc ciężko jest o jakieś odniesienie. 39 minut temu, Siwyxdym napisał: byłem u elektryka i mówił ze śmiało pociągnie aku 77ah Pewnie tak, tylko jak będzie z żywotnością akumulatora sporo mniejszego od tego, który zaleca producent. 1
AndrzejK. Opublikowano 8 Lutego 2021 Opublikowano 8 Lutego 2021 Załóż to co sugeruje producent lub coś zbliżonego parametrami. 1
Poniat666 Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 W dniu 20.12.2020 o 22:45, corradoowner napisał: Zawsze trzeba zakodować nowy akumulator. Widzę, że nie chce Ci się czytać poprzednich postów więc napiszę to poraz 100tny. Sterownik zapamiętuje kondycję starego akumulatora, więc jeśli w starym aku spadła pojemność do 40Ah to alternator tylko do tej wartości będzie Ci ładował aku. Kodując nowy aku resetujesz zapamiętane wartości w sterowniku. Nowy aku trzeba naładować do pełna przed montażem. Co do kodowania, gdybyś przeczytał ten wątek to znalazłbyś odpowiedz jak zakodować aku na którym nie ma kodu. Wystarczy w kodowaniu starego aku, jeśli był o tych samych parametrach, zmienić ostatnia cyfrę w kodzie o numer wyżej. Sterownik przyjmie kodowanie i aku będzie ładowany poprawnie. Nie patrz na to co wyświetla mmi bo to nie ma pokrycia w rzeczywistości. Podepnij miernik i sprawdź napięcie na klemach aku. Sprawdź ładowanie na alternatorze, na podszybiu i na samym aku, zobaczysz różnice potencjałów. Samo dołożenie przewodu od alternatora do podszybia nie rozwiąże problemu jeśli aku nie będzie poprawnie zakodowany. zgadzam się z tym, mmi nie pokazuje rzeczywistego 100%, aktualnie wymieniam, pierwszy numer zostawiam od VAGowego MOLLa, ewnentualnie zobaczę czy adoptuje w/w Vartę, drugi to SN więc może być dowolny, miałem problem też z tym ładowaniem aku, na pełnym rozładowaniu nie chciał ładować (powinno ~14v), zauważyłem stratę na kablu między rozrusznikiem i podszybiem, dołożyłem ten bypass pomiędzy alternatorem i podszybiem, rozwiązało to problem ładowania >14V - mam nadzieje że nie będzie miało to wpływu na nowy aku stary aku ładuje do 38Ah już drugi dzień z podszybia prostownikiem (20A czyli 110Ah będzie), i nie chce wyjść wyżej, robiłem test żywotności w sklepie z aku i powiedzieli że jest ok, tylko że trzeba doładować, coś tego nie widzę, zwłaszcza że aku ma 12lat
Biggiel Opublikowano 11 Lutego 2021 Opublikowano 11 Lutego 2021 (edytowane) Dokładnie ja też bym proponował akumulator do Audi założyć taki jak proponuje producent, z tego co widzę 110Ah. Edytowane 16 Lutego 2021 przez Biggiel
groszki75-73 Opublikowano 14 Lutego 2021 Opublikowano 14 Lutego 2021 (edytowane) Hej Mam wielką prośbę czy może mi ktoś podać w jakich parametrach był oryginalny akumulator w 2.0 tfsi 2009 rok. Albo chociaż jaki wstawić żeby działał jak trzeba. (wiem że trzeba będzie go zaadoptować vcds-em) Edytowane 14 Lutego 2021 przez groszki75-73 dopisek
Poniat666 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 ciężko powiedzieć Audi A4/Avant (2008 - 2012) - elektryczny > VAG ETKA Online > Nemiga.com NEMIGAPARTS.COM Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Audi. Audi A4/Avant. (2008 - 2012). elektryczny. zależy od wyposażenia, takie wsadzali: 70AH/340A 4F0 915 105 A 75AH/420A 000 915 105 CD 80AH/380A 000 915 105 DH 80AH/380A 8K0 915 105 D 80AH/380A 4F0 915 105 B 92AH/520A 000 915 105 CE 95AH/450A 000 915 105 DK 95AH/450A 000 915 105 AH 105AH/580A 000 915 105 CF 105AH/580A 4L0 915 105 110AH/520A 000 915 105 DL 110AH/520A 000 915 105 AK u mnie w sedan 1.8tfsi, mmi 2G, tempomat, bez jakiś ogrzewanych siedzeń był 110Ah MOLLa (110AH/520A 000 915 105 DL) może któryś z numerów na tablicy znamionowej o tym prawi (taka naklejka z VIN)
Marianinka Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 Czy do ładowania prostownikiem trzeba wyjmować akumulator z auta, czy można ładować podłączony do samochodu?
Hugo Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 2 godziny temu, Marianinka napisał: Czy do ładowania prostownikiem trzeba wyjmować akumulator z auta, czy można ładować podłączony do samochodu? Nie trzeba wyjmować
Marianinka Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 2 godziny temu, Hugo napisał: Nie trzeba wyjmować Dzięki
Muskel1 Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 Tylko nie podpinaj bezpośrednio do aku, tylko do miejsc do tego przewidzianych. W przeciwnym razie BEM nie zarejestruje procesu ładowania.
Hugo Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 3 minuty temu, Marianinka napisał: Dzięki Proszę bardzo
piotrpan Opublikowano 16 Września 2021 Opublikowano 16 Września 2021 Co myślicie o stanie aku. Zaświecił mi alarm o niskim stanie
jacek13 Opublikowano 29 Listopada 2021 Opublikowano 29 Listopada 2021 Prośba o pomoc. wymieniłem aku w a4 b8 na agm 80 ah . Włożyłem mniejszy ponieważ wyłączyłem star stop. Akumulator jest varty pierwszy montaż zakładany do mercedesa. Z listy jaka jest udostępniona w postach wpisałem kody dla aku 80 ah oraz nr z akumulatora obecnego jak na zdjęciu. Jest problem w vcds pokazuje poj 47 ah. Poproszę o poradę jak to ogarnąć
marekg Opublikowano 27 Listopada 2022 Opublikowano 27 Listopada 2022 żeby nie zakładać osobnego wątku to zapytam tutaj. Czy po wymianie klemy ujemnej, tej z elektronicznym ustrojstwem trzeba coś kodować? Podobno u mnie jest brak komunikacji gateway-a z tym modułem na klemie więc mechanik sugerował wymianę (skarżyłem się na niedziałający start-stop).
Muskel1 Opublikowano 27 Listopada 2022 Opublikowano 27 Listopada 2022 Nie trzeba kodować. Wszystki zapisane jest w sterowniku 19.
marekg Opublikowano 3 Grudnia 2022 Opublikowano 3 Grudnia 2022 ech no i póki co nic nie rozwiązałem. Gateway ma błąd komunikacji z akumulatorem, alternatora też nie widzi. Trochę nie rozumiem o co kaman. Jak kupiłem auto to nie działał start-stop. niejako przypadkiem wyciągnąłem kiedyś jakiś bezpiecznik, włożyłem z powrotem i o dziwo przez kilka dni S&S działał po czym znowu przestał. czeka mnie sprawdzanie przewodów czy jeszcze coś może być innego? Alternator był regenerowany więc jeszcze będziemy sprawdzać czy regulator jest dobry. no ale niby zadziałało na chwilę
marekg Opublikowano 4 Grudnia 2022 Opublikowano 4 Grudnia 2022 no z tym mi trochę zejdzie (brak własnego interfejsu). Wczoraj tylko na szybko wpadłem do warsztatu sprawdzić czy coś po zmianie klemy się zmieniło ale nic z tego. Teraz mi pozostaje umówić termin na diagnostykę. Zastawiałem się czy multimetrem jestem w stanie sprawdzić czy chociaż sygnał dochodzi do klemy - powinno być jakieś napięcie na wtyczce między tymi dwoma przewodami? na stałe czy tylko w pewnych sytuacjach? Gdyby to było takie proste to przynajmniej wiedziałbym czy to fizyczne uszkodzenie przewodów czy może cos innego w elektronice szwankuje. btw, gdzie te przewody od sterownika na klemie biegną?
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2022 Opublikowano 4 Grudnia 2022 (edytowane) Miernikiem nie zmierzysz poprawności sygnału LIN BUS ale możesz zmierzyć napięcie na pinie nr 2 oraz przedzwonić przewód LIN BUS na przejście. Edytowane 4 Grudnia 2022 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się