Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Cześć wszystkim, otóż w styczniu tego roku kupiłem 1.8T w Q. Problem wynikł nie mały, bo okazało się że auto jest po przeszczepie z ASN na BEX'a oraz z FWD --> AWD. Jednak ze względu na to, iż moja B6'stka okazała się całkiem zadbana pod względem motoru i całej reszty postanowiłem doprowadzić auto do porządku - i tak też się stało. Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, jako że zbliża się zima warto mieć pewność. Wiem, że stabilizacja toru jazdy i inne temu podobne systemy działają w określonych warunkach ale czy oby na pewno mam systemy wspomagające na 4 koła a nie tylko na przód skoro pompa ABS została z FWD z poprzedniego motoru. Podejrzewam że jest to kwestia kodowania/zmiany pompy? Dodam że auto od początku miało problem z ABS i ESP, więc pompa ABS została wymieniona na nową i wszystko działa. Przynajmniej jeśli chodzi o ABS a to dlatego że ostatnimi czasy, gdy rzuciłem "d*pą" na szutrowej nawierzchni nie poczułem żadnej "pomocy" ze strony elektroniki a na zegarach nic nie mrugało. Czy to oznacza że za słabo koła straciły przyczepność? Czy może po prostu coś jest spieprzone.. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dev Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 B6 seryjnie ma ABS/ASR/ESP czasami BAS quattro dodatkowo ma jeszcze EDS i tego Ci brakuje chyba ze ktos przeszczepił pompę od quattro i ja prawidłowo zakodował wjedz na mokrą trawe i daj mocno w gaz, powinien zareagowac ASR
Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 1 minutę temu, Dev napisał: B6 seryjnie ma ABS/ASR/ESP czasami BAS quattro dodatkowo ma jeszcze EDS i tego Ci brakuje chyba ze ktos przeszczepił pompę od quattro i ja prawidłowo zakodował wjedz na mokrą trawe i daj mocno w gaz, powinien zareagowac ASR Jeżeli nie będzie reakcji tzn że czeka mnie wymiana pompy na taką od Q?
Dev Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 2 minuty temu, Matteo03 napisał: Jeżeli nie będzie reakcji tzn że czeka mnie wymiana pompy na taką od Q? bedzie na pewno, zreszta ASR w Q to wrzód na d...pie, praktycznie niepotrzebny
Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 Pompę jaką kupiłem to 8E0614517. A wzorowałem się na tej, którą wyciągnąłem z auta. Została zakodowana. Pytanie czy mogłaby być zakodowana w taki sposób że nie wyświetla żadnego błędu a jakby sama pompa widziała tylko FWD zamiast AWD?
Dev Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 3 minuty temu, Matteo03 napisał: Pompę jaką kupiłem to 8E0614517. A wzorowałem się na tej, którą wyciągnąłem z auta. Została zakodowana. Pytanie czy mogłaby być zakodowana w taki sposób że nie wyświetla żadnego błędu a jakby sama pompa widziała tylko FWD zamiast AWD? pompa AWD i FWD jest inna daj VIN to sprawdze co i jak
Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 No właśnie. A skoro wyciągnąłem ją z auta (fabrycznie 3.0 ASN FWD) to nie mogłem kupić innej pompy jak tą na FWD.. Tutaj VIN: WAUZZZ8E43A355458
Dev Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 2 minuty temu, Matteo03 napisał: No właśnie. A skoro wyciągnąłem ją z auta (fabrycznie 3.0 ASN FWD) to nie mogłem kupić innej pompy jak tą na FWD.. Tutaj VIN: WAUZZZ8E43A355458 szukaj: 8E0 614 517 M
Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 1 minutę temu, Dev napisał: szukaj: 8E0 614 517 M Rozumiem że tj. od Quattro? I taką mam zakupić, gdyby faktycznie ESP nie działało podczas poślizgu chociażby?
Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 Więc inaczej. Czy moja obecna pompa, którą wymieniłem wyżej pomoże mi wyprowadzić auto z poślizgu? Tzn. uruchomić systemy za to odpowiedzialne?
Dev Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 (edytowane) 5 minut temu, Matteo03 napisał: Więc inaczej. Czy moja obecna pompa, którą wymieniłem wyżej pomoże mi wyprowadzić auto z poślizgu? Tzn. uruchomić systemy za to odpowiedzialne? powinna, sprawdz sobie na mokrej trawie albo jakims błotku Edytowane 3 Listopada 2019 przez Dev
Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 Dobra, w takim razie jutro postaram się znaleźć jakąś miejscówkę i dam znać wieczorem. Dziękuję za odpowiedzi!
Matteo03 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 Godzinę temu, Dev napisał: szukaj: 8E0 614 517 M Czy zamiast "M" może być "A"? Bo jak patrzę to średnio dostęp jest do tych z "M"
Dev Opublikowano 4 Listopada 2019 Opublikowano 4 Listopada 2019 6 godzin temu, Matteo03 napisał: Czy zamiast "M" może być "A"? Bo jak patrzę to średnio dostęp jest do tych z "M" A jest do FWD
Matteo03 Opublikowano 4 Listopada 2019 Autor Opublikowano 4 Listopada 2019 Doczytałem wczoraj w temacie " Przekładka z ośki na QUATTRO " że ktoś tam włożył właśnie tą z końcówką A poprzekładał piny i EDS tył działał. Cytuję: " Wypinacie pin 28 (zielony) i wipnacie w 12 który jest pusty nastepnie wypinacie 13 (czarny) i wpiacie w 28 "
Dev Opublikowano 4 Listopada 2019 Opublikowano 4 Listopada 2019 2 minuty temu, Matteo03 napisał: Doczytałem wczoraj w temacie " Przekładka z ośki na QUATTRO " że ktoś tam włożył właśnie tą z końcówką A poprzekładał piny i EDS tył działał. Cytuję: " Wypinacie pin 28 (zielony) i wipnacie w 12 który jest pusty nastepnie wypinacie 13 (czarny) i wpiacie w 28 " Bardzo możliwe że to zadziała
Matteo03 Opublikowano 4 Listopada 2019 Autor Opublikowano 4 Listopada 2019 @Dev tak jak mówiłeś, przy próbie ostrego ruszenia czy też próby postawienia auta bokiem automatycznie zapalał się "trójkąt w kółku" na liczniku. Teraz pytanie czy na zimę gra warta świeczki z wymianą pompy aby był EDS. Ciężko jeździ się bez?
Dev Opublikowano 4 Listopada 2019 Opublikowano 4 Listopada 2019 43 minuty temu, Matteo03 napisał: @Dev tak jak mówiłeś, przy próbie ostrego ruszenia czy też próby postawienia auta bokiem automatycznie zapalał się "trójkąt w kółku" na liczniku. Teraz pytanie czy na zimę gra warta świeczki z wymianą pompy aby był EDS. Ciężko jeździ się bez? przydaje sie na sniegu
bobikos Opublikowano 4 Listopada 2019 Opublikowano 4 Listopada 2019 (edytowane) Pompa z końcówką M jest od B7 w B6 do Quattro musisz zamontować z końcówką A. Jeśli teraz masz bez literki to jest od FWD. Pompa od FWD obsługuje ponoć tylko EDS na przednie koła więc jak podniesiesz do góry tylne koło i spróbujesz ruszyć to i tak nie ruszysz a system kontroli wyrzuci błąd. To wszystko zostało opisane w wątku o montażu quattro. Podobno wymiana samej elektroniki na pompie nie rozwiązuje problemu. W jeździe codziennej generalnie nie odczujesz problemu ale jeśli zamierzasz się gdzieś w polu zakopać to brak EDS obsługującego wszystkie koła może dać się we znaki. Edytowane 4 Listopada 2019 przez bobikos
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się