Lemir Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 (edytowane) Witajcie, Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem zakupu audi z silnikiem V6 30V i napędem na 4 koła, które będzie mi służyć jako samochód weekendowy. W październiku 2019 r. znalazłem ogłoszenie, które mnie zaciekawiło - samochód spełniał prawie wszystkie moje wymagania za wyjątkiem wnętrza. Pojechałem więc za Wrocław (200KM) zobaczyć autko. Warto w tym miejscu dodać, że szukałem samochodu przy którym będzie do zrobienia to i owo, co oczywiście przekłada się na niższą cenę zakupu. Niemniej jednak były 3 wymagania, które auto musiało spełniać: - Zdrowy silnik - Zdrowy napęd - Zdrowa blacha, bez większych przygód. Jak się okazało silnik i napęd są w bardzo dobrym stanie, co do stanu blacharsko-lakierniczego autko miało jakieś swoje przygody (gdzieniegdzie 300-350 mikronów), ale nie miało żadnej poważnej sztuczki. Zweryfikowałem szybko auto w ELZIE, dogadałem się co do ceny i tak oto stałem się posiadaczem A4 B5 :-) Ciekawostką jest też to, że auto wyszło na oryginalnym pakiecie sport, a więc inny zawias itp. Pierwsze za co się zabrałem to wizyta u mechanika - co zostało zrobione? Wymiana klocków, tarcz, regeneracja i malowanie (tak wiem, amatorskie) zacisków hamulcowych, wymiana sprzęgła wisko, uszczelek pokryw zaworów, osłon przegubów przód, wymiana czujnika ABS: Wymieniłem też akumulator, bo stary był chyba z seicento... Samochód posiadał kilka przeróbek, które nie do końca mi odpowiadały - ktoś przerabiał przedlifta na polifta. Zderzak z S4 i grill z RS4 zostały sprzedane, lampy były okropne oczywiście poliftowe i zastąpiłem je oryginalnymi lampami, zderzakiem i grillem. Wiem, że wielu z Was może ten fakt oburzyć, ale ja jestem zwolennikiem zachowania auta w stanie oryginalnym jeżeli chodzi o takie elementy jak zderzaki A tak wyglądała wiązka spryskiwaczy lamp przednich... (czeka mnie jej doprowadzenie) Nie wiedziałem jednak, że wymiana lamp będzie wiązać się z wymianą błotników.... upsss Przy okazji wymiany błotników, lamp, zderzaka i grilla zakonserwowałem przednie nadkola i podłużnice - tak to wyglądało: Wstępna przymiarka z lampami i migaczami (muszę jeszcze przełożyć kostkę lamp która przyjdzie na dniach) Na razie stoi, straszy i czeka na wiązki lamp Jakie są następne plany? Przede wszystkim: - Wymiana amortyzatorów tylnych (Mikołaj przyniósł Bilsteina B6 ) - Wymiana sprężyn na Eibach 4x-30mm (już zakupione) - Naprawa układu kierowniczego (pompa zaczęła jęczeć) - Wymiana wybieraka skrzyni - Naprawa skrzyni (na pierwszym biegu jęczy) - Wymiana łączników stabilizatora tył - Demontaż instalacji LPG (na szczęście silnik jest w genialnej kondycji) + kilka innych rzeczy Jak się uporam z powyższym, przejdę do ogarnięcia konserwacji i lakieru, a następnie przejdę do wnętrza, które jest zmasakrowane Edytowane 8 Stycznia 2020 przez Lemir 2
Randor Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Miło widzieć kolejną B5q w rodzinie:) Wielki plus za Bila B6 (świetny amor). Co do reszty. O ile zmianę zderzaka rozumiem tak wymiany lamp i specjalnie błotników do tego celu wyrwało mnie z butów:p Lampy poliftowe lepiej wyglądają ale przede wszystkim lepiej świecą i są podatne na modyfikacje. Tego nigdy nie zrozumiem ale każdy ma inne podejście do tematu. Życzę wytrwałości i powodzenia w projekcie:)
adek1983 Opublikowano 9 Stycznia 2020 Opublikowano 9 Stycznia 2020 A ja doceniam i szanuję zmianę na lampy przedlft. Szklane klosze i z tego co widzę lampy BOSCH-a z przeciwmgłowymi to bardzo dobre lampy. Są łatwo rozbieralne. W najbliższym czasie będę swoje poddawał regeneracji. Polerka klosza + regeneracja odbłyśników i będą świeciły jak nowe.
Lemir Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2020 Przyszedł czas na małą aktualizację :-) Na pierwszy ogień poszły amortyzatory, sprężyny -30, chłodniczka od płynu wspomagania, zestaw wybieraka, poduszki amort. przednich i osłony tarcz przednich: Jak się kazało łapy amortyzatorów tylnych były w stanie agonalnym I wjechały nowe od PRO-TUNE Po złożeniu tak to się prezentuje: Kolejny krok - sanki tylne moje były w opłakanym stanie, dlatego kupiłem taki oto zestawik do demontażu: Całość oczywiście została rozebrana i poszła do piaskowania i malowania proszkowego / szkiełkowania Stare sanki zdemontowane (do niczego się już nie nadają): Obecnie autko stoi i czeka na części i pomalowane elementy: Oczywiście do tego wszystkie nowe tuleje, wahacze, końcówki drążków, osłony tarcz, przewody hamulcowe i inne (ała mój portfel) W międzyczasie zakupiłem sobie felgi 18" RH i nowe dekielki (na razie czekają w kolejce): Podsumowując kolejny etap: zawieszenie tylne się składa, widzę światełko w tunelu jeżeli chodzi o mechanikę w tym samochodzie (jeszcze tylko skrzynia...)
szafa Opublikowano 31 Stycznia 2020 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Ceni się takie podejście powodzenia!
Lemir Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Opublikowano 7 Lutego 2020 Przyszedł czas na małą aktualizację przed kolejnymi pracami. Odebrałem elementy od piaskowania i malowania proszkowego, łapa tylnego dyfra została wyszkiełkowana i pomalowana lakierem bezbarwnym (całe szczęście tuleje łapy są w bardzo ładnym stanie, bo nie ma na ten moment zamienników, tzn. są ale tylko poliuretany których nie chce zakładać), pozbierałem też wszystkie części do kupy: Przy okazji przyszła też pora na pierwszego moda (pierwszego i ostatniego, bo chce zachować autko w oryginalnym stanie nie licząc wydechu i kół) . Zamówiłem catback od Audi S4 2.7 - ale jest delikatny problem. Średnica tego wydechu to 60mm, a 57,5mm to średnica montażowa, przy czym w moim obecnym wydechu średnica to 50mm . Myślę o zastosowaniu jakiejś przejściówki, ale na razie nie mam pomysłu jakiej , także będę wdzięczny za info gdyby ktoś wiedział jak to ogarnąć . Sam wydech od kolektorów do tłumika środkowego nadaje się do wymiany - niewątpliwie NASI TU BYLI :
VRGOOD Opublikowano 7 Lutego 2020 Opublikowano 7 Lutego 2020 Noo pięknie działasz z tematem. Też mnie czeka regeneracja tyłu i mam pytanko, jakie koszta piaskowania i malowania.
Lemir Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Opublikowano 7 Lutego 2020 4 godziny temu, VRGOOD napisał: Noo pięknie działasz z tematem. Też mnie czeka regeneracja tyłu i mam pytanko, jakie koszta piaskowania i malowania. Koszt to 500zł za całość :-) robiłem to kawałek za Poznaniem.
Lemir Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Opublikowano 9 Marca 2020 Mała aktualizacja w kwestii zawieszenia - tuleje już wciśnięte na prasie, tył powoli się składa Przy okazji opuściłem bak i zakonserwowałem całą podłogę z tyłu: Przy okazji stwierdziłem, że skoro heble z tyłu są już zdemontowane, a poprzednie malowanie nie za bardzo mi wyszło, to oddam całość do piachu i malowania proszkowego. Zaciski były w słabym stanie, ale wyszło całkiem ok - oto efekt: Na ten moment nie pozostaje nic innego jak złożyć wszystko do kupy. Po złożeniu jadę do firmy, która założy mi wydech z kwaskówki Następnie do zrobienia mechanicznie pozostanie: - Demontaż instalacji LPG (częściowo zrobione) + montaż dekorów silnika - Wymiana zestawu wybieraka skrzyni - Skompletowanie przodu pod kątem spryskiwaczy i spasowanie wszystkiego - Wymiana oleju w skrzyni biegów (w najgorszym razie naprawa) - Wymiana chłodniczki wspomagania (obecnie jest pęknięta) + 2 z kolei wymiana płynu wspomagania (był mega syf) - Wymiana oleju (prawdopodobnie Motul 5w30) - Wymiana chłodnicy wspomagania + sprawdzenie układu - Wymiana zestawu rozrządu Ufff...
Lemir Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Mała aktualizacja ostatnich prac :-) 1. Odmalowałem łapę akumulatora, wkleiłem nową matę bitumiczną pod łapą i odświeżyłem lakierniczo wnękę (była tam rdza, ponieważ liście zapchały odpływ wody) 2. Zdemontowałem instalację LPG, która była w stanie agonalnym (przy okazji wymieniłem wszystkie węże podciśnienia na nowe - wszystkie długości etc. zgodnie z ETKĄ) Przy okazji wymieniłem kolektor ssący (stary miał dziury których nie chciałem zaślepiać, wolałem wszystko wymienić). Przy okazji miał ktoś fantazję z silikonem na uszczelce 3. Zakupiłem podszybie i kratki przedniego zderzaka (nowe zamienniki to koszmar, dlatego kupiłem używane ori). 4. Wjechały już buciki po malowaniu proszkowym. Mam nadzieję, że kolor się Wam podoba, bo mi bardzo Autko już stoi na kołach W dalszym ciągu składam poszczególne elementy, jest tego trochę - kupiłem nowe chłodnice, doprowadzam wszystko do ładu - niedługo wyjedzie z garażu i zaczniemy bawić się ze środkiem (Recaro już w drodze )
KOR REX Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 szacun Lemir zacna robota na szczeście mnie udało się zakupić avanta w niezłym stanie ale z wypasu ma wszystko co mogło mmieć a4 w 1999 roku nawet recaro navi itp... ale ostatnoi pokusiłem się o bi ledy świeci obłędnie
Lemir Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2020 W dniu 24.04.2020 o 13:35, KOR REX napisał: szacun Lemir zacna robota na szczeście mnie udało się zakupić avanta w niezłym stanie ale z wypasu ma wszystko co mogło mmieć a4 w 1999 roku nawet recaro navi itp... ale ostatnoi pokusiłem się o bi ledy świeci obłędnie Super! Powodzenia przy dalszych modach! :-)
Lemir Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) Ostatnio kurier poinformował mnie o dostarczeniu długo wyczekiwanej paczuchy przyszły do mnie fotele Recaro: Nie powiem, była mega zabawa z odpakowaniem ale dało radę. Moim oczom ukazały się fotele przednie, kanapa tylna i podłokietnik Fotele brudne, nikt ich nie chciał, boczek na fotelu kierowcy przetarty, pianka trochę opadła na boczkach, ALE: 1 Po pierwsze primo - są granatowe, więc takie jak chciałem (tak, mam calutkie granatowe wnętrze) 2 Po drugie primo - mają pełną elektrykę poza regulacją przód tył (więc nie muszę ciąć podłogi i robić D-R-U-T-A ) 3. Po trzecie primo ULTIMO - materiał do nich jest mega pospolity, więc nie ma problemu ze znalezieniem boczków oraz czegoś co posłuży jako reperaturka do totela - w zasadzie już znalazłem: Tadammmm - boczki tylnej kanapy. Kosztowały całe 20zł. Fotele pojechały do kolegi tapicera, który to wszystko ogarnie :-) A teraz najlepsze - ile kosztowały? 900zł :-) i przez dwa miesiące wisiały na alledrogo bo nikt ich nie chciał (może każdy się bał skąd weźmie materiał na boczki, albo tak mało osób ma granatowe wnętrze). Do tego zamówiłem boczki bagażnika, wykładzinę, wykładzinę bagażnika i jestem w trakcie rezania boczków drzwi (już niedługo kolejna publikacja właśnie z boczkami w roli głównej) - jak się okazało znalezienie 4 boczków elektrycznych w kolorze niebieskim graniczy z cudem, więc zrobiłem pewien cyk-myk-cyk-fuch będzie Pan zadowolony Na razie wszystko wyprałem i czeka w garażu na przyjazd autka, które już niedługo wyjedzie z garażu Przy okazji zrobiłem pewien patent i wzmocniłem zaczepy rolety w boczkach włóknem szklanym i żywicą (tak, te zaczepy które się ciągle wszystkim łamią): A audiczka ma już nowe patrzały czeka na nowy przewód klimy i ryjek będzie można składać Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez Lemir
krzysiek_f Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Patrzę że nie ma lipy, wszystko zgodnie ze sztuką robione. Chwali się. Tylko czemu wybrałeś akurat przedliftową budę? No nic, ważne że Tobie pasuje. Wytrwałości w zmaganiach z autem.
Lemir Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, krzysiek_f napisał: Patrzę że nie ma lipy, wszystko zgodnie ze sztuką robione. Chwali się. Tylko czemu wybrałeś akurat przedliftową budę? No nic, ważne że Tobie pasuje. Wytrwałości w zmaganiach z autem. Wielu osobom może wydać się to dziwne, ale samochód jest z przeznaczeniem na przyszłego youngtimera :-) ja mam zupełnie inne daily, a to autko ma cieszyć za kilka lat :-) Nie da się w tych pieniądzach zrobić w ten sposób 80 B4, dlatego wybór padł na tą budę. Poza tym to oryginalny pakiet sport :-) 1
ppatryk Opublikowano 3 Maja 2020 Opublikowano 3 Maja 2020 Zszokowałeś mnie wywaleniem zderzaka od eski i lamp poliftowych. Chyba jesteś pierwszą osobą na forum, która podjęła się takiego działania.
mu0dy Opublikowano 23 Stycznia 2021 Opublikowano 23 Stycznia 2021 Podoba mi się takie działanie i szanuję za utrzymanie samochodu w oryginale, a nie robienie na siłę polifta. Przydałoby się trochę zdjęć, bo ostatni post jest z maja 2020 :D
krzysiek_f Opublikowano 24 Stycznia 2021 Opublikowano 24 Stycznia 2021 W dniu 23.01.2021 o 20:55, mu0dy napisał: Podoba mi się takie działanie i szanuję za utrzymanie samochodu w oryginale, a nie robienie na siłę polifta. Przydałoby się trochę zdjęć, bo ostatni post jest z maja 2020 Z tego co wiem to autor sprzedał już tą B5-kę.
longer_xd Opublikowano 25 Stycznia 2021 Opublikowano 25 Stycznia 2021 Był poruszany tutaj temat renowacji i wymiany sanek tylnych. Ktoś wie, czy w każdym B5 quattro (R4/V6 oraz sedan/avant) są te same sanki z tyłu? A może nawet te same co w Audi 80 B4 quattro tak jak to jest w przypadku mocowań amortyzatorów tylnych?
VRGOOD Opublikowano 25 Stycznia 2021 Opublikowano 25 Stycznia 2021 45 minut temu, longer_xd napisał: Był poruszany tutaj temat renowacji i wymiany sanek tylnych. Ktoś wie, czy w każdym B5 quattro (R4/V6 oraz sedan/avant) są te same sanki z tyłu? A może nawet te same co w Audi 80 B4 quattro tak jak to jest w przypadku mocowań amortyzatorów tylnych? To samo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się