lewmichal Opublikowano 12 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2019 Od czasu do czasu silnik zaczął klepać na ciepłym jak diesiel. Zdarzało się to coraz częściej. Podejrzenie padło na hydropopyhacze. Po demontażu okazało się, że jeden nie trzyma ciśnienia i jest miękki jak gąbka. Zakupiłem nowiutki (INA), który szedł na pierwszy montaż. Resztę rozebrałem, wyczyściłem i zalałem nowym olejem. Pierwsze odpalenie na miękkich hydropopychaczach to superklekot. Shared album - lew michal - Google Photos PHOTOS.APP.GOO.GL Jednak po kilku minutach pracy i paru przegazówkach nastała cisza i klekot już nie powrócił.
Emejcz Opublikowano 12 Grudnia 2019 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Widzę działasz dynamicznie. Miałem klekoczący popychacz w APU. Tylko u mnie było jakoś 600 tys. przebiegu. Pomogła wcześniejsza wymiana i zmiana marki oleju.
lewmichal Opublikowano 16 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2019 Osłona przegubu LP zaczęła puszczać smar. Trzeba było szybko reagować:
lewmichal Opublikowano 19 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2019 Kolejne typowe bolączki tego modelu to antena dachowa ze wzmacniaczem, która koroduje oraz mikrostyki klapy bagażnika również narażone na warunki atmosferyczne przestają przewodzić. Na szczęście udało się znaleźć te cenne perełki w idealnym stanie. Teraz radio bez problemów łapie sygnał, a bagażnik otwiera się bez konieczności używania kluczyka lub pilota.
lewmichal Opublikowano 20 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2019 Zastosowałem płukankę Liqui Moly przy okazji zmiany oleju na Valvoline VR1 Racing 5W50. Przy następnym zdejmowaniu czapki, zrobię fotki dla porównania.
lewmichal Opublikowano 27 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2019 Pompa wspomagania robi się coraz głośniejsza, albo coraz bardziej na to zwracam uwagę. Dałem jej jeszcze szansę i zmieniłem dynamicznie błoto na płyn do wspomagania po umyciu zbiorniczka.
Emejcz Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Te pompy bywają głośne w B5, ale sprawdziłbym manszety od maglownicy czy nie wycieka tam już powoli płyn.
lewmichal Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2019 Wycieków nie ma. Tak samo wspomaganie chodzi bez zarzutów, tylko praca pompy wydaje się być trochę za głośna.
lewmichal Opublikowano 31 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2019 Idzie zima. Przyszedł czas na wymianę akumulatora na Banner Professional 63Ah 600A. Bateryjka ma dostęp do elektrolitu w każdej celi, co dzisiaj już nie jest takie oczywiste. Poprzedni zakończył żywot. 1
vblpl Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Ładnie prowadzone to twoje autko. Powodzenia
lewmichal Opublikowano 2 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2020 Lewa lampa jakaś taka mleczna zaczęła się robić od góry. Poprawiłem
lewmichal Opublikowano 3 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2020 Tył hamował już pięknie. Za to przód niedomagał. Potrzebna była interwencja I nowe części
lewmichal Opublikowano 7 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2020 Różnica w hamowaniu jest kolosalna. Dodatkową zaletą klocków ceramicznych jest całkowity brak pylenia. Super sprawa. Skoro już można się przyzwoicie zatrzymać, pora na przywrócenie żwawości. Pierwsza w kolejności wyleciała turbosprężarka. Klapka Waste Gate rozwalona. Słychać było jak dzwoniła przy odpuszczaniu gazu. Oczywiście doładowanie było za niskie, bo nieszczelność klapki powodowała uciekanie ciśnienia w wydech. Koło kompresji miało luzy do tego stopnia, że łopatki ocierały o obudowę. Widać szary ślad na korpusie. Żeliwo strony gorącej popękane. Złomowisko to jego następne miejsce zamieszkania. Turbo wysłane do Białegostoku na przeróbkę. Może coś jeszcze się z niego nada na odzysk.
lewmichal Opublikowano 17 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2020 (edytowane) Tymczasem w Białymstoku: Suszarka ma mieć większe i wydajniejsze koło kompresji do tego stopnia, że będzie w stanie wygenerować ciśnienie 1 bar już przy 2100 rpm. A w Świdniku: Odebrany zestaw uszczelek do turbo oraz różnych brakujących spinek i zatrzasków dookoła. Edytowane 17 Stycznia 2020 przez lewmichal
lewmichal Opublikowano 21 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2020 Nowe turbo trafiło pod maskę: Przy okazji uszkodzony zawór DV wymieniony Odpalony z odłączonym zaworem sterującym doładowaniem. Za duże ciśnienie mogłoby narobić szkód. Korby mogłyby nie wytrzymać. Pracuje cichutko. O "dzwoneczku" przy odpuszczaniu gazu na reszcie można zapomnieć. Pozostało strojenie instrumentu. 1
lewmichal Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2020 Pierwsze przejazdy pokazały, że turbo jest ustawione bezpiecznie (maks doładowanie 0,65 bar tj. minimalnie większe niż fabryczne 0,6). Czuć sporą różnicę na plus, jako, że poprzednie rozwalone turbo dawało maks. 0,2 bar. Niestety przy pełnym obciążeniu wtryski pracują na granicy zapętlenia. Dlaczego? Pomiar ciśnienia paliwa dał na to odpowiedź. 3,8 bar przy odpiętym regulatorze ciśnienia 3,2 bar przy podłączonym Nie wygląda to źle, ale sprawdźmy podczas jazdyhttps://photos.app.goo.gl/SL61zsEPXWy99Uyx5 Spada do 2,9
lewmichal Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2020 Łudziłem się, że wymiana filtra paliwa poprawi ciśnienie Niestety wskazania manometru nie zmieniły się. W międzyczasie wpadły nowe świece. A niech ma platyny.
Leszczonka Opublikowano 27 Stycznia 2020 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Takich ludzi szanuje jak dbają o auto dobra robota za każdym razem
lewmichal Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2020 Dalsza praca w kierunku poprawy ciśnienia paliwa to wymiana pompy. Zakupiłem oryginał VDO, który idzie na pierwszy montaż. Jedyna różnica w porównaniu do starej to wyskrobany znaczek czterech kółkek, dzięki czemu cena była o połowę niższa niż ASOwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się