Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Proszę o ocenę logów - błąd 16687


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

zobacz na datę logów jest 11 styczeń . Widocznie VAG-CON nadpisał plik bo ja tamtych nie usuwałem. a dużo niżej jest dzisiejsza grupa 4 i to w basic set.

 

a tu jest sam stary z 11 stycznia

http://vaglogi.pl/log-004_70zPh4.html (statycznie)

 

Edytowane przez karoldg
Opublikowano

dalej widze ze nie qumasz dzieciaku

podając pierwszy pomiar synchro skacze Ci od  3.8 do 4.4

po korekcie masz tylko 0.0  i zadnych odchyłek

jakie wnioski ?

Opublikowano

Albo że idealnie ustawiony kąt synchronizacji, albo uszkodzone coś jest  w co wątpię bo przed regulacją zaraz po złożeniu nowego rozrządu kat synchronizacji wynosił 6 i bardzo dziwnie chodził. A te odchyłki to było na starym rozrządzie. Jeśli coś wiesz więcej to prosił bym o wytłumaczenie.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, karoldg napisał:

Albo że idealnie ustawiony kąt synchronizacji, albo uszkodzone coś jest  w co wątpię bo przed regulacją zaraz po złożeniu nowego rozrządu kat synchronizacji wynosił 6 i bardzo dziwnie chodził. A te odchyłki to było na starym rozrządzie. Jeśli coś wiesz więcej to prosił bym o wytłumaczenie.

 

jeżeli wczesniej synchro Ci skakało a po korekcie masz "0" znakiem tego masz rozrzad poza zakresem

tolerancja jest plus minus 3 stopnie a powyzej 6 stopni w jedna czy w drugą stronę sterownik odrzuca sygnał z  czujnika położenia wałka

i pobiera sygnał z czujnika położenia wału i traktuje go jako sygnał z czujnika wałka

najprosciej, ustaw sobie wał na "0", znak masz na kole i obudowie , spróbuj wsadzic blokade wałka, na pewno nie wejdzie

najłatwiej jest podłozyc lusterko i zobacz jak sie nakładają otwory w wałku

 

wiesz gdzie popełniłeś błąd przy wymianie rozrzadu ?

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Niestety dalej nie wiem.

Opublikowano (edytowane)

w tym silniku wymiana rorzadu to jedno a prawidłowe ustawienie to drugie

napinając pasek miałeś koło wałka na sztywno, czyż nie ?

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Dokładnie na sztywno.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, karoldg napisał:

Dokładnie na sztywno.

 

no, a powinno być luzne

te trzy sruby 13tki które masz na kole skrecasz dopiero po napieciu paska

teraz rozumiesz swojego babola?

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Czyli teraz muszę od nowa ustawiać rozrząd ?

czy wystarczy coś poprawić?

Opublikowano
2 minuty temu, karoldg napisał:

Czyli teraz muszę od nowa ustawiać rozrząd ?

czy wystarczy coś poprawić?

 

wystarczy ze zrobisz tak jak Ci już pisałem

wał na "0" popuszczasz 3 srubu 13tki, do tego klucz 18 i lusterko

zobaczysz w którą stronę musisz przekrecic wałkiem aby otwory sie pokryły

potem pakujesz blokade i skrecasz 13tki, po tym sprawdzasz na kompie, ewentualnie korygujesz

Opublikowano

masz jakiś rysunek pomocniczy.

chodzi o ten wałek na zero .

Opublikowano

Nie wałek tylko wał

Na kole pasowym masz nacięcie A na osłonie paska masz znak, musi Ci się pokryć 

Opublikowano

Jutro spróbuję i dam znać.

Opublikowano

Tylko zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz że on odpala od strzała jak ma synchronizację poprzestawianą. A brak synchronizacji ma wpływ na sterowanie turbo?. Bo  robiąc test turbo B.S. reaguje i sztanga też ładnie i płynnie chodzi. Wg logów chyba ładnie pracuje?

Opublikowano
8 godzin temu, Dev napisał:

po korekcie masz "0" znakiem tego masz rozrzad poza zakresem

tolerancja jest plus minus 3 stopnie a powyzej 6 stopni w jedna czy w drugą stronę sterownik odrzuca sygnał z  czujnika położenia wałka

i pobiera sygnał z czujnika położenia wału i traktuje go jako sygnał z czujnika wałka

Dev, i zawsze jak stoi na 0.0 to to jest nierealny odczyt? Pytam serio bo mnóstwo już takich logów było.. Sam nie wiem czy i u mnie tak nie jest... Jak jeszcze inaczej sprawdzić czy czyta z walka rozrządu ? Czy jest jakieś przestawienie w próbie dynamicznej? 

Opublikowano

kamil-vag a ty coś widzisz że jest nie tak w tych logach. Wczoraj jeszcze przed tymi logami wartość zadana ciśnienia doładowania podczas jazdy wynosiła około 2000 mbar a wartość z czujnika była na 1040 i ta wartość stała bez względu na to czy wciskałem gaz czy nie. Podmienilismy czujnik doładowania i na początku było z tego co pamiętam 1800 na 1350 a później to tak jak w logach czyli około 1000. To mnie martwi że jest totalny brak mocy. Średnia górka a ten ledwo na 1 wyjechał.

Opublikowano

Coś jest nie tak, sprawdź najpierw ten rozrząd jak Dev sugeruje...

Dziwne, że nie pokazuje błędów Odkręcaleś pompę vacum? 

Nie ma dynamiki gazów wylotowych, to i turbo nie pompuje, może nie dostaje paliwa...

Pompka w baku działa jak przekręcasz kluczyk?

Opublikowano (edytowane)

Pompka działa bo ją słychać.

Pompki tamdemowej nie ruszałem ani nic innego związanego z podciśnieniem.

Jest jakiś miesiąc temu założony nowy filtr paliwa. Może on blokuje przepływ paliwa.

A w ciągu można na którejś grupie zobaczyć ciśnienie paliwa?

Aha i wywala błąd przepływomierz a i czujnika doładowania ale tylko przy odłączeniu wtyczek. Czyli reaguje na brak czujników.

Edytowane przez karoldg
Opublikowano
7 godzin temu, kamil-vag napisał:

Dev, i zawsze jak stoi na 0.0 to to jest nierealny odczyt? Pytam serio bo mnóstwo już takich logów było.. Sam nie wiem czy i u mnie tak nie jest... Jak jeszcze inaczej sprawdzić czy czyta z walka rozrządu ? Czy jest jakieś przestawienie w próbie dynamicznej? 

 

Było u mnie już kilkanascie aut które miały synchro na "0" A blokady nie pasowały.  Nie wierzę że wcześniej synchro skakało A teraz twardo stoi na zero. Ma nauczke za źle ustawiony rozrząd,  niech sprawdza.

Opublikowano

Dzisiaj po pracy rozgrzałem silnik do 90 stopni. Uruchomiłem VAG-a grupa 004 i czwarta pozycja była 0 . Dobrałem się do koła wałka rozrządu. Luzuje 3 śruby 13mm . nasadkę 18 na kluczu dynamometrycznym założyłem na koło i dosłownie puknąłem palcami w klucz a koło przesunęło się może odrobinę. zakręciłem 3x13mm odpaliłem . I moim oczom ukazało się -0.5 skaczące czasami na -1.1. Więc jazda próbna. wrzucam jedynkę , gaz a auto się nie rozpędza. stanąłem zgasiłem silnik. Znajomy w pracy podpowiedział mi żeby odłączyć przepływomierz i się przejechać. więc tak zrobiłem . auto jakby odzyskało trochę mocy i szybciej się zbierało.  zrobiłem logi na odłączonym przepływomierzu. i zauważyłem że jak się nie przekroczy 2100 obrotów to nie wywala błędu o nieosiągniętej granicy regulacji doładowania . wrzucam logi z dzisiaj.

http://vaglogi.pl/log-003_010_011_n79t0o.html
http://vaglogi.pl/log-003_010_011_4790jV.html
http://vaglogi.pl/log-013_015_023_82a26uY.html
http://vaglogi.pl/log-011_010_009_Mi9x01P.html
http://vaglogi.pl/log-011_h1Bkx.html
http://vaglogi.pl/log-004_SJA7W.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...