Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że sprawdzenie tego i tak wymaga dostania się do pompy, czyli demontaż zbiornika adblue? 
Czy może jest jakaś metoda na przepłukanie układu i pozbycie się tego co zalega? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gdzieś wpadł mi w oko filmik z EKG jak czyszczą wtrysk adBlue gorącą wodą, może pompę też tak można :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można VCDS odpalić pompę zobaczyć czy się kręci, czy wytwarza jakieś ciśnienie. 

Jak jest zablokowana to tez powinna jakiś dźwięk wydawać. 

Można zdjąć przewód co idzie do wtrysku, jest na dole zbiornika. 

To tyle z rzeczy co łatwo i szybko mona sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, moje A4 potwierdza regułę z zawilgoconym sterownikiem adblue. Dzięki temu wątkowi udało mi się szybko namierzyć usterkę. Pomogła opisywana wcześniej wymiana sterownika z D na końcu.

Stary sterownik już na pierwszy rzut oka miał odlepioną membranę. Nowy otrzymał dodatkowo tą polecaną przez Was (mam jeszcze 10 sztuk jeśli ktoś by chciał :D).

Dzięki wielkie wszystkim uczestnikom za pomoc, a szczególne podziękowania kieruje do @Muskel1. Twoja wiedza jest nieoceniona.

 

Dzisiaj rozbiorę stary sterownik co tylko pewnie potwierdzi uszkodzenie membrany. Wrzucę dokumentację foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że udało się wskrzesić system AdBlue nie płacąc astronomicznej sumy za nowy zbiornik i sterownik. Uważam, że warto naprawić usterkę zamiast ją maskować deaktywując system oczyszczania spalin. Fajnie, że wybrałeś tę drogę👍

  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Super, że udało się wskrzesić system AdBlue nie płacąc astronomicznej sumy za nowy zbiornik i sterownik. Uważam, że warto naprawić usterkę zamiast ją maskować deaktywując system oczyszczania spalin. Fajnie, że wybrałeś tę drogę👍

Jestem tego samego zdania, nie ma co tego maskować. W przypadku wakacji poza granicami naszego pięknego kraju można słono za to zapłacić.

Koszt sterownika był niewielki, pracy niewiele. po skasowaniu błędów wszystko śmiga nowe.

Zobaczymy na ile dobrze sprawują się te przylepiane membrany. Sprawdzę ją za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Oby jak najdłużej.

Ja po roku sprawdzałem membramę i wyglądała bardzo dobrze.

widziałem, że sprawdzałeś po roku. to dobrze świadczy o jakości tych membran. jak coś to mam zapas  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2024 o 13:48, mazuro napisał(a):

Cześć, moje A4 potwierdza regułę z zawilgoconym sterownikiem adblue. Dzięki temu wątkowi udało mi się szybko namierzyć usterkę. Pomogła opisywana wcześniej wymiana sterownika z D na końcu.

 

no dobra - a Twoj stary sterownik jaką miał końcówkę na końcu A czy D ?

jesli A, to nie miał przecież prawa dzialać D na zasadzie plug and play, czyli bez wymiany zbiornika na nowszy?

Czy jak to się odbyło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D jest jeszcze do starych zbiorników. Niw wymaga więc wymiany na nowy. Od E trzeba zbiornik wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, ok.

dzieki za wyjasnienie 😊

 

no bo z tego jak czytalem watek, chyba że sie mylę,  to nie zawsze D bylo zamienne z A. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zamienne, nie działało u kogoś tam, bo uwalony sterownik kupił i wsadził. Z używanymi sterownikami z B9 tak to właśnie jest. Ktoś tu też już kilka kupił i wszystkie były uwalone.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, no to chyba że tak...dobra , to już ostatnia rzecz:

 

u mnie widnieje na sterowniku tylko 4M0 907 355 , bez A czy też D.

 

jeśli zakladając, że kupię używany sprawny A bądż D , bedzie on działał bez żadnego "ale"  u mnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, raqu43 napisał(a):

 

no dobra - a Twoj stary sterownik jaką miał końcówkę na końcu A czy D ?

jesli A, to nie miał przecież prawa dzialać D na zasadzie plug and play, czyli bez wymiany zbiornika na nowszy?

Czy jak to się odbyło ?

Nr był bez litery na końcu. Po podłączeniu i skasowaniu błędów wszystko działa poprawnie. Nie wymieniałem zbiornika.

Edytowane przez mazuro
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i panowie też problem z adblue mnie dopadł, jak poczytałem to obstawiam sterowniki. Dobra diagnoza? Próbować wymiany? dodam że komunikat o „1000km” pojawił sie chwile po tym jak poprosiło o dolanie adblue. Dolałem jak poprosił i 2/3 dni później taka niespodzianka :( 

 

skan:

Dziennik historii pojazdu OBDeleven
Data: 2024-02-12 14:02:22

    VIN: WAUZZZF49HA038177
    Pojazd:  
    Rok: 2017
    Typ nadwozia: Avant
    Silnik: DETA  kW ( hp) l
    Przebieg: 244597 km

---------------------------------------------------------------
01 Engine
        Opis sytemu: R4 2.0l TDI
        Numer oprogramowania: 04L906026AD
        Wersja oprogramowania: 1970
        Numer jednostki sterującej: 04L907309L
        Wersja jednostki sterującej: H34
        
        Błędy:
                P20C400 - Sterowanie ogrzewania 3 środka redukującego
            Zwarcie z potencjałem plus
                Sporadyczna
                
                
                U140C00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego
            Napięcie zasilania za niskie
                Sporadyczna
                
                
                U140E00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego
            Ograniczenie działania z powodu za niskiego napięcia
                Sporadyczna
                
                
                P21CA00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego
            Zasilanie napięciowe, elektryczna usterka
                Statycznie
                
                
                P20BC00 - Sterowanie ogrzewania 1 środka redukującego
            Zwarcie z potencjałem plus
                Statycznie
                
                
                P208D00 - Sterowanie pompy 1 środka redukującego
            Zwarcie z potencjałem plus
                Statycznie
                
                
                P214E00 - Pompa 1 środka redukującego
            Wartość prądu za wysoka
                Sporadyczna
                
                
                P20E800 - Środek redukujący
            Ciśnienie za niskie
                Statycznie
                
                
                P20E800 - Środek redukujący
            Ciśnienie za niskie
                Statycznie
                
                
                U010E00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego
            Brak komunikacji
                Sporadyczna
                
                
 

Edytowane przez Dawpol02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie dopadło,rok temu uszczelniony sterownik.

Myślicie ze to sterownik czy pompa?

20240212_084227.jpg

20240212_084240.jpg

20240212_084258.jpg

20240212_084309.jpg

20240212_084321.jpg

20240212_084327.jpg

20240212_084334.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...