Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana, ładowanie i kodowanie akumulatora w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Logicznie rzecz biorąc taka opcja będzie najlepsza tym bardziej, że nie wspominasz nawet słowem o jaki silnik chodzi, więc ciężko jest o jakieś odniesienie.

39 minut temu, Siwyxdym napisał:

byłem u elektryka i mówił ze śmiało pociągnie aku 77ah

Pewnie tak, tylko jak będzie z żywotnością akumulatora sporo mniejszego od tego, który zaleca producent.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Załóż to co sugeruje producent lub coś zbliżonego parametrami.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 20.12.2020 o 22:45, corradoowner napisał:

Zawsze trzeba zakodować nowy akumulator. Widzę, że nie chce Ci się czytać poprzednich postów więc napiszę to poraz 100tny. Sterownik zapamiętuje kondycję starego akumulatora, więc jeśli w starym aku spadła pojemność do 40Ah to alternator tylko do tej wartości będzie Ci ładował aku. Kodując nowy aku resetujesz zapamiętane wartości w sterowniku. Nowy aku trzeba naładować do pełna przed montażem. Co do kodowania, gdybyś przeczytał ten wątek to znalazłbyś odpowiedz jak zakodować aku na którym nie ma kodu. Wystarczy w kodowaniu starego aku, jeśli był o tych samych parametrach, zmienić ostatnia cyfrę w kodzie o numer wyżej. Sterownik przyjmie kodowanie i aku będzie ładowany poprawnie. Nie patrz na to co wyświetla mmi bo to nie ma pokrycia w rzeczywistości. Podepnij miernik i sprawdź napięcie na klemach aku. Sprawdź ładowanie na alternatorze, na podszybiu i na samym aku, zobaczysz różnice potencjałów. Samo dołożenie przewodu od alternatora do podszybia nie rozwiąże problemu jeśli aku nie będzie poprawnie zakodowany. 

zgadzam się z tym, mmi nie pokazuje rzeczywistego 100%, aktualnie wymieniam, pierwszy numer zostawiam od VAGowego MOLLa, ewnentualnie zobaczę czy adoptuje w/w Vartę, drugi to SN więc może być dowolny, 

miałem problem też z tym ładowaniem aku, na pełnym rozładowaniu nie chciał ładować (powinno ~14v), zauważyłem stratę na kablu między rozrusznikiem i podszybiem, dołożyłem ten bypass pomiędzy alternatorem i podszybiem, rozwiązało to problem ładowania >14V - mam nadzieje że nie będzie miało to wpływu na nowy aku

stary aku ładuje do 38Ah już drugi dzień z podszybia prostownikiem (20A czyli 110Ah będzie), i nie chce wyjść wyżej, robiłem test żywotności w sklepie z aku i powiedzieli że jest ok, tylko że trzeba doładować, coś tego nie widzę, zwłaszcza że aku ma 12lat

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie ja też bym proponował akumulator do Audi założyć taki jak proponuje producent, z tego co widzę 110Ah.

Edytowane przez Biggiel
Opublikowano (edytowane)

Hej 

Mam wielką prośbę czy może mi ktoś podać w jakich parametrach był oryginalny akumulator w 2.0 tfsi 2009 rok. Albo chociaż jaki wstawić żeby działał jak trzeba. (wiem że trzeba będzie go zaadoptować vcds-em) 

Edytowane przez groszki75-73
dopisek
Opublikowano

ciężko powiedzieć

NEMIGAPARTS.COM

Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Audi. Audi A4/Avant. (2008 - 2012). elektryczny.

zależy od wyposażenia, takie wsadzali:
70AH/340A         4F0 915 105 A      
75AH/420A         000 915 105 CD      
80AH/380A          000 915 105 DH      
80AH/380A          8K0 915 105 D      
80AH/380A          4F0 915 105 B          
92AH/520A         000 915 105 CE      
95AH/450A          000 915 105 DK      
95AH/450A          000 915 105 AH      
105AH/580A         000 915 105 CF      
105AH/580A         4L0 915 105       
110AH/520A         000 915 105 DL      
110AH/520A         000 915 105 AK  

u mnie w sedan 1.8tfsi, mmi 2G, tempomat, bez jakiś ogrzewanych siedzeń był 110Ah MOLLa (110AH/520A  000 915 105 DL)
może któryś z numerów na tablicy znamionowej o tym prawi (taka naklejka z VIN)

Opublikowano

Czy do ładowania prostownikiem trzeba wyjmować akumulator z auta, czy można ładować podłączony do samochodu?

Opublikowano
2 godziny temu, Marianinka napisał:

Czy do ładowania prostownikiem trzeba wyjmować akumulator z auta, czy można ładować podłączony do samochodu?

Nie trzeba wyjmować

Opublikowano
2 godziny temu, Hugo napisał:

Nie trzeba wyjmować

Dzięki

Opublikowano

Tylko nie podpinaj bezpośrednio do aku, tylko do miejsc do tego przewidzianych. W przeciwnym razie BEM nie zarejestruje procesu ładowania. 

Opublikowano
3 minuty temu, Marianinka napisał:

Dzięki

Proszę bardzo :hi:

Instrukcja_a4_b8_2007-2012_237.jpg

Opublikowano

Co myślicie o stanie aku.

20210916_124834.jpg20210916_124736.jpg

Zaświecił mi alarm o niskim stanie

Opublikowano

Prośba o pomoc.

wymieniłem aku w a4 b8 na agm 80 ah . Włożyłem mniejszy ponieważ wyłączyłem star stop.

Akumulator jest varty pierwszy montaż zakładany do mercedesa. Z listy jaka jest udostępniona w postach wpisałem kody dla aku 80 ah oraz nr z akumulatora obecnego jak na zdjęciu. Jest problem w vcds pokazuje poj 47 ah.

Poproszę o poradę jak to ogarnąć

IMG_20211129_113424_790aaa.jpg

Opublikowano

żeby nie zakładać osobnego wątku to zapytam tutaj. Czy po wymianie klemy ujemnej, tej z elektronicznym ustrojstwem trzeba coś kodować? Podobno u mnie jest brak komunikacji gateway-a z tym modułem na klemie więc mechanik sugerował wymianę (skarżyłem się na niedziałający start-stop).

Opublikowano

Nie trzeba kodować. Wszystki zapisane jest w sterowniku 19. 

Opublikowano

ech no i póki co nic nie rozwiązałem. Gateway ma błąd komunikacji z akumulatorem, alternatora też nie widzi.

Trochę nie rozumiem o co kaman. Jak kupiłem auto to nie działał start-stop. niejako przypadkiem wyciągnąłem kiedyś jakiś bezpiecznik, włożyłem z powrotem i o dziwo przez kilka dni S&S działał po czym znowu przestał. czeka mnie sprawdzanie przewodów czy jeszcze coś może być innego? Alternator był regenerowany więc jeszcze będziemy sprawdzać czy regulator jest dobry. no ale niby zadziałało na chwilę

Opublikowano

Wrzuć pełny autoscan.

Opublikowano

no z tym mi trochę zejdzie (brak własnego interfejsu). Wczoraj tylko na szybko wpadłem do warsztatu sprawdzić czy coś po zmianie klemy się zmieniło ale nic z tego. Teraz mi pozostaje umówić termin na diagnostykę.

Zastawiałem się czy multimetrem jestem w stanie sprawdzić czy chociaż sygnał dochodzi do klemy - powinno być jakieś napięcie na wtyczce między tymi dwoma przewodami? na stałe czy tylko w pewnych sytuacjach?

Gdyby to było takie proste to przynajmniej wiedziałbym czy to fizyczne uszkodzenie przewodów czy może cos innego w elektronice szwankuje.

btw, gdzie te przewody od sterownika na klemie biegną?

Opublikowano (edytowane)

Miernikiem nie zmierzysz poprawności sygnału LIN BUS ale możesz zmierzyć napięcie na pinie nr 2 oraz przedzwonić przewód LIN BUS na przejście.

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...