Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 Avant 2.8 V6 30V Quattro by Lemir


Lemir

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem zakupu audi z silnikiem V6 30V i napędem na 4 koła, które będzie mi służyć jako samochód weekendowy.

W październiku 2019 r. znalazłem ogłoszenie, które mnie zaciekawiło - samochód spełniał prawie wszystkie moje wymagania za wyjątkiem wnętrza. Pojechałem więc za Wrocław (200KM) zobaczyć autko.

Warto w tym miejscu dodać, że szukałem samochodu przy którym będzie do zrobienia to i owo, co oczywiście przekłada się na niższą cenę zakupu. Niemniej jednak były 3 wymagania, które auto musiało spełniać:

- Zdrowy silnik

- Zdrowy napęd

- Zdrowa blacha, bez większych przygód.

Jak się okazało silnik i napęd są w bardzo dobrym stanie, co do stanu blacharsko-lakierniczego autko miało jakieś swoje przygody (gdzieniegdzie 300-350 mikronów), ale nie miało żadnej poważnej sztuczki.

Zweryfikowałem szybko auto w ELZIE, dogadałem się co do ceny i tak oto stałem się posiadaczem A4 B5 :-) :a4fan: Ciekawostką jest też to, że auto wyszło na oryginalnym pakiecie sport, a więc inny zawias itp.

74421714_951720038529160_6874440352359514112_n.jpg

Pierwsze za co się zabrałem to wizyta u mechanika - co zostało zrobione? Wymiana klocków, tarcz, regeneracja i malowanie (tak wiem, amatorskie) zacisków hamulcowych, wymiana sprzęgła wisko, uszczelek pokryw zaworów, osłon przegubów przód, wymiana czujnika ABS:

75196366_2025512564219000_2844948876165644288_n.jpg

81988163_3640102289363495_3095132898706063360_n.jpg

Wymieniłem też akumulator, bo stary był chyba z seicento...:grin:

82026666_528373067760164_8285725223815217152_n.jpg

Samochód posiadał kilka przeróbek, które nie do końca mi odpowiadały - ktoś przerabiał przedlifta na polifta. 

81533518_1930245440438994_8162438844713533440_n.jpg

Zderzak z S4 i grill z RS4 zostały sprzedane, lampy były okropne oczywiście poliftowe i zastąpiłem je oryginalnymi lampami, zderzakiem i grillem.

81645697_969938916712826_2300701903295610880_n.jpg

Wiem, że wielu z Was może ten fakt oburzyć, ale ja jestem zwolennikiem zachowania auta w stanie oryginalnym jeżeli chodzi o takie elementy jak zderzaki :D

A tak wyglądała wiązka spryskiwaczy lamp przednich...:shock3: (czeka mnie jej doprowadzenie)

81808750_591320611664843_7252398797257441280_n.jpg

 

Nie wiedziałem jednak, że wymiana lamp będzie wiązać się z wymianą błotników.... upsss :decayed:

Przy okazji wymiany błotników, lamp, zderzaka i grilla zakonserwowałem przednie nadkola i podłużnice - tak to wyglądało:

 

 

80759221_2625944910834155_5556067511985766400_n.jpg

 

80606308_2514898992098639_8241142127547908096_n.jpg

Wstępna przymiarka z lampami i migaczami (muszę jeszcze przełożyć kostkę lamp która przyjdzie na dniach)

80748769_1153023948238112_1968802971147829248_n.jpg

Na razie stoi, straszy i czeka na wiązki lamp :D 

81563613_472247393448319_1394714939167342592_n.jpg

Jakie są następne plany? Przede wszystkim:

- Wymiana amortyzatorów tylnych (Mikołaj przyniósł Bilsteina B6 :banan:)

80307533_567311690712339_2488072596067713024_n.jpg

- Wymiana sprężyn na Eibach 4x-30mm (już zakupione)

- Naprawa układu kierowniczego (pompa zaczęła jęczeć)

- Wymiana wybieraka skrzyni

- Naprawa skrzyni (na pierwszym biegu jęczy)

- Wymiana łączników stabilizatora tył

- Demontaż instalacji LPG (na szczęście silnik jest w genialnej kondycji)

+ kilka innych rzeczy :decayed:

Jak się uporam z powyższym, przejdę do ogarnięcia konserwacji i lakieru, a następnie przejdę do wnętrza, które jest zmasakrowane :kox:

 

 

 

Edytowane przez Lemir
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło widzieć kolejną B5q w rodzinie:)

Wielki plus za Bila B6 (świetny amor). Co do reszty. O ile zmianę zderzaka rozumiem tak wymiany lamp i specjalnie błotników do tego celu wyrwało mnie z butów:p Lampy poliftowe lepiej wyglądają ale przede wszystkim lepiej świecą i są podatne na modyfikacje. Tego nigdy nie zrozumiem ale każdy ma inne podejście do tematu. Życzę wytrwałości i powodzenia w projekcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja doceniam i szanuję zmianę na lampy przedlft. Szklane klosze i z tego co widzę lampy BOSCH-a z przeciwmgłowymi to bardzo dobre lampy. Są łatwo rozbieralne. W najbliższym czasie będę swoje poddawał regeneracji. Polerka klosza + regeneracja odbłyśników i będą świeciły jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na małą aktualizację :-)

Na pierwszy ogień poszły amortyzatory, sprężyny -30, chłodniczka od płynu wspomagania, zestaw wybieraka, poduszki amort. przednich i osłony tarcz przednich:

 

 

83435994_1347785055422506_9031324017323147264_n.jpg

 

Jak się kazało łapy amortyzatorów tylnych były w stanie agonalnym:doh:

 

83166610_791591894643616_8731344977176559616_n.jpg

 

I wjechały nowe od PRO-TUNE :banan:

 

82699894_352430255722234_5825159848873951232_n.jpg

 

83648146_209283593591489_5425642798453882880_n.jpg

 

Po złożeniu tak to się prezentuje:

 

83163444_182424529831049_6275558633820389376_n.jpg

 

Kolejny krok - sanki tylne :nabijasie: moje były w opłakanym stanie, dlatego kupiłem taki oto zestawik do demontażu:

 

83116125_173245464018446_7235423415761371136_n.jpg

 

Całość oczywiście została rozebrana i poszła do piaskowania i malowania proszkowego / szkiełkowania

 

83164536_507019086614079_2791831770075496448_n.jpg

 

83647762_524214461778189_7748384090205716480_n.jpg

 

Stare sanki zdemontowane (do niczego się już nie nadają):

 

84013746_169890204300546_3826474977771651072_n.jpg

 

Obecnie autko stoi i czeka na części i pomalowane elementy:

 

82976782_175062817101016_4542553284233134080_n.jpg

 

Oczywiście do tego wszystkie nowe tuleje, wahacze, końcówki drążków, osłony tarcz, przewody hamulcowe i inne :kox: (ała mój portfel)

 

83268102_324252098479525_5470699818592501760_n.jpg84280544_224887915199534_4199493699178070016_n.jpg

83898426_472858613394125_6584595094274310144_n.jpg83551551_174460687299353_3530138602468016128_n.jpg

83422923_2504733989655435_3508911877658771456_n.jpg83383549_492865101348808_3021680849046208512_n.jpg

 

83085944_218105995893611_7803713357856374784_n.jpg

 

W międzyczasie zakupiłem sobie felgi 18" RH i nowe dekielki (na razie czekają w kolejce):

 

83079546_1233613173498763_1689528486571540480_n.jpg

83521736_196895161500591_1367876062196793344_n.jpg

 

Podsumowując kolejny etap: zawieszenie tylne się składa, widzę światełko w tunelu jeżeli chodzi o mechanikę w tym samochodzie (jeszcze tylko skrzynia...:decayed::heat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na małą aktualizację przed kolejnymi pracami. Odebrałem elementy od piaskowania i malowania proszkowego, łapa tylnego dyfra została wyszkiełkowana i pomalowana lakierem bezbarwnym (całe szczęście tuleje łapy są w bardzo ładnym stanie, bo nie ma na ten moment zamienników, tzn. są ale tylko poliuretany których nie chce zakładać), pozbierałem też wszystkie części do kupy:

83391812_1438838882933366_732880690969837568_n.jpg

84295456_1026389667718008_61258543017230336_n.jpg

84346910_836473113444997_8663486491059552256_n.jpg

Przy okazji przyszła też pora na pierwszego moda (pierwszego i ostatniego, bo chce zachować autko w oryginalnym stanie nie licząc wydechu i kół) :). Zamówiłem catback od Audi S4 2.7 - ale jest delikatny problem. Średnica tego wydechu to 60mm, a 57,5mm to średnica montażowa, przy czym w moim obecnym wydechu średnica to 50mm :doh:. Myślę o zastosowaniu jakiejś przejściówki, ale na razie nie mam pomysłu jakiej :decayed:, także będę wdzięczny za info gdyby ktoś wiedział jak to ogarnąć :hi:.

download.jpg

Sam wydech od kolektorów do tłumika środkowego nadaje się do wymiany - niewątpliwie NASI TU BYLI :shock3::

86180119_218355896000139_6410284297537716224_n.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo pięknie działasz z tematem. Też mnie czeka regeneracja tyłu i mam pytanko,  jakie koszta piaskowania i malowania. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, VRGOOD napisał:

Noo pięknie działasz z tematem. Też mnie czeka regeneracja tyłu i mam pytanko,  jakie koszta piaskowania i malowania. 

 

 

Koszt to 500zł za całość :-) robiłem to kawałek za Poznaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja w kwestii zawieszenia - tuleje już wciśnięte na prasie, tył powoli się składa :D Przy okazji opuściłem bak i zakonserwowałem całą podłogę z tyłu:

 

IMG_5455.jpg

IMG_5453.jpg

IMG_5471.jpg

IMG_5467.jpg

IMG_5468.jpg

IMG_5469.jpg

IMG_5465.jpg

IMG_5484.jpg

Przy okazji stwierdziłem, że skoro heble z tyłu są już zdemontowane, a poprzednie malowanie nie za bardzo mi wyszło, to oddam całość do piachu i malowania proszkowego. Zaciski były w słabym stanie, ale wyszło całkiem ok - oto efekt:

IMG_5393.jpg

Na ten moment nie pozostaje nic innego jak złożyć wszystko do kupy. Po złożeniu jadę do firmy, która założy mi wydech z kwaskówki :banan:

Następnie do zrobienia mechanicznie pozostanie:

- Demontaż instalacji LPG (częściowo zrobione) + montaż dekorów silnika

- Wymiana zestawu wybieraka skrzyni

- Skompletowanie przodu pod kątem spryskiwaczy i spasowanie wszystkiego

- Wymiana oleju w skrzyni biegów (w najgorszym razie naprawa)

- Wymiana chłodniczki wspomagania (obecnie jest pęknięta) + 2 z kolei wymiana płynu wspomagania  (był mega syf)

- Wymiana oleju (prawdopodobnie Motul 5w30)

- Wymiana chłodnicy wspomagania + sprawdzenie układu

- Wymiana zestawu rozrządu

Ufff... :decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja ostatnich prac :-)

1. Odmalowałem łapę akumulatora, wkleiłem nową matę bitumiczną pod łapą i odświeżyłem lakierniczo wnękę (była tam rdza, ponieważ liście zapchały odpływ wody)

1.jpg

2. Zdemontowałem instalację LPG, która była w stanie agonalnym (przy okazji wymieniłem wszystkie węże podciśnienia na nowe - wszystkie długości etc. zgodnie z ETKĄ)

2.jpg3.jpg

Przy okazji wymieniłem kolektor ssący (stary miał dziury których nie chciałem zaślepiać, wolałem wszystko wymienić). Przy okazji miał ktoś fantazję z silikonem na uszczelce :D

4.jpg5.jpg6.jpg8.jpg

3. Zakupiłem podszybie i kratki przedniego zderzaka (nowe zamienniki to koszmar, dlatego kupiłem używane ori).

7.jpg

4. Wjechały już buciki po malowaniu proszkowym. Mam nadzieję, że kolor się Wam podoba, bo mi bardzo :D

9.jpg

Autko już stoi na kołach

10.jpg11.jpg

 

W dalszym ciągu składam poszczególne elementy, jest tego trochę - kupiłem nowe chłodnice, doprowadzam wszystko do ładu - niedługo wyjedzie z garażu i zaczniemy bawić się ze środkiem (Recaro już w drodze :D)

12.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szacun Lemir zacna robota na szczeście mnie udało się zakupić avanta w niezłym stanie ale z wypasu ma wszystko co mogło mmieć a4 w 1999 roku :D nawet recaro  navi  itp...  ale ostatnoi pokusiłem się o bi ledy świeci obłędnie 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2020 o 13:35, KOR REX napisał:

szacun Lemir zacna robota na szczeście mnie udało się zakupić avanta w niezłym stanie ale z wypasu ma wszystko co mogło mmieć a4 w 1999 roku :D nawet recaro  navi  itp...  ale ostatnoi pokusiłem się o bi ledy świeci obłędnie 

Super! Powodzenia przy dalszych modach! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kurier poinformował mnie o dostarczeniu długo wyczekiwanej paczuchy :D przyszły do mnie fotele Recaro:

1.jpg

Nie powiem, była mega zabawa z odpakowaniem :D ale dało radę. Moim oczom ukazały się fotele przednie, kanapa tylna i podłokietnik :D 

2.jpg3.jpg4.jpg

Fotele brudne, nikt ich nie chciał, boczek na fotelu kierowcy przetarty, pianka trochę opadła na boczkach, ALE:

1 Po pierwsze primo - są granatowe, więc takie jak chciałem (tak, mam calutkie granatowe wnętrze)

2 Po drugie primo - mają pełną elektrykę poza regulacją przód tył (więc nie muszę ciąć podłogi i robić D-R-U-T-A :D )

3. Po trzecie primo ULTIMO - materiał do nich jest mega pospolity, więc nie ma problemu ze znalezieniem boczków oraz czegoś co posłuży jako reperaturka do totela - w zasadzie już znalazłem:

5.jpg

Tadammmm - boczki tylnej kanapy. Kosztowały całe 20zł. Fotele pojechały do kolegi tapicera, który to wszystko ogarnie :-)

A teraz najlepsze - ile kosztowały? 900zł :-) i przez dwa miesiące wisiały na alledrogo bo nikt ich nie chciał (może każdy się bał skąd weźmie materiał na boczki, albo tak mało osób ma granatowe wnętrze).

Do tego zamówiłem boczki bagażnika, wykładzinę, wykładzinę bagażnika i jestem w trakcie rezania boczków drzwi (już niedługo kolejna publikacja właśnie z boczkami w roli głównej) - jak się okazało znalezienie 4 boczków elektrycznych w kolorze niebieskim graniczy z cudem, więc zrobiłem pewien cyk-myk-cyk-fuch będzie Pan zadowolony :D 

Na razie wszystko wyprałem i czeka w garażu na przyjazd autka, które już niedługo wyjedzie z garażu :D

Przy okazji zrobiłem pewien patent i wzmocniłem zaczepy rolety w boczkach włóknem szklanym i żywicą (tak, te zaczepy które się ciągle wszystkim łamią):

6.jpg7.jpg8.jpg

A audiczka ma już nowe patrzały :D czeka na nowy przewód klimy i ryjek będzie można składać :D

94355477_528383581181222_106235681059110912_n.jpg

 

Edytowane przez Lemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę że nie ma lipy, wszystko zgodnie ze sztuką robione. Chwali się.

Tylko czemu wybrałeś akurat przedliftową budę? No nic, ważne że Tobie pasuje.

Wytrwałości w zmaganiach z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzysiek_f napisał:

Patrzę że nie ma lipy, wszystko zgodnie ze sztuką robione. Chwali się.

Tylko czemu wybrałeś akurat przedliftową budę? No nic, ważne że Tobie pasuje.

Wytrwałości w zmaganiach z autem.

Wielu osobom może wydać się to dziwne, ale samochód jest z przeznaczeniem na przyszłego youngtimera :-) ja mam zupełnie inne daily, a to autko ma cieszyć za kilka lat :-)

Nie da się w tych pieniądzach zrobić w ten sposób 80 B4, dlatego wybór padł na tą budę. Poza tym to oryginalny pakiet sport :-)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zszokowałeś mnie wywaleniem zderzaka od eski i lamp poliftowych. Chyba jesteś pierwszą osobą na forum, która podjęła się takiego działania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się takie działanie i szanuję za utrzymanie samochodu w oryginale, a nie robienie na siłę polifta. :peace:
Przydałoby się trochę zdjęć, bo ostatni post jest z maja 2020 :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 20:55, mu0dy napisał:

Podoba mi się takie działanie i szanuję za utrzymanie samochodu w oryginale, a nie robienie na siłę polifta. :peace:
Przydałoby się trochę zdjęć, bo ostatni post jest z maja 2020 :D

Z tego co wiem to autor sprzedał już tą B5-kę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był poruszany tutaj temat renowacji i wymiany sanek tylnych. Ktoś wie, czy w każdym B5 quattro (R4/V6 oraz sedan/avant) są te same sanki z tyłu? A może nawet te same co w Audi 80 B4 quattro tak jak to jest w przypadku mocowań amortyzatorów tylnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, longer_xd napisał:

Był poruszany tutaj temat renowacji i wymiany sanek tylnych. Ktoś wie, czy w każdym B5 quattro (R4/V6 oraz sedan/avant) są te same sanki z tyłu? A może nawet te same co w Audi 80 B4 quattro tak jak to jest w przypadku mocowań amortyzatorów tylnych?

To samo  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...