mazur1990 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Witam, nie dawno stałem sie posiadaczem Skody Superb II 2.0 TDI CR 140KM 2011r. Na blacie ok 210tys. Mam nastepujacy problem borykam sie z ciągłym wypalaniem DPF. Co chwile siwa chmura dymu z wydechu. Zapala się kontrolka DPF co jakis czas i silnik czasami poszarpuje. Silnik nie chce osiągnąć temp. 90stopni przez włączające sie wentylatory. Mechanik z Bosh Servis postawił na wtryski, wymienił je skasował kupe kasy i problem pozostał. Moze wy macie jakies pomysły? Dodam ze m posiadam Audi A4 2.0 TDI CR i zadnych problemow z DPF itp. nigdy nie mialem.
adamm_85 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Do sprawdzenia czujnik różnicy ciśnień oraz dwa czujniki temperatury DPF.
mazur1990 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2019 Dzieki za szybką odpowiedź. Poinformuje mechanika by sprawdził jeszcze te czujniki.
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Opublikowano 26 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 21.12.2019 o 15:47, mazur1990 napisał: Silnik nie chce osiągnąć temp. 90stopni przez włączające sie wentylatory. Włączające się wentylatory nie chłodzą silnika ( przepływ powietrza wokół silnika jest na tyle nieznaczący że można go pominąć ), tylko płyn chłodniczy znajdujący się w chłodnicy , mogą się też uruchamiać w celu przewietrzania komory silnikowej w czasie regeneracji filtra DPF. Jeżeli silnik nie jest w stanie utrzymać właściwej temperatury to prawdopodobnie jest problem z termostatem , zbyt niska temperatura silnika może powodować przerywanie procedury wypalania oraz zdecydowanie przyspieszać zapełnianie filtra sadzami Oddaj auto do kogoś co się na tym zna , a nie do pseudo serwisu który tylko kasę potrafi skroić ... P.S. Za prawidłowe działanie DPF-a odpowiada minimum sześć czujników temperatury ( w tym zazwyczaj trzy na wydechu ), do tego czujnik różnicowy ciśnienia , EGR, przepustnica, przepływomierz, czujnik ciśnienia w dolocie i pewnie jeszcze parę innych elementów silnika. Oczywiście stan samego filtra ( ilość zakumulowanego popiołu ) jak i stan ogólny silnika ( czyli to co z silnika wpada do filtra ) też ma wpływ na częstotliwość jego wypalania. Polegając na nosie zamiast konkretnej diagnostyki można popłynąć na naprawdę dużą kasę a problem może dalej pozostać nie rozwiązany ... Edytowane 26 Grudnia 2019 przez piotrsob1 1
mazur1990 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2019 Naprawę prowadzi mechanik z BoshServis polecany nawet na forum. Jesi chodzi o sprawy mechaniczne to oceniam wzorowo prace. A co do diagnostycznych spraw to się okaże. Wymiana wtrysków moze coś pomogła ponieważ, nie dymi co 20km ja siwo jak parowóz. Co do szybszej jazdy to go do konca nie miałem gdzie sprawdzic na trasie. Dziś trochę jezdziłem, zrobiono ok 80km i temp. 90stopni nie złapał. Ruchu wentylatorów nie zaobserwowałem, szaprania również. Czyli postawimy na termostat ale przy okazji nie zaszkodzi sprawdzić czujników w DPF i pozostałych. Może też sie przyczyniła do tego akcja servisowa VW... ciężko powiedzieć. Dziękuję za zaineresowanie się tematem. Będę informował o sytuacji
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Opublikowano 26 Grudnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, mazur1990 napisał: Naprawę prowadzi mechanik z BoshServis polecany nawet na forum. Jesi chodzi o sprawy mechaniczne to oceniam wzorowo prace. A co do diagnostycznych spraw to się okaże. Jak na razie to wychodzi że tylko sprzedał Ci i zamontował nowe czy tam regenerowane wtryskiwacze Jeżeli silnik nie utrzymuje właściwej temperatury to nawet do głowy by mi nie przyszło by wtryski wymieniać przed zrobieniem porządku z temperaturą ... Zresztą jakby magik miał rację z tymi wtryskami to by już nie było problemu Edytowane 26 Grudnia 2019 przez piotrsob1
mazur1990 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2019 (edytowane) Byłem u mechanika z kazaniem, ze jak mógł diagnozować samochód skoro nie uzyskuje on temperatury 90°C. Poinformował, że były małe odchyki i dlatego postanowił je wymienić. Powiedział, ze wtryski może oddać oraz zwrocić kase za nie. Umowiłem sie z nim na wymianę termostatu/termostatów w połowie stycznia i jeśli to nie pomoże zakłada moje stare wtryski i oddaje kase. Ponoć czujniki temp. I roznicy cisnien sprawdził i są ponoć ok. Teraz jak jeżdżę Skoda dymi na siwo jak parowóz przy wypalaniu DPF oraz czuć smród. VCDS ma do mnie dotrzeć również w połowie stycznia. Spróbuję mu sam porobić logii oraz zczytać błedy jesli jakies bedą bo nie mam siły na mechaników każdy aby próbuje naciągnąć na kase. Edytowane 28 Grudnia 2019 przez mazur1990
piotrsob1 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 (edytowane) Z CR-ami nie miałem dużo styczności, tak że konkretnych wskazówek które grupy logować i jak interpretować wyniki to Ci nie podsunę.. Musisz poszukać ludzi którzy mają takie silniki jak twój już od dawna, oni na pewno udzielą Ci takich informacji P.S. Jak mnie pamięć nie myli to w którejś z wersji silników TDI z DPF-em w Skodach była wada konstrukcyjna , po prostu DPF był za daleko odsunięty od turbiny i miał notoryczne problemy z uzyskaniem odpowiedniej temperatury do regeneracji. Ale jakich silników to dotyczyło i w jakich modelach to z pamięci już niestety nie wyciągnę .... Edytowane 28 Grudnia 2019 przez piotrsob1
mazur1990 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2020 Jestem po wymianie termostatów. Temperatura trzyma 90°C. Brak błędów w całym samochodzie po przeskanowaniu VCDS-em Ale dalej dymi podczas wypalania ale juz nie tak czesto jak to bywało. Podsylam zdjęcie parametrów DPF. Róznica cisnien -1.Niepokoi mnie zawartość popiołu w oleju wynosi 0.00 Pomiary wykonano przy zgaszonym silniku. Po odpaleniu różnica cisnienia skoczyla do 4. Podmiene jeszcze czujnik różnicy cisnień i zobaczymy co bedzie sie działo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się