Skocz do zawartości
IGNOROWANY

remont 1.8T AEB i rozpoznanie wału


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam dawno mnie tu nie było więc tak, silnik 1.8T AEB 1995 po czip tuning chodził bardzo ładnie aż pewnego razu po prostu obróciło panewkę więc nadszedł czas na remont jednostki . Po rozebraniu silnika okazało się że blok idzie do tulejowania a tłoki ładnie trzymają wymiar ,głowica- poleciało osiem prowadnic wydechowych ,natomiast wał w miejscu obróconej panewki pękł i tu zaczynają się schody bo mój wał okazuje inny ma oznaczenie 058 a te sprzedawane do AEB ma 028R proszę znawców tematu o co chodzi ,czy mój wał jest kuty czy ktoś włożył jakiś inny wał ?niżej zamieszczam zdjęcia obu

IMAG0091.jpg

IMAG0092.jpg

IMAG0093.jpg

Edytowane przez artur1983
Opublikowano

czy jest ktoś mądry na ten temat?

 

Opublikowano (edytowane)

nie jestem znawcom tematu ale ten na zdjęciu u dołu jest kuty taki jest w BEX mam taki w igła stanie do opchnięcia ale bez panewek

ten co ma panewki na trytkach wygląda na wał z silnika wolnossącego ADR na moje oko ale mogę się mylić

Edytowane przez hopek03
Opublikowano

Jak jest taki sam to chętnie kupię ja swój ten kuty wyciągiem że swojego aeb podaj jego oznaczenie powinno być 058 ten drugi kupiłem też od Aeb i ma oznaczenie 026R albo 028R

Opublikowano

po świętach sprawdzę i dam znać ok

Opublikowano

a jaką moc masz ?

być morze będzie działał u ciebie i nic się nie będzie na nim działo

Opublikowano

Turbo to k03s z oznaczeniem 073 moc to 190KM ale po remoncie i dotarciu silnika będę walczył o około 220KM tak naprawdę to żadna moc z tego silnika

Opublikowano

no niby tak ten wał co masz powinien wystarczyć do 300 km choć gwarancji ci nikt nie da

tak czy siak zobaczę muj i dam znać

pozostał mi z mojego silnika który został rozbudowany na strokera ,stan był igła panewki jak nowe były

Opublikowano

Nie wiem co myśleć ale krąży legenda że pierwsze AEB było kute i może właśnie mam taki silnik bo wał jest kuty i tłoki też albo ktoś w nim coś kombinował ?dlatego dziwi mnie że na tym forum nikt nie wie co jest z tym wałem

Opublikowano

a korby ?

Opublikowano

Korby seria po obruóceniu panewki w jednej wiele nie narobiło do uratowania obecnie blok i głowica jeszcze nie odebrana z zakładu czekają na wał żeby wszystko spasować

Opublikowano

wpakuj od razu korby kute i będziesz miał słupek pod grube mody jak jeszcze nie poskładany słupek

Opublikowano

No myślę o korboach ARP są w dobrej cenie co myślicie o nich? zastanawia mnie że nie mają kanału smarnego do swożnia 20mm jak to się ma do trwałości z oryginałem 

Opublikowano

cześć długo mnie nie było sprawdzałem mój wał i niestety nie jest kuty jest taki jak ten co kupiłeś

jeżeli chodzi o korby to ARP to raczej śruby a korbi inaczej się nazywają daj linka najwyżej ,korby są kute też z kanałami ale są drorzsze

Opublikowano

to są same korby  bez śrub 

zobacz te z śrubami i drążone wiercona jak zwał tak zwał

vag-x-beam-1.JPG?lm=1543393706
RE5PECT.PL

Kute korbowody TECHNO5 o przekroju X i doprowadzeniem oleju do sworznia -  VW / Audi 1.8L 20v / 2.0 TFSI (EA113). Sworzeń 20 mm.

 

Opublikowano

no faktycznie te znalezione przez ciebie są lepsze , jednak zostaje przy seryjnych korbach auto ma mieć max 220KM więc nie ma sensu kutych kłaść mam jednak problem z śrubami korbowodów nie mogę ich nigdzie dostać a zalecane są nowe macie jakieś rozwiązanie?

 

Opublikowano

asso albo arp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...