heatPL Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia Rozumiem, że sprawdzenie tego i tak wymaga dostania się do pompy, czyli demontaż zbiornika adblue? Czy może jest jakaś metoda na przepłukanie układu i pozbycie się tego co zalega?
MiruK Opublikowano 16 Stycznia Opublikowano 16 Stycznia Kiedyś gdzieś wpadł mi w oko filmik z EKG jak czyszczą wtrysk adBlue gorącą wodą, może pompę też tak można
patryciusz Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia Można VCDS odpalić pompę zobaczyć czy się kręci, czy wytwarza jakieś ciśnienie. Jak jest zablokowana to tez powinna jakiś dźwięk wydawać. Można zdjąć przewód co idzie do wtrysku, jest na dole zbiornika. To tyle z rzeczy co łatwo i szybko mona sprawdzić.
Muskel1 Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia Pompa wytwarza i utrzymuje cały czas ciśnienie w układzie ok. 5 Bar od momentu załączenia zapłonu.
mazuro Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego Cześć, moje A4 potwierdza regułę z zawilgoconym sterownikiem adblue. Dzięki temu wątkowi udało mi się szybko namierzyć usterkę. Pomogła opisywana wcześniej wymiana sterownika z D na końcu. Stary sterownik już na pierwszy rzut oka miał odlepioną membranę. Nowy otrzymał dodatkowo tą polecaną przez Was (mam jeszcze 10 sztuk jeśli ktoś by chciał ). Dzięki wielkie wszystkim uczestnikom za pomoc, a szczególne podziękowania kieruje do @Muskel1. Twoja wiedza jest nieoceniona. Dzisiaj rozbiorę stary sterownik co tylko pewnie potwierdzi uszkodzenie membrany. Wrzucę dokumentację foto.
Muskel1 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego Super, że udało się wskrzesić system AdBlue nie płacąc astronomicznej sumy za nowy zbiornik i sterownik. Uważam, że warto naprawić usterkę zamiast ją maskować deaktywując system oczyszczania spalin. Fajnie, że wybrałeś tę drogę👍 1 1
mazuro Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego 3 minut temu, Muskel1 napisał(a): Super, że udało się wskrzesić system AdBlue nie płacąc astronomicznej sumy za nowy zbiornik i sterownik. Uważam, że warto naprawić usterkę zamiast ją maskować deaktywując system oczyszczania spalin. Fajnie, że wybrałeś tę drogę👍 Jestem tego samego zdania, nie ma co tego maskować. W przypadku wakacji poza granicami naszego pięknego kraju można słono za to zapłacić. Koszt sterownika był niewielki, pracy niewiele. po skasowaniu błędów wszystko śmiga nowe. Zobaczymy na ile dobrze sprawują się te przylepiane membrany. Sprawdzę ją za rok.
Muskel1 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego Oby jak najdłużej. Ja po roku sprawdzałem membramę i wyglądała bardzo dobrze. 1
mazuro Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego 2 minut temu, Muskel1 napisał(a): Oby jak najdłużej. Ja po roku sprawdzałem membramę i wyglądała bardzo dobrze. widziałem, że sprawdzałeś po roku. to dobrze świadczy o jakości tych membran. jak coś to mam zapas 1
raqu43 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego W dniu 9.02.2024 o 13:48, mazuro napisał(a): Cześć, moje A4 potwierdza regułę z zawilgoconym sterownikiem adblue. Dzięki temu wątkowi udało mi się szybko namierzyć usterkę. Pomogła opisywana wcześniej wymiana sterownika z D na końcu. no dobra - a Twoj stary sterownik jaką miał końcówkę na końcu A czy D ? jesli A, to nie miał przecież prawa dzialać D na zasadzie plug and play, czyli bez wymiany zbiornika na nowszy? Czy jak to się odbyło ?
Muskel1 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego D jest jeszcze do starych zbiorników. Niw wymaga więc wymiany na nowy. Od E trzeba zbiornik wymieniać.
raqu43 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego aha, ok. dzieki za wyjasnienie 😊 no bo z tego jak czytalem watek, chyba że sie mylę, to nie zawsze D bylo zamienne z A.
Muskel1 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Jest zamienne, nie działało u kogoś tam, bo uwalony sterownik kupił i wsadził. Z używanymi sterownikami z B9 tak to właśnie jest. Ktoś tu też już kilka kupił i wszystkie były uwalone. Edytowane 11 Lutego przez Muskel1
raqu43 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego aha, no to chyba że tak...dobra , to już ostatnia rzecz: u mnie widnieje na sterowniku tylko 4M0 907 355 , bez A czy też D. jeśli zakladając, że kupię używany sprawny A bądż D , bedzie on działał bez żadnego "ale" u mnie ?
mazuro Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego (edytowane) 4 godziny temu, raqu43 napisał(a): no dobra - a Twoj stary sterownik jaką miał końcówkę na końcu A czy D ? jesli A, to nie miał przecież prawa dzialać D na zasadzie plug and play, czyli bez wymiany zbiornika na nowszy? Czy jak to się odbyło ? Nr był bez litery na końcu. Po podłączeniu i skasowaniu błędów wszystko działa poprawnie. Nie wymieniałem zbiornika. Edytowane 11 Lutego przez mazuro 1
Dawpol02 Opublikowano 12 Lutego Opublikowano 12 Lutego (edytowane) no i panowie też problem z adblue mnie dopadł, jak poczytałem to obstawiam sterowniki. Dobra diagnoza? Próbować wymiany? dodam że komunikat o „1000km” pojawił sie chwile po tym jak poprosiło o dolanie adblue. Dolałem jak poprosił i 2/3 dni później taka niespodzianka skan: Dziennik historii pojazdu OBDeleven Data: 2024-02-12 14:02:22 VIN: WAUZZZF49HA038177 Pojazd: Rok: 2017 Typ nadwozia: Avant Silnik: DETA kW ( hp) l Przebieg: 244597 km --------------------------------------------------------------- 01 Engine Opis sytemu: R4 2.0l TDI Numer oprogramowania: 04L906026AD Wersja oprogramowania: 1970 Numer jednostki sterującej: 04L907309L Wersja jednostki sterującej: H34 Błędy: P20C400 - Sterowanie ogrzewania 3 środka redukującego Zwarcie z potencjałem plus Sporadyczna U140C00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego Napięcie zasilania za niskie Sporadyczna U140E00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego Ograniczenie działania z powodu za niskiego napięcia Sporadyczna P21CA00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego Zasilanie napięciowe, elektryczna usterka Statycznie P20BC00 - Sterowanie ogrzewania 1 środka redukującego Zwarcie z potencjałem plus Statycznie P208D00 - Sterowanie pompy 1 środka redukującego Zwarcie z potencjałem plus Statycznie P214E00 - Pompa 1 środka redukującego Wartość prądu za wysoka Sporadyczna P20E800 - Środek redukujący Ciśnienie za niskie Statycznie P20E800 - Środek redukujący Ciśnienie za niskie Statycznie U010E00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego Brak komunikacji Sporadyczna Edytowane 12 Lutego przez Dawpol02
jok21 Opublikowano 12 Lutego Opublikowano 12 Lutego I mnie dopadło,rok temu uszczelniony sterownik. Myślicie ze to sterownik czy pompa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się