b0x Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Witam serdecznie, mam problem z moją Audi A4 B6. Otóż po rozgrzaniu silnika do 90 stopni, utrzymuje się ona bardzo krótko, około kilometra a następnie bardzo szybko rośnie. Nie działa również ogrzewanie, mimo ustawienia na najwyższą temperatura, powietrze wciąż jest zimne. Przed chwilą patrzyłem na węże nagrzewnicy (te z prawej strony akumulatora) i górny jest zimny i jakby taki spuchnięty/twardy, dolny był letni, lecz po jego kilkukrotnym uciśnięciu zrobił się ciepły, wręcz gorący, a z kratek nawiewu zaczęło dmuchać nieco cieplejsze powietrze. Czym to może być spowodowane? Proszę o pomoc..
maciejhildek1982 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 No to sam sobie odpowiedziałeś, najprawdopodobniej problem leży w nagrzewnicy, choć istnieje opcja uszkodzonej pompy wody. Najpierw spróbowałbym przepłukać nagrzewnicę i zobaczyć co z tego wyjdzie.
b0x Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2019 Zaprowadziłem dziś auto do mechanika i stwierdził, że uszczelka pod głowicą.. Koszt ~1500 zł. Czy to faktycznie może być przyczyną?
maciejhildek1982 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Opublikowano 10 Grudnia 2019 A czy sprawdzałeś czy pod korkiem oleju nie zrobił się tzw. kisiel. I czy w płynie chłodniczym czuć spaliny lub są jakieś ślady oleju.
b0x Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2019 Sprawdzałem, z płynem chłodniczym wszystko w porządku, na posotju trzyma temperature ale wystarczy ruszyć 200 metrów i już wariuje..
Langista Opublikowano 10 Grudnia 2019 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Fajny ten mechanior, chyba w internetach się uczył Zabierz to auto od niego bo narobi Ci kosztów a nic nie naprawi. Kup prosty tester za 20-30 zł, którym sprawdzisz szczelność uszczelki pod głowicą. Do tego powiedz jeszcze kiedy ostatnio rozrząd był wymieniany? Może być, że pompa pada, może być że termostat zaciął się na zamkniętym i nie puszcza wody w dalszy obieg (stąd brak ogrzewania i przegrzewanie się silnika). Popytaj na grupie o ogarniętych mechaników z Twojej okolicy, bo ten magik to za dobry dla tego auta jest.
bercik2 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Opublikowano 10 Grudnia 2019 (edytowane) Wyciąg termostat i swadź tam palucha, wymacasz czy wirnik na pompie wody jest cały czy nie pękł. Edytowane 10 Grudnia 2019 przez bercik2
b0x Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2019 Przepraszam za pytanie, może dla Was będzie głupie ale w którym miejscu jest ten termostat?
Langista Opublikowano 10 Grudnia 2019 Opublikowano 10 Grudnia 2019 56 minut temu, bercik2 napisał: Wyciąg termostat i swadź tam palucha, wymacasz czy wirnik na pompie wody jest cały czy nie pękł. Od kiedy termostat jest przy pompie wody? O.o Z tego co wiem jest u góry zaraz za króćcem, w bloku silnika..
kamil-vag Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 7 godzin temu, Langista napisał: Od kiedy termostat jest przy pompie wody? Normalnie dla przykładu, w 1.9 TDI jak wyciagniesz pompę wody to widać termostat... 1
bercik2 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Termostat jest pod alternatorem w bloku silnika.
Langista Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Doedukowałem się i faktycznie, termostat jest przy pompie wody, jednak czytam że dojście jest trudne, a dla laika kosmiczne wręcz.. nie daj sobie tylko wcisnąć, że dla wymiany termostatu trzeba zderzak zdejmować, bo niektóre warsztaty (według wpisów innych) tłumaczą się, że zderzak trzeba zdjąć i minimum 6h roboty. Podobno wystarczy zrzucić alternator z paskiem lub dolot i jest normalnie dojście.
bercik2 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 (edytowane) Nie wiem jak to jest w 1.6. Edytowane 11 Grudnia 2019 przez bercik2
pila24 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 (edytowane) 24 minuty temu, Langista napisał: Doedukowałem się i faktycznie, termostat jest przy pompie wody, jednak czytam że dojście jest trudne, a dla laika kosmiczne wręcz.. nie daj sobie tylko wcisnąć, że dla wymiany termostatu trzeba zderzak zdejmować, bo niektóre warsztaty (według wpisów innych) tłumaczą się, że zderzak trzeba zdjąć i minimum 6h roboty. Podobno wystarczy zrzucić alternator z paskiem lub dolot i jest normalnie dojście. W 2.4 bez zrzucania rozrządu tez nie da się (chyba że ktoś ma łapki jak chomik),i też jest przy pompie wody. Jak myślisz że bez ścigania przodu łatwo pójdzie to tak nie jest ? oczywiście w 1.6 jest więcej miejsca Edytowane 11 Grudnia 2019 przez pila24
b0x Opublikowano 12 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2019 Odpowietrzyłem układ przez wąż od nagrzewnicy, dało chwilowy efekt ale po chwili znów jest powietrze. Czy to znaczy, ze jednak uszczelka? Że przedostają się spaliny?
Langista Opublikowano 12 Grudnia 2019 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Zrób ten test to się dowiesz. Na moje to wina termostatu ale to i tak wróżenie z fusów, bo nikt poza Tobą nic zrobić nie może.
malina767 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Mam identyczny problem w 1.8t bfb. U mnie głowica robiona 20000 temu. Raz zaskoczylo i leciało gorące i nie grzał się jak odpalilem ponownie po postoju znowu sie zacięło coś więc stawiam termostat.
Goldenboy 1 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Witam u mnie to samo silnik 1.8t bfb wysoka temperatura i brak ogrzewania . Wymieniony termostat zrobiona uszczelka pod glowica i dalej ten sam problem. Rozrząd robiony był 10000k temu więc to raczej nie pompa. Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić?
Langista Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Podepnij kompa i sprawdź czy czujnik nie okłamuje w takim razie. Sam licznik tez może kłamać, akurat w A4 padające wskaźniki temperatury to częsty problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się