Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 27.12.2021 o 12:28, widur84 napisał:

V-tech Szczecin Motorsport na Golisza. Arek poprawia soft skrzyni. Znajdziesz go na fb.

Byłem, zmienił mi soft skrzyni biegów. Gdybym wiedział że ten samochód będzie tak fajnie się prowadziło po tej modyfikacji to bym tam pojechał od razu po zakupie... Ogólnie polecam każdemu taką zmianę oprogramowania. 

Opublikowano
17 godzin temu, widur84 napisał:

U mojego majstra po VINie nie wyświetla mu się ten konkretny model tylko kilka VAGowskich. Pewnie stąd ta rozbieżność w ilości filtrów i innych olejach. Myślałem, że jest może jeszcze jakieś inne oznaczenie modelu jak np. 0B5 - DL501-7Q lub OCK - DL382. Jeśli posiadasz schemat, możesz podesłać na maila lub na priv?

0B5 i 0CK to zupełnie różne skrzynie

O jakim schemacie piszesz ? Nie bardzo rozumiem....

Opublikowano

Tak zdaję sobie sprawę, że to są inne skrzynie. Podałem jako przykład. Oznaczenia SUY nigdzie nie mogę znaleźć np szukając olejów w necie. Dlatego pytam czy jest inne oznaczenie.

Majster pomylił Viny. Poniżej nowa propozycja:

"do części sprzęgłowej potrzebny jest olej o specyfikacji G055529A2 koszt litra oleju to 185zł potrzeba około 3,5litra, do części mechanicznej specyfikacja G052549A2 tu wychodzi oryginał w cenie 230zł brutto 1L i potrzeba około 4l"

@Dev normy i ilości się zgadzają? Cena wiadomo z marżą. Jeśli są to poprawne oleje to sam kupię w internetach.

Rysunek z przekrojem skrzyni, gdzie widać poszczególne elementy.

Opublikowano
W dniu 13.04.2022 o 20:35, Grzesiek2211 napisał:

Byłem, zmienił mi soft skrzyni biegów. Gdybym wiedział że ten samochód będzie tak fajnie się prowadziło po tej modyfikacji to bym tam pojechał od razu po zakupie... Ogólnie polecam każdemu taką zmianę oprogramowania. 

A przy jakich obrotach teraz ci zmienia  biegi, w górę i w dół przy delikatnej jeździe?

 

Opublikowano
5 godzin temu, widur84 napisał:

@Dev normy i ilości się zgadzają? Cena wiadomo z marżą. Jeśli są to poprawne oleje to sam kupię w internetach.

Rysunek z przekrojem skrzyni, gdzie widać poszczególne elementy.

nr oleju sa ok

rysunki masz w ETCE on-line

Opublikowano
2 godziny temu, patryciusz napisał:

A przy jakich obrotach teraz ci zmienia  biegi, w górę i w dół przy delikatnej jeździe?

 

Wrzuca wyższy bieg na +300rpm w porównaniu do standardu. Także utrzymuje niższy bieg dłużej (również +300rpm). 

Opublikowano
W dniu 13.04.2022 o 19:10, vvalery napisał:
W dniu 13.04.2022 o 15:08, humptydumpty napisał:

Panowie ( nie ASO) powiedzieli mi 2600 za wymianę olejów z filtrami. Nie za wiele?

czy to normalne że nie dają żadnej gwarancji po wykonanej pracy ? twierdzą że ta skrzynia jest awaryjna po 150k km- pytam co konkretnie się miałoby psuć w niej i w odp słyszę że sprzęgło.

Rozwiń  

Taki urban legend. Wymieniam olej co 60 tyś bez filtrów i mam ponad 150 tyś i aż się przestraszyłem :facepalm::decayed:

Jesli auto kupiles przy 112 k to chyba tych wymian miales całą Jedną przy 120k. Przy takim przebiegu tez nie wymienialem filtrów.

Jesli przy 180k tez nie bedziesz wymieniał filtrów to oczywiscie twoj wybór, ja zamierzam.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, humptydumpty napisał:

Jesli auto kupiles przy 112 k to chyba tych wymian miales całą Jedną przy 120k. Przy takim przebiegu tez nie wymienialem filtrów.

Jesli przy 180k tez nie bedziesz wymieniał filtrów to oczywiscie twoj wybór, ja zamierzam.

Oczywiście, że nie będę. Zgodnie z posiadaną książką olej w skrzyni był wymieniony w DE po 58 tyś km. Auto latało trasy.  Jak ktoś chce niech wymienia. Nie znam osobiście żadnej osoby, która miałaby problemy z tą skrzynią. Tak samo jak z wypalaniem Oled TV, wszyscy mówią, a nikt nie widział, też nie znam nikogo, a i sam mam z przelotem 10 tys godzin i nic choć oglądam tvn24. Legenda jednak krąży. ?

Nie demonizowałabym tematu. 
 

Edytowane przez vvalery
Opublikowano
17 godzin temu, vvalery napisał:

Oczywiście, że nie będę. Zgodnie z posiadaną książką olej w skrzyni był wymieniony w DE po 58 tyś km. Auto latało trasy.  Jak ktoś chce niech wymienia. Nie znam osobiście żadnej osoby, która miałaby problemy z tą skrzynią. Tak samo jak z wypalaniem Oled TV, wszyscy mówią, a nikt nie widział, też nie znam nikogo, a i sam mam z przelotem 10 tys godzin i nic choć oglądam tvn24. Legenda jednak krąży. ?

Nie demonizowałabym tematu. 
 

Czy może ktoś napisać jak wygląda serwis skrzyni w ASO? 

 

Skąd wy bierzecie te kody 0CK albo 0CL? 

Ja mam u siebie Kod literowy silnika: CYMC Kod literowy skrzyni biegów: QFJ 

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, wampir napisał:

Czy może ktoś napisać jak wygląda serwis skrzyni w ASO? 

 

Skąd wy bierzecie te kody 0CK albo 0CL? 

Ja mam u siebie Kod literowy silnika: CYMC Kod literowy skrzyni biegów: QFJ 

 

 

0ck 0cl to rodzaj akrzyni

Qfj to typ skrzyni

Daj VIN to Ci napisze co jest u Ciebie

Opublikowano

Ale ja mam rozpiskę z ASO po moim numerze vin :) To z niej wkleiłem te dane.

Opublikowano

To skąd to poprzednie pytanie ?

Opublikowano

Bo nie ma tam oznaczenia 0CK, nie wiem czy to jest jakiś znaczek na korpusie skrzyni czy jakiś skrót typu "turbo k03", które nigdzie nie występuję w obiegu  oprócz forum :)

Opublikowano
42 minuty temu, wampir napisał:

Bo nie ma tam oznaczenia 0CK, nie wiem czy to jest jakiś znaczek na korpusie skrzyni czy jakiś skrót typu "turbo k03", które nigdzie nie występuję w obiegu  oprócz forum :)

informacje na temat skrzyn masz w ETCE

skrzynia manual - 0DJ i 0CS

skrzynia stronic Quattro ultra - 0CJ

skrzynia stronic FWD - 0CK

skrzynia stronic z Q - OCL

skrzynia tiptronic - 0D5

 

 

 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

a więc OCL

Opublikowano
W dniu 16.04.2022 o 17:57, vvalery napisał:

Oczywiście, że nie będę. Zgodnie z posiadaną książką olej w skrzyni był wymieniony w DE po 58 tyś km. Auto latało trasy.  Jak ktoś chce niech wymienia. Nie znam osobiście żadnej osoby, która miałaby problemy z tą skrzynią. Tak samo jak z wypalaniem Oled TV, wszyscy mówią, a nikt nie widział, też nie znam nikogo, a i sam mam z przelotem 10 tys godzin i nic choć oglądam tvn24. Legenda jednak krąży. ?

Nie demonizowałabym tematu. 
 

@ vvalery - jaka jest wg Ciebie funkcja filtra? po co w ogóle go ktoś wymyślił?

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, szuwi3 napisał:

@ vvalery - jaka jest wg Ciebie funkcja filtra? po co w ogóle go ktoś wymyślił?

Do filtrowania :banan: Jeżeli wymieniasz olej systematycznie, to wg. producenta nie trzeba go wymieniać. Tak go wymyślili. Mam przejechane 165k i skrzynia pracuje perfekcyjnie.

Edytowane przez vvalery
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, vvalery napisał:

Do filtrowania :banan: Jeżeli wymieniasz olej systematycznie, to wg. producenta nie trzeba go wymieniać. Tak go wymyślili. Mam przejechane 165k i skrzynia pracuje perfekcyjnie.

Tylko weź pod uwagę, że tegoż producenta interesuje tylko okres gwarancyjny, a potem nie będzie widział problemu jak przyjedziesz do niego po np. nową mechatronikę ;)
Filtry są do filtrowania, masz racje. Jednakże ich właściwości z czasem się pogarszają, przez zapychanie porów "syfem", co skutkuje zwiększonymi oporami stawianymi przez owe filtry. Swoją drogą, gdzieś, ktoś, kiedyś wstawił fotę filtra zdeformowanego na kształt beczki.
Wychodzę z założenia że jeśli istnieją już możliwości, aby te filtry zmienić to warto z tego skorzystać. Gorzej nie będzie, a może być tylko lepiej.(co mogę potwierdzić, bo skrzynia chodzi zdecydowanie płynniej) Tym bardziej że koszt z wymianą filtrów jest relatywnie nie wiele większy.

Nie mniej jednak, niech każdy dba o swoje zabawki wedle swojego uznania. Może zdążysz zmienić auto, a z problemami skrzyni będzie się bujał następny właściciel :P

Edytowane przez M4R1O
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, M4R1O napisał:

Tylko weź pod uwagę, że tegoż producenta interesuje tylko okres gwarancyjny, a potem nie będzie widział problemu jak przyjedziesz do niego po np. nową mechatronikę ;)
Filtry są do filtrowania, masz racje. Jednakże ich właściwości z czasem się pogarszają, przez zapychanie porów "syfem", co skutkuje zwiększonymi oporami stawianymi przez owe filtry. Swoją drogą, gdzieś, ktoś, kiedyś wstawił fotę filtra zdeformowanego na kształt beczki.
Wychodzę z założenia że jeśli istnieją już możliwości, aby te filtry zmienić to warto z tego skorzystać. Gorzej nie będzie, a może być tylko lepiej.(co mogę potwierdzić, bo skrzynia chodzi zdecydowanie płynniej) Tym bardziej że koszt z wymianą filtrów jest relatywnie nie wiele większy.

Nie mniej jednak, niech każdy dba o swoje zabawki wedle swojego uznania. Może zdążysz zmienić auto, a z problemami skrzyni będzie się bujał następny właściciel :P

Wrócimy do tematu za parę lat. Myślę, że pokonywane odcinki i obchodzenie się z autem nie robią jakiegoś syfu i spustoszenia w moim przypadku.? W każdym razie Twoja wypowiedź ma sens.?

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Ostatnio robiłem S5 B9 z s-tronikiem,  przebieg 64800km, filtry po wyjęciu nie były czyste.

Po wymianie wszystkich filtrów i oliwy właściciel stwierdził że skrzynia zaczęła lepiej zmieniać biegi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...