Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Avant 1.8T Quattro Lewego


lewmichal

Rekomendowane odpowiedzi

Z blacharki, to jeszcze tylna klapa zaczyna o sobie dawać znać naokoło tej listwy z zamkiem. Widzę, że to standardowy temat w A4. Może w tym sezonie to zrobię, chociaż teraz skupiam siły na nowym nabytku - S8 D2

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość w sobotę przytrafiła się pierwsza awaria. Chłodnica puściła płyn. Najlepsze jest to, że była kupiona w lipcu i przejechała niecałe 10000 km. Nie ma nawet roku. Nissens ma u mnie dużego minusa.

Teraz zamówiłem chłodnice z pierwszego montażu (Behr-Hella). Czekam aż przyślą. W międzyczasie będzie sporo czyszczenia, bo płyn był zwiewany na wentylator, który rozbryzgał go wszędzie pod maską i pod samochodem.

EWcr8q.jpg
AzOaEe.jpg
OPDyBY.jpg

 

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 znowu jeździ. W ramach wymiany chłodnicy dostał nowy wężyk chłodzenia turbo, pasek klinowy wspomaganie-woda, czujnik temp./włącznik wentylatorów wkręcany w chłodnicę oraz oczywiście nową chłodnicę. Poprzednia zostanie odesłana do reklamacji. Dodatkowo odbyło się czyszczenie pod maską z wszędzie zalegającego G12.

m96GGY.jpg
wzdWzt.jpg
j4AP7q.jpg
5sR5dK.jpg
XSZ0Iw.jpg

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec z przekładaniem opon 2 razy w roku. Znalazłem felgi w idealnym stanie. Będą na lato.

WpVxQF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz dwa identyczne komplety felg :) Gratulacje zakupu w idealnym stanie, niech służą równie dobrze jak te zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji zmiany kół i pozimowego płukania podwozia i nadkoli wyszły luzy w dwóch górnych wahaczach z przodu. Zamówiłem od razu komplet na górę Lemfordera.

Kupiłem też komplet oryginalnych chlapaczy.

Zrr7Xa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wahacze górne

BfWbyo.jpg

już na swoim miejscu z lewej

av9ugz.jpg

i z prawej strony


OIgNpm.jpg

 

Z prawej siedziały jeszcze Lemfordery (z logo Audi) z 2005 roku

YHIdl8.jpg

A z lewej były Meyle
4kN5EH.jpg

 

Po wymianie geometria ustawiona. Trzeba było wprowadzić lekkie poprawki w zbieżności przedniej osi.

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że Lemforder daje radę - ja u siebie wymieniałem komplet z przodu 5 lat temu, od tego czasu tłukę kilometry i odpukać nic nie puka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, longer_xd napisał:

Trzeba przyznać, że Lemforder daje radę - ja u siebie wymieniałem komplet z przodu 5 lat temu, od tego czasu tłukę kilometry i odpukać nic nie puka :)

Ile przejechałeś km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pelonek1mam komplet Lemfordera na którym przeskoczyłem już 100k, pewnie jakieś 120/130 będzie zrobione, musiałbym szukać w notatkach :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2022 o 07:31, staniek napisał:

@pelonek1mam komplet Lemfordera na którym przeskoczyłem już 100k, pewnie jakieś 120/130 będzie zrobione, musiałbym szukać w notatkach :)

 

To bardzo dobra informacja.

Nareszcie doczekałem się okrągłej sumki.

QcNxcl.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskoczyło wczoraj, nie zwracać uwagi na kontrolkę airbag, brak płynu i syf  ;) 

 

BE16BDC4-3268-4C89-A819-39B189E5EDF6.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona przegubu zewnątrznego, przedniego z lewej strony poddała się. Wymiana szybka i przyjemna, chociaż trzeba było znowu ustawić geometrię, co jest bardzo dziwne, bo odpinałem tylko górne wahacze i końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.

orclME.jpg
TpTLdK.jpg
fN0Sbj.jpg

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło 50000km w moich rękach. Zrobiłem ponownie wymianę oleju w skrzyni i dyfrze.

RW4VXx.jpg
6VMZFM.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio z tyłu zaczęły dochodzić stuki przy pokonywaniu nierówności. Pierwsza myśl - to znowu zawieszenie, które było zrobione całkiem niedawno. Okazało się jednak, że to wydech uderza w tylny wahacz dolny, gdy buja się na boki. Winowajcy takiej sytuacji to wieszaki tłumika tylnego. 23 lata zrobiło swoje i zrobiły się luźne, chociaż na pierwszy rzut oka, nie wyglądały źle. Jednak porównując do nowych, widać różnicę. Stare są już mocno wyciągnięte i pozwalają wydechowi na ruchy na boki. Wymieniłem obydwa. Teraz wydech prawie nie rusza się na boki i stukanie ustąpiło. Niestety zrobiłem tylko zdjęcie jednego wieszaka, który ma mniejsze znaczenie przy ruchach na boki.

1APStx.jpg

 

 

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje się trasa do Czarnogóry, więc sprawdzam co mogę. Wyszła jeszcze poduszka skrzyni do wymiany. Najlepiej widać, że jest uszkodzona w momencie rozruchu silnika.

5ZmIgr.jpg
QFGZnF.jpg
5rB05x.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczy były już trochę zamglone, ale papiery ścierne, pasta polerska i pady przywróciły je do pierwotnej przezroczystości. Na koniec zabezpieczyłem ceramiką przed promieniowaniem UV.

BRam4W.jpg
IjbzYR.jpg

 

ThZQEq.jpg
Pw1kPH.jpg

 

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pomalować bezbarwnym dwuskładnikowym. Jak dobry lakier to nie ma mowy o odpryskach i innych śmiesznych historiach, którymi straszą spece od polerowania :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...